Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee, Paula, wat lees ik nu. GEWELDIG NIEUWS. En nu maar hopen dat dit ook zo blijft. Ik ben zo blij voor.

En zeker ook voor jou samsam. Heerlijk al dat goede nieuws.

Sharon, ik kan je dat echt aanraden een weekendje weg. Even al de stress achter je proberen te laten. Wij waren hier zo aan toe.

Sanne, Mary poppins was echt geweldig. Maar jammer genoeg werd de show tot 2 keer toe onderbroken omdat er 2 mensen niet goed werden tijdens de show.

Maar het is wel echt een aanrader.

Voor jou schiet het ook op he. Wat goed 15 eitjes. Ik had ook wat beweeglijke eierstokken tijdens de punctie wat het net even wat moeilijker maakte om ze aan te prikken en ook wat pijnlijker. Maar het ging wel goed.

Succes met de laatste lootjes van het spuiten.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hee, Paula, wat lees ik nu. GEWELDIG NIEUWS. En nu maar hopen dat dit ook zo blijft. Ik ben zo blij voor.

En zeker ook voor jou samsam. Heerlijk al dat goede nieuws.

Sharon, ik kan je dat echt aanraden een weekendje weg. Even al de stress achter je proberen te laten. Wij waren hier zo aan toe.

Sanne, Mary poppins was echt geweldig. Maar jammer genoeg werd de show tot 2 keer toe onderbroken omdat er 2 mensen niet goed werden tijdens de show.

Maar het is wel echt een aanrader.

Voor jou schiet het ook op he. Wat goed 15 eitjes. Ik had ook wat beweeglijke eierstokken tijdens de punctie wat het net even wat moeilijker maakte om ze aan te prikken en ook wat pijnlijker. Maar het ging wel goed.

Succes met de laatste lootjes van het spuiten.

Werden die mensen niet goed door de warmte in de zaal ofzo? Wel vervelend als de show dan twee keer onderbroken wordt.

Aiii, lijkt me ook wel vervelend hoor tijdens de punctie. Is niet handig als ze net een follikel leegprikken en dat dan je eierstok beweegt. Maar ja, we zien het wel! Ik vind 15 eitjes ook een mooi aantal hoor, al zijn er meiden met veel meer eitjes, maar die spuiten ook meer eh Puregon. Als er maar goede eitjes bij zitten..

Geplaatst
Ja inderdaad, het zijn heel wat ritjes richting Nijmegen deze week. Maar zeker alles voor het goede doel. Ik verwacht ook zaterdag de punctie. Er zaten al heel wat eitjes rond de 18 dus het schiet op. We gaan de dag voor de punctie al naar Nijmegen en overnachten daar dan. Hierdoor hopen we iets minder gestresst aan te komen. Heb nog steeds geen idee hoe laat we moeten vertrekken iedere keer. Vanmorgen al om 07.30 uur weggegaan. Kwamen we om 09.15 uur aan. Het liep uit, dus uiteindelijk om 10.15 uur aan de beurt. Maar toen we terugreden naar huis stond er een hele lange rij voor de parkeergarage want op het bordje stond "vol". Nou ja, je zal maar een punctie hebben en door de parkeergelegenheid te laat komen.

Dag Sanne,

Ik moest ook 3 echo's voordat dan eindelijk de punctie afgesproken kon worden. Ik kwam ook van ver, 130 km heen en 130 terug. Heb de avond voor de punctie ook maar in t Radbout hotel geslapen scheelt zoveel stress! Ontbijt was lekker, ze hadden van alles en staat al klaar vanaf 07.30 ook al staat er op de folder vanaf 08.00 uur.

Maar bij de terugplaatsing waren we bijna te laat, er stond een hele lange rij bij die weg waar je Nijmegen in moet, toen hebben we uit noodzaak de busbaan gepakt. 10 minuten voor tijd bij de deur uitgestapt mijn man ging de auto parkeren en toen was ik zover in de stoel, was hij te laat!!! Haha maar de dokter was zo lief om op hem te wachten.

Je zit in een spannende tijd nu, vanaf hier gaat t best snel en dan zit jij ook in die afschuwelijke wachtweken...

Paula!!

Hier is een :wav:deze heb je verdiend!!

De streeep begon bij mij ook licht hoor. Wat leuk dat je ook eerder hebt getest..GEFELICITEERD. Ik had al t gevoel dat jij ook positief zou testen ik weet niet waarom ik dat dacht. mischien door jou symptomen.

Ik hoop dat we samen straks uitgerekend zijn in Jan.2011!!!!

Laten we ons goed vasthouden aan dit :zwanger:nieuws.

Ik heb nu al 5 dagen achter elkaar positief getest en toch blijf ik bang, is dat paranoide of zelfbescherming??? Zou de utrogestan menstruatie tegenhouden ondanks dat ik positief test???

Heb vanmiddag bloed geprikt krijg binnen 8 dagen pas uitslag, poeff nog meer gewacht...

Liefs

:happydance:Sam

Geplaatst
Dag Sanne,

Ik moest ook 3 echo's voordat dan eindelijk de punctie afgesproken kon worden. Ik kwam ook van ver, 130 km heen en 130 terug. Heb de avond voor de punctie ook maar in t Radbout hotel geslapen scheelt zoveel stress! Ontbijt was lekker, ze hadden van alles en staat al klaar vanaf 07.30 ook al staat er op de folder vanaf 08.00 uur.

Maar bij de terugplaatsing waren we bijna te laat, er stond een hele lange rij bij die weg waar je Nijmegen in moet, toen hebben we uit noodzaak de busbaan gepakt. 10 minuten voor tijd bij de deur uitgestapt mijn man ging de auto parkeren en toen was ik zover in de stoel, was hij te laat!!! Haha maar de dokter was zo lief om op hem te wachten.

Je zit in een spannende tijd nu, vanaf hier gaat t best snel en dan zit jij ook in die afschuwelijke wachtweken...

Ik heb nu al 5 dagen achter elkaar positief getest en toch blijf ik bang, is dat paranoide of zelfbescherming??? Zou de utrogestan menstruatie tegenhouden ondanks dat ik positief test???

Heb vanmiddag bloed geprikt krijg binnen 8 dagen pas uitslag, poeff nog meer gewacht...

Liefs

:happydance:Sam

Hoi Sam, Jij moet ook van ver komen dan? Jij rijdt toch wel het dubbele van wat wij moeten rijden aan kilometers en ik vind dat wij al ver moeten. Het is ook meer de drukte op de weg dan het aantal kilometers wat het zo lang maakt hoor.

Oh ja, had jij ook 3 keer een fm. Ze vertelden me vandaag dat dit eigenlijk heel weinig voorkwam en dat de meeste vrouwen, die 150 eh Puregon spuiten, op dag 10 vh Puregon-gebruik al een punctiedatum kunnen plannen. Ik moest ze er even weer aan helpen herinneren dat ik maar 100 eh spuit. Dit stond nog verkeerd vermeld op het formulier. Toen bleek het helemaal niet gek te zijn dat ik al voor de 3de keer moest komen voor een fm.

Radbout-hotel? Daar had ik nog niet van gehoord. Wij wilden naar Sanadome gaan, maar ik ga nu toch even naar dat hotel kijken. Thanxxx voor de tip.

Haha, de busbaan, vind het wel grappig om te lezen. Zie het al helemaal voor me. Gelukkig is het helemaal goed gekomen!!

Doe je iedere dag een test ja? Ik zou als ik jou was echt niet zoveel testen, wacht gewoon de uitslag van het bloedprikken af. Misschien nog 1 testje over een weekje ofzo? Haha, maar als je je niet kan inhouden dan ben je natuurlijk niet te stoppen. Dat wachten ook, echt héééél vervelend.

Ik duik mijn bed in.. Welterusten..

Geplaatst
als je een punctie of een andere belangrijke afspraak hebt kun je je autosleutel afgeven en zetten hun hem voor je weg is ons verteld tijdens de gezamelijke afspraak wij hebben hem nooit in de garage geparkeerd maar iets voorbij het ronald macdonalds huis gewoon op het zand staat doordeweeks helemaal vol met auto's en het koste ook nog eens niets en het is maar 3 min lopen

@ paula alvast voorzichtig gefeliciteerd :bf_new:hopen dat deze kleine kruimel lekker blijft zitten

Dit hebben ze bij ons helemaal niet verteld.

Wel handig!

Sanne,groot gelijk dat je een nachtje in Nijmegen blijft,het is ook altijd zo'n gedoe vanuit hier naar daar.

Op tijd weg rijden heeft soms geen enkele zin,je weet nooit of er wel of geen file's staan. Héél irritant.

Geplaatst

Sanne,

Het heet Radboud hotel hier is de link:

http://www.umcn.nl/Informatiefolders/1488%20-%20Het%20Radboudhotel.pdf

Ja echt als we die busbaan niet hadden gepakt dan waren we te laat geweest, wij moeten helemaal uit Leiderdorp komen.

Slaap lekker meid, die hormonen putten je echt helemaal uit. Ik had trouwens 200 EH, te laag bleek achteraf omdat de eitjes niet snel genoeg groeiden vandaar 3 echo's.

knuf

sam

Geplaatst

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik naar Nijmegen gebeld om te vragen wanneer mijn man ingepland is voor een TESE. We hadden al een uitnodiging ontvangen voor een afspraak bij de anasthesist voor 3 mei aanstaande, maar wisten nog niets over een datum voor de TESE. Ik kon bellen tussen half 2 en half 3.

Om vijf voor half 3 dacht ik eraan en het kwam toevallig uit dat er op dat moment niemand op mijn kamer was (op mijn werk). Vijf keer in gesprek, lang leve de herhaaltoest, en toen kreeg ik een mevrouw aan de lijn. Ze had het duidelijk erg druk gehad want ze was best kort.

Mijn man staat ingepland op 18 mei. Joepie..........wow, dat is over drie weken. Hij moest wel stoppen met sintrom.......... dat stond ook in de brief. Sintrom? Brief? Maakt niet uit........ ik weet de datum, en daar ging het mij om. Ik ben superblij dat ik nu iets weet.

Maar nu begint mijn man ook zenuwachtig te worden. Hij is een hele lijst aan het maken met vragen voor de uroloog. Hij wil morgen een (telefonische) afspraak maken zodat die vragen ook nog beantwoord kunnen worden. Ik ben benieuwd.

Oh ja, ik heb vanochtend aan mijn directe collega e.e.a. verteld. Ik was dat al een week van plan maar het kwam er steeds maar niet van. Want wanneer begin je erover? En er is eigenlijk altijd volk op onze kamer waarmee ik het niet in dit stadium mee wil delen. Vandaag me er dus maar overheen gezet en het verteld. Gelukkig is het een hele sociale gast dus het viel eigenlijk wel mee.

Ik ben nu zo opgelucht en blij dat we een datum hebben. Nu kan ik hoop ik weer normaal slapen.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi dames!

Van dat hotel en parkeren hebben ze ons ook niet verteld. Wij moeten ook elke keer 130km heen en 130km terug. Tot op heden gelukkig altijd goed gegaan.

Maureen, de TESE op 18 mei, wat spannend. Mijn vriend heeft ook een TESE moeten ondergaan, hij vond het uiteindelijk heel erg meevallen (qua napijn, tijdens de ingreep was hij onder narcose ivm een andere operatie die ook uitgevoerd moest worden).

Samsam, waarom moet je in hemelsnaam 8 dagen op een bloed uitslag wachten? Ik neem aan dat er Bèta HCG in bloed bepaald is bij je? Als wij dat via het ziekenhuis of SHL (huisartsenlab) laten prikken bij een patiënt hebben wij met 1, hooguit 2, dagen de uitslag in huis. Leuk trouwens, die foto van je embyro!

Dames, ik ga weer een dagje werken. Vandaag een rustig dagje. Gelukkig beter geslapen dan gister. Gelukkig nog geen menstruatie... blijven duimen maar.

Geplaatst

Goedemorgen,

@ Sam: Bedankt voor de link. Ik had zelf ook al even op Google gekeken. Weet alleen de datum van de punctie nog niet en dan wordt het lastig om nu al wat te plannen.

Ja hé? Die hormonen daar word je echt moe van. Ik ga regelmatig even 's middags liggen, maar val dan ook echt diep in slaap.

@ Maureen: :blob1: :occasion18: :blob3: :blob1: :occasion18: :blob3: Joehoeoeoe, een datum waar je naar toe kan leven. Super, en 18 mei is al snel!!

Kan me wel voorstellen dat je man zenuwachtig begint te worden. Toen mijn vriend over TESE hoorde, kreeg hij ook de kriebels en was hij blij dat hij dat niet hoeft.

Eigenlijk weet iedereen het in mijn nabije omgeving dat we met IVF bezig zijn. Het lucht zo erg op vind ik zelf! Gelukkig viel het je mee om dit aan je directe collega te vertellen. Wel prettig als tenminste 1 iemand het weet op je werk. Krijg je straks toch iets meer begrip als je wat vaker afwezig bent, denk ik zelf!

Mijn vriend heeft twee teamleiders gehad die ook TESE hebben ondergaan. Die kunnen niet anders dan begrip tonen. Bij mij op het werk heeft niemand hier ooit mee van doen gehad IVF/ICSI, dan is het toch wat lastiger allemaal. Helaas is er nog niets geregeld in de wet voor verlof tijdens een IVF/ICSI-behandeling.

@Paula: Gelukkig heb je een betere nacht gehad. Als je al niet eens op je buik kan liggen omdat je borsten pijn doen, wat wordt dat over een paar weken dan wel niet? Dan mogen ze er niet eens meer naar wijzen en dan doet het al pijn, haha..

Vandaag een zonnige dag, heeeerlijk!! Lekker genieten.

Geplaatst

Maureen,wat fijn dat je nu een datum vast hebt staan voor de TESE. Daar kun je toch best naar toe leven..In de zin van,dat er nu toch weer een stapje dichterbij is!

Goed dat je op je werk hebt verteld van je situatie, Het scheelt enorm veel smoezen,en ik vind ook persoonlijk dat je dan je echte collega's/vrienden leert kennen!

Zijn er genoeg die er niet mee om kunnen gaan.

Bij mij op het werk weten ze het ook,heb het ook eerst heel lang verzwegen,maar uiteindelijk kom je er wel achter dat dat niet handig is.

Ik wás op weg naar m'n werk,maar de accu had het begeven. Nu is m'n vriend met de auto naar de garage. Ik begin vanmiddag weer met werk.Lekker nog even van de mooie ochtend genieten!

Allemaal een fijne (werk) dag!

Geplaatst
Maureen,wat fijn dat je nu een datum vast hebt staan voor de TESE. Daar kun je toch best naar toe leven..In de zin van,dat er nu toch weer een stapje dichterbij is!

Goed dat je op je werk hebt verteld van je situatie, Het scheelt enorm veel smoezen,en ik vind ook persoonlijk dat je dan je echte collega's/vrienden leert kennen!

Zijn er genoeg die er niet mee om kunnen gaan.

Bij mij op het werk weten ze het ook,heb het ook eerst heel lang verzwegen,maar uiteindelijk kom je er wel achter dat dat niet handig is.

Ik wás op weg naar m'n werk,maar de accu had het begeven. Nu is m'n vriend met de auto naar de garage. Ik begin vanmiddag weer met werk.Lekker nog even van de mooie ochtend genieten!

Allemaal een fijne (werk) dag!

Hey lieve Pammie, Dat is nou ook wat. Wat jammer dat je deze mooie zonnige ochtend niet hoeft te werken ;).. Nog even genieten van de zonnestraaltjes. Ga je nog wat gezelligs doen met koninginnedag?

Geplaatst
Hey lieve Pammie, Dat is nou ook wat. Wat jammer dat je deze mooie zonnige ochtend niet hoeft te werken ;).. Nog even genieten van de zonnestraaltjes. Ga je nog wat gezelligs doen met koninginnedag?

Dat wordt een hele dag genieten van de zonnestraaltjes.

Duurt nog wel even voordat de auto klaar is,kost me wel een vrije dag,maarja toe maar.

Koninginnedag blijven we in eigen dorp. Daar is het altijd wel gezellig. De markt over struinen,en daarna zien we wel verder.

Hoelaat moet je morgen in Nijmegen zijn?

Geplaatst
Dat wordt een hele dag genieten van de zonnestraaltjes.

Duurt nog wel even voordat de auto klaar is,kost me wel een vrije dag,maarja toe maar.

Koninginnedag blijven we in eigen dorp. Daar is het altijd wel gezellig. De markt over struinen,en daarna zien we wel verder.

Hoelaat moet je morgen in Nijmegen zijn?

Heerlijk zo'n vrij dagje toch? Het is hartstikke mooi weer dus dat is lekker.

Ik blijf ook gewoon in eigen dorp. Maar of ik ook echt wat ga ondernemen weet ik nog niet. Mijn vriend moet helaas werken en mijn vrienden gaan naar Enschede. Ik heb geen zin om daar heen te gaan als iedereen aan de drank zit en ik misschien de volgende dag weer voor een punctie moet komen.

Morgen om 09.40 uur in Nijmegen zijn. Ben wel weer benieuwd hoor. Ik voel me eigenlijk hartstikke goed. Nergens last van, behalve moeheid (met vlagen dan).

Geplaatst

Post uit Nijmegen.

14 mei start Deca.

Bij mij staat dat ik volgende week donderdag (6 mei) moet komen voor de 1e echo. Lijkt mij dat het 6 juni moet zijn toch? Denk dat ze zich vergist hebben in de maand.

28 mei start ik met Puregon,dus zal dat precies kloppen toch?

Sanne,succes morgen hoor!!

Geplaatst
Post uit Nijmegen.

14 mei start Deca.

Bij mij staat dat ik volgende week donderdag (6 mei) moet komen voor de 1e echo. Lijkt mij dat het 6 juni moet zijn toch? Denk dat ze zich vergist hebben in de maand.

Oh ja, dat moet vast 6 juni zijn. Voordat je begint met de Deca heb je geen echo meer. Anders bel je even voor de zekerheid. Maar wat fijn: nu heb je de datums ook... Het gaat beginnen!!!

Geplaatst

Gezamelijke afspraak

- 8 februari Samsam

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

- 14 mei Pammie

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

- 28 mei Pammie

Eerste fm

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april, 11 april de 2e Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

- 6 juni Pammie

Tweede fm

- 27 april Sanne

Derde fm

- 29 april Sanne

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 A-embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula 1 A-embryo

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

Cryocyclus:

- Sharon 2 A embryo's

Geplaatst

ook ik heb vandaag de recepten binnen gekregen. Jij mag iets eerder starten dan mij Pammie. Ik begin op 16 mei met de decapeptyl, en op 3 juni met de gonal F en op 12 juni heb ik de eerste echo.

Goh van dat hotel is een goede tip. Wij moeten ook van ver komen. Alleen een probleem, dan weet ik niet hoe we terug komen want we mogen allebei daarna niet rijden als blijkt dat mijn man toch een acute pesa moet ondergaan.

Dat ga ik me eens uitvogelen hoe is dat ga doen.

Net op kraamvisite geweest. Wat heerlijk om zo'n kleintje in je armen te hebben. De kleine is net een paar weken en nu wilt mijn collega in juni of juli alweer gaan starten voor de tweede.

Geplaatst

Wat fijn dat je ook meer duidelijkheid hebt. Ik heb je alvast even toegevoegd aan de lijst..

Lief hé die kleintjes. Ik krijg ook nog steeds de kriebels als ik een klein baby'tje zie. Hoop dat wij hier ook allemaal zo snel mogelijk zwanger zijn en een kleintje krijgen..

Gezamelijke afspraak

- 8 februari Samsam

- 9 februari MamavanTim

- 11 februari Sharon24

- 18 februari Paula

- 9 maart Sanne

- 31 maart Liesbeth

- 6 april Raba

- 15 april Pammie

- 22 april Jessie

Start Decapeptyl

- 4 maart sharon

- 8 maart Samsam

- 17 maart Paula

- 29 maart Sanne

- 18 april Liesbeth

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

Start Puregon/Gonal F

- 21 maart Sharon24

- 25 maart Samsam

- 2 april Paula

- 16 april Sanne

- 2 mei Liesbeth

- 28 mei Pammie

- 3 juni Jessie

Eerste fm

- 30 maart Sharon24

- 3 april Samsam

- 10 april, 11 april de 2e Paula

- 25 april Sanne

- 10 mei Liesbeth

- 6 juni Pammie

- 12 juni Jessie

Tweede fm

- 27 april Sanne

Derde fm

- 29 april Sanne

Punctie

- 30 maart MamavanTim

- 1 april Sharon

- 12 april Samsam

- 13 april Paula

Terugplaatsing

- 4 april Sharon TP van 1 A-embryo

- 15 april Samsam

- 16 april Paula 1 A-embryo

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

Cryocyclus:

- Sharon 2 A embryo's

Geplaatst
ook ik heb vandaag de recepten binnen gekregen. Jij mag iets eerder starten dan mij Pammie. Ik begin op 16 mei met de decapeptyl, en op 3 juni met de gonal F en op 12 juni heb ik de eerste echo.

Wij lopen helemaal gelijk!

Fijn dat jij nu de datums hebt,het voelt echt als groen licht. Nu mogen wij ook starten,en vanaf nu gaat het heel snel hoor.

Als jij 3 juni begint met Gonal F,en 12 juni de echo,dan zal het bij mij wel kloppen.

6 juni de echo,ipv 6 mei.

Waarom moet de één Puregon prikken en de ander Gonal F? Rare vraag misschien.

Ja die kraamvisites,zo lief altijd die kleintjes. Zaterdag moeten wij ook op kraamvisite. Hopelijk worden wij ook ooit bezegeld met zo'n lief klein babytje!

Paula,hoe is het met jou??

Geplaatst

Zit er eigenlijk wel verschil tussen Puregon en Gonal F? Ik dacht dat het dezelfde werking had. Maar inderdaad Pammie, goede vraag, ik ben ook benieuwd!

Wel fijn dat jullie tegelijk oplopen. Is toch prettig als je dan ervaringen kan wisselen.

Geplaatst

Hallo,

Tijdens de bijeenkomst op 8 febr. vertelde ze dat er geen verschil in werking is tussen Puregon en Gonal F. Het komt van twee verschillende fabrikanten. En omdat het UMCN niet het schijn wil wekken "in dienst te staan" van één fabrikant hebben ze er voor gekozen dat de IVF-er Puregon gebruiken en de ICSI-ers de Gonal F. Klinkt redelijk.

Groetjes, Maureen

Geplaatst
Hoi dames!

Samsam, waarom moet je in hemelsnaam 8 dagen op een bloed uitslag wachten? Ik neem aan dat er Bèta HCG in bloed bepaald is bij je? Als wij dat via het ziekenhuis of SHL (huisartsenlab) laten prikken bij een patiënt hebben wij met 1, hooguit 2, dagen de uitslag in huis. Leuk trouwens, die foto van je embyro!

Dames, ik ga weer een dagje werken. Vandaag een rustig dagje. Gelukkig beter geslapen dan gister. Gelukkig nog geen menstruatie... blijven duimen maar.

Paula,

En heb je vandaag nog een keer getest? Vandaag is de enige dag dat ik niet heb getest, morgen weer wel. Ik kan t gewoon nog steeds niet geloven, ben zo bang dat er iets misgaat en daarom heb ik elke dag die bevestiging nodig dat t nog steeds positief is...Ik snap ook niet dat t zo lang moet duren, bij me eigen huisarts doen ze t niet, hij vond t ook ongebruikelijk dat ik erom vroeg. Ik heb bij een SCAL laboratorium geprikt en zij sturen t weer ergens anders door...

Goedemorgen,

@ Sam: Bedankt voor de link. Ik had zelf ook al even op Google gekeken. Weet alleen de datum van de punctie nog niet en dan wordt het lastig om nu al wat te plannen.

Ja hé? Die hormonen daar word je echt moe van. Ik ga regelmatig even 's middags liggen, maar val dan ook echt diep in slaap.

mee van doen gehad IVF/ICSI, dan is het toch wat lastiger allemaal. .

Sanne en eventueel anderen:

voordelen van t Radboud hotel:

-je bent al bij t ZH geen stress over te laat komen..

- ze doen niet moeilijk over inchecken, ik heb op de dag dat ik te horen kreeg wannneer de punctie was doorgegevn en het was ook prima als het toch een andere dag moest worden.

- uitchecken zo laat als je wil, want je betaald per nacht.

- goed ontbijt

- goedkoop (42,50 of zo voor 2 personen met ontbijt)

nadeel: toilet en douche op de gang voor gezamenlijk gebruik

Liefs SAm

Geplaatst
Paula,

En heb je vandaag nog een keer getest? Vandaag is de enige dag dat ik niet heb getest, morgen weer wel. Ik kan t gewoon nog steeds niet geloven, ben zo bang dat er iets misgaat en daarom heb ik elke dag die bevestiging nodig dat t nog steeds positief is...Ik snap ook niet dat t zo lang moet duren, bij me eigen huisarts doen ze t niet, hij vond t ook ongebruikelijk dat ik erom vroeg. Ik heb bij een SCAL laboratorium geprikt en zij sturen t weer ergens anders door...

Jeetje wat een gedoe, wat doet je huisarts er lastig over. Zijn wij toch een stukje makkelijker. Ik vind het ook moeilijk te geloven. Ik denk elke keer dat ik ongesteld ben geworden, maar gelukkig waren het elke keer die mutsenbollen die ik voelde glijen... Ieuwie...

Nou nog 1 dagje werken, heb spreekuur vanmiddag. Gelukkig moet ik veel longtesten doen en dan kan ik lekker blijven zitten. Vraag me af hoe lang dit gevoel in mijn buik blijft aanhouden...

Ik test morgen of zaterdag weer.

Ps: hoeveel testen heb je al gedaan dan? ;)

Geplaatst
Hallo,

Tijdens de bijeenkomst op 8 febr. vertelde ze dat er geen verschil in werking is tussen Puregon en Gonal F. Het komt van twee verschillende fabrikanten. En omdat het UMCN niet het schijn wil wekken "in dienst te staan" van één fabrikant hebben ze er voor gekozen dat de IVF-er Puregon gebruiken en de ICSI-ers de Gonal F. Klinkt redelijk.

Groetjes, Maureen

Geloof niet dat dat klopt. Ik heb met ICSI toch echt puregon gebruikt.

Dames: heel veel succes met jullie behandeling en met het prikken!

Geplaatst
Post uit Nijmegen.

14 mei start Deca.

dan lopen wij waarschijnlijk ook een beetje gelijk als mijn menstruatie tenminste net als normaal komt want dan wordt ik ong 3 de week in mei ongie en dan beginnen met de progynova en 12 dagen erna een echo en als die goed is de terugplaatsing dus ik weet ong half juni of het gelukt is

@ mareen wbt die puregon wij hebben ook icsi maar ik heb puregon gespoten wat mij opvalt is dat mensen die een tesa of een pese moeten ondergaan waat gonal-f spuiten maar kan aan mij liggen haha voor de rest niet veel te vertellen hier zit nergens in daarom schrijf ik niet zoveel maar hou jullie wel allemaal in de gaten natuurlijk

@ paula hoe voel je je ??

@ samsam nog steeds alles goed??

@ sanne hoe was het heb je een punctiedatum??

ik ga lekker genieten van mijn vrije dagje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden