Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje,laat je niet gek maken door verhalen op internet.

Hier ben ik ook de fout mee ingegaan. Door (horror)verhalen over puncties etc zag ik er al een berg tegenop.

In Nijmegen geven je ze rustgevende tabletjes (is niet verplicht).

Zelf ben ik vanmorgen bij de verloskundige geweest. Met mij gaat het prima,en ook met de beeb.

Ik krijg wel een GUO-20 weken echo. Ze zaten eerst te twijfelen,maar ze hadden toch liever dat ik de GUO deed. (dit is uitgebreider dan de normale 20 weken echo). Ik kan dit wel gewoon in mijn eigen ziekenhuis doen.

Nou dames,een fijne avond!

Ook ik keek er enorm tegenop, als een berg, echt ik kon me al weken van te voren druk maken over het punctie moment. Maar ik heb het uiteindelijk echt niet als traumatisch ervaren. Het was onprettig, maar zeker te doen. Ik had inderdaad ook 2 tabletjes meegekregen. Eentje voor het slapen gaan, prima geslapen, en eentje ingenomen voor vertrek. Toch was ik heel zenuwachtig, maar het infuus met spul gaf rust en goede pijnstilling.

De napijn was ook prima te doen (met gewone pijnstiller).

Pammie, ik mocht de GUO ook in mijn eigen ziekenhuis laten maken... LATEN ZE DAAR NOU GEEN GUO APPARAAT HEBBEN! Uiteindelijk daarom toch besloten om terug naar Radboud te gaan daarvoor (ook wel weer leuk om weer eens daar binnen te lopen). Met 32 weken moet ik nog een keertje.

@ Margot: het spuiten vond ik echt niet fijn, maar ik vond die 2 wachtweken met mutsenballen eigenlijk nog vervelender (en dat terwijl ik echt bang ben voor naalden in mijn lichaam, gelukkig heb ik niet 1x zelf hoeven spuiten). Die moet je ook op tijd inbrengen, 3x per dag.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Paula,lekker handig dan dat ze in je eigen ziekenhuis geen GUO apparaat hebben. Haha.

Ik mag hopen dat ze dat in mijn ziekenhuis wel hebben,en ach,anders gaan we een keertje terug naar Nijmegen,ook niet zo'n probleem.

Geplaatst

hallo dames,

jeetje zeg, ik moest even zoeken. Ik kon dit forum niet meer vinden. Maar eindelijk ben ik er weer.

Ik ben inmiddels gisteren met mijn gonal f begonnen. Net op het moment dat ik wilde gaan spuiten zag ik een sms van een vriendin die even melde dat ze zwanger is van een jongetje. Jeetje zeg, wat een timing. Ik was op het werk maar dit raakte me behoorlijk. Dat was even wel heel erg dubbel, ik spuiten en op dat moment dat berichtje.

Vandaag last gehad van hoofdpijn en na het avondeten moest ik braken. Ik denk niet dat het van het spuiten komt, maar het was wel toevallig want ik hoef nooit te braken. En vanavond weer bij een verjaardag moeten spuiten. bah.

Morgen zijn we 1 jaar getrouwd. Laten we hopen dat we het een jaar getrouwt zijn over een paar weken mogen vieren met zwanger te mogen zijn.

Geplaatst
Paula,lekker handig dan dat ze in je eigen ziekenhuis geen GUO apparaat hebben. Haha.

Ik mag hopen dat ze dat in mijn ziekenhuis wel hebben,en ach,anders gaan we een keertje terug naar Nijmegen,ook niet zo'n probleem.

Ja het blijkt dus dat ze maar een in eental ziekenhuizen zo'n apparaat hebben.

Dus als we dan toch naar een andere ziekenhuis moeten, dan naar Nijmegen!

@ Jessie: jeetje dat was wel een gekke timing zeg. Ik hoop voor jullie dat deze ICSI een hele mooie zwangerschap gaat opleveren met een mooi kindje als resultaat.

Geplaatst

Hoi meiden, ik kom me ook weer melden hier. Wij gaan hakf oktober van start met de 4e ivf. Half november zal de punctie zijn. Zijn er nog meer die in oktober starten met ivf/icsi? Gelukkig konden we nog ingedeeld worden voor de winterstop.

Groetjes Herma

Geplaatst

Jessie,jeetje,dat is wel een hele slechte timing geweest van je vriendin.

Het is allemaal zo dubbel!

Herma,ik wens je veel succes met je 4e ivf. Hopelijk eindigt het in een mooi resultaat.

Paula,ik hoef geen GUO meer te doen. Gisteren had de VK met 3 gyn's gesproken,en ze hebben toch besloten

dat ik een gewone 20 weken echo kan doen.

Het was even wat warrig allemaal,maar ik heb een afspraak staan! 14 oktober. Joehoe.

Geplaatst

@Jessie Goh en een vriendin doet deze mededeling via sms?? Apart.. Of weet ze niet van jouw situatie? Ja het is vreselijk dubbel allemaal.. Hier in mijn omgeving wordt iedereen maar zo maar zwanger en sommige vermelden er trots bij dat ze maar een maand bezig waren.. Vriendelijk blijven lachen en de pijn wegbijten!

Ik ben nu al moe, moet je nagaan, ben nog niet eens aan het spuiten, hihi.. Zie ook wel op tegen de extra kilo's, maar ga nu wel proberen om dat onder controle te houden, sprak ze moedig.

Morgen gaat het feest weer beginnen, ik ben er klaar voor.

Geplaatst

@ Pammie: super leuk dat de afspraak vast staat! Met een beetje geluk krijg ik dinsdag door mijn baas nog een echo. Heb er zin in. Mijn collega's kijken dan mee, en dat is echt super leuk om zo met z'n allen te kijken. We hebben een heel tof team met assistentes en iedereen is zó nieuwsgierig naar de baby (de meesten hebben ook 1 of meer injecties gezet destijds bij mij).

@ Margot: ik kan er ook zo slecht tegen, laatst vertelde iemand dat ze zoveel problemen gehad had om zwanger te worden en zo lang heeft moeten wachten... Wat bleek: 5 maanden moeten wachten want haar cyclus was erg onregelmatig. Ze had 1x van de dokter pilletjes gehad om het weer op gang te brengen en tataaa: ZWANGER.

Succes met spuiten weer vanaf vandaag!

Geplaatst

yes wij zijn ook weer aangemeld. Al druk met prognova slikken. Wel erg fijn i.p.v die naalden in je buik.

Wij gaan voor een cryo tp.

28 september echo en als het allemaal goed gaat 1 oktober tp.

Geplaatst

Paula,wat handig die baan van jou.

Super leuk dat je weer een echo krijgt,kun je je mannetje weer even bewonderen.

Veel kijkplezier!

Raba,wat goed! Hopelijk brengt de cryo TP jullie iets geweldigs!

Succes.

Geplaatst

Margo:

die vriendin weet overal vanaf ja. Ik wist dat ze zwanger was. Dit vertelde ze ook op een erg leuke manier. Terwijl ik bezig was met mijn 2e behandeling ging ik met haar naar de stad en vertelde ze dat ze vermoede zwanger te zijn en is ze samen met mij een test gaan kopen en daarbij vertelde ze als het zo zou zijn zou het erg gewenst zijn maar met een slechte timing.

Nou, ok, dan is dan leuk om te horen.

Ze was nog geen uur thuis en belde mij als eerste om te vertellen dat ze zwanger was en hoe blij ze was. Nu smste ze dat het een jongetje wordt. Ze is niet erg tactisch ja. Dit heb ik haar al eens gezegd, maar blijkbaar komt dit niet aan. Maar ja, ik denk ook dat je pas weet hoe het is als je er zelf instaat.

Dames, ik wens jullie een erg fijn weekend. Helaas heb ik vandaag de avonddienst.

Geplaatst

oh ja, margot heel veel succes met het spuiten.

Raba: ik hoop zo voor een mooi resultaat voor jou.

Pammie: heerlijk denk ik zo'n echo. Om je kindje te kunnen zien. Veel kijkplezier.

Geplaatst

Jessie,het niet negatief bedoeld hoor,maar zo'n vriendin noem ik niet echt een vriendin.

Gewenst,maar met een slechte timing?? En ze weet wat jij doormaakt in dit traject? Ze zou beter moeten weten!

Natuurlijk zal ze niet weten wat het allemaal "echt" met je doet,maar een béétje rekening houden zou fijn zijn toch.

Fijne zondag dames.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Tijdje geleden.. Heb gewoon even helemaal geen zin meer in forums e.d.

Ik lees zo af en toe wel mee hoor. En een aantal die ik ken vanaf het begin hou ik vanaf Hyves in de gaten ;)..

Ik heb me nog niet aangemeld. Zit nog te wachten op mijn ongi. Ben inmiddels 5 dagen over tijd, maar dat heeft vast nog met de hormonen te maken..

Jessie: Jeetje, niet echt tactisch van je "vriendin".

Pammie: Joehoeoe 14 okt 20 weken echo? Dan weet je wat het wordt :).. Spannend! Ik denk een jongetje.. Is maar een gevoel natuurlijk!!

LIefs Sanne

Geplaatst

Whoo... weer een hele nieuwe lay out hier. Wel even wennen hoor.

Sanne welkom terug! Ik hoop dat je je snel mag aanmelden.

Bedankt trouwens voor alle geruststellende berichten over de punctie. Het komt vast goed. Dinsdag de eerste echo. Hopelijk hoef ik niet vaak terug te komen. Begin ondertussen al wel buikpijn te krijgen. Nog niet heel erg gelukkig, maar wel echt gevoelige eierstokken. Hopelijk dus een goede productie

Kom later even langer kletsen, maar ben bekaf van een veel te druk weekend.

Tot later

Geplaatst
Jippie,Sanne is back. Hihi.

5 dagen overtijd? Hopelijk breekt je ongi snel door,en kun je weer starten. (of het is iets anders wonderlijks!)

Hoiiii Pammie, Ja dat laatste zou Geweldig mooi zijn, maar daar ga ik niet vanuit na drie jaar proberen. Maar het kan natuurlijk.

Ik denk wel dat ik ongesteld ga worden, al voel ik nog niets aankomen.

Whoo... weer een hele nieuwe lay out hier. Wel even wennen hoor.

Sanne welkom terug! Ik hoop dat je je snel mag aanmelden.

Bedankt trouwens voor alle geruststellende berichten over de punctie. Het komt vast goed. Dinsdag de eerste echo. Hopelijk hoef ik niet vaak terug te komen. Begin ondertussen al wel buikpijn te krijgen. Nog niet heel erg gelukkig, maar wel echt gevoelige eierstokken. Hopelijk dus een goede productie

Kom later even langer kletsen, maar ben bekaf van een veel te druk weekend.

Tot later

@ Doortje, Ik moet ook wennen hoor aan alle nieuwe dingen.. Dinsdag de eerste echo? Ik hoop voor je op goede resultaten. Maar als je je eierstokken al goed voelt dan zal het wel goed zijn hoor. Einde deze week misschien punctie, spannend!!

Geplaatst

Hi dames,

Zonet de verpleegkundige van het radboud gebeld omdat ik toch behoorlijk buikpijn heb inmiddels. Echt zo'n zeurende pijn. Ook af en toe een raar gevoel in mijn maag.

Het liefst hadden ze me vandaag al even op het spreekuur gezien voor de echo, maar omdat ik in Woerden ben voor mijn werk vandaag is dat niet echt haalbaar. Dus in overleg mocht ik een paracetamol nemen en moet ik veel drinken vandaag en rustig aan doen. Gelukkig heb ik een zittend beroep en geen afspraken vandaag, dus dat moet wel lukken. Ben dus nu echt heel benieuwd naar de echo van morgen. Hopelijk hoef ik niet te lang meer door te spuiten en doen ze misschien donderdag de punctie al wel.

Jessie, hoe gaat het mij jou? Jij bent toch al een eind op weg met spuiten?

Ik zal het lijstje straks eens zoeken, zodat we weer weten wie wat wanneer heeft.

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 12 sept Doortje

Eerste fm

- 21 sept Doortje

Punctie

Terugplaatsing

Testdag

- 1
mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot
(helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Echo-datum

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Vullen jullie zelf even aan?

Geplaatst

Doortje: wat vervelend zeg dat je buikpijn hebt. Morgen de eerste echo? spannend hoor. Hou ons op de hoogte.

Ik krijg volgende week maandag de eerste echo. Ik voel nog niet echt iets, behalve dan dat ik ontzettend moe ben.

Ik ben niet zo heel erg goed op de computer, zou jij voor mij het ljistje aan willen vullen?

16 sept. start gonal f

27 sept eerste fm.

Sanne, leuk om weer wat van je te horen.

Geplaatst
Hi dames,

Zonet de verpleegkundige van het radboud gebeld omdat ik toch behoorlijk buikpijn heb inmiddels. Echt zo'n zeurende pijn. Ook af en toe een raar gevoel in mijn maag. Het liefst hadden ze me vandaag al even op het spreekuur gezien voor de echo...

Doe rustig aan!

Ik had toen ook flink zeurende buikpijn en kreeg ook een dikkere buik, uiteindelijk ging ik ook overgeven. Ik hoop dat ze morgen mooie rijpe eitjes zien en dat je morgen of overmorgen de pregnyl mag zetten. Succes!!!

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 12 sept Doortje

- 16 sept Jessie

Eerste fm

- 21 sept Doortje

- 27 sept Jessie

Punctie

Terugplaatsing

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Echo-datum

uitgerekend

- 4 januari Paula

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Geplaatst
Doe rustig aan!

Ik had toen ook flink zeurende buikpijn en kreeg ook een dikkere buik, uiteindelijk ging ik ook overgeven. Ik hoop dat ze morgen mooie rijpe eitjes zien en dat je morgen of overmorgen de pregnyl mag zetten. Succes!!!

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb ook het gevoel dat mijn buik dikker wordt nu. Mijn broek gaat steeds strakker zitten. Ik hoop inderdaad ook op rijpe eitjes morgen

Geplaatst
Doortje: wat vervelend zeg dat je buikpijn hebt. Morgen de eerste echo? spannend hoor. Hou ons op de hoogte.

Ik krijg volgende week maandag de eerste echo. Ik voel nog niet echt iets, behalve dan dat ik ontzettend moe ben.

Ik ben niet zo heel erg goed op de computer, zou jij voor mij het ljistje aan willen vullen?

16 sept. start gonal f

27 sept eerste fm.

Sanne, leuk om weer wat van je te horen.

Je staat er weer tussen hoor!

Geplaatst
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb ook het gevoel dat mijn buik dikker wordt nu. Mijn broek gaat steeds strakker zitten. Ik hoop inderdaad ook op rijpe eitjes morgen

Hou er maar rekening mee dat na de punctie je buik nog wat dikker kan worden. Ik dacht: mooi, na de punctie dan ben ik van die dikke buik af. Maar nee hoor, de lege blaasjes vullen zich met vocht en het duurt dan nog wel een weekje of 2-3 voordat dat weer weg is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden