Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Nine, Nathalie en Keesje... bedankt voor jullie lieve reactie.

Ik weet dat het een goede beslissing is, maar op zo'n moment hakt het er ff behoorlijk in. We gaan vol goede moed weer verder en ik hoop ook zeker dat 2010 een vruchtbaar jaar wordt.

@ Keesje, lees dat je maandag de punctie hebt, spannend, ik duim voor een goede oogst.

@ Nine, voor jou komt het nu ook wel heel dichtbij, zet 'm op! Ik kom je alleen niet meer tegen in het AMC ;)

@ de dames op het wachtbankje, houden jullie het nog een beetje vol? Succes met de laatste loodjes en hopelijk worden ze allemaal beloond met een positieve test.

Liefs

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, wat heerlijk dat het zondag is...kom pas net mijn bed uit, mijn mannetje ligt er nog steeds, we hebben heerlijk samen ontbeten in bed.

Het is een dag om lekker te relaxen, binnen dan, buiten is het grauw en saai...

@Sonja, ondanks de teleurstelling, is het, zoals Keesje zegt, toch een positief verhaal, ze proberen het beste uit jou naar boven te halen. Er wordt zeker wel aan het individu gedacht. (had je ook dr M gisteren??)

@ Erika, hoe voel je je vandaag, punctiepijntjes al wat verdwenen?

@ Nathalie, ook weleens lekker, he, als de kater van huis is!

@ Keesje, heerlijk, jij bent uitgespoten! Ik moet nog een paar daagjes...

Liefs, Nine

Geplaatst

@ Nine, nee, want ik heb alleen de punctie en de TP in het AMC......... en zover is het niet gekomen. Alle controles vinden in ons eigen ziekenhuis plaats ( FM's).

Geplaatst

Hallo Sonja,

Balen zeg, heb je je er helemaal op ingesteld, ..... kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Volgens mij is de grens 3, en hoor ook verhalen van 2 en wel een punctie..

Het is natuurlijk wel zo je nu nog een poging bespaard is en hopelijk heb je bij de volgende poging meer follikels.

Moet je nu tot de volgende poging deca blijven spuiten....? pffffffff

Je moet er het positieve maar van inzien, dat je de volgende keer meer follikels krijgt, neem aan dat de hormoonmedicatie ook opgeschroeft wordt...??

Liefs Diane

Geplaatst

Diane,

De grootste klap is alweer voorbij hoor! Gelukkig maar... het is even flink balen, maar aan de andere kant is het zonde van de poging als ze nu hadden doorgezet. De gyns vinden dat ze er meer uit kunnen halen.

Die deca moet ik nog spuiten om ervoor te zorgen dat mijn eierstokken weer rustig worden, dus moet donderdag weer voor controle naar het ziekenhuis en hopelijk mag ik dan stoppen. Want het is heel raar, maar je spuit nu met een heel andere gedachte.

De volgende poging start ik op dag 5 meteen met 200 Puregon. Afgelopen poging heb t/m dag 11 150 gespoten en daarna werd het opgehoogd naar 200, in de hoop dat de kleintjes nog mee zouden groeien. Maar dat gebeurde niet, dus volgende keer meteen met 200 beginnen.

En hoe is het met jou??? Houd je het allemaal nog een beetje vol, of begint het wachten al behoorlijk aan je knagen. Het zou toch geweldig zijn dat het wachten in ieder geval niet voor niets is geweest. Ik blijf voor je duimen en natuurlijk ook voor alle andere dames.

We keep in touch, succes!!!

Liefs

Geplaatst

Sonja,

Mooi dat je de klap al te boven bent.

Het is natuurlijk ook jammer van de poging, als ze verwachten bij een volgende poging meer resultaat te halen.

Hopelijk is de volgende poging snel.

Met mij gaat het goed, alles rustig hier, gelukkig.

Zit intussen op wachtdag 6, dus bijna week 1 voorbij

Ik ben ook begonnen met puregon 200....., op naar week 2 !!

Liefs en fijne zondag.

Diane

Geplaatst

@ sonja, wat goed van je dat je er zo tegen aankijkt, ik hoop voor je dat de volgende keer heel succesvol wil worden :sunny:

@ Diane nog 8 daagjes spannend hoor....

Ik heb ook nog een vraag, ik spuit nu 5 dagen gonal-F en gisteren in mindere mate maar vanaf vandaag meer, met opstaan, gaan zitten en met niezen.... en lopen, soort van pijn in de onderbuik, miss. is pijn een groot woord meer zwaar gevoel....is dit van de gonal....wie kan het me zeggen, ik moet woensdag pas naar het zh en het is niet zo dat ik er voor wil bellen maar ben gewoon benieuwd of jullie weten of dat een "goed" teken is dat de boel daar aan het groeien is of miss. zit het zelfs wel tussen mij oren......ervaringen???

Groetjes spaatje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een berichtjes alweer in 2 dgn! Moet nog alles een keer nalezen maar wil alvast met jullie de ervaring van mn punctie delen.

Wat lief van jullie al die opbeurende reakties ! Dat geeft een mens weer moed!

De punctie viel me erg mee! Heb de helft van de dosering gevraagd omdat ik vorige x toch wel heel duizelig was en dat is mij goed bevallen.

Er waren nu 3 follikels maar 1 was nog te klein, wel aangeprikt maar lukte niet om het op te zuigen.

Dus het resultaat is nu 2 eitjes , dinsdag horen we of de icsi ook tot deling heeft geleid! Afwachten dus....

Nu lekker op de bank met filmpje!

Iedereen heel veel suc6 en sterkte!

Geplaatst

Spaatje, dat is heel normaal! Je eierstokken hebben meer te verduren, nu er meerdere follikels groeien en die steeds groter worden.

Er ontstaat een druk op je eierstokken en dat voel je. Ik weet niet hoeveel follikels er klaar lagen, maar de kans is heel groot dat dat de reden is waarom je een soort van 'pijn' voelt in je onderbuik. Dus je hoeft je niet druk te maken, want ik weet zeker dat hier meer meiden zijn die dit gevoel herkennen.

Geplaatst

Hoi Sonja,

Bedankt voor je snelle reactie, ik dacht wel zoiets maar het is toch prettig om van een ander te horen dat, dat het is!

@ jackie, fijn dat de punctie meegevallen is...dat lees ik graag "geeft toch meer moed zeg maar" en veel sterkt met afwachten.

Groetjes Spaatje

Geplaatst

@ Spaatje: ik herken het gevoel dat je beschrijft, bij mij voelde het een beetje snerpend, zwaar, doortrekkend naar mijn rug. Vooral bij de 1e en de 2e ICSI. Het is een goed teken!! Je eierstokken reageren op de Gonal.

Broed maar lekker verder!

@ Jackie, fijn dat de punctie goed is gegaan. Ik duim met je mee voor twee mooie bevruchtingen!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi keesje spannend he morgen de punctie pfff zin in ? nou ik niet hoor hahaha zou zooo blij zijn als het 9 uur geweest is dan ben ik klaar en lig ik lekker te rusten :P

moet er om half acht zijn en om acht uur beginnen ze

ik heb gistereavond om 8 uur de ovitrelle spuit moeten zetten ( volgens mij was dit eerst pregnyl ? ) en vanmiddag toen ik naar de wc ging had ik ineens een hele klodder met ja wat is het wit soort slijm zeg maar had jij dat ook ? weet niet wat het is maar het zal wel goed zijn haha

wat ik wel weet is dat mijn buik op klappen staan hier pfff ik slaap graag op me buik maar dat ging helaas niet door vanacht ben ook wel weer blij als ze er morgen weer uit zijn ;)

keesje heeeeel veel succes morgen en ik duim voor ons dat we allebei weinig last hebben hoeveel eitjes had je trouwens ?

Geplaatst

Succes dames die morgen de punctie hebben!!! Ik voel vandaag helemaal niks aan de rechterkant...links wel maar ik ben bang dat dat de cyste is...denk dat ik morgen ook geen goed nieuws te horen krijg...maar ja we zullen zien...ik stel me in op negatief nieuws dan kan het altijd meevallen...

Geplaatst

@ Mar, heel veel succes morgen en ik hoop dat je het mis hebt, maar wat je zegt als je van het ergste uitgaat kan het allen maar meevallen!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Kim en Keesje, heel veel succes morgen met de punctie!! Fingers crossed voor een mooie opbrengst!

Mar, jij morgen veel succes met de FM!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Hoe is het gegaan ???? Viel het je mee of tegen ??

Ben erg benieuwd.

liefs

Diane

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag is het precies een week geleden dat de tp was.

Zit dus op wachtdag 7 en nog maar 7 te gaan..... spannend.

Alles is rustig hier, hopelijk blijft dat ook zo.

groetjes Diane

Geplaatst

nog net goedemorgen allemaal!

@spaatje, ook hetzelfde gevoel gehad met de gonal-f. Duidelijk teken dat je eierstokken aan het werk zijn..

@mar 2809, de kant van de cyste voel ik ook veel meer! en de eitjes groeien gelukkig aan die kant ook goed!

Gister laatste FM gehad. 3 eicellen zijn al groot genoeg en 5 wat kleinere die nu nog even de tijd krijgen om te groeien. Vanavond laatste prikken!! deca en otrivelle en dan woensdag 9.30 de punctie...:tard: met infuusje.

Oh ik slaap gewoon nu al slecht door de zenuwen...gelukkig weer positieve verhalen gelezen over de punctie!

groetjes

Geplaatst

Hoi Saab,

Woensdag de punctie, spannend hoor,.. zie je er tegenop ?

Mij viel het 100 % mee. Goed proberen te ontspannen, heeft mij heel erg geholpen. De gync. zei zelfs dat ik er erg ontspannen bij lag, alsof ik mijn nagels liet lakken... hahah daar hebben we thuis erg om gelachen..

alvast succes voor woensdag !

groetjes Diane

Geplaatst

haai diane, dank je wel!

haha! nou, ik denk dat ik idd. liever me nagels zou laten lakken. Jeemig! Ja ik zie er best wel heel erg tegenop. Daarom heb ik ook aangegeven dat ik echt pijnmedicatie wil. Daar geeft het EMC gelukkig gehoor aan, dus nu een morfine infuus. En dat opzich is ookalweer spannend natuurlijk want dan kan je ook draaierig worden en misselijk enzo. Maar goed. We zien wel, rustig ademen, ik weet waarvoor we het doen.

Hoe is het met jou? Hou je het wachten nog een beetje vol?

groetjes!

Geplaatst

Even een snel berichtje voor ik mijn nest in duik. Punctie viel weer 100% mee. gelukkig maar!

Wel een erg slecht resulaat... uit 10 folikels hebben ze maar 2 eitjes gevonden!!!???? Ik snap er niets van en ben er echt even goed stuk van. Het zwaarste van dit traject vind ik echt dat het altijd weer kan tegenvallen.. en ik ben dan net vaak die uitzondering... BAH Ik had er deze keer met 10 goed groeiende folikels zo'n goed gevoel ook.. maar schijnbaar kan ik daar ook niet op vertrouwen.

Daarnaast werd aangegeven dat de kans dat er dus nu geenbevruchting zal plaastvinden ook groter is... BAH BAH BAH... daar kan ik nu even niet aandenken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Waardoor kan er uit 10 folikels maar 2 eitjes komen?

Nou lieve dames, ik ga nu even niet in op jullie verhalen. Ik ben even te druk om deze teleurstelling te verwerken en om op zoek te gaan naar een lichtpuntje zodat ik weer kan geloven dat we met de bevruchting nu net wel 2 mooie emmies krijgen...

Tot later!

Geplaatst

Hey dames...vandaag de 1e FM gehad en meteen de laatste....ik doe gezellig mee met de dames met maar 2 follikels. Ik heb er ook maar twee. Dat is ook de reden dat ik aan de rechterkant niets voelde...daar zit er 1 van 17 mm en 1 van 14 mm (waarvan de arts niet verwachtte dat hij nog verder gaat groeien) en aan de linkerkant heb ik er veel meer maar daar kunnen ze niet bij door de cyste!!! Hoe frustrerend is dat!!!! Je zag op de echo echt veel follikels maar allemaal achter de cyste. 1 zit aan de zijkant en die is 18 mm dus daar kunnen ze ook bij, maar de kans van slagen is nu wel erg klein....gek genoeg had ik vanaf de eerste spuit al het gevoel dat ik voor niks aan het spuiten was....toch doen ze donderdag om 8.30 uur de punctie...vraag me af of dit wel zinvol is (vind het bijna jammer van de poging), maar de arts zei: niet geschoten is altijd mis...

Weet 1 van jullie misschien wat ze doen met de poging als blijkt dat de eicellen niet goed zijn en je dus niks hebt??? Ben je dan een poging kwijt of kunnen ze dit dan nog onder een andere noemer schuiven??

Kimmie: hoe was de punctie???? Ben erg benieuwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden