Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Nathalie: succes vandaag!

@ Sharon: hahaha, nee, ik draag redelijk rond, dus fabeltje is onjuist! LOL.

Geplaatst

Milla,joepie,je hebt een punctiedatum! Spannend..

Heel veel succes morgen.

Nathalie,succes vandaag.Hopelijk krijg je een TP.

Sharon,zo,jullie hebben al flink ingekocht haha. Babykamertje hebben wij ook al gekocht. ( white wash meubeltjes)

En vrijdag ga ik babyshoppen met m'n zus. Naar de Prenatal.

Als we weten wat het wordt,dan gaan we echt de losse dingen en accesiores inkopen haha.

Geplaatst

Milla super dat je de punctiedatum hebt gekregen. Het wachten wordt eindelijk beloond!! Ik wens je alvast veel sterkte voor morgen en ik hoop dat je mooie eicellen hebt.

Nathalie: Ik hoop zo dat je je goed voelt vandaag en dat je een terugplaatsing krijgt. Ik hoop dat je hier straks het goede nieuws kan neerzetten dat je in het bezit bent van twee mooie embryo's.

Geplaatst

Nou meiden ik ben weer thuis. Gisteren toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis ging het vrij goed tot de avond toen begon ik ineens heel veel over te geven. Toch het ziekenhuis even gebeld en moesten weer terugkomen. Ik mocht ook niet naar huis heb dus een nachtje in het ziekenhuis gelegen. Wederom bloed geprikt en de uitslag was gunstig. De waarde waren iets gezakt. Vanochtend moest ik weer geprikt worden en daar hing het vanaf maar goed nieuws ik ben in het bezit van 2 A emmies en 2 emmies in de vriezer. Ik ben echt zo blij kan alleen maar janken van blijdschap haha. Maar nog wel het advies het rustig aan te doen. En veel te drinken dat ga ik wel doen. Maar eerst ga ik lekker slapen ik ben echt kapot maar de pijn is in ieder geval al een stuk minder. meiden bedankt voor jullie medeleven echt kei tof!

@ Milla: yeeeeh een punctiedatum eindelijk he, komt goed meis hou vol!

@ Sharon; lekker aan de shop hahaha. Ik heb ook een bugaboo die heb ik gekregen toen ik zwanger was van onze eerste ivf maar heb hem al een beetje kunnen gebruiken met mijn petekindje heerlijke kinderwagen. Goede keus!

Geplaatst

Nathalie,wauw wat breng je goed nieuws!

En ook nog 2 cryo's. Kan me zo goed voorstellen dat je helemaal blij bent.

Nu lekker uitrusten,en broeien maar.

Je bedoelt Sharon inplaats van Sanne. (bugaboo kinderwagen)

Ik zal hieronder even het lijstje aanpassen,zodat ie weer recent is.

Ben alleen je punctiedatum vergeten Nathalie.

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

- 12 sept Doortje

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

- 21 sept Doortje

tweede fm

- 18 juli Raba

- 5 aug Sanne

- 11 aug Milla

- 13 aug Balu01

Derde fm

- 14 aug Milla

Punctie

- 20 juli Raba

- 9 aug Sanne

- 16 aug Balu01

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

- 19 aug Nathalie

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

- 3 sept Nathalie

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Geplaatst

ja je bedoelde mij denk ik maar BEN ZO BLIJ VOOR JE en ook nog 2 in de vriezer hoe koel is dat :wav: nu hopen dat ze ook blijven plakken of iig 1

nou ik heb babydump alweer opgebeld heb vanacht gedroomd dat ik de kleur van de wagen niet geweldig vond vanochtend ook de hele dag aangedacht(we hadden dondergrijze bak met offwhite kap)toch maar gebeld dus nu hebben we toch maar de limited edition gekozen helemaal zwart ook het frame vond de andere toch iets meer voor jongens er erg besmettelijk dus nu lekker zwart hoezo wisselende buien :)

Geplaatst
Haha Sharon,je bent me dr ook eentje! Maar hoezo meer voor jongens?Voorgevoel dat je een kleine meid krijgt?:biggrin:

ja erg he maar mijn voorgevoel zegt idd een meid nog ruim 2 weken en dan weten we het als het goed is ben benieuwd en zwart is altijd goed toch???? nee grapje:)

Geplaatst

@ Pammie; damn ik haal iedere keer sanne en sharon door elkaar. Hormonen wellicht???? hahaha. De punctiedatum had ik al ingevuld was alleen de rest vergeten. Lief dat je het even hebt aangevuld.

@ Sharon :D; groot gelijk als je geen goed gevoel hebt bij de wagen moet je het niet doen. Die limited edition is vet die vind ik ook zo mooi. Wij hebben een ferrari rode (tja heb je als je man fan is van ferrari het liefst alles rood hahaha).

Ik kreeg vandaag van Pammie een heel lief berichtje of ik het leuk zou vinden om op hyves vriendjes te worden als er meer liefhebbers zijn dit is mijn adres:

http://nathaliepeters.hyves.nl/

Hier gaat het steeds beter. De pijn is zo goed als weg alleen heb ik nu echt ontiegelijke spierpijn in mijn buik maar dat is beter dan wat ik gisteren voelde :D:D:D.

Nou meiden tot horens maar weer,

Geplaatst

Hee meiden,

Vanochtend de punctie gehad. Het is goed gegaan. Het deed wel zeerder dan ik had verwacht, maar ze hadden ook weinig medicatie gegeven. Vond het goed te doen. En daarna ben je ook weer veel eerder op de been.

De oogst was 6 eicellen uit 6 follikels, dus we zijn heel tevreden! Nu wachten tot we weten of er bevruchtingen zijn, zondag worden we gebeld over of en wanneer er maandag een terugplaatsing is. Spannend dus nog even! Maar ben blij dat de punctie erop zit!

Geplaatst
Hee meiden,

Vanochtend de punctie gehad. Het is goed gegaan. Het deed wel zeerder dan ik had verwacht, maar ze hadden ook weinig medicatie gegeven. Vond het goed te doen. En daarna ben je ook weer veel eerder op de been.

De oogst was 6 eicellen uit 6 follikels, dus we zijn heel tevreden! Nu wachten tot we weten of er bevruchtingen zijn, zondag worden we gebeld over of en wanneer er maandag een terugplaatsing is. Spannend dus nog even! Maar ben blij dat de punctie erop zit!

Milla,wat fijn dat de punctie goed is verlopen.

Ik duim voor je op goede bevruchtingen,en op naar groen samen met Nathalie!!

Geplaatst

Hey Milla,

Wat fijn dat je dit achter de rug hebt. En nog een mooie oogst ook 6 eicellen. Nu hopen dat er mooie bevruchtingen zijn en dat je maandag een mooie TP hebt. Hoeveel laten jullie er terugplaatsen? Je hebt het goed gedaan meid, ben trots op je!!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb een leuke vakantie gehad in italie, maar helaas is de auto onderweg kapot gegaan dus het is wat duurder geworden.

Wat is er weer veel gebeurd de afgelopen weken.

Sanne, ik vind het zo jammer voor je. Ik weet precies hoe je je voelt. Bij onze 1e icsi poging hadden wij ook geen terugplaatsing. Je voelt je dan zo leeg. Ik vond dit nog erger voelen dan toen de 2e poging misging. Hoe gaat het nu met je?

Nathalie wat goed zeg 2 Atjes. super.

Milla, wat spannend nu voor je.

Ik heb me in de vakantie ook weer aan kunnen melden voor de 3e icsi poging.

26 aug. kan ik starten met de decpeptyl. De gonal f is bij mij verhoogd van 150 EH naar 178,5 EH. Toch wel weer erg spannend hoor.

Helaas ben ik bang dat deze behandeling meer stress mee zal brengen aangezien het werk niet meewerkt en aangezien de ex van mijn man opnieuw meer alimentatie eist.

Dus hier volop stress in huis.

Hoe hebben jullie dat met het werk gedaan? Ik ben namelijk aan het denken om het stil t houden en als ik de punctie heb me gewoon ziek te melden dat ik door mijn rug ben gegaan of zo. Dit omdat als ik me ziek meld na de punctie ik deze dagen later in moet halen van mijn manager. Ik moet me de aankomende weken kapot gaan werken om de uren in te halen van de vorige behandeling. Dat waren bij elkaar 50 uren die ik te weinig gewerkt heb en die moet ik in de aankomende 2 maanden gaan inhalen. En dat terwijl ik weet dat ik ontzettend vermoeid ga worden van de decapeptyl.

Zou iemand mij in het lijstje willen zetten? Ik ben niet zo handig op de pc.

26 aug. start decapeptyl.

16 sept start gonal f

en 27 sept de eerste fm.

Geplaatst

Jessie,welkom terug! Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad,beetje jammer van de auto dan.

Wat betreft het werk; Ik heb het eerlijk verteld op m'n werk. Maar ik hoef dan ook geen uren in te halen. De uren dat ik in Nijmegen was,de punctiedag,en de dag van TP hebben me niks gekost. Dat krijg ik allemaal vergoed van m'n werkgever.

Ik kon een dag na de punctie weer gewoon aan het werk.

Dus als je het op de dag van de punctie lekker rustig aan blijft doen,kun je de dag daarna misschien wel weer werken,en hoef je je helemaal niet ziek te melden!

Een punctie valt trouwens onder medische ingreep. Ik weet niet hoe dat bij jou manager zit,maar dit moet je normaal wel vergoed krijgen.

Succes!

Geplaatst

hoi Pammie,

Bij mij valt het niet onder medische ingreep maar onder eigen keuze. Volgens haar heb ik de keuze ik wil kinderen of ik wil geen kinderen. Als je dat wel wilt moet je dat ook in eigen tijd doen. Bij de vorige punctie heb ik erg veel pijn gehad en ook vooral de dagen erna. Dus ik hou hier wel rekening mee.

Geplaatst
Even een vraagje.. Hoeveel dagen na de punctie konden jullie op digipoli zien of er bevruchting is geweest?

Thankx!

Milla,de bevruchting duurt 3 dagen. Dus na 3 dagen kun je s'ochtends om 10.00 uur al op de digipoli kijken,en wordt je rond die tijd ook meestal gebeld!

Geplaatst
Even snel.. 5 van de 6 zijn bevrucht!! We zijn super blij! Horen straks hoe laat de tp is.

Mooie score Milla.

Nu op naar de TP!

Geplaatst
Jessie,welkom terug! Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad,beetje jammer van de auto dan.

Wat betreft het werk; Ik heb het eerlijk verteld op m'n werk. Maar ik hoef dan ook geen uren in te halen. De uren dat ik in Nijmegen was,de punctiedag,en de dag van TP hebben me niks gekost. Dat krijg ik allemaal vergoed van m'n werkgever.

Ik kon een dag na de punctie weer gewoon aan het werk.

Dus als je het op de dag van de punctie lekker rustig aan blijft doen,kun je de dag daarna misschien wel weer werken,en hoef je je helemaal niet ziek te melden!

Een punctie valt trouwens onder medische ingreep. Ik weet niet hoe dat bij jou manager zit,maar dit moet je normaal wel vergoed krijgen.

Succes!

Hi dames,

Ik lees hier over dat een medische ingreep vergoed (in tijd dan) moet worden door de manager, maar dat is niet helemaal waar. Ik werk zelf als P&O adviseur in een ziekenhuis. Wij hebben deze discussie vorig jaar eens gehad op de afdeling in verband met een aantal medewerkers die een IVF traject ingingen (ik zelf toen nog niet).

Ook bij ons in het ziekenhuis (hoe hard het ook is) is het standpunt dat zwanger willen worden een keuze is en dat iedereen dat in zijn eigen tijd doet. Onder een medische ingreep wordt een ingreep verstaan die noodzakelijk is om je gezondheid te waarborgen. Een IVF punctie valt hier niet onder, evenals cosmetische plastische chirurgie.

Het lijkt natuurlijk heel oneerlijk omdat wij helaas niet anders zwanger kunnen worden, maar bij ons wordt gezegd: dat dit ook niet op kosten van de werkgever hoeft te zijn omdat dit een keuze is je zelf maakt en de concequenties ook voor jezelf zijn.

Het voelt oneerlijk, maar het is bedrijfsmatig ook begrijpelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden