Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja, wat ik nog even wilde delen:

Gisteren had ik iets aparts!

Ik had gedroomd dat ik zwanger was en een positieve test in handen had. En ik had gedroomd over een groot springkussen achter bij ons op de parkeerplaatsen. Verder niets bijzonders maar nu komt het:

Ik was met mijn moeder in de stad geweest en we reden weer naar huis. Komen we hier de parkeerplaats opgereden, staat er een groot springkussen :happydance1:.. Maar dat springkussen is dan niet interessant. Ik dacht; "ik had nog iets veeeeel leukers gedroomd".. Dus wie weet.. Ik kreeg er een beetje hoop van.. Zou het dan toch nog gaan lukken??? Als dromen dan toch uitkomen dan laat die positieve test ook maar uitkomen, haha..

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het wel zijn gangetje ben heel erg moe kan ook alleen maar slapen. Gisteren om half 10 de pregnyl gezet en heb toen wel ff de tranen de vrije loop gegeven. Vind t echt doodeng. Ik doe het voor een goed doel en het zal morgen ook best wel meevallen het is alleen nu ff de spanning. Morgen om half 10 gaat het gebeuren. Heb gisteren dr. Smeenk nog ff gesproken en die zei dat het allemaal goed komt daar gaan we dan maar van uit he?

@ Sanne; ik ga echt zo hard met je meeduimen dat die droom die je had echt werkelijkheid gaat worden.

@ Sharon; het misverstand is nu uit de wereld geniet lekker van je taart hmmm

Dames ik meld me misschien morgen weer als ik me goed voel doe het allemaal rustig aan en nog een fijne zondag!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Hey meiden,

Hier gaat het wel zijn gangetje ben heel erg moe kan ook alleen maar slapen. Gisteren om half 10 de pregnyl gezet en heb toen wel ff de tranen de vrije loop gegeven. Vind t echt doodeng. Ik doe het voor een goed doel en het zal morgen ook best wel meevallen het is alleen nu ff de spanning. Morgen om half 10 gaat het gebeuren. Heb gisteren dr. Smeenk nog ff gesproken en die zei dat het allemaal goed komt daar gaan we dan maar van uit he?

@ Sanne; ik ga echt zo hard met je meeduimen dat die droom die je had echt werkelijkheid gaat worden.

@ Sharon; het misverstand is nu uit de wereld geniet lekker van je taart hmmm

Dames ik meld me misschien morgen weer als ik me goed voel doe het allemaal rustig aan en nog een fijne zondag!

Liefs,

Nathalie

Hoi Nathalie, Die moeheid daar had ik ook zo'n last van. Gewoon lekker aan toegeven en gaan liggen als je de mogelijkheid hebt.

Ik moet morgen werken, maar ga direct 's avonds even kijken hier hoe de punctie gegaan is. Dat je gespannen bent is normaal hoor! Ik had precies hetzelfde. Ik kreeg alleen vlak voor de tijd last van spanningen en daarvoor was ik heel relaxed.

Nou, ik wens je heel veel sterkte voor morgen en duim heel hard voor je..

Geplaatst

Oh,Nathalie,je hebt morgen pas de punctie. Ik zie het net.

Foutje; Nogmaals succes dan MORGEN!

Sanne,wat een bizarre droom heb je gehad. Nou maar hopen dat je droom werkelijkheid gaat worden. Daar gaan we voor toch!

Ja,idd,ik heb ook al een buikje. Gisteren hadden we buurtfeest,en iedereen feliciteerde me al met daar achteraan "het is nu wel duidelijk!!".

Morgen de 12 weken echo. Vind het reuze spannend.

Geplaatst
Oh,Nathalie,je hebt morgen pas de punctie. Ik zie het net.

Foutje; Nogmaals succes dan MORGEN!

Sanne,wat een bizarre droom heb je gehad. Nou maar hopen dat je droom werkelijkheid gaat worden. Daar gaan we voor toch!

Ja,idd,ik heb ook al een buikje. Gisteren hadden we buurtfeest,en iedereen feliciteerde me al met daar achteraan "het is nu wel duidelijk!!".

Morgen de 12 weken echo. Vind het reuze spannend.

Leuk leuk!! Nou, daar mag je echt wel trots op zijn op je buikje.. Ik vind het super mooi. En na 3 jaren is het toch geweldig dat je nu eindelijk zwanger bent en ik kan me voorstellen dat je er echt trots op bent. Leuke zwangerschapskleding aan!!

Héél veel plezier morgen bij de echo!! Doe Gerritse de groetjes ;)..

Geplaatst

nathalie@suc met de punctie

meiden ik heb nog steeds een hele opgezette buik en kan hierdoor weinig kleren aan. Ik word er niet goed van. Mijn buik is nog erg gevoelig. Hopelijk is het snel weg

Geplaatst
[/color][/font]

Leuk leuk!! Nou, daar mag je echt wel trots op zijn op je buikje.. Ik vind het super mooi. En na 3 jaren is het toch geweldig dat je nu eindelijk zwanger bent en ik kan me voorstellen dat je er echt trots op bent. Leuke zwangerschapskleding aan!!

Héél veel plezier morgen bij de echo!! Doe Gerritse de groetjes ;)..

Hihi Sanne,dr Gerritse heeft vakantie.!

Maar het goede nieuws is dat alles goed is met ons kindje.

Heel beweegelijk,en groeit goed op schema. Wel opluchting....

Nathalie,succes met de punctie vandaag!!

Raba,niet fijn dat je zo'n last hebt van je buik. Lekker rustig aan doen meid.

Geplaatst
Hihi Sanne,dr Gerritse heeft vakantie.!

Maar het goede nieuws is dat alles goed is met ons kindje.

Heel beweegelijk,en groeit goed op schema. Wel opluchting....

Nathalie,succes met de punctie vandaag!!

Raba,niet fijn dat je zo'n last hebt van je buik. Lekker rustig aan doen meid.

ooh pam wat goed en loop je op schema dus je bent niet net als ik iets verder nouja wil ook niets zeggen ben kei blij voor je nu willen we van de andere meiden zulke berichten natuurlijk

nathalie hoe was de punctie

Geplaatst

Hey meiden,

Eventjes snel tussendoor. De punctie ging wel goed moet ik zeggen het infuus prikken was klote ze konden mijn adertjes niet goed vinden dus al met al na 4 keer prikken eindelijk wat gevonden bij mijn pols. De punctie zelf viel me echt 100% mee ik was zo bang en gespannen dat ze meer eerst hebben moet kalmeren maar viel echt mee. Heb nu nog wel een ontzettend beurs gevoel in mijn onderbuik net of je moet gaan menstrueren zeg maar. Bloedde net nog wel een beetje niet veel. Is dit normaal? Verder hebben ze 7 goede eicellen gevonden nu hopen dat er bevruchting komt. Ik ga weer ff slapen ik ben zooo moe en val ook gewoon soms spontaan in slaap had ik net ook tijdens het eten is zo raar hahaha. Maar goed alles is goed hier lief dat jullie er zijn.

@ Pammie; goed om te horen dat jullie echo goed was geeft toch altijd wel weer een fijn gevoel he?

@ Raba; ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je gewoon weer je eigen kleertjes aan kan.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hallo allemaal!

Alles was gelukkig helemaal goed!

HIJ ;) was wel erg eigenwijs, lag helemaal met z'n koppie in mijn bekken, dus halverwege gestopt met echo, 30min pauze, veel drinken en opnieuw kijken. Alles toch kunnen beoordelen, maar geen 3D foto kunnen maken van het gezichtje (lag hiermee helemaal tegen de baarmoeder).

8 november nogmaals controle ivm aangeboren blaasafwijking van mijn vriend.

Geplaatst

Hoi hoi,

Nathalie: mooie score, lijkt mij zo. De moeiheid zal wel van de pijnmedicatie zijn. Straks lekker naar bed en dromen over mooie embryo's. Hoeveel willen jullie er laten terug plaatsen (er vanuit gaande dat ze natuurlijk alle 7 bevrucht zijn en zich ontwikkelen tot A-topper:))?

Paula; Wat fijn dat alles goed is met jullie ZOON in aanbouw. Al lekker aan het blauwshoppen gegaan of hou je daar niet fijn. Dit was toch de 20 weken echo? Gaan jullie nog een pretecho maken voor een paar mooie 3d-foto's?

Raba vervelend dat je nog zo'n las hebt van je buik. Even goed in de gaten houden meid en hopelijk neemt het snel af.

Hier gaat alles zijn gangetje en is weining bijzonders te melden.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hoi Appel,

Wij krijgen zowiezo 2 embryo's (mits ze er zijn) teruggeplaatst ongeacht wat de kwaliteit is. Ik hoop echt dat het goed gaat. Ik ga nu lekker slapen ik ben echt zo ontzettend brak maar voel me al wel wat beter. Net ff de temperatuur gemeten was 37,1 dus geen zorgen. Het wat gevoelige gevoel zal best van het drukken en duwen zijn.

liefs,

nathalie

Geplaatst

Nathalie,fijn dat de punctie goed is verlopen,en een mooie score hoor.

Iets bloeden na de punctie is overigens heel normaal. Nu lekker aan jezelf denken,lekker uitrusten,en flink duimen voor een goede bevruchting!

Paula; Krijgen jullie een jongetje? Wat ontzettend leuk!

Ik had zo gedacht dat jullie een meid zouden krijgen! (ook ivm je misselijkheid etc..maarja,dat zegt dus helemaal niks haha).

Super hoor. En ook nog een flink eigenwijs mannetje dus.

Nu kun je fijn baby shoppen op kleur...leuk leuk.

Raba,wordt het iets minder met je buik?

Geplaatst

buik word niet minder. Lijk wel zwanger. Morgen ga ik maar even bellen. Kijken wat ze er van zeggen.

Baluo fijn dat de punctie je mee gevallen is. Hopelijk een super bevruchting. Ik duim voor je.

Pammie super dat het zo goed gaat met je kindje

Geplaatst
buik word niet minder. Lijk wel zwanger. Morgen ga ik maar even bellen. Kijken wat ze er van zeggen.

Raba,weet je inmiddels al iets meer,heb je het ziekenhuis al gesproken?

Nathalie,hoe gaat het met jou? Voel je je al iets beter?

Geplaatst

Hey Pammie,

Het gaat wel goed hoor. Alleen nog wel last van mijn onderrug en mijn onderbuik maar zal er wel bijhoren mag ik hopen heb nauwelijks tot geen bloedverlies meer. Nu maar hopen dat we morgen kunnen lezen en horen dat we een goede oogst hebben en dat ik donderdag 2 emmies mee naar huis mag krijgen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Het ziekenhuis zei dat ik even moet afwachten tot donderdag.

En dan weer moet testen. Wie weet heeft mijn lichaam nog hcg.

Ik moet extra letten op goed te drinken. Het kan ook zijn dat mijn eierstok zich met vocht heeft gevuld. Donderdag weet ik hopelijk meer.

Geplaatst
Hey Pammie,

Het gaat wel goed hoor. Alleen nog wel last van mijn onderrug en mijn onderbuik maar zal er wel bijhoren mag ik hopen heb nauwelijks tot geen bloedverlies meer. Nu maar hopen dat we morgen kunnen lezen en horen dat we een goede oogst hebben en dat ik donderdag 2 emmies mee naar huis mag krijgen.

Liefs,

Nathalie

Nathalie: Ik hoop dat je goed nieuws hebt en dat er goede bevruchtingen zijn en dat je morgen twee embryo's teruggeplaatst krijgt.

Mila: Hoe gaat het met jou?

Raba: Jee, wat vervelend. Ja wel goed drinken hoor!!

Paula: Wat leuk een jongetje!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier slecht nieuws, kreeg gisteren ineens hele heftige pijnen aan de linkerkant van mijn rug. Werd vannacht alleen maar erger dus geen oog dicht gedaan. Vannochtend het Radboud gebeld en moest toch langskomen. Na veel pijn en moeite aangekomen bloed laten prikken en de uitslag; lichte overstimulatie. Wel met het gevolg morgen hebben we om kwart voor 12 de TP maar moeten er al om half 11 zijn om weer bloed te laten prikken als het dan niet verbeterd is dan krijgen we waarschijnlijk geen TP. En dat terwijl we van de 7 juist 5 bevruchtingen hebben. Ik ben best teleurgesteld en zie het dan ook ff niet zitten. Moest gelijk mijn bed in en veel drinken. Dat ga ik dus maar ff doen.

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst
Hoi meiden,

Hier slecht nieuws, kreeg gisteren ineens hele heftige pijnen aan de linkerkant van mijn rug. Werd vannacht alleen maar erger dus geen oog dicht gedaan. Vannochtend het Radboud gebeld en moest toch langskomen. Na veel pijn en moeite aangekomen bloed laten prikken en de uitslag; lichte overstimulatie. Wel met het gevolg morgen hebben we om kwart voor 12 de TP maar moeten er al om half 11 zijn om weer bloed te laten prikken als het dan niet verbeterd is dan krijgen we waarschijnlijk geen TP. En dat terwijl we van de 7 juist 5 bevruchtingen hebben. Ik ben best teleurgesteld en zie het dan ook ff niet zitten. Moest gelijk mijn bed in en veel drinken. Dat ga ik dus maar ff doen.

Groetjes,

Nathalie

Oh nee Nathalie wat naar Overstimulatie, ik weet er alles van.

Wel heel erg goed dat er zoveel goede bevruchtingen zijn natuurlijk.

Ik hoop echt dat je morgen na het bloedprikken goed nieuws krijgt, want dat zou verschrikkelijk zijn als je daardoor geen terugplaatsing krijgt. Wat doen ze dan met de embryo's?

Ga maar gauw liggen en veel water drinken. Echt rustig aan doen!!

Ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Hoi Sanne,

Als het goede kwaliteit is dan worden ze ingevroren en als het slechte kwaliteit is dan is het einde poging. Ik ben echt zo verdrietig en de pijn maakt het er niet minder op. Ik hoop echt op een goede afloop maar ik zie het somber in....

liefs,

nathalie

Geplaatst

@balu: wat vreselijk voor je!! rust maar goed uit onder de wol en ik duim dat het toch nog goed komt voor jullie!!

@raba: wat spannend nog steeds zeg.. moeilijk lijkt me!

@paula: gefeliciteerd met jullie zoon, wat leuk!

@sanne: vind het knap hoe je met jullie teleurstelling om bent gegaan en hoop echt dat de volgende poging voor jullie brengt wat jullie wensen!

Hier vandaag punctiedatum gekregen: vrijdag! vind het zo spannend! 6F en dan nog 1 hele grote waarvan ze twijfelen of het een cyste of F is. We zien het wel. Ben blij dat de tp in zicht is! Tenminste, als die er komt, maar daar gaan we wel even vanuit!

Geplaatst

ooh nee nathalie het zal toch niet ik ga voor je duimen meid

milla wat goed hopen op een mooie uitkomst

paula een zoon dus die fabels kloppen ook niet als je een jongen krijgt draag je naar voren

hier vanmiddag wezen winkelen kamertje gekocht hoogglans wit, zilvere ronde box en een wagen de bugaboo heeeel mooi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden