Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goofy, Spannend je hebt de punctiedatum al gekregen. Ik wil je alvast heel veel succes/sterkte wensen. En ik hoop op goede bevruchtingen voor je.

Liesbeth, Alvast een voorzichtige felicitatie. Waarschijnlijk blijf je test hartstikke positief. Morgen is je officiele testdag?

Pammie: A.s. zondag de eerste fm. Voel je al wat groeien, haha.. Hoop dat het er goed uitziet en dat je ook snel de punctiedatum doorkrijgt.

Hier weinig te melden. Vandaag een telefonische afspraak gehad. De arts zei wel kijkend naar het hele eerste traject het wel erg goed verlopen is. De eicellen waren van erg goede kwaliteit. En ze zei dat het al erg goed was dat er meer dan de helft goed bevrucht is geraakt. De zaadcellen waren erg goed beweeglijk, dus sprake van ICSI was er absoluut niet. We melden ons in juni weer aan als er plek is. Ik heb nog gevraagd of ik de volgende keer meer Puregon mag spuiten, maar dat is dus zeker niet de bedoeling. Dit raadde ze ten sterkste af aangezien ik dan het risico loop dat de hele behandeling afgeblazen wordt doordat er teveel eiblaasjes groeien. Nou dan kom ik liever wat vaker voor een echo hoor.

Liefs

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sanne,

Thanxx.

Wel fijn om te weten dat je eicellen en het zaad goed genoeg is voor IVF!

En ze houden je gewoon erg goed in de gaten in het Radboud! Te veel Puregon spuiten wil je ook niet hebben hoor! Ik heb wat verhalen gelezen van vrouwen die nu in het ziekenhuis liggen met een overstimulatie, poehee, dan idd maar een keer extra rijden, toch?

Nou meid, succes en hoop dat je gauw op mag voor de volgende ronde!

XX,

Goofy

Geplaatst
Hoi Sanne,

Thanxx.

Wel fijn om te weten dat je eicellen en het zaad goed genoeg is voor IVF!

En ze houden je gewoon erg goed in de gaten in het Radboud! Te veel Puregon spuiten wil je ook niet hebben hoor! Ik heb wat verhalen gelezen van vrouwen die nu in het ziekenhuis liggen met een overstimulatie, poehee, dan idd maar een keer extra rijden, toch?

Nou meid, succes en hoop dat je gauw op mag voor de volgende ronde!

XX,

Goofy

Hey Goofy, Dat is ook de reden dat ik 100 eh Puregon spoot. Ik ben n.l. ook opgenomen geweest t.g.v. overstimulatie.. En nee, auwtzzz, dat is echt geen pretje.

Maak je maar niet te druk om de punctie. Je zult zien dat het je achteraf meegevallen is. Heeeeeel veel succes!! Ik duim voor je.

Geplaatst

Hoi hoi,

Morgen idd officiele testdag, maar vanmorgen toch maar weer getest en deze was knalpositief!! Ik maak mezelf nog niet groen, daar wacht ik echt mee tot morgen. Ben benieuwd wanneer de eerste echo is. Hoeveel tijd zat er bij de zwangeren tussen?

groetjes

Geplaatst
Hoi hoi,

Morgen idd officiele testdag, maar vanmorgen toch maar weer getest en deze was knalpositief!! Ik maak mezelf nog niet groen, daar wacht ik echt mee tot morgen. Ben benieuwd wanneer de eerste echo is. Hoeveel tijd zat er bij de zwangeren tussen?

groetjes

Liesbeth,van mij ook alvast een felicitatie.Je hebt nu al vaak positief getest,dat zou morgen ook wel zijn!~

Goofy; Ik moet zondag al om 9.15 in Nijmegen zijn. Erg vroeg,maarja,het wordt mooi weer,dus dat betekend de rest van de dag lekker voor ons zelf!

Met de verbouwing gaat ook alles prima,het is nog lang niet af,en het is hier best een zooitje,maar we krijgen er iets moois voor terug hé.

Succes hoor donderdag....ik moet ook nog even niet aan de punctie denken brrr,alhoewel die voor mij ook heel dichtbij komt.

Sanne; Wat een positief telefoontje heb je gehad. Daar krijg je best een goed gevoel van toch! Het zaad en de eicellen helemaal goed voor IVF,dat gaat helemaal goed komen met de 2e poging!

Ik voel me eigenlijk niet echt anders,wel sneller moe sinds ik met de puregon ben begonnen. En vlak nadat ik gespoten heb krijg ik menstruatie scheutjes,en wat misselijk,maar dat is snel voorbij. Het is ook niet niks zoveel eenheden spuiten!

Hoe zat het nu ook alweer met de ingang in het weekend? Paula heeft het een keer helemaal uitgelegd,maar ben het weer vergeten,en kan het niet zo snel terug vinden hier.

Geplaatst

Hoe zat het nu ook alweer met de ingang in het weekend? Paula heeft het een keer helemaal uitgelegd,maar ben het weer vergeten,en kan het niet zo snel terug vinden hier.

Hoi hoi,

Zo de Pregnyl zit erin hoor! Om 21.00 uur! PPffff, toch wel raar zo'n andere spuit. Maar goed, het is gelukt.

Even over de ingang op zondag. Je moet met de lift 1 etage naar beneden gaan. Dan linksaf slaan en ik geloof de 2de glazen deur rechts door. Wijst voor zich hoor. Je ziet als je de deur binnenkijkt de balie van de assistentes staan! Succes, je vindt het wel. Ik laat nog wel weten hoe laat wij moeten zondag! Duim voor me dat we ook echt mogen komen. (Emmy's, emmy's, emmy's, hahahahaha)

@ Liesbeth!!

Daar komt tie: GEFELICITEERD!!!

Ben heel blij voor je/jullie! Op naar de echo! En vergeet je niet groen te kleuren hoor!

@ Sanne; Jeetje meid, dat wist ik niet. Maar ppfff ik heb die verhalen gelezen en dat is niet nix die overstimulatie!

Nou meiden, ik ga mijn bed in. Ik ben echt heel erg moe!

Groetjes en weltruste!

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 18 april Liesbeth

- 06 mei Goofy

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

- 05 juni appel

uitgangsecho

- 19 mei Goofy

- 18 juni Appel

Start Puregon/Gonal F

- 02 mei Liesbeth

- 19 mei Goofy

- 28 mei Pammie

- 03 juni Jessie

Eerste fm

- 10 mei Liesbeth

- 26 mei Goofy

- 06 juni Pammie

- 12 juni Jessie

Tweede fm

- 29 mei Goofy

Derde fm

- 31 mei Goofy

Punctie

- 03 juni Goofy

Terugplaatsing

-

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

- 19 mei Sanne

- 2 juni Liesbeth

Cryocyclus:

- 11 juni Sharon 2 A embryo's

Liesbeth, ik heb hem al vast wat naar voren gehaald voor je!

groetjes.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een ontwikkelingen hier!

@ Goofy: morgen je punctie! Ik vond het heel spannend weet ik nog, zag er echt tegen op en ik ben een watje hoor, maar vond het uiteindelijk meevallen. Ik hoop dat het jou ook gaat meevallen.

@ Sanne: hoe is het nu met je? Je wacht op je menstruatie denk ik?

@ Pammie: hoe gaat het met spuiten? Ik lees dat je inmiddels met de stimulatie gestart bent. Merk je iets?

Met mij gaat het een stuk beter. Ben zelfs lekker op de fiets naar de kapper geweest naar mijn werk gister en daarna ook lekker gekookt voor mezelf (kleine eenvoudige maaltijd), maar ik heb gekookt (iets wat ik door de moeheid, misselijkheid en rugpijn vorige week niet op kon brengen).

Oja, voor degenen die afvragen: waar is je man dan? Die is chauffeur, nationaal, maar ook internationaal (hij heeft een eigen zaak, dus werkt heel veel).

Ook met mn rugpijn gaat het dankzij de Osteopaat weer stukken beter nu! Moeheid is iets minder en misselijkheid dus ook, zodoende voel ik mij weer veel positiever, HEERLIJK.

Meiden zet 'm op!

Geplaatst

Dank je Goofy,

Dan ga ik nu iets doen, wat ik toen ik aan de behandeling begon niet had kunnen vermoeden...en ik zet mezelf op groen!

Bedankt voor alle support dames! ik blijf zeker om jullie te steunen!

ik heb 22 juni de 1e echo, spannend hoor.

Start Decapeptyl

- 06 mei Goofy

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

- 05 juni appel

uitgangsecho

- 19 mei Goofy

- 18 juni Appel

Start Puregon/Gonal F

- 19 mei Goofy

- 28 mei Pammie

- 03 juni Jessie

Eerste fm

- 26 mei Goofy

- 06 juni Pammie

- 12 juni Jessie

Tweede fm

- 29 mei Goofy

Derde fm

- 31 mei Goofy

Punctie

- 03 juni Goofy

Terugplaatsing

-

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

- 19 mei Sanne

- 2 juni Liesbeth

Cryocyclus:

Geplaatst

@ Liesbeth; Wauwwww, staat prachtig! Super hoor, en nu wel gaan genieten hoor! Op naar de echo!!

@ Paula; Wat fijn dat je je weer wat prettiger gaat voelen, en hahaha, ik vroeg het me idd af waar je man dan is..... Bedankt dat je me niet in alle onzekerheid hebt laten zitten. Hahahahahahhahahahahaha.

Voor jou ook genieten nu en heel veel plezier in de zon!

Nou meiden, een fijne dag en tot later!

XX

Geplaatst

Hoi Meiden,

@ Raba: Super je mag beginnen. Heb je de brief al binnen? Nog even en dan mag de eerste spuit er in. Hoop voor jullie dat het lange wachten al in de eerste ronde beloont wordt.

@ Goofy: Gelukkig is de pregnyl goed gegaan. Vond dat zo'n enge spuit. Zelf iets klaar maken. Succes morgen met de puntie.

@ Sanne: lijkt me fijn om te weten dat de eicellen en het zaad van goede kwaliteit is. Dit betekend dat een zwangerschap er in zit. Op naar de volgende ronde met meer geluk, want daar komt het dan op aan: Heel veel geluk.

@ Liesbeth: Ja zo is het echt. Op naar 22 juni en een mooi kloppend hartje.

@ pammie: jouw eerste fm komt ook mooi dichter bij. Hopelijk zien ze al veel groeien.

Ik begin zelf dus zaterdag met prikken, maar ga dan ook uit eten met vriendinnen en naar de film. Moet me zelf dus de eerste keer al gaan prikken in een wc. Vind dit eigenlijk nog vervelender dan de prik zelf. Ik had dit toch graag even samen met manlief gedaan. Maar goed we gaan naar de film Sex in de City 2 en dat maakt een hoop goed.

Ook alle andere meiden veel succes met alles en tot de volgende keer.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Liesbeth: nu echt gefeliciteerd. Ik ben zo blij voor je. Dit geeft ons weer hoop.

Appel: ik moest mijn eerste spuit ook op de wc op het werk zetten. Dat vond ik ook niet erg prettig, en morgen moet ik met de Gonal F beginnen en ook dan moet dit weer op de wc want we hebben een personeelsuitje.

Ik heb toetsten gehad in verpleegtechnisch handelingen en ik heb alle gehaald behalve, let op, het spuiten. Ik maakte een stomme fout door de zenuwen. En van te voren dacht ik oooh, dat spuiten ga ik wel halen nu ik hier zoveel mee bezig ben.

Iedereen lag helemaal in een deuk toen ik vertelde welk onderdeel ik niet gehaald had.

Pammie: bijna je eerste fm. ik hoop zo voor je dat je snel de punctie zal hebben.

Paula, fijn dat je je nu wat beter voelt. Kun je er nu ook meer van genieten?

Geplaatst

:36_1_13::36_1_13::36_1_13: Jessie, sorry maar ik moest er ook erg om lachen dat je juist de spuittoets niet haalt. Wel vervelend voor jou natuurlijk heeft hopelijk geen concequenties voor je werk?

Nou nog even oefenen op je zelf en dan straks alleen nog maar op anderen. Hou jij je strikt aan de spuittijd of wijk je nog wel eens af?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

jeetje wat is er weer een hoop geschreven.

Bedankt dames voor jullie reacties. De brief is nog niet binnen hopelijk morgen.

Hoe lang duurde dat bij jullie?

Appel @ Spannend zaterdag je eerste prik

Goofy@ succes morgen

Liesbeth @ super gefeliciteerd

Paula@ gelukkig gaat het al weer wat beter. Blijf wel denken om je ruggetje.

Jessie@ wel balen van die spuit toets. Mag je het snel over doen?

Sanne@ wel fijn dat ze je zo in de gaten houden.

Geplaatst

Yes ik mag mezelf erbij zetten. De brief met overzicht afspraken icsi en tese is net binnen gekomen

Start Decapeptyl

- 06 mei Goofy

- 14 mei Pammie

- 16 mei Jessie

- 05 juni appel

- 21 juni Raya

uitgangsecho

- 19 mei Goofy

- 18 juni Appel

Start Puregon/Gonal F

- 19 mei Goofy

- 28 mei Pammie

- 03 juni Jessie

- 09 juli Raya

Eerste fm

- 26 mei Goofy

- 06 juni Pammie

- 12 juni Jessie

- 18 juli Raya

Tweede fm

- 29 mei Goofy

Derde fm

- 31 mei Goofy

Punctie

- 03 juni Goofy

Terugplaatsing

-

Testdag

- 17 april Sharon

- 17 april Mama van Tim

- 30 april Samsam

- 1 mei Paula

- 19 mei Sanne

- 2 juni Liesbeth

Cryocyclus:

Geplaatst

Beste allemaal,

Hier stopt helaas deze behandeling voor ons.

Bij de punctie hebben ze 15 prachtige eicellen gevonden, maar helaas hadden we geen bewegende zaadcellen.

De punctie viel me 100% mee! Heb wel wat napijn maar mag niet klagen.

Ben heel verdrietig, maar dat lijkt me logisch.

Binnenkort nog wel een gesprek met ons behandelend arts van hoe nu verder.

Meiden heel veel sterkte met jullie te lopen traject!

Ik kom af en toe nog wel even kijken op het forum. Maar neem nu even mijn rust om dit te verwerken.

Meiden bedankt allemaal!

XX :cry2:

Geplaatst

Goofy; Ik schrik enorm van je berichtje. Jeetje!

Wens je heel veel sterkte om dit even te verwerken met je partner....

Heb er verder even geen woorden voor.

Dikke knuffel.

Raba; Fijn dat de brief binnen is! Starten maar.

Geplaatst

Hey Goofy,

Oh meis wat een verschrikkelijk nieuws. Ik wens je heel veel sterkte met deze verwerking. Dikke knuffel,

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel!

Ik ben er echt helemaal kapot van....

Helaas hebben ze de eicellen niet ingevroren..........

Ik heb dat wel gevraagd maar dat doen ze niet.

Waarom?????

Was zo uit het veld geslagen dat ik dat ben vergeten te vragen.

Ik weet het nu gewoon even niet meer. Ik laat het allemaal maar even tot me door dringen en we moeten allebei tot rust komen. We gaan over +/- 2 weken voor een gesprek met de behandelend gyn en dan horen we meer. Dan kunnen we ook beslissingen gaan nemen voor de toekomst.

@ Raba; Een Acute Tese was er in 1ste instantie voor ons ook afgesproken maar na een lang en duidelijk telefoongesprek met de gyn hebben we daar voor de 1ste behandeling van af gezien. Dat we het hebben afgezegd heeft meerdere reden. Deze houd ik liever voor mezelf, we staan achter deze beslissing maar vinden het er niet minder moeilijk door.....

Verder wil ik jullie echt allemaal heel veel succes en sterkte wensen en leef ik met jullie mee hoor, ondanks onze trieste berichten!

XX,

Goofy

Geplaatst

@ Goofy: wat een enorme domper! Heel veel sterkte! Ik hoop dat Pesa/Tese voor jullie binnenkort uitkomst gaat bieden.

Ik ben trouwens gister ziek thuis gekomen van mijn werk. Dinsdag voelde ik me nog lekker, maar ik heb sinds woensdag een constante hartslag van 100-120 en soms nog hoger, terwijl ik bijna niks doe. Mn hart klopt uit mijn lichaam en mijn energie is na een paar uur al op.

Mijn baas (huisarts) heeft gister een hartfilmpje gemaakt, overlegd met de gynaecoloog en met de cardioloog, conclusie: het kan geen kwaad, is alleen heel uitputtend. Dus ik lig en zit veel én moet helaas dus volgende week naar de gynaecoloog.

Ik zit dus niet veel achter de pc, ook daar heb ik geen puf voor.

Geniet van het weer meiden!

Geplaatst

Ooooh, Goofy, wat erg voor jullie.

Ik weet hoe je je nu voelt. Wij hebben dit ook bij de eerste icsi behandeling gehad.

Er was bij ons in totaal 1 zaadcel gevonden, maar geen bevruchting.

Je valt dan echt in een gat en je ziet het dan niet meer zitten.

Ik heb er toen heel veel verdriet van gehad. Je bent weken bezig met spuiten en alles ziet er zo goed uit, en dan krijg je dit nieuws. Dan heb je het gevoel dat je alles voor niks hebt gedaan. Tenminste zo voelde het voor mij. Dat doet erg veel pijn.

Heel veel sterkte meid!

Ik kan me voorstellen dat je erg moet lachen als je hoort dat ik net die toets van het spuiten niet heb gehaald. Ik moest er zelf ook erg om lachen achteraf. Maar ik mag de toets gelukkig nog overdoen. En tegen die tijd ben ik zeer ervaren hihi.

Raba, yes eindelijk de brief binnengekomen.

Paula, dat klinkt wel erg eng. Neem maar goed de rust en zorg goed voor jezelf en je kleine spruit.

Dames, ik heb goed nieuws. Ik ga peettante worden. Mijn zusje heeft positief getest.

Ik ben hier zo gelukkig mee. Worden mijn ouders in ieder geval toch opa en oma ook al zou het bij ons niet lukken. Maar we moeten natuurlijk van het positieve uitgaan.

De eerste Gonal F zit erin. Viel me toch iets tegen, ik vond het naalde de vorige keer van de puregon toch iets kleiner, maar dat zal wel mijn verbeelding zijn.

een vraag voor degene die ook gonal f spuiten. Moet ik iedere keer eeste die stand op 37.5 zetten of is dit alleen maar bij de eerste keer bij het gebruik van de pen?

geniet allemaal maar van het mooie weer. Ik ga straks lekker met een vriendin uit eten en dan naar sex and the city. Helaas moet ik morgen werken.

Geplaatst

Even snel over de Gonal F: alleen de allereerste keer om spuit te ontluchten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden