Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even wat minder nieuws, ik moest net de bolletjes inbrengen bij de eerste nam ik wat bruinige afscheiding mee en bij de 2e echt een beetje bloed. Ik ben bang dat het voor ons voorbij is helaas.

Liefs,

Nathalie

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi meiden,

Hier even wat minder nieuws, ik moest net de bolletjes inbrengen bij de eerste nam ik wat bruinige afscheiding mee en bij de 2e echt een beetje bloed. Ik ben bang dat het voor ons voorbij is helaas.

Liefs,

Nathalie

heb ik ook gehad dus hoeft niets te betekenen en ik ben inmiddels 14 weken zwanger dus niet gelijk het ergste denken

milla wat goed he echt super

Geplaatst
Hoi meiden,

Liefs,

Nathalie

Positief blijven meid. Ik weet dat dit weleens kan gebeuren. Tijdens het inbrengen dat je een adertje raakt ofzo....

Ik blijf voor je duimen!

Geplaatst

Ik heb vannacht echt bijna geen oog dicht gedaan telkens van die steken weer in mijn rug net als met die lichte overstimulatie en echt barstende hoofdpijn. Na 2 paracetamolletjes ingenomen te hebben weer terug m'n bedje in. Vanochtend na het plassen had ik wat van die kleine donkerbruine sliertjes aan mijn toiletpapiertje (sorry voor de details) en daarna was het weg. Ik kon het niet laten met inbrengen van die bolletjes om ff te voelen aan mijn baarmoedermond maar die zat heel hoog en voelde glad aan. Heb nu af en toe nog wel van dat zeurderige gevoel in mijn buik maar verder niks. Ik weet alleen ff niet wat ik met mijn gevoel moet doen. Ik wil mezelf geen valse hoop aanpraten maar wil zeker niet denken dat het voorbij is. Zo raar allemaal. Maar ik neem aan dat als het echt gaat bloeden dat het dan pas serieus wordt toch of niet?

@ Sharon hoe zat het bij jou dan? Je vertelde dat jij dit ook hebt gehad?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij. Omdat we nu even wachten voordat we verder gaan ben ik ook minder op het forum. Heb af en toe wel even meegelezen, maar had even geen behoefte (sorry, misschien een beetje egoïstisch) om te reageren.

Er is wel weer heel veel gebeurd bij jullie allemaal. Leuk en minder leuk nieuws lees ik. Omdat er zo veel gebeurd is vergeet ik vast op mensen te reageren daarvoor nu alvast mijn excuses.

Nathalie: Dit heeft nog niets te betekenen hoor, dit kan altijd gebeuren. Misschien is er een adertje gesprongen of misschien is het iets van een innesteling. Je weet het niet er zit helaas niets anders op dan wachten en hopen. Succes meid ik duim voor jullie mee.

Jessie: Jij gaat weer beginnen lees ik met helaas slecht nieuws vooraf. Maar meid dit betekend nog niets, wie zegt dat het nu over is. Je maakt gewoon nog steeds een kans. Tuurlijk snap ik heel goed dat dit en het feit dat het de derde poging is het allemaal extra beladen maakt. Maar meissie er zijn grotere wonderen gebeurd. Ik hoop dat het wonderen nu jullie mag raken. Heel veel succes.

Raba: Jij bent aan het wachten op de cryo poging, spannend. Voel jij je weer helemaal de oude? ben benieuwd hoe de accupunctuur bevalt. Ook jij veel succes.

Milla: Wat een mooi resultaat. Zo veel a'tjes. Ik zou er bijna jaloers van worden:). Hopelijk heb je de cryo'tjes pas nodig als jullie voor een brusje gaan.

Alle meiden die aan het prikken zijn heel veel succes.

Voor alle zwangeren:Wat is het toch mooi hé om een kindje in je te dragen. Hopelijk vallen de kwaaltjes mee en is het alleen volop genieten. Toen ik zwanger was van onze dochter, had ik heel erg het gevoel dat ik overal van moest genieten (want een grote kans dat het maar één keer gebeurd), dat heb ik dan ook volop gedaan. Nu is ze twee en ben ik heel veel dingentjes al weer een beetje vergeten. Als een zwangere vriendin bijvoorbeeld het heeft over de klopjes en beweginkjes die ze voelt, dan denk ik oh ja hoe was dat ook al weer. Hierbij dus een tip probeer zulke belevingen op te schrijven.

Ik heb voor over een week een telefonisch consult staan. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze ons toch nog iets kunnen vertellen over hoe het komt dat ik zo veel follikels had en zo weinig eitjes en wat er misschien veranderd moet worden. Ben een beetje bang dat ik in de overgang raak of zo.

Goed het is een heel verhaal geworden. Ik zal de volgende keer iets eerder gaan reageren, dat is wel zo handig.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

milla wat ben ik blij dat het goed met je gaat. Maakte me zo zorgen.

Jessie@ ook fijn om weer wat van jou te horen miste je ook. Hopelijk gaat het dit keer goed. Ik duim voor je

Appel@jeetje de overgang hopelijk zet het niet door. En weet je al wanneer je weer gaat beginnen.

Ik heb volgens mij een dikke blaasontsteking gisteren had ik erg veel last van mijn onderbuik en nu bloed bij het afvegen. Durf bijna niet naar de wc te gaan zoveel last heb ik ervan.

Geplaatst

Balu, volgens mij wil het niets zeggen... maar begrijp zo goed dat je duidelijkheid wilt! Ik blijf duimen hoor!

Appel, hoop dat je wat wijzer wordt tijdens het gesprek. En dat ze je angsten weg kunnen nemen, de overgang is nogal wat... En begrijp helemaal dat je even niet reageerde, ik doe dat ook vak niet.

Hier begint het nu toch wel wat te malen over hoe en wat als wel of niet... maar snel even afleiding zoeken nu!

Geplaatst

appel: in vind het helemaal niet egoistisch hoor. Je moet doen wat voor jou goed voelt en als je er even geen behoefte aan hebt om iets te schrijven moet je dat ook niet doen. Ik vind het wel leuk om weer wat van je te horen.

Dat had ik net even nodig zo'n peptalk.

Nathalie: ik kan me zo goed voorstellen dat je de hele nacht wakker hebt gelegen. Het is zo'n onzekere tijd. Heel veel sterkte met het wachten op hopelijk goed nieuws.

raba: oh nee toch he een blaasontsteking. Dat is echt vervelend. Ben je al naar een dokter geweest?

Milla: ik weet hoe het zwaar het nu voor je is. dat wachten. Iedere dag en ieder moment denk je eraan. Ik weet nog dat ik vaker naar de wc wilde gaan om te kijken of ik nog geen bloed zag. Heel veel succes in deze dagen en hopelijk binnenkort goed nieuws.

Wij zijn net naar de kermis geweest. We hadden met een soort loterij gewonnnen en konden een kado uitzoeken. Het eerste wat ik zag was iets van V tech voor baby's en ik dacht meteen oh leuk, voor mijn zusje omdat ze zwanger is.

We kregen het in handen en ineens voelde ik een steek door me heen. Het deed echt pijn want ineens realiseerde ik me dat ik dit liever in gedachten voor ons kindje uit had kunnen zoeken. Maar ik geef het toch aan mijn zusje want ze is tenslotte zwanger van mijn petekindje, en nog een neefje of nichtje en daar ben ik ontzettend trots op. Maar je wordt dan wel even met je neus op de feiten gedrukt.

Geplaatst

Hier weer ff een update, vanochtend samen met lief getest en zoals ik al vermoedde negatief. Begin nu ook steeds meer buikpijn te krijgen dus ik verwacht dat vandaag of morgen mijn ongi doorkomt. Ik weet gewoonweg niet hoe ik me moet voelen. Ik voel namelijk helemaal niks het is zo frustrerend. Vorig jaar toen we met de eerste ivf begonnen had ik maar een terugplaatsing van 1 embryo en toen zwanger nu 2 embryo's en niet zwanger om je toch gek door te laten maken. Maar ja ik ga nu maar weer ff slapen hopelijk voel ik me dadelijk weer iets beter.

liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hey Nathalie, wat een slecht nieuws! Ik kan me voorstellen dat je het eigenlijk niet kan geloven ivm vorig jaar. Ik wens jullie saampjes heel veel sterkte. Knuffel.

Geplaatst

Nathalie,wat een vervelend berichtje om de ochtend mee te starten.

3 sept is pas je testdag toch? Kun je voor de zekerheid op die dag ook nog even testen......

Dikke knuffel

Geplaatst

Oh Pammie ik word echt gek. Nu is het weer bruinig. Ik heb vanochtend al wel het ziekenhuis gebeld en ik moet er toch voor 90% vanuit gaan dat het is mislukt maar moet inderdaad vrijdag nog een keer testen. Kreeg ook direct te horen dat de gyn nog een gesprek met ons wil hebben aangezien de punctie heel risicovol geweest was. Waarom wist ik dit niet eerder? Dus nog ff afwachten. AAAAH en ik word gek van dat wachten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

aah nee nathalie maar je moet nog even tot je testdag ik heb zelfs 1 middag helderrood bloedverlies gehad dus je kunt er echt niets van zeggen ik weet dat het wachten een hel is maar ga op je gevoel af wat zegt je gevoel en vrijdag nog een keer testen en zoek afleiding wees er niet te veel mee bezig klinkt makeklijk maar is wel beter ik had het voordeel dat we net een puppie hadden dus dat was iets makkelijker toy toy toy meis ik duim voor je

Geplaatst

Hey Sharon,

Nu is het weer gestopt ook de krampen het is nu weer lichtbruinig. Ik moet ook vrijdag nog een keer testen van het ziekenhuis maar moet er wel voor 90% vanuit gaan dat is fout gegaan. Maar we hebben nog 2 hele mooi cryo's dus daar put ik m'n kracht maar weer uit. Voor wat betreft m'n gevoel daar kan ik nu helemaal niet van op aan dat wisselt echt met de minuut AAAAAARGH.... maar jou berichten maakt het wel weer wat hoopvoller.

liefs,

Nathalie

Geplaatst

Lieve balu, denk dat je sowieso te vroeg hebt getest... Snap dat je de hoop een beetje laat varen, maar je kan het pas echt weten als je op de testdatum zit.. Pfff... zwaar en moeilijk he! Ook gek dat je het zo moet horen over de punctie! Maar houdt nog even moed, het kan echt nog...

Geplaatst
Lieve balu, denk dat je sowieso te vroeg hebt getest... Snap dat je de hoop een beetje laat varen, maar je kan het pas echt weten als je op de testdatum zit.. Pfff... zwaar en moeilijk he! Ook gek dat je het zo moet horen over de punctie! Maar houdt nog even moed, het kan echt nog...

Ik ben het met Milla eens.

Geef de moed niet op! Ik blijf voor je duimen.

Misschien even wat tegenstrijdig,maar ik heb groen licht voor de verloskundige.

Vanmorgen echo gehad,en de beeb doet het harstikke goed.

Ook alle bloeduitslagen waren goed...Dus helemaal blij.

Geplaatst

Nathalie@ net als wat de andere meiden hadden gezegd laat de hoop niet varen. En nog even wachten met een nieuwe test hoe moeilijk het ook is.

Net gebeld met de dokter en ik heb geen blaasontsteking. Ze zetten het even op de kweek en dan hoor ik morgen of het een bateriele blaasontsteking is. Mijn buik doet nog steeds zeer en heb nog steeds last met plassen. Morgen weet ik hopelijk meer en anders ga ik het wel donderdag in het radboud vragen als ik het nog steeds heb.

Geplaatst

Nathalie: Nathalie, wat onzeker he op deze manier. Je gevoel wordt zo heen en weer geslingerd, van hoop van wanhoop en dan weer naar hoop.

Ik Leef met je mee en hoop nog steed op een goede uitslag.

Pammie: goed nieuw zeg. Nieuw van zwangere dames geeft ons weer hoop

Oh raba, wat vervelend zeg die blaasontsteking. veel sterkte ermee.

Geplaatst

Hallo iedereen,

Is er nog plek voor een nieuweling?

Ik zal me even voorstellen, ik ben Esther, en ben samen met mijn man in 2006 in het medische wereldje terecht gekomen. Er zijn geen zaadcellen, dus mijn man heeft een TESE onderdaag.

Dit is al gebeurt in 2008, en na deze operatie hebben we in mrt 2008 icsi nr 1 gehad, mislukt, in juni 2008 een Cryo, zwanger, maar op de dag van de echo zat er niets meer (geen bloeding bij de miskraam gehad door de utrogestran), en in november 2008 ICSI nummer 2. Hiervan ben ik zwanger geworden en hebben we in aug 2009 een prachtige dochter, Elin, gekregen. Zij is nu net een jaar, en het begint weer te kriebelen voor een 2e. Helaas betekend dat dat we alles opnieuw moeten doen, ook de TESE.

Inmiddels zijn we aan de beurt, maar kiezen we er zelf voor om in december/januari weer te starten.

Het lijkt me leuk met jullie mee te kletsen!

Esther

Geplaatst

Hé Esther gezellie natuurlijk klets maar lekker mee.

Je kan bij instelling je handtekening wijzigen als je wilt om je verhaal erin te zetten.

Ik heb geen bacteriele blaasontsteking donderdag maar vragen of het hoort dat je buikpijn heb en last bij plassen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden