Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Pammie; de eerste punctie heb ik onder narcose gekregen omdat mijn eierstokken achter mijn baarmoeder liggen en nog eens tegen elkaar aan zitten dus ze moeten heel wat manuvreren om erbij te kunnen komen daar ben ik zo bang voor of dat allemaal wel goed gaat. Plus er zit nog een cyste die weliswaar is gekrompen maar toch nog aanwezig is dus krijg ook antibiotica uit voorzorg. Dus het gaat nu allemaal anders en dat beangstigd me toch wel. Heb het ook besproken en krijg goede medicatie zeggen ze dus moet erop vertrouwen maar blijft eng. Ik spuit inderdaad 300 eenheden en moet zeggen dat ik er dit keer niet zo heel veel last van heb. Met de Gonal F was het erger.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sanne; Jeetje meid, heel veel sterkte! Dat komt hard aan. Ik weet er helaas alles van...... Digi-knuf voor jullie.

@ Raba; Voor julllie ook heel veel sterkte! Geen woorden voor!

@ Balu; Sterkte en succes met de aankomende punctie! Ik duim voor je!

@ Pammie; Ik ben blij dat het goed met je gaat!

@ Sharon; Prachtige profielfoto.

@ Alle andere meiden; succes met alles waar je mee bezig bent!

Knuf,

Goofy

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

- 12 aug Doortje

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

- 21 sept Doortje

tweede fm

- 18 juli Raba

- 5 aug Sanne

- 11 aug Milla

Derde fm

- 14 aug Milla

Punctie

- 20 juli Raba

- 9 aug Sanne

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

- 11 aug Sanne ?

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Helaas vandaag mk. Dus hier houd de eerste poging op.

Geplaatst

Raba heel veel sterkte voor jou!

Sanne hoe gaat het met jou?

Kun je het een beetje een plekje geven?

Heel veel sterkte ook nog voor jou!!

Geplaatst

Raba: Heel veel sterkte gewenst.

Raba heel veel sterkte voor jou!

Sanne hoe gaat het met jou?

Kun je het een beetje een plekje geven?

Heel veel sterkte ook nog voor jou!!

Nee eigenlijk nog helemaal niet nee.

Maar dat komt gewoon doordat je het hele f*cking traject doorloopt incl. punctie en datgene waar je het echt voor doet heeft helemaal niet plaats kunnen vinden.

Verschrikkelijk dat dit als poging meegeteld wordt.

Ik vind het nog steeds gek dat ze bij mij de dosis Puregon niet hebben verhoogd, want ze zeiden zelf iedere keer dat er maar weinig follikels zaten voor een IVF-poging. En tijdens de punctie zei de gynaecoloog zelfs dat de follikels erg klein waren.

Maar goed, morgen hebben we een gesprek.

Hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Ik kan me je frustratie zo goed voorstellen! En je verdriet.. En dan ook helemaal omdat je het gevoel hebt dat er niet goed gehandeld is. Echt oneerlijk dat het telt als poging, eigenlijk zou dat pas bij terugplaatsing zo moeten zijn..

Hier gaat het wel goed, sinds woe avond met 125 aan het spuiten en zaterdag ochtend terug. Hoop echt dat het wat meer is gaan groeien want het had nog niet veel gedaan.

Hoe gaat het nu verder lopen voor jullie wb ziekenhuis/behandeling?

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

- 12 sept Doortje

Eerste fm

- 3 aug Sanne

- 11 aug Balu01

- 21 sept Doortje

tweede fm

- 18 juli Raba

- 5 aug Sanne

- 11 aug Milla

Derde fm

- 14 aug Milla

Punctie

- 20 juli Raba

- 9 aug Sanne

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

- 11 aug Sanne ?

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

Echo-datum

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

HEb even een lijstje bijgewerkt.

Geplaatst

Raba,veel sterkte!!

Nathalie,succes vandaag bij de follikel echo

Sanne,succes met het gesprek vandaag.

Hopelijk komt er iets positiefs uit,waardoor je je misschien weer

wat beter gaat voelen.!

Geplaatst

Doortje spannend voor jou is de punctie ook bijna zo ver. suc7

Sanne@hopelijk krijg je meer duidelijkheid met het gesprek.

Zo vreselijk oneerlijk dat dit als poging gezien word.

Vandaag gebeld met het radboud en ze willen dat ik over een week weer test. Nou ik ga niet meer thuis testen ik ga naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Dan weet je gelijk hoeveel hormoonwaarde er nog is. Gelukkig kan dat bij mij in de buurt. 2 september stond de echo gepland dit word nu een evulatiegesprek. De pijn in mijn zij is nu ook veel minder.

Geplaatst

Ik heb gisteren in Nijmegen weer een afspraak gehad met de zwangere dr. Traas. We gaan ons bij de volgende menstruatie weer aanmelden. Ben na de miskraam weer na vier weken ongesteld geworden dus dat is heet netjes. En nu vol goede moed op naar de volgende poging.

Nu eerst even lekker op vakantie

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

- 12 sept Doortje

Eerste fm

- 3 aug Sanne

- 11 aug Balu01

- 21 sept Doortje

tweede fm

- 18 juli Raba

- 5 aug Sanne

- 11 aug Milla

- 13 aug Balu01

Derde fm

- 14 aug Milla

Punctie

- 20 juli Raba

- 9 aug Sanne

- 16 aug Balu01

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

- 11 aug Sanne ?

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

Echo-datum

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Geplaatst

Milla: Morgenochtend weer een follikelmeting? Ik hoop voor je dat de follikels goed gegroeid zijn en dat je een mooi aantal hebt voor de punctie. Zou fijn zijn als je een punctiedatum krijgt. Ik duim voor je!

Nathalie: Jij hebt de punctiedatum, 16 augustus, dat is zondag toch (even uit mijn blote hoofd)? Spannend!! Ik wens je alvast heel veel sterkte en hoop op een hééééle goede oogst. Trouwens bij mij liggen de eierstokken ook achter mijn baarmoeder. Hierdoor is het steeds zoeken naar mijn linkereierstok.

Margot: Is dr. Traas zwanger? Heb net vandaag een gesprek gehad met haar.

Ik wil je een fijne vakantie wensen en voor straks weer vol goede moed de behandeling in.

Raba: 2 september heb je een gesprek over de afgelopen behandeling? Ik vind het echt KL*TE voor je dat je een miskraam hebt gekregen, verschrikkelijk lijkt me dat!! Gelukkig is de pijn in je zij minder. Hoe voel je je verder? Kun je het een beetje verwerken allemaal? Een bloedtest zegt inderdaad veel meer dan een zwangerschapstest, ik snap dat je daarvoor kiest.

Pammie & Paula & eigenlijk iedereen :) : Vandaag een gesprek gehad met dr. Traas. Weinig nieuws gehoord dan dat ze wel begreep dat haar collega's de Puregon niet verhoogd hadden. De ene dokter werkt volgens het boekje en probeert niets wat nog niet wetenschappelijk bewezen is en de ander experimenteert wat meer en probeert toch nog extra hormoon zodat de follikels misschien sneller groter groeien. In mijn geval is gekozen om dat niet te doen omdat het niet wetenschappelijk bewezen is :a4628ea63ee3976fca4...

Maar goed, ze begreep wel heel goed hoe wij ons voelden, bla bla bla..

Uiteindelijk hebben we er samen voor gekozen om de volgende keer ICSI te doen en met 150 Puregon te starten, maar dan eerder een echo te plannen i.v.m. overstimulatie. Ook plaatsen wij twee keer A terug als we die mogen krijgen.

Wij mogen ons ongeveer eind september weer aanmelden.. Duurt nog even dus..

Allemaal een fijn weekend!!

Liefs

Geplaatst

Nathalie,je hebt een punctie datum vaststaan zie ik!

Wat goed. Heel veel succes meid.

Margot,wat fijn dat jullie na de menstruatie weer aanmelden voor de 2e poging. Spannend weer.

Wens je een hele fijne vakantie!!

Sanne,denk dat het wel prettig is geweest dat je nu even "persoonlijk" kon zeggen hoe jullie je erover voelen.

Het is en blijft echt zo jammer! Fijn dat jullie nu wel weten waar je aan toe bent,dat is ook heel wat waard.

Ze twijfelden in het begin toch al over ICSI of IVF.

Moedig dat je voor 2xA terugplaatsing gaat,had ik ook gedaan!

En voor je het weet is het september,meid....het gaat zo snel! Komt wel goed met jou.

Geplaatst

fijne vakantie Margot en fijn dat je weer van start mag gaan.

Sanne@thanks voor je lieve berichtje.

Ik begrijp dat je twee atjes terug laat zetten als die er zijn.

Hebben wij ook gedaan. Ik hoop dat jullie dit keer meer geluk mogen hebben.

Ik voel me raar vandaag het vermoeden dat het vruchtje eruit is gekomen. Zag er erg vreemd uit. Volgens mij zaten ze aan elkaar vast. Volgens mijn man was het er maar 1. Het gaat naar omstandigheden redelijk vandaag heb ik het droog gehouden.

Geplaatst

Hier FM gehad. 1 van 15mm en 3 van 10mm.

Dus nog maar 4 van de 8 over, en niet veel schot erin.

Ben echt zo teleurgesteld en zie er niet veel meer in..

Willen ze ook de medicatie niet ophogen, omdat er wel groei in zit.

Maandag weer fm.

Geplaatst
Hier FM gehad. 1 van 15mm en 3 van 10mm.

Dus nog maar 4 van de 8 over, en niet veel schot erin.

Ben echt zo teleurgesteld en zie er niet veel meer in..

Willen ze ook de medicatie niet ophogen, omdat er wel groei in zit.

Maandag weer fm.

Kan me jouw teleurstelling echt wel heel erg goed voorstellen. Het wordt er nog onzekerder van als je deze berichten krijgt na een echo. Moet je nu maandag weer komen voor een echo en door blijven spuiten met 125eh Puregon? Maar als er wel groei in zit dan is het wel positief natuurlijk. Ik hoop dat ze nog even goed groeien zodat je toch een goed aantal voor de punctie hebt. Ik ben misschien wel totaal het verkeerde voorbeeld over hoe het kan aflopen, maar jij bent mij niet en misschien blijven er bij jou juist hele mooie embryo's over ook al heb je wat minder follikels. Ik heb genoeg meiden gehoord over een hele positieve afloop. Hoe dachten ze er in Nijmegen over dan?

Geplaatst

hey dames

sanne wel fijn dat je een gesprek hebt gehad hopelijk voel je je iets beter ook doordat je icsi krijgt en meer puregon jammer dat ze dat niet eerder hebben gezien vind het wel een beetje jammer dat ik net mijn medicijnen aan iemand heb belooft hoop natuurlijk dat jou volgende ronde lukt maar stel van niet had ik ze liever aan jou gegeven maar we GAAN HEEL HARD DUIMEN DT HET DEZE RONDE LUKT misschien wel een tip om meer voorgeschreven te vragen lees ik heel veel op het forum je kunt maar beter voorbereid zijn ooh meis vind het zo klote voor je

raba hoe is het meid, ellendig moet je zeggen bah wat is de wereld oneerlijk he

milla lijkt wel of het ziekenhuis niemand meer zwanger wil hebben wat doen ze nou moeilijk ik zou denken spuit er zelf wat bij maarja dat is ook weer zoiets straks gaat het fout ook voor jou duim ik

pammie hoest met jou mijn buikje begint al echt te groeien

vandaag naar het dolfinarium geweest oooooh die dolfijnenshow zo mooi vind dat zo geweldige beesten zei al tegen san zullen we in september een weekje naar curacao gaan kan ik ook met dolfijnen zwemmen lijk me echt zo geweldig morgen laatste dag van mijn vakantie bleehhhh fijn weekend allemaal

Geplaatst

@ Milla; wat balen dat ze niet goed groeien hopelijk maandag toch veel beter nieuws. Maar houd hoop he meis de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik had dat met onze eerste poging maar is toch goed gekomen dus geef het niet op.

@ Sanne; heel fijn dat je een gesprek hebt gehad in het ziekenhuis en je gevoel kwijt kon ik ga heel hard voor je duimen dat de volgende poging JOUW poging word met een verdomd goed einde.

@ Raba; heel veel sterkte meis ik weet niet wat ik moet zeggen. Neem de tijd....

@ Sharon; milla lijkt wel of het ziekenhuis niemand meer zwanger wil hebben (ik schrok een beetje van deze zin er zijn nog meerdere meiden die nu momenteel in het Radboud lopen waaronder ik geeft ons niet echt goede hoop. Je zal het anders bedoelen mag ik hopen).

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst
@ Milla; wat balen dat ze niet goed groeien hopelijk maandag toch veel beter nieuws. Maar houd hoop he meis de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik had dat met onze eerste poging maar is toch goed gekomen dus geef het niet op.

@ Sanne; heel fijn dat je een gesprek hebt gehad in het ziekenhuis en je gevoel kwijt kon ik ga heel hard voor je duimen dat de volgende poging JOUW poging word met een verdomd goed einde.

@ Raba; heel veel sterkte meis ik weet niet wat ik moet zeggen. Neem de tijd....

@ Sharon; milla lijkt wel of het ziekenhuis niemand meer zwanger wil hebben (ik schrok een beetje van deze zin er zijn nog meerdere meiden die nu momenteel in het Radboud lopen waaronder ik geeft ons niet echt goede hoop. Je zal het anders bedoelen mag ik hopen).

Groetjes,

Nathalie

weet niet hoe jij de zin op pakt maar kan hem niet anders formuleren ik bedoel dat het ziekenhuis een beetje moeilijk doet over de eenh te verhogen als eitjes niet goed groeien laten ze je toch iets meer spuiten kijk maar naar sanne die heeft alles vor niets gedaan hoe dacht jij dat ik bedoelde denk dat je het verkeerd gelezen hebt

Geplaatst

Hey Sanne,

Ik dacht dat je er mee bedoelde dat het ziekenhuis dit expres doet zodat niemand meer zwanger wordt. Nou ja ik zal het wel verkeerd gezien hebben. Wellicht dat ze de dosis niet willen verhogen ivm overstimulatie? Ik neem aan dat ze er wel een goede reden voor zullen hebben maar in het geval van Milla hadden ze het best iets kunnen verhogen. Ik heb 300 eenheden moeten spuiten.

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

Goede morgen dames!

Hoe gaat het hier, ik had heel wat bij te lezen zeg (je let twee dagen niet op, en je mist heel wat :twitchsmile:). Ik kan me wel voorstellen wat Sharon wilde zeggen, maar kan me ook indenken dat de zin een beetje raar leest. Ik denk dat het hier om gaat Sharon: eerst is er bij Sanne bij de follikelgroei weinig vooruitgang en nu bij Milla.

@ Balu/Nathalie: ik lees dat jij morgen de punctie hebt, spannend! Hoe laat moet je er zijn?

@ Sanne: hoe is het nu met je?

@ Sharon: ik zag op Hyves dat je een super leuke taart hebt gekregen! Leuk joh. Hoe voel je je verder?

@ Pammie: en hoe voel jij je? Ben je weer helemaal beter?

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry, niet express!

Ik ga vandaag voor het eerst weer naar de sauna. Heb er reuze zin in. Doe het wel voorzichtig hoor, dus geen hele hete sauna's (hou ik toch niet van) en niet in 1x afkoelen.

Geplaatst
Goede morgen dames!

Hoe gaat het hier, ik had heel wat bij te lezen zeg (je let twee dagen niet op, en je mist heel wat :twitchsmile:). Ik kan me wel voorstellen wat Sharon wilde zeggen, maar kan me ook indenken dat de zin een beetje raar leest. Ik denk dat het hier om gaat Sharon: eerst is er bij Sanne bij de follikelgroei weinig vooruitgang en nu bij Milla.

@ Balu/Nathalie: ik lees dat jij morgen de punctie hebt, spannend! Hoe laat moet je er zijn?

@ Sanne: hoe is het nu met je?

@ Sharon: ik zag op Hyves dat je een super leuke taart hebt gekregen! Leuk joh. Hoe voel je je verder?

@ Pammie: en hoe voel jij je? Ben je weer helemaal beter?

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry, niet express!

Ik ga vandaag voor het eerst weer naar de sauna. Heb er reuze zin in. Doe het wel voorzichtig hoor, dus geen hele hete sauna's (hou ik toch niet van) en niet in 1x afkoelen.

ja mooi he die taart we gaan hem dadelijk opeten ben ook benieuwd of ie ook lekker is en ja jij begreep mijn wel goed zo bedoelde ik het had die zin ook nog aan een vriendin laten lezen maar die zei ook al die kun je niet verkeerd lezen maar goed ze weet nu wat ik bedoel veel plezier in de sauna geniet ervan

balu01 je bedoelde sharon denk ik geen sanne iig geval heel veel succes morgen bij de punctie

sanne hoe is het

en de rest van de girls

Geplaatst

Nathalie,ik wil jou vandaag enorm veel succes wensen met je punctie.

Toi toi toi.

Sharon,had net je foto's even bekeken van het dolfinarium. Maar je hebt ook al een aardig buikje hé? Denk net zo als die van mij.

Ik voel me verder prima,maar de moeheid is er nog steeds!

Morgen weer een echo,vind het heel spannend hoor!!

Paula,lekker zo'n dagje naar de sauna. Heerlijk ontspannen. Veel plezier.

De verkoudheid is nog steeds niet weg,het mag nu wel een keer. Bah.

Even over het Radboud Nijmegen. Dat de gyneacologen een bepaalde Puregon eenheid voorschrijven,heeft ook te maken met de achtergrond van de dames. Niemand wil een overstimulatie(of wat voor ander medisch dan ook) voor de tweede keer.

Sommigen gyneacologen houden zich aan het protocol,dus ook aan de hoeveelheid eenheden van de Puregon.

Helaas heeft Sanne dit ook moeten ervaren. En dat is heel jammer,maar uiteindelijk een discussie waar je niet uit komt,behalve dat je je er heel ellendig door voelt!!

Maar lieve Sanne,we gaan met z'n allen flink voor jou duimen!

Iedereen een fijne zondag.

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Sharon: Die verhoging hebben ze bij mij niet gedaan omdat de ene dokter volgens het boekje werkt en niets doet wat niet wetenschappelijk bewezen is. Als ik een arts had gehad die wat meer van het boekje afweek dan had hij de eh waarschijnlijk wel verhoogd. Ik begreep je zin wel hoor, maar kan me voorstellen dat het voor Balu nu even niet prettig is om te lezen aangezien ze midden in de behandeling zit. Maar jij doelde puur en alleen op de eh verhogen van de Puregon. Misverstand :laughing9:!! Maar wat je zegt; Ik heb wel zitten denken dat dit alles aan de vakantieperiode ligt. Misschien een rare gedachte hoor, maar misschien zijn ze extra voorzichtig met de dosis omdat bepaalde artsen vakantie hebben :idea1:????

Ik zag even snel dat je foto's had geplaatst op je Hyves, super leuk!! En die taart, mmmmhh, maar zonde om aan te snijden hé? Lijkt me wel hééééél erg lekker!!

@ Balu: Morgen de punctie!! Ben je zenuwachtig? Komt allemaal goed, gewoon voor ogen houden dat het maar even duurt en je weet waar je het voor doet. En wie weet valt het wel reuze mee. Ik ga duimen voor heel veel eitjes!!!

@ Paula: Oohh lekker naar de sauna!! Heerlijke genieten!!

@ Milla: Morgen weer een fm. Ik hoop dat ze goed gegroeid zijn.

@ Pammie: Heb je ook al zo'n mooi buikje ja? Ben jaloers, ik wil ook een buikje, ha ha! Wie had dat nou gedacht een vrouw die een buikje wil. Wel een buikje gevuld met een lief brusje dan hé?

Ik voel me wel goed hoor! Heb nog wel momenten dat ik denk van; hoe kan dit nou??? De tweede poging is gewoon weg!! Maar ja, ik verander er nu niets meer aan en we zullen toch positief moeten blijven voor de laatste poging.

Ik heb er wel een heel goed gevoel over dat we ICSI gaan doen omdat we in het begin al een twijfelgeval waren. Het scenario "geen bevruchting" slaan we dan over gelukkig!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden