Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

ik zal binnenkort ook weer een foto plaatsen ik ben tot nu toe 7 kilo aangekomen. en heb nog geen striemen gelukkig smeer me nog steeds elke dag trouw in!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey

vandaag bij de vk geweest alles was goed bloeddruk,hb en glucose.

Moet wel goed mijn rust nemen ivm de harde buiken en zodra ze om de 5 min komen moet ik bellen. Laten we hopen dat dat nog even duurt. We moeten over 3 weekjes terug.

Ik ben tot nu toe 5,5 kilo aangekomen,van mijn eerste ben ik in 8,5 maand maar 5 kilo aangekomen dus ben daar nu wel al overheen. Ik heb ook nog geen striemen ik smeer me ook een ongeluk.Maarja als ze komen,komen ze.

Hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

VK

Tessa 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Natasja 12-3

Dorine 25-3

Marchan 31-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 (meisje)

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Even het lijstje erbij gezocht. Is alleen niet helemaal up to date. Maar ik weet ook niet wie wanneer een afspraak weer heeft.

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie buiken hoor! Ik zal zelf ook binnenkort weer een nieuwe maken en plaatsen.

Wat gewicht betreft, ik zit nog steeds onder mijn normale gewicht.

Ik ben eerst 5 kg afgevallen door al dat overgeven en daar zitten er nu weer 4 van bij. Nog 1 kg te gaan en dan zit ik dus pas op m'n normale gewicht. Ben er wel blij mee moet ik zeggen. Als het zo doorgaat ben ik straks na mijn bevalling meteen alle extra kilo's kwijt.

natasja, ben ook benieuwd naar een foto van jullie kleine meid. Veel plezier vanmiddag en ik hoop dat ze zich nu beter laat zien.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hier even wat foto's van me

Foto-GAOQCDWN-D.jpg

Foto-TH6CB7ET-D.jpg

Foto-NCKOJNAZ-D.jpg

Foto-ULRSCTCQ-D.jpg

Eerste twee foto's zijn van ongeveer 3 a 4 weken geleden die met mijn dochter haar handjes is 2 weken geleden en de laatste foto is 5 min. geleden.

Geplaatst

Marchan, jij hebt echt een super mooie ronde buik.

Ik heb sinds een paar weken zo'n streep van m'n schaamstreek tot m'n ribben, heel vreemd gezicht maar gelukkig is hij niet zo dik.

foto's volgen.... hahaha

Geplaatst

Dank je :-)

Ik wil idd wel meer foto's zien hoor!

Ik heb trouwens wel allemaal dons haartjes op mijn buik haha.

Geplaatst

Hoi meiden,

Lekker buikje! En geen striemen :-). Heb ik wel, maar die heb ik altijd al gehad, dus niets nieuws voor mij.

Ben gister voor herkansing van de pretecho geweest. Ons kindje zien gapen, smakken etc. Ze heeft al spekkies op haar smoeltje en lijkt toch wel op Johan. Heel leuk om te zien. Ze weegt nu 1083 gr. en is dus al een week verder met de groei dan normaal het geval zou zijn. Als uitgerekende datum komt nu 7 juni naar voren (ipv 13). Maar dat kan allemaal nog veranderen. Ben nu ongeveer 6 kg gegroeid, dus dat valt overall nog mee :-).

Zal morgen even proberen een foto te uploaden.

Liefs

Natas

Geplaatst

VK

Tessa 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Natasja 12-3

Dorine 25-3

Marchan 31-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Natasja 14-04

Uitgerekende datum

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 (meisje)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Natasja, wat fijn dat je zoveel van jullie kleine meid hebt kunnen zien. Ben zeer benieuwd naar een foto.

Wij hebben zaterdag de 3d echo, ben zo benieuwd. Ik hoop dat onze man zich ook een beetje laat zien.

Gisteren ben ik voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. Nog niet echt actief bezig geweest, het was vooral een kennismaking. We zijn met 8 meiden en allemaal rond dezelfde leeftijd dus dat is wel gezellig. We zijn ook allemaal tussen 25 mei en 19 juni uitgerekend dus gaan aardig gelijk op. Volgende week woensdag mag ik weer.

Vanochtend heb ik een telefoontje gehad dat ze volgende week vrijdag de kamer komen bezorgen en monteren. Super leuk. Ben zo benieuwd hoe het er uit ziet als het staat...

Groetjes Dorine

Geplaatst

wat leuk dat ze het kamertje komen bezorgen! dan word het toch allemaal wat echter.. ik sta nu elke dag wel even in het kamertje te fantaseren hoe het straks zal zijn...

VK

Tessa 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Natasja 12-3

Dorine 25-3

Marchan 31-3

Kiet 06-04

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Natasja 14-04

Uitgerekende datum

Esk 8 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Hi dames,

Wij hebben afgelopen zaterdag de 3D echo gehad en wat was dat toch super om te zien. Ik ben zo verliefd op onze kleine man.

We hebben hem allerlei bewegingen zien maken en ook deed hij af en toe zijn oogjes open, zo bijzonder om te zien.

Volgens de echoscopiste leek hij heel erg op z'n vader dus we zijn benieuwd (wij zien dat namelijk echt nog niet.. hahaha)

Vanavond ga ik naar borstvoedingscursus. Vandaag de eerste avond en dan volgende week maandag de 2e. Ben benieuwd wat dit gaat worden!

Hoe gaat het met jullie?

VK

Dorine 25-3

Marchan 31-3

Kiet 06-04

Pretecho

Natasja 14-04

Uitgerekende datum

Esk 8 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Hoi Meiden,

ff een vraagje ..

ik moest een week rust nemen van de vk dus ben ik ziek gemeld op mijn werk dit heeft toch geen invloed op mijn verlof straks ik wil 4 weken van te voren stoppen datik dan nu ineens 6 weken van te voren al moet stoppen omdat ik nu een week thuis ben?

Geplaatst

Hi Kiet,

nee, volgens mij heeft dit hier niets mee te maken. Pas op het moment dat je 6 weken voor je verlof ziek thuis bent zetten ze dit om in zwangerschapsverlof.

Geplaatst

Simonja, wat leuk!

Kiet, nee, dat heeft nu nog geen effect. Zo lang je je maar niet ziekmeld in die 6 weken.

Morgen reageer ik effe wat uitgebreider. Druk, druk

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben dus gisteren op borstvoedingscursus geweest. Ik had er niet echt zin in en had ook geen idee wat ik me hierbij moest voorstellen.

Nou, ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik een stuk wijzer ben geworden. Je hoort veel informatie die ik al wist maar ik heb toch ook heel veel nieuwe informatie gekregen.

Verder geven ze daar goede tips, zelfs over borstvoeden na een bevalling in het ziekenhuis.

Ik ben dus toch wel blij dat ik gegaan ben, volgende week deel 2.

Verder echt een super drukke 'baby-week'. Morgen weer naar de zwangerschapsgym, donderdag een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over het bevallen daar en vrijdag komen ze de kamer brengen. Helemaal leuk dus maar wel best druk om 3 avonden weg te zijn.

Ik spreek jullie snel weer.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Hoi,

dus de borstvoedingsavond was toch wel leuk.. ik zat te twijfelen maar denk dat ik dan toch ook maar ga.

ik heb vandaag contact gehad met de kraamzorg ze komt op 9 april langs voor een intake gesprek.

het is inderdaad rustig hier zeg..

hoe voelen jullie je? ik ben heel snel moe en duizelig maar dat komt ook door mijn lage bloeddruk.

Geplaatst

Hey meiden

Ik ben ook erg moe en heb het vreselijk zuur. Maar de beeb krijgt natuurlijk steeds minder ruimte. Ik heb gister een super leuk gedichtje gevonden voor het geboorte kaartje. Dorine fijn dat je er wat aan hebt die cursus. Ik had gister toch een discussie met man lief over het bevallen. Hij wilt graag dat zijn ouders hier in huis zijn als ik boven lig te bevallen. Nou dat wil ik dus echt niet, mensen, dus ook zijn ouders kunnen komen als de beeb er is. Ik vind het maar niks dat die mensen beneden zitten terwijl ik daar zwaar werk aan het verrichten ben. Ik wil alleen dat mijn moeder in huis is dit ivm mijn dochter. En wie weet heb ik mijn mama nog wel nodig ze was er ook bij met de eerste. Maar op dit moment wil ik het allemaal samen doen met mijn man en verder niemand. Ja mijn dochter mag erbij zijn maar die heeft zelf al laten weten dat ze dat toch maar niet wilt.Vandaag lekker in de tuin bezig geweest,met handschoenen uiteraard. Morgen en vrijdag werken en dan weer lekker weekend.Ik heb trouwens echt het idee dat mijn buik momenteel niet erg hard groeit,hebben jullie dit ook? Zo mijn verhaal is wat langer geworden dan gepland.

Groetjes

Geplaatst

Ik ben er ook nog, ben alleen hard aan het werk (moet nog reuzeveel doen voor mijn verlof begint en dit is ook nog 's de drukste periode), vandaar dat ik wel lees, maar bijna niet reageer.

Marchan, gewoon doen wat jij wilt hoor! Wij gaan met z'n twee naar het ziekenhuis en na de geboorte zijn de ouders en broers/zussen welkom. Ik moet er niet aan denken de ouders in de buurt te hebben...

Hier gaat alles z'n gangetje, heb weer ietsjes meer energie, maar ben wel erg emotioneel. Kan zomaar overstuur raken van eigenlijk niets. Bijvoorbeeld van gordijnen die een maand later komen en er dus pas begin mei zijn...

Ik ga ook de cursus borstvoeding doen, niet dat ik daar nou zo'n zin in heb, maar meer om me goed voor te bereiden. Verder vermoed ik dat mijn kraampakket (van de ziektekosten verzekeraar) onderweg is, want er was een pakketje van CZ aangeboden. We waren alleen niet thuis toen, dus even afwachten wanneer ik het dan krijg.

's Avonds ben ik echt heel erg moe en heb ik ook veel lichamelijke ongemakken (zoals rugpijn), maar overdag gaat het prima.

Okee, dat was even een korte update! Tot gauw!

Geplaatst

Hi dames,

Fijn om weer iets van jullie te horen.

Met mij gaat het goed. Wel ben ik ook best wel emotioneel op dit moment. Wij hebben gisteren de geboortekaartjes uitgezocht en ook een gedicht voor hierin. Het is precies op ons van toepassing en ik moest me toch huilen... hahaha... zo mooi vond ik het. Als ik het nu nog in mijn gedachten herhaal kan ik nog huilen.

Marchan, ik moet er ook niet aan denken om ouders / schoonouders in de buurt te hebben. Ook wij gaan met z'n tweetjes naar het ziekenhuis en na de geboorte mogen ze komen kijken.

En dan het verhaal over gordijnen he, we hebben er nog GEEN. We hadden eindelijk leuke gordijnen bij een winkeltje gevonden maar de prijs was zo verschrikkelijk hoog, echt belachelijk. We hebben het er niet voor over om een paar honderd euro voor alleen de gordijnen te betalen dus nu moeten we weer opnieuw beginnen. Pfff... en we hebben al zoveel winkels gehad en niets kunnen vinden, ik heb er gewoon geen zin meer in.

waar hebben jullie de gordijnen gekocht, misschien vergeet ik wel een winkel..

Morgen komen ze de kamer brengen, ben heel erg benieuwd hoe het staat. Spannend!

Liefs, Dorine

Geplaatst

En ik ben er ook nog. Lees net als jij Esk wel alles mee, maar ben ook nogal druk op kantoor. De tijd vliegt echt voorbij!

Ook wij gaan met z'n 2en naar het ziekenhuis voor de bevalling. Daar wil ik echt niemand anders bijhebben. Daarna is men welkom. Dus ik ben het helemaal met Esk eens Marchan.

Moet ik zelf op zoek naar zo'n cursus over borstvoeding of gaat dat via de verloskundige?

Verder gelukkig nog weinig ongemakken, behalve dat je me kunt rollen (zie ook veel medelijdende/medelevende blikken naar mijn buik gaan gedurende de dag...:-)) en dat traplopen erg zwaar is. Ik kom echt als een hijgend paard boven. Ben erg kortademig en moet ook oppassen dat ik niet te snel opsta en dergelijke in verband met duizeligheid. Schijnt beiden te komen door lage bloeddruk wat wel weer goed is, dus daar doen we het dan maar mee.

En morgen (ben ik vrij) dan eindelijk de knoop doorhakken wat betreft de gordijnen. Ga samen met mijn moeder naar de gordijnwinkel! En waarschijnlijk ook al wat andere spulletjes kopen die ik nog nodig heb. Heb ik zin in!

Zaterdag en zondag hopelijk weer wat in de tuin doen. Dus hopelijk kloppen de voorspellingen niet en blijft het droog.

groet,

tessa

Geplaatst

Tessa, ik werd door de verloskundige op de borstvoedingscursus gewezen.

Vanavond hebben wij een voorlichtingsavond in het ziekenhuis omtrent de bevalling. Ben benieuwd wat ze daar allemaal gaan vertellen.

Ik hoop dat ze aan pijnbestrijding doen want ik ben een voorstander van de ruggenprik op voorhand ipv eerst flink pijn moeten hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden