Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik lees je berichtje nu pas, had er overheen gekeken.

Lekker aardig van me.

Hoe komt het dat je spuiten niet goed gaan dan?

Hoever ben je nu? Ik ben het even kwijt (door de vakantie denk ik).

Inmiddels heb ik nog even je handtekening gelezen, maar NATUURLIJK je bent tijdens mn vakantie (lees eergister) begonnen! Oh meissie ik hoop dat je snel het ritme te pakken krijgt, je moet er nog zoveel. Doe je hetzelf of laat je het doen? Pak een plooi beet op je buik of been en knijp hier lekker flink in, dat geeft afleiding. In ieder geval: spuitje snel er in "gooien" en dan heel langzaam inspuiten. Zorg ervoor dat de vloeistof op kamertemperatuur is. Maar dit weet je vast allemaal al wel...

En dan zo'n frummel in je armen en maar hopen dat het ooit zo ver komt dat je zelf een frummel in je armen mag hebben en iedereen bij jou op kraamvisite komt...

Heel veel liefs en knuffels!

Hai Paula,ik weet niet waarom het prikken zo moeilijk gaat. Achteraf heb ik wel zoiets van "stelt niks voor". Maar die naalden zijn zo ongelooflijk bot!

Ik pak inderdaad een stuk plooi van mijn buik,en knijp er in (dit deed ik altijd al),Bah,hopelijk gaat het wel beter worden,want inderdaad,ik moet nog zo lang! (Vanavond wordt mijn derde spuit.)

iig ,thanks voor je berichtje...Lief.

Jessie; Jij mag vandaag beginnen met de deca,om 21.30 ging je prikken toch?

Succes meid!

Enjoy the club hihi.

Goofy;Ik voel nog niks in mijn buik. Net zo als anders. Jij bent al wel iets langer bezig als ik,dus het kan nog komen bij mij.

Zie het allemaal wel.

Liesbeth; Hoor je morgen hoelaat de TP is? Spannend.Ben zeer benieuwd hoeveel er uiteindelijk bevrucht zijn.,en of je cryo's zult hebben!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de lieve reacties..

Het is niet anders. En ik weet wel dat ik a.s woensdag pas mijn testdatum heb, maar het lijkt me niet dat ik, als ik al zwanger zou zijn, nu geen eens een héél licht streepje zie. Het heeft gewoon niet zo mogen zijn. We proberen ons toch weer aan te melden in juni. Toch maar spuiten in Spanje. Als er dan plek is tenminste. Eerst even mijn ongi afwachten.

Pammie: Wat ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van de spuit. Ik hoop dat je nog een maniertje vindt die voor jou het prettigste is want je moet nog eventjes.

We gaan sowieso op woensdag nog testen, dit moet ook volgens mij. En dan de uitslag doorbellen. Ik wil toch graag de volgende keer ICSI. Heb al die tjd het gevoel gehad dat dit het beste was voor ons, ook aangezien we in eerste instantie een twijfelgeval waren.

Jessie: Jouw collega had te vroeg getest? Maar ja, wat is te vroeg? Ik zit al op wachtdag 12 na de terugplaatsing.

Echt belachelijk dat werkgevers zo kunnen reageren hoor. Ik moet ook alle uren zelf inhalen, dus tijd voor tijd. Zelfs voor de punctie krijg ik geen dag. Hier kan ik me behoorlijk pissed-off over maken. Maar ja, daar heb je jezelf alleen maar mee. Ik hoop dat je je goed genoeg voelt om te gaan werken na de punctie straks. Maar neem aub niet teveel hooi op de vork. Je kent je eigen lichaam het beste. Ziek is ziek natuurlijk en daar hoef je geen uren voor in te leveren.

Iemand die zijn been breekt tijdens een voetbalwedstrijd die hoeft zijn ziekte-uren toch ook niet om te zetten in verlof-uren.

Vandaag begonnen met spuiten of niet? Toi toi toi...

Paula: Ik moest wel om je bericht lachen: Ik was op een gegeven moment er bijna van overtuigd dat ik recht in het gezicht van de arts zou gaan plassen.. Haha.. Ik heb toch maar even een klein beetje geloosd voor de tijd. Maar als je eenmaal aan het plassen bent en je moet zo nodig, dan kan je bijna niet stoppen vd pijn, haha..

Goofy: Een bobbel op je buik ja? Jeetje, daar heb ik geen last van gehad. Wel fijn dat je ongesteld bent geworden anders kan je niet starten met de Puregon n.l. Het gaat hard zeg!! Je hebt al heel wat spuitjes gezet.

Sharon: Bedankt voor je lieve berichtje.. Ik vond jou ook al zo snel weer positief. Ben zelf alweer helemaal met de volgende poging bezig en ik ben nog niet eens ongesteld, haha.. Als het dan toch negatief is, dan wil ik het liefste snel ongesteld worden, dan zit je niet meer in onzekerheid.

Appel: Jij hebt net als ik een week vrij gehad na de punctie. Ik had ook echt geen zin in stress van mijn werk. En daar kan het echt stressig zijn.

Als ik een volgende poging weer mag beginnen dan heb ik de echo's en punctie vlak na mijn vakantie naar Spanje. Zullen ze niet blij mee zijn, maar ik moet me iets minder druk maken om mijn werk en meer met mijn privéleven. Dat is het belangrijkste toch?

Ben alleen thuis vanavond. Mijn vriend heeft slaapdienst helaas. Vind het voor hem ook zóó zielig!! Maar samen komen we er wel!!

Geplaatst

Oh nee toch he Sanne, zit je ook nog alleen thuis vanavond.

Lijkt me vooral nu niet gemakkelijk. Die collega had ook maar enkele dagen voor de positieve test een negatieve test. Maar ik zou er zelf als ik al negatief getest had er ook geen vertrouwen meer in hebben.

Mijn eerste spuit net om 22.00u gezet. Het was toch iets pijnlijker dan ik me kon herinneren maar het ging wel goed.

Geplaatst

Hallo dames,

Zag net op de Digipoli dat er 12 daadwerkelijk zijn gaan delen. Dus van de 24 aangeprikte, waren er 19 geinsemineerd en daarvan dus weer 12 echt bevrucht. Nu maar weer afwachten wat de kwaliteit is. Het verhaal van Sanne spookt wel een beetje door mijn hoofd.... Dat was eht wel mega domper voor je! Bereid me er maar op voor dat wij ook weleens geen A-tjes kunnen hebben. Spannend maar weer. Nu op het telefoontje wachten hoe laat we verwacht worden.

Fijne dag!

Geplaatst

Mijn eerste spuit net om 22.00u gezet. Het was toch iets pijnlijker dan ik me kon herinneren maar het ging wel goed.

Nu ben je ook begonnen Jessie!

M'n derde spuit gisteravond deed minder zeer,waarschijnelijk is het ook allemaal een kwestie van wennen.

Sanne,hoe gaat het met je meissie?

Ben je de avond een beetje doorgekomen? Balen dat je vriend slaapdienst had,en dan nét op zo'n dag!

Je geeft aan dat je de volgende keer graag ICSI wilt,kunnen ze dat zomaar switchen dan?

Liesbeth; Spannend dat je vandaag je telefoontje krijgt hoelaat je de TP hebt. Dan gaat het echt beginnen hé. Je hoeft niet perse A kwaliteit te hebben om zwanger te worden. Het zou mooi zijn,want dan heb je nog wat in de vriezer.

Goede score hoor,12 bevrucht!

Geplaatst
Morgen om 15:00 de TP. Best laat he? Maar ja kon slechts zeggen, kan het niet wat vroeger?

Het liefst sta je natuurlijk om 8.00 uur al voor de deur,maarja,helaas heb je dat niet voor het zeggen.:biggrin:

:goodluck:Voor morgen!

Geplaatst
Morgen om 15:00 de TP. Best laat he? Maar ja kon slechts zeggen, kan het niet wat vroeger?

Spannend Liesbeth. Wel vervelend dat je er de hele dag op moet gaan wachten. Wel een goede score zeg dat er zoveel aan het delen zijn.

Geplaatst
Hallo,

@ LiesbethB ik kan me voorstellen dat het aanprikken van 24 eicellen geen pretje is geweest, maar 19 bevruchte eicellen is wel een geweldig resultaat. En dan begint het nu wel heel spannend te worden. Straks op het wachtbankje. Ik hoop en bid met je mee dat harde werken niet voor niks is geweest en dat ook jij je zelf groen mag maken hier.

@ Sanne. Wat zul jij gespannen zijn. Over 4 dagen testen heb je de behoefte om eerder te gaan testen? Ik kan me heel goed voorstellen dat je mee gaat in je gevoel dat het niet gelukt, maar volhouden he meissie. Ons lichaam heeft ons allemaal wel eens voor de gek gehouden en misschien jouw intuïtie jou nu wel.

@ Raba Ik heb 6 april ook de GA gevolgt, net als jij zag ik in het lijstje. Ben nu eigenlijk stiekem wel een beetje benieuwd wie jij was van het groepje. Las dat jij voor een tweede keer niet bent ingepland. Dat is behoorlijk balen. Hoop voor je dat je snel mag beginnen.

Succes allemaal en tot schrijfs.

Groetjes, Appel

Wij waren het stel wat te laat kwam. Volgens mij zaten jullie naast ons

Geplaatst

Goofy: Een bobbel op je buik ja? Jeetje, daar heb ik geen last van gehad. Wel fijn dat je ongesteld bent geworden anders kan je niet starten met de Puregon n.l. Het gaat hard zeg!! Je hebt al heel wat spuitjes gezet.

@Sanne; Gaat het een beetje met je! Ik heb echt met je te doen. Vind het zo jammer voor je. Ik hoop, dat als je morgen nog een test doe, dat het wel positief is.

Ik heb een verdikking op mijn onderbuik rechts. Net of dat er heel veel gas in mijn darmen zit. (lekker praatje, sorry) Het gaat verder idd wel heel snel ineens. De 12de vanavond. Woensdag naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Ik ben nu heel hevig ongi. Daar ben ik wel blij mee idd. Ik hoop echt dat ik mag starten met de Puregon.

@Liesbethb; Jeetje wat een hoop emmy's zijn er gedeeld. Ik hoop op een hoop toppers voor je, zodat je nog een hoop cryo's erbij hebt. Ga je voor de cryo's trouwens? Niet iedereen wil dat heb ik begrepen. Als wij de gelukkige mogen zijn, hoop ik ze toch wel te hebben. Op naar de punctie voor ons.

Heb je napijn/last van de punctie?

Heel veel succes morgen met je TP! Sterkte met het wachten nog eventjes!!!

@Jessie; welkom bij de spuiters! Heerlijk hé, dat je bent begonnen! Ik weet nu hoe snel het dan ineens gaat!

Wat balen dat je werk niet meewerkt zeg! Balen vind ik dat. Ik heb me er ook erg zorgen om gemaakt. Ik heb van te voren een gesprek aangekaart met P&O en we doen het nu 50/50 qua uren. Dat vond ik wel schappelijk. Het valt gelukkig in mijn vakantie zodat ik geen dagen vrij hoef te vragen. De dagen die ik nu al in het ziekenhuis ben geweest heb ik allemaal kunnen ruilen met mijn vrije dag. Het heeft me tot nu toe nog geen dag gekost gelukkig. Ik wil in mijn grote vakantie eind augustus toch wel heel graag 3 weken weg. Ja, en als je al je uren op moet maken voor de behandeling, ja, dan blijft er echt niets meer over!

@Pammie; Fijn dat de spuit minder zeer deed!

@Paula; Hoe gaat het trouwens met jou zwangerschap? Je gaat nu al snel naar de echodatum zag ik in je ticker! Heerlijk hoor!

Geplaatst

O, ja dames nog even een vraagje.

Ik ben nieuwsgierig wat mijn uitgerekende datum zou kunnen worden.

Wat is nou de startdatum met tellen?

Is dat vanaf de ongi na start Deca of is het vanaf de punctie of TP?

Thanxx

Geplaatst

Liesbeth: Dat is toch een goede score. Ik hoop voor je op A-tjes, al is het alleen al voor in de vriezer. Maar de kwaliteit zegt niets over een eventuele zwangerschap. Ik ga heel hard voor je duimen.

Trouwens; ik had de terugplaatsing om 14.00 uur.

Raba: Ik kan me voorstellen dat je nog erg verdrietig bent hoor! Je zit al zo lang te wachten op de start en iedere keer kan je niet terecht. Daar word je natuurlijk erg emotioneel van.

Goofy: De uitgerekende datum is gerekend vanaf de punctie nog 38 weken volgens mij. De punctie is eigenlijk de dag van de ovulatie.

Nou ik voel nog geen ongi aankomen. Het blijft afwachten. We testen in ieder geval a.s. woensdag pas weer. Mijn temp is wel enorm aan het stijgen. Vanmorgen 37,5 en mijn bassale lichaamstemp is 36,9. Voor degene die dat wat zegt, haha.. Maar dit kan dus komen door de Utrogestan.

Pammie: Gelukkig ging het spuiten wat beter. De ene keer doet het meer pijn dan de ander. Het is iedere keer weer anders hoor!

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Liesbeth 12 delende cellen zijn er volgens mij erg veel. Spannend morgen de terugplaatsing, Ik hoop dat je naast een een geweldige embryo die wordt terug geplaatst ook nog een paar mooie hebt voor in de vriezer. Die je natuurlijk niet direct nodig hebt, maar altijd mooi zijn voor een brusjesproject in de toekomst. Succes morgen.

@ Pammie en Jessie als ik lees over het beginnen met prikken begin ik toch wel weer een beetje zenuwachtig te worden. Ik heb het de vorige keer niet als heel erg ervaren, maar krijg toch wel een beetje de zenuwen nu. Hoe laat prikken jullie?

@ Sanne; Trek je het allemaal nog een beetje? Ik weet niet precies hoeveel dagen jij te vroeg hebt getest, maar bij mijn vorige poging had ik ook te vroeg negatief getest (omdat ik bloed verloor) en later was het toch positief. Ik had op zaterdag gestest, terwijl ik pas op donderdag mocht testen en deze was negatief. 3 dagen later was er pas een licht streepje te zien en zelfs op de testdag was het streepje nog licht.

@ Raba: Ik heb nu ook een klein beetje een gezicht bij jou. Ik kan me goed voorstellen dat je nog steeds verdrietig bent. Je leeft toch naar een bepaalde datum toe en vooral zo'n 2e keer aanmelden, want tijdens de GA hebben ze tenslotte echt gezegd dat je bij een tweede aanmelding dan echt door bent. Wanneer verwacht je dat je je weer kan aanmelden? Mag ik je vragen waarom bij jullie een directe Tese moet plaatsvinden en waarom er geen zaad van te voren wordt ingevroren? Ik snap dat jullie hier niet zelf voor kiezen, want dat brengt toch wel nog meer spanning met zich mee tijdens de dag van de puntie. In iedergeval ik hoop dat jij je snel mag aanmelden en dan kun je beginnen, dat kan niet anders.

Tot schrijfs maar weer.

Appel

Geplaatst

@ Raba, ik snap dat je nog steeds zeer verdrietig bent! Sterkte meid en ik hoop dat je gauw ongi mag worden en je aan kan melden! Ik duim voor je.

@ Appel; Spannend hé, die 1ste keer prikken. Ik ga zo de 12de Deca zetten. Het gaat gelukkig goed maar het is en blijft telkens heel erg spannend. Echt elke avond weer! Had jij je nou al aangemeld voor je volgende rond of zat je ook te wachten op de ongi?? Ben het ff kwijt, sorry.

Meiden, weltruste voor straks en tot gauw weer!

Geplaatst

@ Goofy, ik heb ontzettend veel last. kan amper lopen, pijn tot aan mijn ribben, mijn rug en natuurlijk mijn buik. morgen uur eerder komen om bloed te laten prikken voor de TP. Wij gaan voor cryo's, ben erg benieuwd.

@ Sanne, dank je! Ben je ondertussen ongesteld geworden?Ga je morgen weer testen?

@ Appel, zijn er veel ja, nu maar afwachten wat de kwaliteit is.

@ Raba, vind het ook echt sh*t voor je. Ik belde al voor onze GA om te vragen of ik mee kon doen en had echt verwacht dat ze nee zeiden, maar omdat we al zolang in het traject zaten mochten we toch mee. zou toch denken dat jij na al 1x te moeten afvallen nu toch mee zou mogen!

@ Jessie, ja baal er ook wel van, zit je er zo de hele dag tegenaan te hikken. Maar nogmaals we hebben geen keuze.

@ Pammie, bedankt he!

Weltrusten alvast!

Geplaatst

Appel; Ik spuit om 19.00 uur. Bevalt me prima.

Vanavond ging het heel gemakkelijk,stond er zelf van te kijken.

Maar inderdaad Sanne,het is elke dag verschillend ben ik achter.

Het is ook even weer wennen om die naald in je buik te prikken,maar je zult zien dat het allemaal vanzelf gaat!

Goofy; Heb je alweer de 12 deca? Gaat snel!

Sommigen hebben hier een uitgangsecho voor start Puregon. Waarom is dat eigenlijk?

In iedergeval hoop ik dat m'n ongi ook op tijd is,en dat ik de 28e mag starten met de Puregon.

Sanne;Wat Appel schrijft geeft toch wel hoop hoor! OOOO ik hoop het zo voor je meid. Geen bloed geeft moed. (en je bent normaal stipt op tijd kan ik me herinneren)

Denk aan je.

Raba; Ik heb met je te doen hoor. Gewoon belachelijk dat je er toen weer niet tussen kon. "minimaal een maand wachttijd". Mooi niet dus.

Hopelijk mag je snel starten!!!

Verwacht je snel je ongi?

Liesbeth; Nogmaals succes morgen.

Paula; Hoe is met jou,en de beeb in de buik? Bijna je echo!

Geplaatst

appel, ik spuit om 22.00. Dit komt mij het beste uit. Dat is na het sporten en als ik avonddienst heb begint daarna de drukke piek dus kan ik nog op een redelijk rustig moment spuiten. Ik dacht zelf omdat ik dit ook al eens gedaan had, oh dat doe ik wel weer even. Dat viel me toch wel wat tegen. Ik moest toen in de ochtend spuiten en dat vond ik wel prettiger. Nu zit ik er tegenaan te hikken s'avonds. Vandaag had ik volgens mij een klein adertje geraakt want ik bloedde iets. Maar het ging er gemakkelijk in.

Liesbeth, heel veel succes morgen.

Mijn zusje heeft vandaag een teruplaatsing gehad. Er zijn er 2 teruggeplaatst van zeer goede kwaliteit. 1 met 9 celdelingen en 1 met 8. Ook heeft ze er een cryo aan overgehouden. Nu maar hopen.....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Willen jullie voor ons duimen? Vandaag is het dan zover. Mijn man heeft vandaag de TESE. Er 50% kans op een positieve uitslag. De uislag krijgen we ongeveer 1 uur na de operatie.

Gister heb ik hem al weg gebracht. Weer grotendeels dezelfde vragen. Wel weer wat nieuwe info. (Ook verrassende info) Wat algemene onderzoekjes. Pacemaker anders instellen. Weer verwarring over de bloedstolling. Kwam allemaal minder voorbereid over. Je moet goed op jezelf passen en alles vertellen.

Giteravond belde ik mijn man even. Er was nog een uroloog en cardioloog langs geweest. Er was twijfel onstaan over het shema om de bloedstolling te regelen. Uiteindelijk besloten het shema aan te houden dat de cardioloog van mijn man had opgesteld. Omdat na de operatie zijn bloedstolling weer op zijn normale waarde moet zitten is er ook meer kanst op nabloedingen, en dan met name inwendige. Klinkt allemaal niet zo prettig. Ik hoop dat ze hem lang genoeg in het ziekenhuis houden. Ze zijn er druk mee bezig dus gaan we ervanuit dat het allemaal goed komt.

Zojuist belde mijn man. De TESE zou om 9 uur zijn, maar omdat zijn bloed nog niet dik genoeg was is deze verplaatst naar 12 uur. Ik heb dadelijk dus alle tijd om naar Nijmegen te gaan.

Groetjes, Maureen.

Geplaatst

hallo, kan een van jullie mij adres van de digipoli geven? wil even kijken wat de kwaliteit is van de emmy's weet ww etc wel maar kom niet op de site...

thnks!

Geplaatst

Appel @ Leuk dat je nu een gezicht bij mij heb. Hopelijk kan ik 31 mei bellen. (zie mijn handtekening) Meestal word ik in het weekend ongi. Dus ik kan nooit op dag 1 bellen. De reden dat ze directe tese doen is omdat tijdens de pesa een biopsie genomen is en die had een cijfer 9.2. En waardoor ze nu directe tese kunnen doen. Wel op eigen risico want normaal doen ze het niet zo. In umcu zeiden ze dat we daar op moesten staan. Dus dat hebben we ook gedaan. Wij vinden het wel fijn anders moet die eerst geopeerd worden en pas 3 maanden verder kan je dan terrecht voor de icsi. Ze hadden tegen ons gezegd dat we zo sneller aan de beurt waren. Maar helaas is dat toch niet het geval. Ik heb ook een weblog geschreven daar lees je al onze onderzoeken.

Sanne@ zo spannend ik leef met je mee.

Geplaatst
@ Goofy, ik heb ontzettend veel last. kan amper lopen, pijn tot aan mijn ribben, mijn rug en natuurlijk mijn buik. morgen uur eerder komen om bloed te laten prikken voor de TP. Wij gaan voor cryo's, ben erg benieuwd.

@ Sanne, dank je! Ben je ondertussen ongesteld geworden?Ga je morgen weer testen?

@ Appel, zijn er veel ja, nu maar afwachten wat de kwaliteit is.

@ Raba, vind het ook echt sh*t voor je. Ik belde al voor onze GA om te vragen of ik mee kon doen en had echt verwacht dat ze nee zeiden, maar omdat we al zolang in het traject zaten mochten we toch mee. zou toch denken dat jij na al 1x te moeten afvallen nu toch mee zou mogen!

@ Jessie, ja baal er ook wel van, zit je er zo de hele dag tegenaan te hikken. Maar nogmaals we hebben geen keuze.

@ Pammie, bedankt he!

Weltrusten alvast!

Wel fijn liesbeth dat jij al voor je Ga je kon melden. Hoe lang zijn jullie al bezig?

Geplaatst
Hallo allemaal,

Willen jullie voor ons duimen? Vandaag is het dan zover. Mijn man heeft vandaag de TESE. Er 50% kans op een positieve uitslag. De uislag krijgen we ongeveer 1 uur na de operatie.

Gister heb ik hem al weg gebracht. Weer grotendeels dezelfde vragen. Wel weer wat nieuwe info. (Ook verrassende info) Wat algemene onderzoekjes. Pacemaker anders instellen. Weer verwarring over de bloedstolling. Kwam allemaal minder voorbereid over. Je moet goed op jezelf passen en alles vertellen.

Giteravond belde ik mijn man even. Er was nog een uroloog en cardioloog langs geweest. Er was twijfel onstaan over het shema om de bloedstolling te regelen. Uiteindelijk besloten het shema aan te houden dat de cardioloog van mijn man had opgesteld. Omdat na de operatie zijn bloedstolling weer op zijn normale waarde moet zitten is er ook meer kanst op nabloedingen, en dan met name inwendige. Klinkt allemaal niet zo prettig. Ik hoop dat ze hem lang genoeg in het ziekenhuis houden. Ze zijn er druk mee bezig dus gaan we ervanuit dat het allemaal goed komt.

Zojuist belde mijn man. De TESE zou om 9 uur zijn, maar omdat zijn bloed nog niet dik genoeg was is deze verplaatst naar 12 uur. Ik heb dadelijk dus alle tijd om naar Nijmegen te gaan.

Groetjes, Maureen.

Spannend maureen ik duim voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden