Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch maar mezelf een schop onder mijn kont gegeven en de was opgevouwen en één de droger in en zelfs nog even de bezem door het souterian gehaald......nu doe ik niets meer !

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha NIne, ik ook in een deuk hier.

Pieneke morgen weer de echo !! veel succes!

groetjes Diane

Geplaatst

@ Nine: Woehaa!!! Ik zou het niet durven, wij hebben helaas ook van die kantoortuinen, dus als ik op het forum aan het lezen ben, moet ik dat al sneaky doen, anders leest mn halve team mee. Maar ik snap het helemaal. Ik heb vandaag de 11e deca gezet en het wordt er allemaal niet beter op. Die hoofdpijn is niet te harden, om knettergek van te worden. Ik probeer het maar positief te zien, als ik zo hoofdpijn heb, moet er ook veel gaande zijn daaronder in mn eierstokken!!

@Diane: 2 emmies rijker!! Ik hoop dat je de wachtweken een beetje door kunt komen en dat het resultaat natuurlijk verbluffend mag zijn. TWINS! Als het nou maar geen 2 tweelingen worden ;) Gein, ik hoop zo voor je dat ze lekker blijven plakken! Zijn die bolletjes echt zo erg. Ik zie ze elke dag in de kast staan, en dan denk ik aan wat er hier allemaal over geschreven wordt en dan moet ik er toch mee lachen. Het zal me een geknoei worden.

Het is wel balen dat ik zo ongeveer een week achter loop. Iedereen heeft het hier al over echo's en ik moet nog een week wachten. Maar goed, ook die week gaan we nog wel doorkomen. Manlief is het weekend met de mannen naar Antwerpen, hoeft hij mijn gemiep niet aan te horen maar hij mag natuurlijk eigenlijk niks drinken. Zijn zaad is al slecht genoeg, en als we daar dan ook nog eens sloten alcohol overheen gaan gooien, daar wordt het niet beter op. Of is dat een overdreven reactie? We hebben er in ieder geval knallende ruzie over gehad, en uiteindelijk was hij het toch met me eens. Geloof ik.

Sorry, ben een beetje aan het zeuren geslagen geloof ik. Zie nog steeds scheel van de hoofdpijn, dus als dit berichtje volstaat met typfouten dan mijn excuses maar ik zie maar half.

Pfff.... en nu ben ik ook nog eens zwaar ongi geworden. Lijkt wel of mijn hele baarmoeder eruit komt gevallen. Zijn natuurlijk weer teveel details, hihi.

Nou ik ga maar weer eens terug naar de geliefde bank, denk dat ik daar nog veel op ga zitten/hangen/liggen de komende tijd.

Liefs Nathalie

Geplaatst

Oef ben dus niet de enige met de klachten...heb het idee dat de puregon de klachten van de decapeptyl alleen maar versterkt...heb ook hoofdpijn en ben moe,moe,moe...duizelig en heb het idee dat mijn borsten groeien haha (kan dat???)...mijn vriend dacht het ook al (niet dat hij dat erg vindt haha lol)...

Geplaatst

Hallo allemaal, ik schuif stiekem weer even aan! Wat gezellig om es een beetje te lachen om de berichtjes van vandaag :) Ik wil ook slapen op me werk! ;)

@nathalie80: Mijn vriend had ook een mannen weekend gepland, en ik heb hem er ook heel erg op gewezen dat drinken echt een no no is nu! Ik ben het dus helemaal met je eens! Ik dacht ook dat ik erg aan het zeuren was, maar we mogen het op de hormonen gooien he?!

Ik heb een heel ander schema. Wij hebben eerst 3 maanden lucrin injecties gehad, en nu sinds vrijdag begonnen met gonal-f en vanaf as vrijdag decapephyl erbij. As donderdag eerst FM dus erg spannend allemaal. Hopelijk groeien de eicelletjes naar behoren.

Maar meiden, even een vraagje... Ik heb dus de eerste gonal-f a 900 nu bijna leeg. En morgen moet ik weer 150 prikken, maar in onze berekening komen we te kort omdat je eerst die 37,5 weg moet spuiten. Is het nou echt zo dat je het niet red of is die 37,5 die je weg spuit niet meegerekent met die 900??

Dus? morgen nieuwe pen pakken? of kijken of we die 150 nog uit kunnen trekken?

btw: me vriend telt iedere keer netjes tot 10 en dan de naald er weer uit...

groetjes!

Geplaatst

Hallo,

@ Nathalie, ja 2 emmies rijker, nou TWINS zitten wel in de familie, zowel bij mijn man als bij mij.......

Wat betreft het drinken, je hebt groot gelijk en niet overdreven! is ons in het ziekenhuis duidelijk gezegd dat het wel degelijk invloed heeft op het zaad....!

En het achter lopen van een week, weet je mooi al wat je te wachten staat toch ?

Moe ben ik ook wel van al die hormoonhandel, maar verder geen hoofdpijn, 1 dagje maar gelukkig.

En die bolletjes het went wel en zijn ook zo ingebracht. Ik zeg voor de grap al tegen mijn man dat ik weer bolletjes ga slikken als het weer tijd is, haha

liefs Diane

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik lees al een tijdje mee en heb me vandaag voorgesteld (zie Wie is wie).

Tijdens het rondneuzen kwam ik bij deze topic terecht. Heel erg fijn om te lezen hoe andere de behandeling ervaren en ook zoooo herkenbaar allemaal.

Eergisteren heb ik de punctie gehad, deze viel reuze mee, alleen jammer dat er een bloedvaatje geraakt was en dat ik nog een paar uur moest blijven. Hierdoor kon ik ook niet mee met mijn vriend op transport. Ze hebben bij mij 2 goede eicellen eruit gehaald. Ze wisten nog niet hoe mijn lichaam zou reageren op de gonal dus ben met een lage dosering begonnen. Bij elke echo moest ik een hogere dosering nemen, maar er groeide maar 2 eitjes....helaas.

Ik was wel heel blij met het nieuws dat beide eitjes geschikt zijn voor de bevruchtig! We gaan nu dus voor ICSI.

Vandaag hoor ik of de terugplaatsing doorgaat morgen. Tenminste ze zouden bellen als het niet door kan gaan. Ik loop dus al sinds zes uur vanmorgen met de telefoon in mijn hand door het huis. Gek word ik ervan.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi C&D,

Ja veel herkenbare verhalen en veel nuttige info hier heb ik ontdekt.

Het is ook zeer verslavend, elke dag kijk ik even hoe het met iedereen gaat heb ik gemerkt.

Wij zijn ook met ICSI bezig en heb net maandag de terugplaatsing gehad van 2 emmies.

Hopelijk zijn beide eitjes bevrucht, hoeveel worden er terug geplaatst..?

Welk ziekenhuis zijn jullie? Wij hadden ook met transport, naar Zwolle, maar daar moest mijn man ook alleen heen, na de punctie moest ik bijkomen, bij ons ziekenhuis is het dus niet gebruikelijk dat de je met je man mee mag op transport....

Succes vandaag en hopelijk een goed telefoontje!

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo Diane,

Ja inderdaad veel nuttige info. Heb deze site pas "ontdekt" en zit er zo'n beetje nonstop berichten te lezen.

We hopen inderdaad ook dat beide eitjes bevrucht worden, maar ik weet niet zo goed of er 1 of 2 teruggeplaatst worden. De een zegt dat je wel meer kans hebt en de ander zegt weer van niet. De gynaecoloog raad aan om 1 eitje terug te plaatsen i.v.m. evt. complicaties maar haar assistente zegt weer dat je met 2 emmy's meer kans maakt.

Ik ga zo nog eens bellen met het telefonisch spreekuur. Wij zitten trouwens in het Amphia in Breda en transport naar Tilburg.

Hoe heb jij de terugplaatsing ervaren? Vond je het vervelend? Moest jij ook een uur voor de punctie een zetpil nemen tegen de pijn? Ik moest dit wel en heb er nog een liggen (die was voor 's-middags als je nog veel pijn zou hebben). Ga zo even vragen of ik die morgen ook mag nemen voor de terugplaatsing of zal het niet nodig zijn?

Oh voor jullie is het dus ook super spannend allemaal. Wanneer moet je bloedprikken?

Heel veel succes op het wachtbankje! Hopelijk kom je de tijd goed door en heb je wat afleiding.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi C&D,

Ik zit ook vanaf dat ik hier bij het forum zit, veel te lezen om maar op de hoogte te blijven (ben ook nog niet zo lang hier).

Je kunt zelf toch beslissen of je er 1 of 2 terug wilt plaatsen ?. Wij heben er voor gekozen, in overleg en op advies van de gync. om er 2 terug te plaatsen.

De kans is groter dus die kans pakken. Maar ook gezien mijn leeftijd, 41.

Wel moesten mijn man en ik hier beiden voor tekenen. Dat deden we graag!

De terugplaatsing is " a piece of cake" en heb de tp als heel bijzonder ervaren.

Met de punctie heb ik alleen een spuit in mijn bil gehad, een uur voor de tijd. EN is mij erg meegevallen.

Met de terugplaatsing voel je niks hoor, en moet je ook geen pijnstilling nemen, het inbrengen gebeurt ongeveer op de zelfde manier al met IUI (weet niet of je daar mee bekend bent..) Het is pijnloos en niet te voelen, ik kon zien op de echo wat er gebeurde maar heb er van binnen niks van gevoeld !

Ik moet niet bloedprikken, maar op 23 nov zelf testen, precies 14 dagen na de tp.

dus we moeten nog even geduld hebben en wachten.

Ja hoor de afleiding zoek ik wel op.

Hou je het nog vol, wachten op het niet-telefoontje,....?

groetjes Diane

Geplaatst

Hi C&D,

Welkom hier dus. Ook wij kiezen nu de 2e poging voor het laten terugplaatsen van 2 embryo's. Puur omdat het de kansen vergroot. De eerste poging hebben wij ons laten adviseren door het AMC en dus getekend voor 1 TP. Uiteindelijk bleek dat ik niets te kiezen had.. want er was er ook maar 1 bevrucht.

Zoals ik het begrepen heb nemen je kansen toe.. maar ook de risico's op een meerlingen zwangerschap en de risico's die daar weer bij horen. Blijft lastig maar ik heb er nu wel een goed gevoel bij om er 2 te laten terugplaatsen.

Hi diane, hoe is het op het wachtbankje..?

haha nine, wat een verhaal.. :icon_joker: moeten we je wakker houden vandaag!

Voor de overige dames heel veel liefs! Ik heb nu even geen tijd om meer te schrijven want moet een vergadering in.

liefs!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja, ik heb gebeld met het ziekenhuis en we gaan voor 1 terugplaatsing. Omdat ik nog vrij jong ben en dit ook onze eerste poging is.

Wij hebben nog geen ervaring met andere technieken als IUI. We hopen wel dat beide eitjes bevrucht zijn, zodat er 1 nog kan worden ingevroren.

Het lijkt mij ook heel bijzonder als de emmy's teruggeplaatst worden. Ik ben alleen zo'n zenuwpees...

Wel spannend hoor dat je de test zelf mag doen. Lijkt me wel veel fijner om het thuis in je eigen vertrouwde omgeving samen met je partner mag doen. Ik moet 27 november voor 10 uur bloed laten prikken en dan worden we 's-middags gebeld voor de uitslag. Al word de verleiding om eerst zelf een test te doen wel erg groot.

Eerst maar eens vandaag en morgen afwachten.

Ach, ik krijg net een smsje van manlief dat ie zich totaal niet kan concentreren op zijn werk en dat hij de middag heeft vrijgenomen. Wat is het toch een schat. De mannen mogen ook zeker niet vergeten worden in dit traject. Want ze hebben het emotioneel gezien net zo zwaar als de vrouwen.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal,

1 terugplaatsing dus, hoe ben je dan als ik vragen mag...?

Ja thuis testen heeft voor ons ook de voorkeur, mijn man vroeg of ik alstjeblieft de test met hem wil doen... Natuurijk doen we dat samen, we zijn ook samen dit traject ingegaan.

Weet je al of de bevruchtingen goed gegaan zijn..?

Spannend is dat hoor, wij kregen het verlossende telefoontje afgelopen zaterdag....

dat er van de 7 eitjes, 6 bevrucht waren.

Maandag bij het terugplaatsen, waren de 4 overige emmies helaas niet goed genoeg om in te vriezen, dus helaas geen cryo's. Maar misschien hebben we het helemaal niet nodig (hopen we).

Zeker het is ook heel wat voor de mannen, ook al hebben ze het idee dat ze aan de zijlijn staan. Lees maar eens de topic van mijn man, is hier ook op het forum, onder IVF-vaders, (Rene_1960) Hoe ervaren mannen alles.

groetjes Diane

Geplaatst

Zo...ben net weer terug uit t ziekenhuis.....had in mijn hoofd 10.10. Bleek 9.50 te moeten zijn.....(toch ook last van dementie???) Mazzel dat we er een kwartier te vroeg gingen zitten, dus ze deden ook niet moeilijk.

Iemand ervaring met Dr. Benschop uit t AMC? Ik vind het een beetje een stugge. En als je haar ergens in verbeterd, dan wordt ze kribbig. Ze doet haar best, maar de chemie tussen ons 3en werkt niet zo....

Maar goed, 99% zeker dat ik vrijdag de punctie heb. De follikels waren nu bij de 2e meting tussen de 16-24mm. Het waren er deze keer 6! En nr 7,8,9 waren ook te zien maar niet groter dan 12mm. Ze worden wel aangeprikt maar of daar een rijp eitje uitkomt is de vraag.

Voel me wel steeds meer misselijk worden en de druk op de buik neemt toe. Steken in de borsten en jeuk aan de tepels ook....

Lang leve de hormonen!!! Vanavond de laatste injectie die ik zelf moet zetten! :toppie:

@Chantal; super, toch in ieder geval 1 bevrucht! Succes met de terugplaatsing morgen!

Die terugplaatsing voelt bij mij meestal als een uitstrijkje. Loopt iemand daar te rommelen beneneden bij je baarmoedermond. Beetje vervelend, maar geen pijn.

Maar t kan ook zijn dat bij jou een reden is dat je medicatie krijgt bijv. baarmoeder wat gekanteld ligt, waardoor het misschien wel pijnlijker is w.b. de terugplaatsing.

@Nine; lijkt me ook wel wat....alleen geen schijn van kans met al die clienten om me heen!

@Saaab; ik kan je uit ervaring geen advies geven. Maar bel ff met t ziekenhuis....dan krijg je vast een goed antwoord! Succes!

Groetjes, Erika

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even niet zo aktief op het forum geweest maar ik ben er nog wel hoor!

Kost me al dagen om alle berichtjes te lezen...

Heb zoals vele ook last van vermoeidheid en lig heel gezellig s avonds op de bank te slapen en de eerste weken ookveel last van migraine gehad.

Heb ook heel erg last van mn emo´s ....twijfels , overal om kunnen huilen en lachen ! pfff had ik de vorige x geen last van!

Nu wachten op de 1ste fm vrijdag en maar hopen dat er wat aan het groeien is!

Spannend dat er al dames in de wachtweken zitten!

Ben heel erg benieuwd en laten we hopen op veel positieve testen!

Mar ik ben ook heel erg benieuwd hoe het bij jou gaat met de cyste.

Moet jij niet maandag voor de fm? mischien zien we elkaar nog wel , ik hoop maandag de punctie te hebben!

groetjes Jackie

Geplaatst

Erika, wat een mazzel dat je vroeger was. Had ik bij mijn eerste fm ook. Ik ben 2 maanden geleden getrouwd en nu maken we geintjes dat mijn "ware" ik naar boven komt. Sjaggo, opstandig , vergeetachtig en vooral moe. Maar dat laatste was het afgelopen jaar al aan de orde door de endometriose.

Chantal, Die tp is echt een peuleschil. Je voelt idd wat gerommel en als je dan al iets voelt dan is het niet echt pijn. Ik was ook een zenuwpees maar het viel me heel erg mee.Ik heb trouwens ook maar 1 emmie terug omdat ik nog jong bent. Hoop zh kijken toch ook naar je leeftijd.

S6 verder

Groetjes

Diana

Geplaatst

Hey Jackie, dus je hebt maandag misschien de punctie al...ik heb maandag de 1e follikelmeting..moet om 10.00 in het ziekenhuis zijn en dan krijg ik meteen te horen wat ze gaan doen....ben zenuwachtig en bang tegelijk...ondertussen voel ik mijn eierstokken nu wel (of zou het psychisch zijn haha)...dus volgens mij groeit er wel wat....we zullen zien....is trouwens de punctie zo snel na de 1e follikelmeting??? oe gattegat krijg het weer op de zenuwen haha...ben wel benieuwd hoe jij de punctie ervaart omdat jij hetzelfde spul krijgt als ik...

Erika: heel veel succes met de punctie vrijdag...als die door gaat dan maar je zegt zelf al dat het 99% zeker is...

Chantal: heb je al bericht van het ziekenhuis??? Ik duim voor je dat de bevruchtingen goed gegaan zijn!! EN de mannen mogen zeker niet vergeten worden...die van mij zat laatst enorm met mij te slijmen en te knuffelen (normaal knuffelt hij ook wel maar niet zo erg als laatst)...dus ik zeg zo: wat heb jij ineens...zegt ie...ik heb enorm bewondering voor je dat je dit allemaal doet...hij zag namelijk dat die decapeptyl spuit pijnlijk is...dus hij vond het ineens nodig om mij even flink te knuffelen haha..

Geplaatst

He dames, vandaag ben ik minder slaperig, maar ik stond vanmorgen voor een groep les te geven, dat houdt me wel wakker, haha!

Ook geen hoofdpijn vandaag, heerlijk!

Welkom Chantal, het is fijn om hier je ei (:tongueP:) even kwijt te kunnen en om anderen een hart onder de riem te steken als het even niet meezit en om te lachen, natuurlijk.

@Erika: Ik heb ook geen goede ervaring met de door jou genoemde arts...heb haar gelukkig niet vaak gehad (vaker Dr. T en lieve dame Dr. M.

, niet de gyn, maar de ivf-arts.)

Dr Benschop heeft mij bij de vorige poging zelfs in tranen gekregen toen ik aangaf angst te hebben voor de punctie. Ze reageerde zo bot.

@ Nathalie: ik spreek mijn man er ook op aan als hij alcohol drinkt, "een glaasje maar", roept hij dan...

Succes en sterkte allemaal weer!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hallo dames, er wordt weer lekker gekletst!

@Erika, ik ben het met je eens dat Dr. B.wat hard kan overkomen. Ze wil het wat klinisch houden wat soms prima is meer soms erg onhandig!

Enne Nine grappig dat jij schrijft 'de lieve dame Dr. M'. Ik ben ook super fan van haar. Zij (en dr.T ook wel maar dan een stuk zakelijker) kan mij echt het gevoel geven dat ze over je nadenkt en meeleeft!

Wie ziet Dr. L. nog wel eens? Ik ben haar al heel lang niet meer tegen gekomen?

Oh ja... Erika... BIJNA KLAAR DUS MET SPUITEN! top! Je schrijft dat je 99% zeker op vrijdag de punctie hebt.. wat kan er dan nog mis gaan? Niets toch.. denk ik!

@Mar. Ik hoop dat je cyste met rappe stappen aan het krimpen is! Spannend! Nog 5 dagen voordat je zekerheid hebt.. ik zal duimen!

@ Jackie.. Wat snel zeg.. dan gaan we gelijk op..ik hoop/denk ook op maandag de punctie te hebben. Dat is dan net minder dan een week na de eerste echo dus ik dat het wat rustiger aan qua tempo.

Liefs!

Geplaatst

@Nine; Ik heb zelfs een keer flink geklaagd bij de verpleegkundigen over haar. Volgens mij heeft ze dit wel te horen gekregen, want de keer erop deed ze poeslief... maar voor ons had ze het al verbruid.

(Ze begon tegen mij te praten terwijl ik me aan stond te kleden. Ze vertelde wat ik allemaal moest spuiten, hoeveel eh etc. Ik heb het niet meegekregen toen...en thuis wisten we het niet meer. Je mag toch wel een stuk fatsoen hebben om te wachten tot de patient weer tegenover je zit, en niet met de onderbroek op de knieen in het kleedhokje???!)

Maar wij zijn haar ook nog maar 3x tegengekomen, gelukkig....

Mijn vrouw maakt mijn spuitjes klaar van de menopur, op die manier heeft ze ook haar aandeel. En ze knuffelt me uiteraard ook plat, hihi! Ze zou het veel liever zelf allemaal willen doen, alles, behalve de bevalling :icon_rabbit:...

Groetjes, Erika

Geplaatst

He Keesje,

Ik moest even kijken op de site van het AMC wie ook alweer Dr. L is... ik moet zeggen dat ik haar nooit gehad heb, hoewel ik al een jaar rondloop op CVV. Ze staat in ieder geval nog wel op de site.

Een van de vrouwelijke gyn's is volgens mij wel weg.

Dr. de K.

:glasses1: Het lijken wel criminelen, hihi

Erika, spannend, vrijdag de punctie en Jackie maandag...er zit schot in de zaak. Ik hoop volgende week woensdag of donderdag aan de beurt te zijn,

Groetjes, Nine

Geplaatst

gaat weer rap vandaag met de nieuwe berichten! hoe kan het toch dat we daar zo veel tijd voor hebben....

@ nine blij dat je weer wat fitter bent vandaag, bij mij is het ook per dag verschillend, ben net klaar met soppen en een duik onder de zonnebank:sunny: genomen straks nog even naar de fysio en dan maar hopen dat ik morgen nog zo fit ben, dan kan ik er lekker tegenaan op het werk.....

hoe gaat het met de wachtbank dames?

ik heb ook mijn mening gegeven over een arts tijdens de intake ontzettend kundig maar zoooo lomp!...of ik een weegschaal had,ik zei nee nou die moest ik dan maar voor moederdag vragen.....LUL! ik tegen arts nou als jij daar dan even voor kan zorgen....(ben niet van het blad voor mijn mond) we liggen elkaar gewoon niet...ik ga vanzelf onaardig doen tegen hem en hij doet zijn best maar ik zie dat hij het zelfde heeft.....ben als de dood dat hij straks de punctie gaat doen....manlief geinstrueerd dat hij dan maar even de arts moet punctueren:a4628ea63ee3976fca4maar misschien dat het beter gaat omdat we dan niet tegen elkaar hoeven te praten....of zorgen dat ik niet op vrijdag moet go go gona-f l!!

Geplaatst

Hoi Keesje,

Ja prima hier op het wachtbankje.

Zit al op dag 2, pffff dat schiet op maar niet heus, haha

afleiding genoeg, dus de dag gaat eigenlijk best wel snel (nadat ik er altijd vroeg uit ben).

nog maaaarr 12 daagjes dan testen !!!

haha

liefs Diane

Geplaatst

Hey Diane!

Fijn dat je lekker zit...maar dat wachten:waiting: lijk me echt killing!

ik hoop dat je over twaalf daagjes een positieve test hebt!! iig heb je wel een positieve instelling volgens mij!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Hey spaatje,

Ja hoor zit wel goed....

Klopt, altijd positief ingesteld. Helpt wel.

en nog maar 12 daagjes idd, haha

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden