Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen Nine,

Ja mooi vroeg he, op tijd met mijn man opgestaan, die is om 7.00 uur vertrokken naar zijn werk.

Ik voel me goed. Vergeetachtig de laatste paar dagen merk ik, en mijn man nog meer haha. Verder wil mijn haar totaal niet zitten en is het snel vet. Verder geen last en is alles rustig.

groetjes Diane

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Erika.. een bijzonder idee dat jij nu terwijl ik dit schrijf bezig bent met de punctie! Ik hoop op een TOP punctie! Geen pijn en een relaxed garnaal op de tafel!

@ Jackie. Succes vandaag bij de Meting!

@ Mar.. Ik hoop ook dat de eitjes bij jou mooi aan het groeien zijn! Ik had niet echt last van mijn rug maar wel soms steekjes in mijn onderrug of lies. Enne over de punctie.. ik vond de eerste punctie goed te doen en toch lijk ik deze 2e keer zenuwachtiger.. raar toch!

@ diane180.. Je ochtend ritme is alvast goed ingesteld op Babytijden! Jou zullen ze niet gek krijgen met het vroege opstaan straks ;-)!

Veel liefs voor iedereen!

Geplaatst

Hai Keesje,

Nou idd hahahaha, ben ik daaral vast op voorbereid, haha

Erika, vandaag de punctie, heel veel succes !!!!

Jackie, ben benieuwd naar de meting.

groetjes Diane

Geplaatst

goedemorgen allemaal,

Ik ben net terug van de fm en helaas maar 2 grote blaasjes, de rest is waarschijnlijk te klein om aan te prikken.

De grootste is al 33 mm dus heb ik zondagochtend om 8.30 de punctie.

Gelukkig willen ze ze toch wel aanprikken ondanks het advies van Zwolle

dat er minimaal 3 eitjes moeten zijn.

Ik heb nu echt wel het besef dat de kans dat het gaat lukken heel erg klein is zeker omdat er vorige x helemaal geen bevruchting heeft plaatsgevonden. En met 2 eitjes die kans alleen maar kleiner word.

Blijkbaar mag het niet zo zijn....we hadden al besloten dat dit onze laatste poging is.

Sorry ik houd er niet zo van om een depri verhaal neer te zetten want daar heeft niemand wat aan maar ik wil het toch even kwijt !

Nou iedereen wel positief blijven hoor!

Ik moet even dit een plaatsje geven en dan ga ik vol goede moed de punctie in! Beter 2 dan geen een!

groetjes Jackie

Geplaatst

Hoi Jackie,

Jammer dat het er niet meer zijn. Poehe 33mm al !!!!

Fijn dat ze toch gaan aanprikken ook al zijn het er maar 2.

De kans kan wel klein zijn maar er is wel een kans,

heel veel succes met de punctie en dat ze allebei maar bevrucht mogen worden !!

Liefs

Diane

Geplaatst

@Jackie: NIet de moed opgeven hoor. Het zijn wel 2 eitjes en het is heel fijn dat ze wel aangeprikt worden. WIe weet, worden ze deze keer allebei bevrucht!! Ik hoop het voor je en succes zondag met de punctie.

@Mar: Bolle buik? Dat is om te bekijken of er wel plaats is voor zo'n kleine hummel straks ;) Hihi, geintje natuurlijk. Ik ben ook zo benieuwd wat er klaarligt, wanneer mag jij voor de 1e echo? Ik dinsdag en dat begint eindelijk dichterbij te komen.

@Diane: Het lijkt wel of iedereen vanmorgen vroeg op was, ik stond al om 6:45 aan de bushalte, heb ik nog nooit gedaan. Lekker vroeg op het werk en dus ook lekker vroeg WEEKEND! Dat waarschijnlijk helemaal in het teken zal staan van sinterklaas.

@ Erika: Je hebt de punctie nu al achter de rug! Alles goed gegaan??

@Toobee: VANDAAG TESTEN of heb je dat stiekem al eerder gedaan??

Ik zit weer met knallende hoofdpijn te werken, maar ja bijna weekend en dan op naar dinsdag. Ik ben zo benieuwd wat ik ga zien op die echo! Pfff.... ik ben daar al nerveus voor, dus ik wil niet weten hoe ik dan straks naar die punctie toe leef. Maar komt helemaal goed, ik blijf positief.

Knuf Nathalie

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag de 2e FM gehad. Van de 5 eiblaasjes zijn er waarschijnlijk maar 3 groot genoeg om echt geschikt te zijn. Wel gaan ze de andere 2 nog aanprikken. Dus Jackie, je bent niet de enige. En ik snap een beetje hoe je je moet voelen. Mijne zijn nu rond de 20 mm. Morgen nog 1x DCPT en Puregon en morgenavond om 20.00 de Pregnyl. Dan maandag om 08.00 de punctie.

Ook lichtelijk teleurgesteld met deze score, maar ik probeer er toch voor te gaan. Want ja, er hoeft er maar 1tje bij te zitten.......

Sterkte Jackie! En voor de andere dames natuurlijk ook sterkte, succes, wat dan ook.....

Mirthe

Geplaatst

Hoi dames ik ben er weer

kom net uit het ziekenhuis heb weer een fm gehad!

maandag konden ze aan de linkerkant niets vinden, nu gelukkig wel !!

En..... Heb meer dan 20 eitjes van gemiddeld 18,5 mm

vandaag mag ik voor het laatst de gonal f prik nemen

morgen avond om 20.00 de ovitrelle spuit

zondag niets

en maandag ochtend moet ik om 7.30 in het ziekenhuis zijn en om 08.00

krijg ik de puntie.

ik moet wel rustig aan doen van de gyn mag niet stofzuigen niet tillen

dus dat is wel lekker mag hij het lekker allemaal doen aankomende dagen hahaha

hoe is het met jullie allemaal ? En diane zit j enog lekker ? ;)

Geplaatst

Jackie ik ga heeeeel hard voor je duimen!!!! Zolang ze aanprikken zijn er kansen...dus geef de moed niet op!!!

En zondag de punctie...heel veel succes dan!!

Nathalie: ik mag maandag voor de 1e FM...komt nu mooi dichtbij...ben zooooo benieuwd hoeveel er groeien...enne wat mij betreft is er wel plaats voor twee hummels hahaha

Ik was vanochtend trouwens niet vroeg wakker...werd om 10 uur pas wakker haha...had het waarschijnlijk nodig.

Mirthe: voor jou ga ik ook heeeeel hard duimen!! Ben eigenlijk voor iedereen druk aan het duimen!! En maandag de punctie...gaat snel nu met iedereen...

Kimmie: 20 eitjes al tjeee...wat veel!!! en wat ben je nog lekker jong zeg hihi....soms baal ik wel dat ik al 33 ben, want wou altijd graag kinderen voor mijn 30e, maar zo zie je maar weer het gaat altijd anders dan je denkt...en dan had ik ook kinders bij de verkeerde man gehad..haha

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Wat een aantal zeg !! 20 poehe !! Hopelijk heb je ook veel eitjes.

Zie je op tegen de punctie of valt het mee. Weet je al welke verdoving je krijgt ?

Je bent mooi vroeg aan de beurt maandag. Nou dat stofzuigen en zo laat je ook wel,

ik was best wel moe van de verdoving.

groetjes en fijn weekend, lukt vast wel met zo'n mooie score met fm!

Diane

Ik zit nog prima hoor, haha over de helft van de 1 wacht week.

Geplaatst

Ben ook terug van de 2e fm. De follikels waren mooi gegroeid. Nu heb ik er 5 van rond de 15mm en 1 van 19mm. Het slijmvlies is zich ook goed aan het opbouwen. De komende 2 dagen doorspuiten en dan zondagavond de Pregnyl zetten. A.s. dinsdag de punctie. Ik was posieitf verrast met dit nieuws, omdat ze 2 dagen geleden nog zeiden dat ik niet eerder als volgende vrijdag de punctie zou hebben. Zie toch wel een beetje tegen de punctie op moet ik eerlijk zeggen. Ook ben ik een beetje bang voor het aantal bevruchte eitjes. We doen ons best en doen het voor een goed doel.

@Erika hoe is jouw punctie vandaag gegaan? Hopelijk een mooi aantal eitjes en zonder al te veel pijn.

@Kimmie, Mirthe en Jackie veel succes met de komende punctie. Een vriendin van mij had ook weinig follikels, en 2 bevruchte eitjes, nu is ze 8 weken zwanger. Starks zitten we warmpjes samen op het wachtbankje. Gelukkig hebben we elkaar om ervaringen te delen en alles kwijt te kunnen. Wij snappen elkaar zonder al te veel woorden.

@Nathalie jij kan bijna beginnen met de Gonal F en dan de uitgangsecho. Als het goed is liggen er dan nog geen follikels klaar, die gaan pas groeien als je met de gonal f start. Maar zoals je leest kan het erg dnel gaan.

@Keesje wanneer heb je de punctie?

@Nine veel succes met je fm morgen, op naar een mooi aantal grote follikels.

@Diane en Diana hoe gaat het met wachten, houden jullie het nog vol?

Idereen heel veel succes

Groetjes Linda

Geplaatst

hoi allemaal!

@ Jackie ik hoop voor je dat het goed wil komen hoor.....miss dat met minder eitjes de kwaliteit per stuk weer iets beter is of zeg ik nu iets stoms?

@ kimmie, hebben ze toch nog een tweede eierstok gevonden!? en jammer dat ze er maar één terugplaatsen, weet je miss, vanaf welke leeftijd ze dat wel doen?

@ Erika...hoe gaat het met je? mee of tegengevallen?

Ik heb vandaag nog even met het zh gebeld ivm pijnstillers voor de punctie (had nog geen recept voor dormicum) toen vertelde ze dat ik ook nog een spuit met....ik weet niet meer wat kan krijgen....en dan nog de zetpillen....nu weet ik niet meer wat ik zou doen iemand advies?

@ linda ik was woensdag voor een echo en toen vertelde de gyn. dat er al klaar lagen en ze heeft ze ook aangewezen op het scherm...die avond pas met de Gonal-F begonnen, ik dacht ook dat ze dan pas klaar gingen liggen maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik had nog een vraagje aan jullie....

We kunnen in ieder geval in febr. weer aan de gang ipv april, dus dat scheelt weer. Ik heb dus 2x geen terugplaatsing gehad, maar het ziekenhuis heeft wel laten weten dat dit de laaste poging is mbt de verzekering. Heeft er iemand ervaring mee dat ze weleens 4 pogingen vergoeden? of is dat niet mogelijk? of gaan ze dat per geval bekijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst

hoi Moortje,

Fijn dat je een maandje eerder kan, kijk eens bij het topic "univé wie plukt daar de vruchten van" daar staat het één en ander over welke verzekering wat vergoed....ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes in ieder geval

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Ho dames,

Goh wat is er vandaag veel gebeurd. En volgende week gaat voor vele van ons een spannende week worden..

@ nathalie. Ik heb a.s. maandag of dinsdag de punctie. Zelf denk ik maandag maar zeker weten doe ik het morgen pas. En dinsdag zal je -zoals Spaatje ook al schreef- kunnen zien hoeveel er "klaar liggen". Dit geeft nog niet aan of deze ook allemaal heel goed meegaan groeien (dat zie je echo 1 en volgende) maar het is een goed signaal. Bij mijn eerste poging lagen er voor mijn leeftijd weinig klaar dus schreef men een hogere dosis puregon voor. Nu lagen er meer klaar en was de IVF arts ook meteen positiever. Overigens kan het zijn dat je er zelf even naar moet vragen hoeveel ze er zien liggen want echt tellen zoals bij de FM doen ze dus niet perse. Bij mijn eerste poging hoorde ik eigenlijk pas bij de evaluatie dat ze ook naar de 'klaarliggende' eitjes kijken. En deze keer heb ik er dus omgevraagd.

@ Jackie en Mirthe.. Hopelijk zijn jullie eitjes absolute TOP eitjes want want zoals Mirthe al schrijft.. je het er maar 1 nodig. En volgens mij prikken ze de kleinere ook gewoon aan.. dus wellicht valt dan de score mee. Om je een beeld te geven: bij poging 1 waren er 4 grote folikels gezien en uiteindelijk zijn er 7 eitjes gevonden... (puur dus door het aanprikken van ook de kleinere folikels)

@ kimmie.. mooie score. Wij hebben dus waarschijnlijk op dezelfde dag de punctie!

@ spaatje.. ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik heb gekregen bij het AMC. 2 pilletjes maar ik kan me raar genoeg herinneren wat ik nog vooraf aan de punctie heb gekregen.

@ Erika hoe is het gegaan? Spannend hoor? Wat voor vedoving gebruiken ze ook alweer in het AMC?

@ diane.. Goed vast houden die postivieve energie! Ik hoop dat wachtweek 2 ook snel zal voorbij vliegen!

Veel liefs! Keesje

Geplaatst

Hi moortje.

Fijn dat je weer door mag! Ik begreep dat een zorgverzekeraar een behandeling als poging telt op het moment indien er een punctie heeft plaatsgevonden. Dus het tellen is helaas niet afhankelijk van of er daadwerkelijk een TP heeft plaatsgevonden.

Ik zit bij ONVZ (topfit). Zij vergoeden (als ze niet opeens de voorwaarden veranderen) zolang er een medische indicatie is. Met andere woorden.. zolange de arts dus zegt dat het zin heeft.. ik ben er nog niet helemaal achter of er dan uiteindelijk alsnog een maximum wordt hanteerd. Dat is nog even afwachten maar het kunnen dus wel meer dan 3 pogingen zijn.

Groetjes

Geplaatst

@ diane ja ik zie er echt heeel erg tegenop ben echt bang hahaha

maarja laat maar gewoon over me heen komen ik zie het wel,

heb twee antibiotica pilletjes gekregen en een lorazemapn pilletje,

die moet ik om 06.30 innemen en als ik om 09.30 in het ziekenhuis ben

weer een lorazepam pilletje en een opiaat? prik in mijn boven arm,

hoop dat ik helemaal van de wereld ben hahaha

@spaatje dat weet ik echt niet ik denk vanaf de 35 ongeveer ?

en ben idd ook blij dat ze hem toch gevonden hebben ik heb twee keer

iui gehad en allebei de keren konden ze hem niet vinden had elke keer

alleen aan de rechterkant eitjes maar vandaag is hij dan toch

tevoorschijngekomen gelukkig! en vol eitjes ook nog eens hahaha

@lindaj het is inderdaad fijn om mensen te hebben waar je lekker mee kan

praten en die ook nogeens weten WAAR ze over praten, meeste

vriendinnen zeggen wel ja en amen maar snappen het toch niet

@mar289 nou 33 is ook nog niet zo oud toch ?? ik wilde ook altijd voor

mijn 21e maar helaas :(

@keesje heb jij hem ook maandag ?

zo niemand vergeten nu toch ? hihihi eetsmakelijk alvast voor zo !!!

Geplaatst

Ha Dames, wat wordt toch veel geschreven op een dag...en er gebeurt ook zoveel!

Jackie: niet de hoop verliezen, een vriendin van mij had twee follikels, 1 bevruchting en daaruit een prachtig zoontje!

Kim: doe rustig aan, hoor, je eierstokken hebben een zware last, met al die follikels. Ik had er ook 23 de vorige keer en nu 12, jee, ik voel me veel beter.

En maandag de punctie! Spannend, meid. Probeer maar een beetje te genieten van alle verdovende middelen, haha.

Diane: als je zwanger bent, gaat je haar weer prachtig zitten!

Keesje: morgen zijn wij weer aan de beurt!

En dan Linda, Mar, Spaatje, Nathalie, Moortje, Mirthe...veel succes met alles!

Groetjes, Nine

Geplaatst

@ nine ja had jij dat ook ? steeds als ik opsta lojkt het net of ik moet plassen en als ik zit voel je een heel drukkend gevoel pfff als dat nu met die paar eitjes al is wat zullen we dan voelen als er een kind van misschien wel 7 pond is zit hahaha

zeiden ze bij jullie ook dat jullie rustig aan moesten doen ?

Geplaatst

Ja, Kim, de vorige keer moest ik me zelfs ziekmelden van de arts, de dagen voor de punctie, want als je eierstokken zo vol zitten, kunnen ze omknakken.

(Bah, wat een rotidee, toen ik dat hoorde, ging ik dus ook echt heel rustig doen)

Dus echt je zelf in acht nemen! Nog eventjes maar!

Geplaatst

ik heb weeeeer een vraagje haha

zit net het formulier te lezen wat ik heb meegekregen vandaag daar staat op :

twee weken na de terugplaatsing kunt u zelf een zwangerschapstest doen clearblue of predictor en als u niet zo lang kunt wachten kunt u tien dagen na de terugplaatsing al een bloedonderzoek laten doen

wachten jullie allemaal netjes twee weken of gaan jullie na 10 dagen al prikken ?

Geplaatst

heey Kim,

Ik denk dat ik voor de tp al zou testen......maar dat kan helaas niet, dus ik zou zeker voor het bloedprikken gaan, maar dat staat bij mij nergens ik moet na 14 dagen gewoon thuis testen:icon_scratch:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden