Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jazeker. Prof.Kremer vind ik een aardige/rustige man.

Je zal je bij hem wel op je gemak voelen.

Succes.

Hoi Pammie,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ze!

Bedankt voor je reactie. Had jij ook dr. Kremer. Ik hoorde dat hij het hoofd is van de afdeling en daarom werd ik een beetje bang hahah.

Liefs Babies

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Wij hebben een intake op 5 okt met dr prof. Kremer.

Kent iemand hem? Is hij aardig en goed?

Bedankt.

Liefs,

Babies

dokter Kremer is een heel aardige dokter. Een dokter die je op je gemakt stelt en echt de tijd voor je neemt. Wij waren de bij onze intake te laat door het verkeer, maar dat was voor hem geen probleem en omdat we van zover kwamen ging hij zelfs een kopje koffie voor ons halen. Dus je bent in goede handen.

Geplaatst

dokter Kremer is een heel aardige dokter. Een dokter die je op je gemakt stelt en echt de tijd voor je neemt. Wij waren de bij onze intake te laat door het verkeer, maar dat was voor hem geen probleem en omdat we van zover kwamen ging hij zelfs een kopje koffie voor ons halen. Dus je bent in goede handen.

Hoi Jessie,

Ok. Ik voel me een stukken beter, bedankt. Ja wij gaan ook vanuit Rotterdan naar Nijmegen met de auto. Ik hoop dat we ook op tijd komen.

Veel succes.

Liefs Babies

Geplaatst

Dr Kremer heeft bij mij de punctie gedaan en was heel aardig, rustig en relaxed. Dat stelde mij enorm op mijn gemak. Ik denk dat je heel blij met hem zult zijn. Waarom kom jij trouwens naar Nijmegen? Dat is nogal ver van Rotterdam af?

Geplaatst

Dr Kremer heeft bij mij de punctie gedaan en was heel aardig, rustig en relaxed. Dat stelde mij enorm op mijn gemak. Ik denk dat je heel blij met hem zult zijn. Waarom kom jij trouwens naar Nijmegen? Dat is nogal ver van Rotterdam af?

Hoi Margot,

We willen van EMC overstappen naar een andere zh. De rede van overstappen= dat ze nu opeens een 1 embryo beleid hebben voor terug plaatsing. En in deze zh heb je die beleid niet. En ik hoor gelukkig veel positieve verhalen over Radboud. Vandaar dat we willen overstappen. Maar we hebben geen haast, hoor.

Geplaatst

Hi dames,

Ben even een paar dagen weg geweest. Lekker met mijn moeder en zussen op stap en een heerlijk dagje gekuurd gisteren in een kuuroord. Vandaag weer thuis gekomen en net even uit gevogeld hoe dit nieuwe forum werkt.

Mila, balen dat je poging niet gelukt is. Neem lekker je rust zodat je straks vol goede moed verder kunt.

Ik ben zelf al weer even lekker op weg. Vandaag de eerste spuit puregon gezet. Moest wel weer even goed kijken hoe ik die pen ook al weer klaar moest maken, maar met z'n tweetjes kijken kom je een heel eind. Mijn man is anesthesiemedewerker en heeft gelukkig wel wat verstand van spuiten en naalden enzo. Ideaal.

Ik vond de puregon spuit wel gevoeliger als de decapeptyl. Die voel ik meestal na 3 minuten al niet meer, maar nu bijna een half uur later voel ik de puregon nog steeds..

Ben tot nu toe nog helemaal niks aangekomen en heb alleen maar last van vermoeidheid. Ben wel bang dat ik nog aan ga komen. Door alle stress rondom de hele MMM ben ik afgelopen jaar al bijna 10 kilo aangekomen en zit er niet op de wachten om nog meer aan te komen. Het gaat er al zo moeiljk weer af. Ik zou eigenlijk meer moeten sporten. misscihen moet ik maar eens streng worden voor mezelf, maar dat is erg moeilijk op dit moment. Het hele spuiten kost me al genoeg energie.

wat is trouwens jullie ervaring met het aantal echo's wat nodig is voordat de punctie wordt afgesproken? Volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo en ik probeer een beetje in te schatten wanneer de punctie eventueel zo kunnen zijn. Stel dat het nog niet gelijk goed is, moet je dan iedere dag terug? Of om de dag? Kan ik er in mijn agenda tenminste een beetje proberen rekening mee te houden.

Groet, Dorien

Geplaatst

Hoi Dorien,

Hoe vaak je een echo moet laten maken, is niet precies te zeggen, is echt afhankelijk van de groei van de follikels.

Ik had op toen op zondag mijn eerste echo, maar zaterdag had ik zo'n buikpijn dat ik een extra echo kreeg. Zondag ook nog die echo gehad en toen te horen gekregen dat ik dinsdag al de punctie zou hebben. Heel snel.

Het kan ook zo zijn dat de follikels nog niet rijp genoeg zijn en dat je om de dag een echo krijgt.

Wat vervelend dat je zo moe bent en die extra kilo's.

Misschien kan iemand je motiveren en kan je samen gaan sporten?

Geplaatst

Samen sporten zou voor mij inderdaad een optie zijn. Dan heb je een stok achter de deur. Mijn vriendinnen sporten ook wel, maar op voor mij niet haalbare tijden. Ik ben pas half 7 thuis uit mijn werk, dus kawrt voor zeven sportschool ga ik dan niet redden.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de metingen. Hopelijk hoef ik niet te lang door te spuiten. Na bijna drie weken spuiten begin ik er wel genoeg van te krijgen..

Ik heb trouwens nu nog een uitnodiging gekregen voor de IVF informatie-avond op 25 oktober. Dan is mijn eerste poging al helemaal achter de rug.

WEet iemand of het een boeiende avond is? Het is namelijk onze trouwdag, dus als het niet veel nieuws meer oplevert ga ik er denk ik niet heen.

Geplaatst

Doortje: Het is echt verschillend ja hoevaak je terug moet voor een echo. Ik ben wel 4 keer geweest omdat mijn follikers niet snel groeide. Daarom moet ik dit keer ook wat meer gaan spuiten.

Wat vervelend voor je dat je zo'n last had van de puregon. Ik mag vanaf donderdag de tweede spuit erbij zitten. Ik merk wel dat mijn buikwand steeds gevoeliger aan het worden is. Ik kan steeds minder goed een goed plekje vinden. Mag je ook in de buikstreek boven de navel spuiten?

Geplaatst

Mag je ook in de buikstreek boven de navel spuiten?

Is niet aan te raden, wel je bovenbenen.

Ik ben uiteindelijk ook op mijn benen gaan spuiten, ondanks dat voor mijn gevoel enger was. Uiteindelijk was dat niet zo.

Geplaatst

Ik vind het juist heel fijn om in mijn been te spuiten. Het pijnlijke gevoel verdwijnt daar veel sneller. Ik ga daarom ook vanavond de puregon maar in mijn been spuiten in plaats van in mijn buik. Wellicht helpt dat.

Ik ben benieuwd eigenlijk naar de mogelijke bijwerkingen (behalve buikpijn). Wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst

Ik vind het juist heel fijn om in mijn been te spuiten. Het pijnlijke gevoel verdwijnt daar veel sneller. Ik ga daarom ook vanavond de puregon maar in mijn been spuiten in plaats van in mijn buik. Wellicht helpt dat.

Ik ben benieuwd eigenlijk naar de mogelijke bijwerkingen (behalve buikpijn). Wat zijn jullie ervaringen?

Iedereen reageerd weer anders op het gebruik van Puregon.

Bij mij vielen de bijwerkingen mee,behalve het gewichtstoename kreeg ik last van hoofdpijn.(tja,en de stemmingswisselingen horen er ook helaas bij) huh.gif

Geplaatst

Ik vond juist de decapeptyl spuiten zo branden.. De puregon vond ik juist heerlijk ;-) Ik heb ook een keer boven mijn navel gespoten, geen succes, pijn en blauwe plekken, dus dat doe ik niet meer.

Ik was wel heel erg moe tijdens het spuiten en daarna, dus sporten, ho maar en dan zijn er zo weer 5 kilo aangekomen... Maar ja, het is voor een goed doel en dik word je dan toch, hihi

Ik had na mijn eerste echo, op donderdag de punctie op zaterdag, dus direct door, maar ik spuit ook 300, dus misschien dat het daarom ook sneller gaat. Verdere bijwerkingen heb ik niet gehad, ook geen stemmingswisselingen.

Nou zag ik dat ik drie dagen na de FM een concert heb staan van Sting, hmm, eens kijken hoe dat gaat lukken..

@babies Welkom in Nijmegen hoor! Ik vind het hier heel fijn. Maar rekening houden met files is wel raadzaam. Wij wonen in Arnhem maar heb er wel eens 2 uur over gedaan om er te komen...

Geplaatst

@babies Welkom in Nijmegen hoor! Ik vind het hier heel fijn. Maar rekening houden met files is wel raadzaam. Wij wonen in Arnhem maar heb er wel eens 2 uur over gedaan om er te komen...

Hoi Margot,

Bedankt dat ik welkom ben in Nijmegen wink.gif Misschien gaan we dan toch treinen. Ik heb mijn verzekering gebeld en dat ze 1000,- per kalender jaar vergoeden voor reiskosten. Dat is mooi meegenomen, toch?

Een vraagje aan jullie allemaal; (Wie ver woont) Hebben jullie weleens in het Radboudhotel verbleven? Hoe was dat?

Alle dames heel veel succes met jullie behandelingen!!!

Liefs,

Babies

Geplaatst

Ook wij hebben er wel eens 2 uur over gedaan. Normaal rijden we er 1.15 uur - 1.30 uur over. We hebben altijd rekening gehouden met 2 uur rijden en zijn daardoor nooit echt te laat geweest. Parkeren vind ik altijd wel fijn gaan daar, in de parkeergarage.

Wij hebben zelf nooit in het Radboudhotel geslapen.

Geplaatst

Ik heb ook nog nooit in het radboud hotel geslapen. We wonen 45 min bij Nijmegen vandaan, maar werken ook alleibei in Nijmegen. Voor ons heel praktisch dus.

Puregonprikken gaat tot nu toe goed. Heb alleen het gevoel dat mijn eierstokken gevoeliger zijn. Het doet nog niet echt pijn ofzo, maar het is net al voel ik ze zitten. Beetje raar zeg maar.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Was bij jullie de punctie trouwens erg pijnlijk?

Geplaatst

Ik heb ook nog nooit in het radboud hotel geslapen. We wonen 45 min bij Nijmegen vandaan, maar werken ook alleibei in Nijmegen. Voor ons heel praktisch dus.

Puregonprikken gaat tot nu toe goed. Heb alleen het gevoel dat mijn eierstokken gevoeliger zijn. Het doet nog niet echt pijn ofzo, maar het is net al voel ik ze zitten. Beetje raar zeg maar.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Was bij jullie de punctie trouwens erg pijnlijk?

Hoi Doortje,

Ik las in 2008 in een andere site (Nu kan ik de site niet meer terug vinden) over vrouwen en hun behandelingen. Bijna alle vrouwen vonden de punctie een trauma, nachtmerrie en veel pijn. Door hun verhalen werd ik ook bang voor de punctie.

Maar Doortje eerlijk gezegd; Ik voelde helemaal niets. Je moet zo'n ademhalings oefening doen tijdens je punctie. Dat deed ik, dus mijn aandacht was alleen bij het adem halen en niet bij de punctie en klaar was ik smile.gif.

Tip: je kan zachtjes een liedje zingen ofzo, dan ben je afgeleid:).

Liefs,

Babies

Geplaatst

Wij hebben ook weleens eindeloos in de file gestaan. We waren zelfs te laat voor de gezamenlijke afspraak. blink.gif

Sindsdien hebben we er altijd rekening mee gehouden zo vroeg mogelijk te vertrekken,je zou maar te laat komen voor een punctie of TP. Ik kreeg het er al benauwd van als ik eraan dacht!

Een vriendin van mij (Sanne hier op het forum) heeft wel gebruik gemaakt van het Radboudhotel.

Je moet geen luxe verwachten,maar zij vond het heel relaxed,en vooral ben je minder gestresst (geen file,niet zo vroeg van huis weg,op tijd in het ziekenuis etc)

Ik zelf heb nog nooit gebruik gemaakt van het Radboudhotel.

Geplaatst

Ik vond de punctie ook erg meevallen. Het roesje was super, ik was per direct zo stoned als een garnaal.. De dag zelf nergens last van gehad, voelde me super. De dag erna was heel zwaar, alsof er een vrachtwagen over me heen gereden was, als ik ging lachen kreeg ik al pijn in mijn buik. Gewoon heel rustig aan gedaan en eraan toegegeven. De dag erna ging al weer een stuk beter!

Ik vond het ook heel spannend maar het is me heel erg meegevallen.

Geplaatst

Wij zijn voor de vorige punctie een nacht in het radboudhotel geweest. Het was echt een uitkomst.

We moesten ons melden bij de receptie van het ziekenhuis en werden met een golpkarretje naar het hotel gebracht. Daar konden we koffie of thee pakken en er stond een tv in de algemene ruimte. De slaapkamer was niet veel. Er stonden apparte bedden en een wastafel en een klein zitje. Er was een gezamelijke douche. Ook krijf je een lekker ontbijt s'morgens in de algemene zaal.

Maar omdat wij allebei niet mochten rijden, omdat mijn man misschien pesa zou krijgen, was het zo wel een uitkomst en hoefde wel alleen maar opgehaald te worden.

Margot: ik had dezelfde ervaring. Ik vind de decapeptyl juist ook meer branden,en van de gonal f had ik helemaal geen last bij het spuiten. Mijn buik lijkt nu alleen op een prikbord met allemaal gaatjes erin.

doortje: de eerste keer punctie vond ik de punctie zelf wel pijnlijk, maar daarna heb ik helemaal geen last gehad. De tweede keer was de punctie ook pijnlijk maar vooral daarna heb ik veel pijn gehad. Veel steken dat ik echt in elkaar dook van de pijn. Net na de punctie had ik ook echt moeite met lopen, die pijn is toen echt een paar dagen gebleven. Dus er is echt niets van te zeggen hoe het de volgende keer zal gaan.

Geplaatst

Mmm.. ik word er geloof ik nog niet echt blij van als ik die verhalen zo lees. Ik zal ik elk geval om goede pijnstilling vragen, ook voor na die tijd.

De ademhalingsoefeningen is wel een goede tip!

Ben alleen echt al helemaal klaar met het spuiten. Helaas moet ik nog een week tot de eerste echo... zucht...

Geplaatst

Milla@wat onzettend balen dat het niet gelukt is. Ik had zo'n goed gevoel bij jou. Goed dat je er zo positief instaat veel suc7

Nog steeds aan het wachten op de ongi wat kan dat lang duren

Geplaatst

Ah joh Doortje, niet door de verhalen laten leiden hoor! Op het internet kom je van alles tegen. In Nijmegen verdoven ze juist heel erg, dus heb je van de ingreep relatief weinig last. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je eigen pijngrens is. Sommige mensen verdragen minder pijn. Ik was op het ergste voorbereid en misschien viel het daarom wel mee. Kan me voorstellen dat je de spuiten al zat bent, maar alles voor het goede doel... msn-wink.gif Ik ga zondag beginnen. Zie vooral op tegen het gedoe met op tijd spuiten, spuiten mee naar het werk of naar vergaderingen! Komt allemaal goed!

Geplaatst

Doortje,laat je niet gek maken door verhalen op internet.

Hier ben ik ook de fout mee ingegaan. Door (horror)verhalen over puncties etc zag ik er al een berg tegenop.

In Nijmegen geven je ze rustgevende tabletjes (is niet verplicht).

Die mag je s'avonds voor het slapen gaan innemen,en s'morgens.

Dat heeft mij ontzettend goed geholpen,en de punctie heb ik als "normaal" ervaren.

Het "kriebelde" even toen ze de eitjes gingen aanprikken,maar voor de rest voelde ik heel weinig. Lang leve de morfine! (dit houden ze echt heel goed in de gaten,mocht het niet gaan,krijg je wat morfine bij).

Zelf ben ik vanmorgen bij de verloskundige geweest. Met mij gaat het prima,en ook met de beeb.

Ik krijg wel een GUO-20 weken echo. Ze zaten eerst te twijfelen,maar ze hadden toch liever dat ik de GUO deed. (dit is uitgebreider dan de normale 20 weken echo).

Ik kan dit wel gewoon in mijn eigen ziekenhuis doen.

Nou dames,een fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden