Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een update over vandaag. De TESE is niet doorgegaan omdat de INR van mijn man te hoog bleef. Morgen gaan ze opnieuw meten en als de INR dan goed is dan is morgen de TESE.

Groetjes, Maureen

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Liesbethb; En, en, en, hoe is het gegaan? Wat balen voor je zeg dat je zo'n last hebt na de puctie. Hoop dat je in je wachtweken een beetje kan bijkomen! Ik ben zo nieuwsgierig naar jullie resultaat.

@Maureen; Hoe is het bij jullie gegaan vandaag? Hoop dat de uitslag positief is voor jullie! Jeetje wat een verhaal met de cardio enzo. Poehee. Hoop dat je man het goed maakt. Succes verder. (ooo, zie net je reactie verschijnen voordat ik wil versturen. Balen meid, heel veel sterkte en hoop dat het dan morgen wel door kan gaan! Mijn duimen draaien voor je!)

@Jessie; Hoe gaat het met je? Spannend hé, dat prikken. Ik heb ook een bloedvaatje geraakt en dat is een flinke blauwe plek geworden. Kan geen kwaad hoor! Wat een geweldig nieuws van je zus! 2 Emmy's en nu op de wachtbank! Spannend.

@ Sanne; Bedankt voor je reactie op mijn vraag! Ik was er benieuwd naar omdat ik (mocht het goed gaan) rond mijn verjaardag uitgerekend ben dan, vandaar.

@ Sharon24; Hoe gaat het met je? En met LIZZY?

@Pammie; Fijn dat het spuiten bij jou beter ging! Gisteravond wilde de naald er niet in bij mij. Het leek wel of er helemaal geen scherpe punt aan de naald zat. Heb 4 keer moeten steken met gevolg eeen pijnlijke plek op mijn buik. Bah, hoop toch dat het zo beter gaat.

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho. Ik weet niet waarom de ene wel moet en de andere niet. Ik heb het nog nooit meegemaakt, het is dus volkomen nieuw voor mij. Ze had het er wel over dat ze dan kijken hoe dik het slijmvlies is zodat ze kunnen kijken hoeveel Puregon je moet gaan spuiten. Ik geloof dat het bij mij 125 of 150 IE zjn. Ik vind het heel spannend.

Meiden een fijne avond!!

Geplaatst

Hallo,

We hebben een A-tje teruggekregen en er zijn 7 A-tjes ingevroren. Zowel de verpleegster als de arts herhaalden wel een paar keer dat het zo'n extreem goed resultaat is, dus dat zal dan wel he.

Moest van tevoren bloed prikken ivm mijn pijnklachten en hebt strikte rust voorgeschreven gekregen. Zit tegen overstimulatie aan en als ik zwanger mocht zijn dan gaat je lijf nog meer hormonen aanmaken wat de klachten verergeren. Dus rust en veel drinken om alles goed te laten gaan.

Mooie foto meegekregen van de teruggeplaatste embryo haha.

@ Maureen, Balen van de niet doorgegane TESE! Duimen dat het morgen wel goed gaat.

@ Raba, we lopen al 2,5 jaar verschillende ziekenhuizen in en uit. Daarvoor natuurlijk al zelf geprobeerd.

@ Goofy, zie boven voor de resultaten. We zijn er erg blij mee zoals te begrijpen valt. ik heb ook een uitgangsecho gehad, maar daar heb ik zelf om gevraagd. Ik heb PCOS en wilde geen risico's nemen. Ik moest 125 eenheden spuiten en maar goed ook, want met meer was ik echt de bocht uit gevlogen qua eitjes denk ik.

Geplaatst

Zooooo 7 cryo's!!

Enorm hoor!

Hou maar lekker rust, dan zal het vast snel beter met je gaan!

Met mij gaat het oké, ben moe, in en in moe en veel misselijk, maar we slaan ons hier doorheen. Nog een weekje wachten tot mijn eerste echo!

@ Maureen: balen dat de TESE niet doorging, maar wel fijn dat morgen een nieuwe poging is. Ik hoop dat de bloedstolling dan beter in orde is!

Xxx

Geplaatst

Hoi Hoi,

@Maureen: Balen zeg dat de Tese niet door is gegaan. Natuurlijk verstandig want je wil geen risico's lopen maar zal vast even een domper zijn geweest. Hoop morgen op een goede uitslag voor jullie.

@ Goofy: Succes morgen met de uitgangsecho. Mag je morgen dan ook met de Puregon beginnen?

@ Liesbeth: Wow super. Dat is echt heel goed. En nu de duimen op elkaar en draaien maar.

Ik heb vandaag de recepten voor de medicijnen binnen gekregen. Dus morgen maar even langs de apotheek en alvast ruimte maken in de koelkast.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Maak idd maar ruimte in de koelkast Appel!

Weer een stapje!!

Geplaatst
Hallo,

We hebben een A-tje teruggekregen en er zijn 7 A-tjes ingevroren. Zowel de verpleegster als de arts herhaalden wel een paar keer dat het zo'n extreem goed resultaat is, dus dat zal dan wel he.

Moest van tevoren bloed prikken ivm mijn pijnklachten en hebt strikte rust voorgeschreven gekregen. Zit tegen overstimulatie aan en als ik zwanger mocht zijn dan gaat je lijf nog meer hormonen aanmaken wat de klachten verergeren. Dus rust en veel drinken om alles goed te laten gaan.

Mooie foto meegekregen van de teruggeplaatste embryo haha.

@ Maureen, Balen van de niet doorgegane TESE! Duimen dat het morgen wel goed gaat.

@ Raba, we lopen al 2,5 jaar verschillende ziekenhuizen in en uit. Daarvoor natuurlijk al zelf geprobeerd.

@ Goofy, zie boven voor de resultaten. We zijn er erg blij mee zoals te begrijpen valt. ik heb ook een uitgangsecho gehad, maar daar heb ik zelf om gevraagd. Ik heb PCOS en wilde geen risico's nemen. Ik moest 125 eenheden spuiten en maar goed ook, want met meer was ik echt de bocht uit gevlogen qua eitjes denk ik.

wow wat goed he jij kunt voorlopig vooruit haha

met lizzy gaat het super ondanks dat ze toch wel flink piept als we der in de bench zetten als we weggaan dan gaat ze toch wel even 10 minuten tekeer maar daarna is het stil ze is 200 gram aangekomen maar ik zie der gewoon groeien mmmmmmm maar goed heeft ook zijn voordelen als ze wat ouder is geen piepen meer en niet na elk slaapje naar buiten haha scheelt dat het mooi weer is heb der nu net uitgelaten en nu slaapt ze tot morgenvroeg 6 uur half 7 dus dat doet ze goed

ik mag wel weer eens ongie worden had het allang moeten zijn kan ik ook weer verder en heb ik weer wat mee te kletsen haha ik lees wel met jullie mee hoor laat me forumpje niet in de steek nou dames fijne avond nog

Geplaatst

Liesbeth: :blob1: Wat goed!!! Super score natuurlijk!! En nu maar wachten en hopen dat je de cryo's voorlopig niet nodig hebt.

Geplaatst

Wauw,Liesbeth. 7 cryo's in de vriezer? Dat is echt goed!

En ook nog een A kwaliteit teruggeplaatst.!

Maureen; Wat balen dat de TESE niet door kon gaan. Hopelijk morgen meer succes!

Goofy; Succes met de uitgangsecho morgen...!!

Jessie; Ik heb de 1e paar keer ook bloedvaatjes geraakt,want iedere keer bloedde ik iets. Het gaat steeds beter. Begin er helemaal aan te wennen. Gelukkig maar,want ik ben er nog lang niet!

Appel; Haha,maak maar plaats in beiden groentelades,want het is echt veel wat je mee krijgt!

Sharon; Lizzy doet het goed zo te lezen. Super.

Nu maar hopen dat je ongi snel komt,zodat je een cryo terugplaatsing kunt krijgen.

Ik heb enorm last van menstruatie krampen. Is dat normaal tijdens deca?

Geplaatst

Jeetje zeg Liesbeth, 8 Atjes. 7 cryós. Daar dromen de meesten hier denk ik wel van.

Appel, het gaat ook binnenkort bij jou beginnen.spannend hoor.

Maureen, echt jammer van gisteren, maar vandaag is weer een nieuwe dag en ik hoop dat die beter voor je wordt.

Sanne,hoe is het bij jou?

Pammie, ik heb niet zo heel veel moeite met spuiten gelukkig. Het brand alleen enorm bij het inspuiten. Morgen moet ik op het werk spuiten. Daar zie ik wel tegenop.

Vandaag nog even contact gehad met dokter Kremer over waarom ze niet meteen Pesa doen, maar pas als ze niet genoeg hebben gevonden en dat of ze ook pesa doen als ze minder zaad vinden dan dat er eitjes zijn. Hij heeft ons volledig gerust kunnen stellen. Echt een zeer prettige man. HIj zei, we benutten alle kansen.

Geplaatst

Hey Maureen,

Veel succes vandaag met de Tese!! Hoop voor jullie dat er een goede uitslag is! En dat je man snel herstelt na die tijd!

Rosaly

Geplaatst

Lieve meiden, Helaas, hier is het over!! Weer negatief!! Eerste ronde mislukt! Nog geen ongesteldheid, maar dat komt vast snel.

XXX

Geplaatst

Hoi allemaal,

De meesten van jullie hebben zo'n onderschrift waarin staat hoe ver je bent. Komt misschien een beetje knullig over, maar hoe maak je dat aan? Heb al iets geprobeerd, maar dat was het niet.

De medicijnen zijn besteld ik kan ze morgen ophalen. Heb het toch maar even in een andere apotheek gehaald. Een vriendin werkt in onze apotheek en heb haar nog niets verteld over deze nieuwe start. En om dat nu in de apotheek te doen.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hallo Appel

je kunt zelf die handtekening maken, het gaat alsvolgt:

linksboven naar "gebruikersinstellingen"

dan "wijzig handtekening"

eea. vermelden, opslaan en klaar is kees

succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst
Lieve meiden, Helaas, hier is het over!! Weer negatief!! Eerste ronde mislukt! Nog geen ongesteldheid, maar dat komt vast snel.

XXX

@ Sanne; Ooo jeetje, wat erg voor je, ik had zo gehoopt op een wonder voor je! Heel veel sterkte voor nu en voor jullie volgende behandeling. Een digi-knuf van ons!!

@ Liesbethb; Wat een SUPERGEWELDIG resultaat voor jullie! 8 A-tje, waauuwww, daar duim ik ook voor! Gefeliciteerd en nu heel heel veel succes op de wachtbank! Rust goed uit en geniet van je echo-foto!

@ Sharon24; wat fijn hoor dat het zo goed gaat met LIZZY! Succes verder en ik hoop dat je snel gaat menstrueren!

@ Pammie; Die menstruatiekrampen, helaas waar, dat is een bijwerking! Ik had het gevoel of mijn darmen meekwamen. Ben ook nog nooit zo erg ongesteld geweest! Sterkte!

@ Maureen; En? Hoop het zo.....

@ Appel; dat snap ik dat je ze niet bij je eigen apotheek hebt gehaald, met oog op je vriendin. Ik vond het ook moeilijk dat ik een bekende zou zien. Gelukkig ben ik echt niemand tegen gekomen. Alles ligt veilig in de groentelade, al moet ik zeggen dat hij nu wel leeg begint te raken, Joepie!!!

Ik ben vanochtend voor de uitgangsecho geweest! Alles zag er goed uit en ik mag VANAVOND met de Puregon starten. Joepie! Ik ga 150 IE spuiten. Dit gaan ze nog wel even overleggen en als ik niet teruggebeld wordt gaat vanavond om 21.30 de 1ste Puregon erbij.

Op 27.05.10 heb ik de 1-ste FM.

Jeetje, ik vind het toch ook wel erg spannend allemaal.

Groetjes en tot schrijfs maar weer!

XXX

Geplaatst

Babeth, ik heb net je verhaal gelezen. Jeetje zeg. ik weet even niet wat ik moet zeggen, maar ik vind het zo erg voor jullie. Woorden schieten gewoon tekort bij zo'n verhaal.

Sanne, ik had nog zo de hoop bij jullie. Ik leef met jullie mee. Sterkte.

Maureen, ik ben zo benieuwd hoe het met je man is gegaan.

Goofy, weer een stapje dichterbij. Het wordt steeds spannender.

Appel, al ruimte gemaakt in je koelkast?

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met iemand die voetreflextherapie doet en paranormale gaven heeft. Ze is een vriendin van de familie van mijn man. Zij denkt dat ze me kan helpen met de eigroei en met het klaarmaken van de baarmoeder voor een terugplaatsing. Ik ben een heel nuchter type en ben heel sceptisch over zo iets, maar nu we bezig zijn ga je daar ineens heel anders over denken. Ik wil er alles aan doen en dacht ach ja baat het niet dan schaat het niet. Ze kan dan in ieder geval voor een stuk ontspannin zorgen in deze stresstijd. Ik heb me altijd heel ver van zulke zaken afgehouden, maar pak nu alles aan. Raar hoor hoe anders je gaat denken

Geplaatst

Lieve Sanne,ik heb al gereageerd per sms en Hyves,maar hier doe ik het nog een keer...

OOOO ik had het zo gehoopt voor je,echt waar! Heb de hele dag aan je moeten denken.

Ik leef met je mee.

:hugs2:

Goofy;Joepie,je mag vanavond al met de puregon beginnen. Dat is goed nieuws hoor.

Okee,die deca geeft als bijwerking dus menstruatie krampen. Verder heb ik nergens last van,alleen klein beetje moe. Maar de echte hoofdpijn is ver te zoeken. (gelukkig maar)

Succes met de 1e puregon spuit.

Ik wou nog vragen of het tegelijk mag (Puregon en deca),maar uit jou verhaal maak ik op dat dat dus kan.

Maureen; Hoe is gegaan vandaag met je man?

Appel; Lukt het met het onderschrift? Kan me voorstellen dat je liever de medicatie in een ander apotheek hebt besteld.

Vooral als het een vriendin van je is.

Zometeen gaat de 6e spuit er al weer in. Zo...gaat snel!

Geplaatst
Lieve Sanne,ik heb al gereageerd per sms en Hyves,maar hier doe ik het nog een keer...

OOOO ik had het zo gehoopt voor je,echt waar! Heb de hele dag aan je moeten denken.

Ik leef met je mee.

:hugs2:

Goofy;Joepie,je mag vanavond al met de puregon beginnen. Dat is goed nieuws hoor.

Okee,die deca geeft als bijwerking dus menstruatie krampen. Verder heb ik nergens last van,alleen klein beetje moe. Maar de echte hoofdpijn is ver te zoeken. (gelukkig maar)

Succes met de 1e puregon spuit.

Ik wou nog vragen of het tegelijk mag (Puregon en deca),maar uit jou verhaal maak ik op dat dat dus kan.

Maureen; Hoe is gegaan vandaag met je man?

Appel; Lukt het met het onderschrift? Kan me voorstellen dat je liever de medicatie in een ander apotheek hebt besteld.

Vooral als het een vriendin van je is.

Zometeen gaat de 6e spuit er al weer in. Zo...gaat snel!

Zo zo, de 6de bij jou al weer! Dat gaat ook rap hoor!

De Deca en de Puregon spuit je inderdaad samen. Dus nu helaas 2 prikken zetten, maar met het doel voor ogen gaat het goed komen!!!!

Spuit jij ook Deca met Puregon of met Gonal F? (volgens mij heet het zo???)

Die middelen hebben dezelfde werking alleen de toediening is anders heb ik vandaag gehoord van de verpleegkundige. Ik heb een naald met kant en klare vloeistof, dosering instellen en prikken maar. Die andere moet je zelf mengen en opzuigen, zoals de Pregnyl.

Geplaatst

Spuit jij ook Deca met Puregon of met Gonal F?

Ik spuit ook de puregon.

Het is inderdaad een pen,met kant en klare vloeistof.

Ik ben al bekend met dit spul. Tijdens mn iui's heb ik dit ook moeten spuiten.

Het is prima te doen!

Geplaatst

Ben benieuwd hoe het gaat die Puregon. Ik moet 150 IE gaan gebruiken. Hoeveel moet jij? Was wel spannend hoor vandaag. Ze tellen bij de uitgangsecho de follikelblaasjes al. Ik had er 18. Als dit nou toch eens echte eicellen mogen worden!!!! Spannend!!!!!

Geplaatst

Hoi Goofy, ik ga de Gonal F spuiten, maar dit zijn ook kant en klare spuiten.

Je hoeft niks te mengen. zelfs geen ampul te vervangen zoals bij de puregon. Het is kant en klaar. Ik moet alleen ontluchten en de hoeveelheid instellen. De vorige keer heb ik puregon gespoten.

Die gaat een stuk gemakkelijker als de decapeptyl en daar voel je niks van.

Het is een klein en scherp naaltje. succes ermee.

Geplaatst
Ben benieuwd hoe het gaat die Puregon. Ik moet 150 IE gaan gebruiken. Hoeveel moet jij? Was wel spannend hoor vandaag. Ze tellen bij de uitgangsecho de follikelblaasjes al. Ik had er 18. Als dit nou toch eens echte eicellen mogen worden!!!! Spannend!!!!!

18 follikels? Wauw,goed hoor.

Ik ga ook 150 eenheden Puregon spuiten,best veel hoor. Bij de iui is het 75 eenheden,echt een verschil dus.

Maar goed,bij IVF moet je natuurlijk veel meer follikels aanmaken.

Succes straks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden