Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nine.. is dr. de K. weg? Zij was toch echt een gynaecoloog? Volgens mij heeft zij de TP gedaan. Zou dit verklaren waarom de wachtlijsten bij het AMC voor ICSI langer geworden zijn.. of staat dat er los van denk je?

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat een IVF arts mag doen en wat een gynaecoloog? Jullie?

Verder heb ik een vraagje hoeveel dagen moeten de man zich "onthouden" van sex voor de punctie? Ik dacht 3 dagen of hoeven we daar met ICSI niet zo over na te denken? Zaad bij mijn man is op zich gewoon goed maar toch.. wil niet dat we dit nu opeens verkeerd doen?

@ Spaatje.. haha.. wat leuk... Go Go Gonal F- dat klinkt goed .. kreeg er meteen een inspector Gadget gevoel bij en met al die spuiten klopt dat weer goed!

Groeten!

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag Dames,

jeetje wat gaat het snel met de berichtjes hier. Sorry als ik nog niet iedereen antwoord heb gegeven. Ga morgen nog even op m'n gemak lezen. Hier nog even een kleine update voor het eten.

De telefoon is niet gegaan vanmorgen, dus dan gaan we er maar vanuit dat het goed is gegaan en staan we morgen om kwart over een op de stoep van het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. Gaat wel om vijf over twaalf de telefoon, nummer onbekend....ik schiet helemaal in de stress is het de telegraaf of ik een abonnementje wil! Grrrrrrrr

Maar goed, ik ben wel gerustgesteld door jullie positieve tp ervaringen. We gaan er vol goede moed naar toe en zijn nog heel positief ingesteld.

Bedankt voor jullie berichtjes allemaal.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

@Erika: dat is lief, dat jouw vrouw de spuitjes menopur klaarmaakt. Ik moet nu meteen denken aan het boekje "krijg nou tieten" van Claudia de Breij. Dat gaat over haar vrouw Conny, de zwangerschap en de bevalling. Heel leuk en hilarisch geschreven.

@Keesje: Ja, Dr.de K. staat niet meer op de site. Zij heeft ook mijn laatste TP gedaan en het allereerste intakegesprek.

Ik weet dat gyn's gepromoveerd zijn, ze hebben dus de dr. titel en de IVF-artsen zijn basisartsen (hebben de drs-titel).

IVF-artsen houden zich alleen bezig met het proces van IUI,IVF en ICSI.

Gyn's hebben een uitgebreider repertoire.

Zo, pff, ik ben weer lekker thuis, vanavond lekker bankhangen...

X Nine

Geplaatst

@ keesje, ja nou zo voelt het wel, sinds gisteren één links en één recht, wil ik het dopje op de gonal-f pen doen....prik ik in mijn vinger DOM DOM! maar die naalden zijn dus wél scherper dan de deca...als en warm mes door zachte boter

@chantal, welkom nog (beetje laat) en sterkte morgen! je wil nu zker noooit een abo op de telegrrrrraaf!?

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Hi Dames,

Ff een dagje niet hier geweest en je loopt al meteen achter..

Vandaa mijn 1e fm gehad: links 4 follikels en rechts 6 of 7, niet allemaal even groot maar ze zouden zeker kunnen meegroeien. Goed nieuws dus. A.s. vrijdag moet ik voor de 2e fm, eens kijken wat de follikels dan uitgespookt hebben. De arts zei dat ik wrs volgende week vrijdag de punctie heb, duurt nog ff en eerst de volgende echo afwachten.

De hoofdpijn is nog steeds aanwezig, helaas. En natuurlijk constant moe, zoals velen van jullie. Als dit het enige is.

@Nine succes met je 2e fm morgen.

@Chantal gelukkig is de telefoon niet gegaan vandaag. Hopelijk zijn beide eitjes bevrucht en lan je er een laten invriezen. Veel sterkte met de punctie morgen, probeer je niet al te gek/zenuwachtig te maken.

@Keesje tegen ons zeiden ze dat de man zich 2-3 dagen voor de punctie moet "onthouden" maar zeker niet langer dan 7 dagen. Jij ook succes met je fm morgen. Misschien heb je al snel de punctie.

@Erika nog maar 2 nachtjes slapen. Moet je doorspuiten of alleen nog maar de Pregnyl?

Dames op het wachtbankje veel succes, hebben jullie nog leuke dingen in het weekend staan om de tijd sneller om te krijgen?

Groetjes Linda

Geplaatst

@ Nine lekker bankhangen, succes met fm morgen, spannend.

@ Spaatje, je moet ze ook niet in de vinger prikken maar in je buik.

@ Linda, vrijdag weer fm en die week erop de punctie, kunnen ze nog mooi groeien.

@ Chantal, ik hoop dat allebei de eitjes bevrucht zijn ! Goed proberen te ontspannen.

@ Keesje, bij ons zeiden ze om het 3 dagen voor de tijd nog te doen, dan is de zaadkwaliteit beter

groetjes Diane

Geplaatst

@ Keesje: Ja ook bij ons zeiden ze om de 3 dagen en zeker niet langer dan 5 dagen. Niet dat je dat precies kunt plannen als je niet zeker weet wanneer de punctie gaat zijn. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

@ Diane: Ik vind het knap dat je het wachtbankje zo positief oppakt, ik denk dat ik tegen die tijd knetter gek ga worden. Dat ze maar lekker blijven plakken en als die tweelingen toch in de familie voorkomen, tja. Dan misschien maar rekening houden met een massale familie uitbreiding, hihi :D

@ Nine: Lekker bankhangen! Is heerlijk als je thuiskomt en dan niks meer hoeft. Vandaag ging het ietsje beter met de hoofdpijn, maar helaas is die nu weer keihard terug. Merk echt dat ik rustig aan moet doen maar goed het is vandaag 11-11 en dan vieren wij hier in het zuiden Sint Maarten. Moest dus met mn zoontje en zn lampionnetje naar het grote vuur gaan kijken. Blijft mooi om ons kleine menneke zo gefascineerd te zien kijken naar dat vuur. Jij succes morgen bij de FM!!

@Linda: Goed hoor, links 4 en rechts 6/7. Als die allemaal doorgroeien, dan heb je toch een mooi aantal!!! Spannend en aftellen naar de punctie. Zie je er tegenop??

@c&D: De telegraaf, pfff?? Daar zou je toch gek van worden. Ik hoop dat beide eitjes bevrucht zijn. Succes morgen!!!

Morgen ben ik lekker weer een dagje vrij, lang leve het parttime werken. Lekker rustig aan doen. En dan nu, lekker naar bed met een goed boek!

You go girls!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Haha Spaatje, gisteren ben ik idd wakker gebleven (hoewel, om half 10 s'avonds op de bank in slaap gevallen)

Vandaag wordt het weer moeilijker. voel ik......

Maar nu eerst even naar ziekenhuis, voor de 2e FM (hoi Keesje!)

X Nine

Geplaatst

@ Nathalie: heeft je ventje nog genoten van Sint Maarten?? Mijn kids zijn nu te groot, maar ik had natuurlijk wel lekkers in huis gehaald voor de kindertjes die aan de deur kwamen. (hoewel de helft van het snoep in onze eigen mond is beland)

X Nine

Geplaatst

Hallo

Het is echt super vreemd. Vanmiddag is de terugplaatsing. Dagen voor de punctie en tijdens het spuiten zat ik al in de stress en slaap ik slecht en nu ben ik de rust zelf. Ik heb echt heerlijk geslapen afgelopen nacht en ben ook nog niet zenuwachtig. Snap af en toe niets van mezelf. Stilte voor de storm?

@Diane, ik las dat je zo sollicitatiegeprek hebt. Héél veel succes voor strakjes. Is het verder nog een beetje vol te houden op het wachtbankje? Oja en je vroeg nog hoe oud ik ben...ik ben 28 jaar.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Ha Keesje... heb ik je gezien, in het AMC...? Geen idee!

Nog steeds zo'n 12 follikels, 5 zijn er al erg groot, de rest hobbelt er achter aan.

Zaterdag weer! (en gelukkig was dear Dr. M er, zaterdag is ze er ook)

Waarschijnlijk woensdag de punctie:nerves:

Groetjes, Nine

Geplaatst

@Nine; Mooie score! Punctie is in zicht. Geen deca en meno meer dan! Hopelijk zijn je klachten dan ook weg!

En wat betreft Claudia de Breij haar boekje; die kreeg tijdens onze vorige IVF-poging van mijn vrouw. Inderdaad hillarisch, en ontzettend plat! (maar daar hou ik wel van...)

@Chantal; Succes straks he, geniet van het feit dat je straks iets levendigs in je buik krijgt. Een mooi moment...

@Linda; Een mooi aantal hoor!

Ik moet morgen om 9.30 voor de punctie, dus gisteravond de pregnyl gezet. (de laatste!)

Moest me er gisteravond voor haasten, want ik moest eerst nog optreden met het orkest waar ik voor sta als dirigente. Ik was helemaal gesloopt, want ik voelde me nog steeds grieperig. En door die hormonen staat mijn buik strak/bol, lijk wel 3 maanden zwanger! Ben nog steeds wat misselijk.

Tot en met volgende week dinsdag heb ik me ziekgemeld op mijn werk. Ik doe het rustig aan.

Enneh...mocht er nog iemand morgen rond 9.00 bij het AMC moeten zijn, diegene die zo stoned als een garnaal in de wachtkamer zit door de diazepam,

DAT BEN IK!!! (heerlijk...mmm)

Groetjes, Erika

Geplaatst

Haha Erika... jammer dat ik morgen geen echo afspraak heb. Zou graag eens een garnaal tegenkomen bij het AMC.

Maar zonder gekheid! Veel succes morgen! Spannend!

Enne Nine... ja ik was er ook vanochtend. Ik heb echt zitten rond kijken.. maar ja.. hoe ziet een Nine eruit.. haha

Ik ben zaterdag ook weer aan de beurt en ook ik ben helemaal blij dat we onze lievelings arts weer hebben. Ik had dr. K. ook bij de TP en niet bij de Punctie realiseerde ik me opeens. Dr. M. heeft bij mij de punctie gedaan. Ik hoop dat ik het deze keer weer zo tref. Afwachten..

Mooi hoor 12 folikels. Fijn dus dat je deze keer wat minder tegen de overstimulatie lijkt aan te zitten.. of is dat een voorbarige conclusie?

Mijn echo ging goed... de eitjes groeien goed. In het totaal 10 nu. Behalve 2 allemaal ongeveer even groot. Dus dat is ook prima..Het lijkt erop dat ik maandag of dinssdag de punctie zal hebben. Ik ben helemaal blij want in tegenstelling tot de vorige keer zijn de IVF artsen ook iedere keer positieve over wat ze op de echo zien.. het voelt toch een beetje als een examen iedere keer... maar dan eentje waar je geen invloed op kan hebben.. herkennen jullie dit gevoel?

Hi Chantal, heerlijk dat je helemaal rustig bent.. en eigenlijk ook niet zo raar! Je werk zit erop! Jij hebt je meer dan je best gedaan en nu moet dat lieve emmietje zich flink vastklampen en de komende 9 maanden niet meer loslaten..!

@ linda. Mooi resultaat ook! We zijn lekker bezig!

@ nathalie.. hoe was Sint Maarten. Ik heb echt hordes met kinderen aan de deur gehad. Mijn man heeft zelfs een extra lading snoep gehaald.. want je kan natuurljik niet zonder komen te zitten.

Nou dat was het weer.. voor de wachters (voor de start, echo, punctie of.... de Wachtdagen) onder ons .. STERKTE "keep up the good spirit"

Geplaatst

Keesje, wat fijn dat je welwillende follikels hebt! Ik zal deze keer idd niet tegen overstimulatie aanzitten en hopelijk zal de punctie ook wat minder hels zijn...

Zaterdag word het weer megadruk in het AMC, zei de vpk tegen me, ze kon me nauwelijks inplannen.

@ Erika, whahaha! Ik heb de twee diazepammetjes ook al in mijn portemonee zitten, kan me daar ook op verheugen, ik vond die combi diazepam/pethidine (morfine) echt niet verkeerd.

Zo, jij stond zelfs nog te dirigeren met je gevulde eierstokken.

Ik neem vrij op de dag van de punctie, op de dagen daarna zal ik denk ik gebruik maken van de ziektewet, ben dan toch niets waard.

NOU....HEEL VEEL SUCCES MORGEN! Ik zal aan je denken, ik weet precies de route en de gang van zaken.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Chantal,

Heel veel succes met de terugplaatsing vanmiddag, geniet van het bijzondere moment. Hopelijk kunnen jullie meekijken en krijg je ook een foto mee, erg leuk.

Ben benieuwd.....!

liefs Diane

Geplaatst

Hey Nine,

Binnenkort de punctie ! spannend he, hoop dat je er net zo weinig last van hebt als ik had. Probeer te ontspannen, helpt echt.

groetjes Diane

Geplaatst

Sint Maarten was weer erg gezellig, blijft leuk van die hordes kinderen in het donker met zo'n schattig lampionnetje. En langs de deuren zingen daar is mn zoontje nog wat klein voor. Wafels eten bij het vuur was meer aan hem besteed ;)

@ Chantal: Mooi dat je rustig bent, laat die punctie maar komen!! Is vast fijner dan met zo'n gestressd gevoel. Succes straks!

@ Nine: 12 okee... Geen overstimulatie dat is vast fijn en dan volgende week de punctie. Hopen dat ze allemaal bevrucht worden!! En dat extra snoepgoed, tja, het moet toch ergens blijven he. Ik doe heel erg mn best om af te vallen, tot nu toe ben ik 6kg kwijt maar met die deca heb ik steeds meer zin om te snoepen. Het is maar goed dat we geen chocola in huis hebben.

@ Keesje: 10 eitjes die goed groeien, woow. Het gaat wel goed hier met iedereen. Ben zo benieuwd als ik dinsdag ga, wat ze dan zien of dat ze juist niks zien. Weet nog steeds niet zeker of er nu wel of geen eitjes klaar moeten liggen? Na het weekend de punctie al, dat komt al snel dichter bij keesje!

Ik zie hier de diazepam voorbijkomen. Ik geloof dat ik dat straks ook krijg. Tenminste dat hebben ze me gevraagd of ik dat wilde. Er werd op de informatie-bijeenkomst nl aangegeven dat de meeste vrouwen de punctie goed konden doorstaan zonder medicatie, maar als ik dan hier lees, dan wordt er toch wel degelijk medicatie gegeven. Ik lees over garnalen die een beetje van de wereld zijn ;) hihi. Ik zie het allemaal wel, eerst maar eens zover zien te komen. Ik tel af naar dinsdag voor de eerste echo.

Nu nog ff lekker aan de studie totdat ik de kleine man weer van de creche mag halen.

Lfs Nathalie

Geplaatst

hey meiden,

@ Nathalie, ja dat zou wat zijn ofniet, maart er is een kans, een hele kleine maar toch....

@ Keesje, mooi resultaat !

@ Erika, morgen de punctie, spannend hoor, probeer je te ontspannen maar dat gaat echt wel

lukken met die verdovende middelen ...haha

Heb trouwens ook zo´n bolle buik al met de hormonen spuiten, nu nog steeds, volgens mij komt

het ook van die fijne witte bolletjes.

Groetjes Diane

Geplaatst

Bedankt allemaal! Ik ga nu maar eens een poging doen om te slapen!

Op naar morgen, weer een stapje dichterbij...

Nathalie; met Diazepam kan ik me goed ontspannen tijdens de punctie. Ik heb ook 4 IVF-pogingen gedaan zonder diazepam. Ik was een vreselijke stresskip en bij deze puncties had ik meer pijn.

Maar, een ieder beleeft het op zijn manier, en elke keer is ook weer anders. Je moet doen waar jij je het prettigst bij denkt te voelen, als je de keuze hebt.

Succes met de echo a.s. dinsdag!!!

Groetjes, Erika

Geplaatst

Ha ik vroeg me al af hoe ik ineens aan die bolle buik kwam...was al bang dat ik de laatste tijd teveel gesnaaid had (want dat heb ik...ik snoep de stress weg..een zogeheten emo eter haha)....maar komt dus ook van de hormonen..haha...je moet het ook maar even weten...

Erika: heeeeeeeeeel veeeeeeeel succes morgen en laat even weten hoe jij de punctie hebt ervaren....ik kan er echt enorm tegenop zien...word al zenuwachtig bij het idee...

Keesje en Nine wat hebben jullie een mooi aantal eitjes....ben benieuwd wat ik zelf voor aantal heb...nog paar daagjes wachten en dan weet ik dat ook...er zal wel wat groeien want ik voel mijn eierstokken overduidelijk....heb ook last van mijn rug...hebben jullie dat ook???

Geplaatst

Mar ik vond de punctie echt heel goed te doen hoor de eerste keer, je voelt echt bijna niks .....ik vond het vervelender dat ik me zo "dronken" voelde door de morfine dan de prikjes !

Bij de eerste keer had ik maar 1 fm omdat mijn grootste eiblaasje al 23 mm was en dan al goed is om te prikken. Volgens de gyn. groeien de follikels sneller als je ouder bent.....dus reken ik daar nu stiekem ook op maar morgen weet ik meer!

iedereen weer veel suc6 !

Geplaatst

Hoi Jackie,

Succes met de follikelmeting.

Bij mij groeiden de follikels ook snel, ben ook al wat ouder, dus daar zal je gync. wel gelijk in hebben.

Ben benieuwd hoe het vandaag bij je is.

groetjes Diane

Geplaatst

He Diane, goedemorgen, jij bent er vandaag ook vroeg bij! (ik ook, ben vrij, maar moet zoon naar school zien te krijgen)

Hoe voel je je? Al zwangerschapssymptomen, of is het nog lekker rustig??

Jackie: dat wist ik niet, dat bij oudere vrouwen de follikels sneller groeien! De vorige keren ging het idd snel bij mij, maar nu lijkt het toch iets langzamer te gaan. Misschien doordat ik nu menopur spuit en geen acupunctuur doe??

Groetjes, Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden