Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje: ik hoop inderdaad dat dit een goed teken is. Ik begin nu ook ontzettend veel last van puistjes te krijgen. Daar maak ik me ook zorgen om omdat ik dit altijd een week voor mijn menstruatie krijg. En bij de vorige keer dat het misging kreeg ik een ontzettend grote die er nu ook weer is. Help, bij alles wat je ziet of voelt maak je je zorgen.

Raba: heel veel succes vanmiddag, ik denk aan je.

Geplaatst

Hier paniek in de tent. Net bruine afscheiding ontdekt in mijn inlegkruisje.. Bij het afvegen was er helemaal niks, maar ik vind het doodeng....

Geplaatst

Hai Dorien

Ik snap dat je nu even heel schrikt, maar het hoeft niks te betekenen.. Wacht het af en maak jezelf niet helemaal gek.

Veel sterkte

Geplaatst

Doortje: Dan schrik je inderdaad ja. Maar je hoort vaker dat vrouwen een licht bloedverlies kunnen hebben en toch zwanger zijn.

Probeer de hoop te houden. Een vriendin van mij heeft regelmatig iets gevloeid in het begin van haar zwangerschap.

Geplaatst

nee doortje dat gaat niet gebeuren durf je nog niet te testen??? ik ga voor je duimen meid ik wil wel weer een beetje groen hier

raba is alles goed gegaan ook voorjou gaan we voor groen

Geplaatst

Doortje,rustig blijven. Zolang het niet hevig gaat vloeien,kan het nog alle kanten op gaan! Oei spannend gaat het worden hé.

Ik duim heel hard voor je mee!

Raba,hoe is de tp gegaan? Nu in het bezit van een embryootje,en blijven plakken! Heb je er trouwens één of twee laten terugplaatsen?

Jessie,ik denk dat het misschien best goed is als je weer aan het werk gaat.Je hebt wat afleiding,en de wachtweken gaan wat sneller!

Geplaatst
Doortje,rustig blijven. Zolang het niet hevig gaat vloeien,kan het nog alle kanten op gaan! Oei spannend gaat het worden hé.

Ik duim heel hard voor je mee!

Raba,hoe is de tp gegaan? Nu in het bezit van een embryootje,en blijven plakken! Heb je er trouwens één of twee laten terugplaatsen?

Jessie,ik denk dat het misschien best goed is als je weer aan het werk gaat.Je hebt wat afleiding,en de wachtweken gaan wat sneller!

ze had volgens mij maar 1 cryo of iig 1 goeie ontdooide

hoest met jou heb je ook al zo'n zin in de 20 weken echo lijkt me zo leuk zo lange echo jij hoefde niet terug naar het radboud he???

Geplaatst

Hoi Sharon,ik las het al op Hyves. Raba heeft een TP gehad van 1 A-tje. Super!

Ja,ik heb ook heel veel zin in de 20 weken echo,ook wel spannend hoor. Jij mag woensdag al,ik pas donderdag.

Ik hoef niet naar Nijmegen,ik kan gewoon naar de VK.

Geplaatst

Goede morgen dames!

Ik heb het lijstje er weer even bijgehaald.

Als ik iets fout heb gedaan, pas het even aan svp.

Start Puregon/Gonal F/prognova

-12 sept Doortje

-16 sept Jessie

-16 sept Raba prognova

Eerste FM

- 21 september Doortje

- 27 september Jessie

- 28 september Raba

Punctie

- 24 september Doortje

Terugplaatsing

- 27 september Doortje

- 08 oktober 1 cryo Raba

Testdag

- 01 mei Paula

- 02 juni Liesbeth

- 23 juni Margot
(helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 11 oktober Doortje

- ?? oktober Raba

Eerste echo

Uitgerekend op + evt geslacht

- 04 januari Paula

- 01 maart Sharon

- 01 maart Pammie

Geplaatst
Goede morgen dames!

-12 sept Doortje

-16 sept Jessie

-16 sept Raba prognova

Eerste FM

- 21 september Doortje

- 27 september Jessie

- 28 september Raba

Punctie

- 24 september Doortje

Terugplaatsing

- 27 september Doortje

- 08 oktober 1 cryo Raba A kwaliteit

Testdag

- 01 mei Paula

- 02 juni Liesbeth

- 23 juni Margot
(helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 11 oktober Doortje

- 23 oktober Raba

Eerste echo

- 04 januari Paula

- 01 maart Sharon

- 01 maart Pammie

Inderdaad meiden ongelovelijk maar waar een Atje. Meestal word die na het ontdooien een b of c.

En zelden blijft het een A. Toen we gisteren binnen kwamen vroeg ik welke kwaliteit die had en toen zei ze c. Toen ik mijn broek uithad gedaan. Zei ze sorry maar ik vergiste me het is een A een top cryo. Was met een andere patient in de war.Nogmaals sorry. Na de tp nog even gerust. Ze zijn zo lief we mochten alle tijd nemen die we nodig hadden. Mannetje moest even een traantje weg pikken. We staan nu positiever erin dan de vorige keer. En gaan voor groen.

Zo lief van jullie meiden hoe jullie meeleven. Een dikke knuffel voor jullie allemaal
Geplaatst
Doortje dat is schrikken maar blijf hoop houden misschien is het wel innesteling. Veel sterkte.

onze poging is echt mislukt. menstruatie is flink door gebroken. baal enorm.

ben heel verdrietig.

Geplaatst

onze poging is echt mislukt. menstruatie is flink door gebroken. baal enorm. ben heel verdrietig.

Neeeeee, chips, het is niet eerlijk.

Heel veel sterkte samen.

@ Raba: een A, wat mooi, succes met de 2 helse weken.

Geplaatst

shit nee toch doortje. wat vreselijk nieuws. Huil jij vandaag maar eens goed uit. Ik weet even niet wat ik moet zeggen alleen heel veel sterkte. Als je je verhaal kwijt wilt gewoon hier doen. Daar waar kan proberen we je te steunen. Wij weten wat je nu doormaakt. een dikke troostknuffel.

Raba: gefiliciteerd. Nou maar lekker broeden.

Zou iemand aan het lijstje mijn testdatum willen toevoegen namelijk 19 okt. Thanks.

Geplaatst

Oh Dorien, wat een vreselijk nieuws.. Zoals Jessie al schreef, we weten wat je doormaakt en dat is vreselijk kut. Heel veel sterkte saampjes.

Veel liefs

Geplaatst

Dorien! Ik kwam even snel kijken of er er wat meer bekend was bij jou. Maar dit had ik niet verwacht.

Heel veel sterkte voor jullie beide.

Geplaatst

-12 sept Doortje

-16 sept Jessie

-16 sept Raba prognova

Eerste FM

- 21 september Doortje

- 27 september Jessie

- 28 september Raba

Punctie

- 24 september Doortje

Terugplaatsing

- 27 september Doortje

Testdag

- 01 mei Paula

- 02 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 11 oktober Doortje

- 19 oktober jessie

- 23 oktober Raba

Eerste echo

- 04 januari Paula

- 01 maart Sharon

- 01 maart Pammie

Geplaatst

Raba;365429]Start Puregon/Gonal F/prognova

-12 sept Doortje

-16 sept Jessie

-16 sept Raba prognova

Eerste FM

- 21 september Doortje

- 27 september Jessie

- 28 september Raba

Punctie

- 24 september Doortje

Terugplaatsing

- 27 september Doortje

Testdag

- 01 mei Paula

- 02 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 11 oktober Doortje

- 19 oktober jessie

- 23 oktober Raba

Eerste echo

- 04 januari Paula jongen

- 01 maart Sharon meisje

- 01 maart Pammie

aah doortje nee toch bah ik weet precies hoe je voelt echt verschrikkelijk heel veel sterkte jullie 2

raba wat goed he woehoe wij hadden 2 cryo's ook 1 a en de ander was b en er is er 1 blijven plakken dus we gaan er voor heb er wel een goed gevoel over bij jou dus laten we ervoor gaan

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 14 okt Sanne

-12 sept Doortje

-16 sept Jessie

-16 sept Raba prognova

-27 okt Sanne 150eh Puregon

Eerste FM

- 21 september Doortje

- 27 september Jessie

- 28 september Raba

- 4 nov Sanne

Punctie

- 24 september Doortje

Terugplaatsing

- 27 september Doortje

Testdag

- 01 mei Paula

- 02 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 11 oktober Doortje

- 19 oktober jessie

- 23 oktober Raba

Eerste echo

- 04 januari Paula jongen

- 01 maart Sharon meisje

- 01 maart Pammie

Hallootjes,

Doortje: Heel veel sterkte gewenst. Wat enorm k*t. Ik hoop dat je over een aantal dagen/weken weer positief kan zijn voor een volgende poging.

Jullie gaan dan voor ICSI toch? Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik me echt een aantal weken flink down heb gevoeld, enorm negatief, maar nu weer positief in de derde behandeling sta. Wij gaan nu ook voor ICSI aangezien wij de vorige keer helemaal geen bevruchting hadden. Meid; lekker uithuilen en doen waar je zin in hebt.

Ik hoop dat je hier een beetje je ei kwijt kan..

Raba: Wat goed, een A-embryo.. Ik hoop dat deze lekker blijft zitten. Ik duim voor je.

Jessie: Jij zit in de vreselijke wachtweken! Hoe voelt dat bij jou nu zo'n derde behandeling. Ik ben wel positief, maar ik voel ook steeds die angst; "wat als". Heb jij dat ook?

19 oktober testen hé? Nou, je hebt in ieder geval twee mooi embryo's teruggeplaatst gekregen, mijn duimen draaien overuren.. Driemaal is scheepsrecht laten we maar zeggen!!

Ik heb mezelf weer aan het lijstje toegevoegd.

We gaan er donderdag weer voor.. Spannend!!

Liefs

Geplaatst

Ik heb al een aantal dagen een beetje een drukkend gevoel in mijn buik. Ik durf bijna niet te hopen dat dit mijn eieren zijn.. Omdat ik een afnemend aantal eieren heb.

Ben bang dat ik het mezelf inbeeld en dat ik straks weer maar 2 eieren heb ofzo.. Op zich denk ik dat het drukkende gevoel een goed teken is..

Nu hopen dat ze dinsdag een mooi aantal follikels kunnen zien..

Geplaatst

Sanne@ spannend zeg dat je donderdag weer gaat beginnen.

Ik ben de derde icsi poging eigenlijk heel erg negatief ingegaan. Volgens de arts hadden we erg weinig kans namelijk maar 12 %

Ik had en heb enorm die angst omdat dit onze laatste keer is. Een enorme angst dat we, als dit niet lukt, nooit kinderen zullen krijgen.

Maar nu staan we er iets positiever in. Vooral omdat we nu B'tj es in plaats van C'tjes hebben. Dat voelt al anders.

Maar ik durf nog steeds niet positief te zijn. Ik denk een stuk zelfbescherming.

Margot@ ik hoop inderdaad voor je dat je eitjes flink aan het groeien zijn en dat je dat voelt.

Doortje@ hoe is het met jou? Ik leef zo met je mee en heb nog geregeld aan je gedacht.

Geplaatst

Dat positievere gevoel wat ik gisteren beschreef is nu weg.

Ik heb nu de symptomen van mijn naderende menstruatie. Het gevoelige in mijn borsten is weg en ik heb sinds gisteravond hoofdpijn die ik normaal ook een paar dagen van te voren krijg en ook de vorige keer dat het misging. Ik heb zo het vermoeden dat het morgen of overmorgen fout zal gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden