Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat zou je verwachten ja dat ik last zou hebben van mijn buik maar dat is gelukkig niet zo.

Ik zie er alleen tegenop om in de wachtweken te gaan werken. Zo bang om ongi te worden op het werk en zo bang omdat ik veel til- en trekwerk doe. zit echt wat dat betreft even in een tweestrijd omdat ik ook dan weer ontzettend veel ingepland sta.

Maar ja laat ik eerste de punctie maar eens afwachten.

Doortje dat geloof ik ja dat dat het wachten niet gemakkelijker erop maakt. Ik vond de 2 weken waar jij nu in zit het zwaarste van allemaal.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dank jullie wel voor jullie succeswensingen.

Er zijn 20 eitjes geprikt. Er waren meer grote, maar die lagen te ver weg en konden ze moeilijk aanprikken. Helaas is er wel acute pesa nodig geweest en ze hadden pas goed zaad na 3 keer prikken.

Ik heb net op de digipoli gekeken en ik zie dat er 17 geinsemineerd zijn. daar ben ik al erg blij mee. Ik heb zelfs het zaad mogen zien wat gekregen is met pesa en zag ze flink rondzwemmen. De punctie zelf viel wel mee, de echo inbrengen deed wel erg veel pijn. Dit omdat ze weerstand voelde en niet erg ver kwam in het begin. Nu voel ik me erg beurs van binnen. Nu maar afwachten op het telefoontje van zondag. Dan kom ik maandag bij jou op wachtbankje zitten Doortje.

Geplaatst

wat fantastisch jessie. Wat bijzonder dat je het zaad heb mogen zien. Lijkt me wel erg interessant. Had het ook wel willen zien.

Spannend ik hoop dat het veel Atjes zijn.

Geplaatst

Goede uitslag toch Jessie! Ik ga voor je duimen dat het zo positief blijft,en hopen op goede bevruchtingen.

Raba,ik had je berichtje over het hoofd gelezen,maar idd ik ben alweer 18 weken en 3 dagen zwanger.

De tijd gaat echt heel snel.

Ik leef heel erg naar 14 oktober toe,want dan hebben we de 20 weken echo. Behalve dat alles goed nagekeken wordt,weten

we dan ook eindelijk het geslacht van de beeb.

Geplaatst

Heee Jessie,

Wat een goede score zeg! Ik hoo op veel goede bevruchtingen voor jullie. Hopelijk zijn er mooie Atjes! Nog even spannend afwachten tot morgen dus. Wel gezellig dat je bij mij op de wachtbank komt hoor! Hopelijk kunnen we ons dan allebei groen maken deze maand.

Ik zit nu op wachtdag 6 en het schiet voor mijn gevoel voor geen meter op. Deze week was ik totaal niet fit (heel verkouden), maar gelukkig voel ik me vandaag eindelijk weer goed.

Liefs Dorien

Geplaatst

Ja Dorien deze weken duren echt heel lang.. En dan maar proberen om er niet teveel mee bezig te zijn... We duimen allemaal voor je mee hoor.

Vanavond heeft mijn man de prik gedaan. Altijd lachen, en meestal ook goed voor een blauwe plek maar het is ook wel leuk om samen te doen. Hij is door de week weg dus kan alleen in het weekend meeprikken. Morgen mag de puregon er weer bij. En dan op naar 12 oktober!

Jessie, ook voor jou, veel succes en ik hoop op het allerbeste resultaat!

Geplaatst

Doortje, wat super een top kwaliteit embryo! Zit er toch iets me he na die teluerstelling. Zat er toch een hele goede bij! Succes in de wachtweken.

Jessie, Wat fijn dat er 17 geinsimineerd zijn, nu hopen op een mooi aantal doordelingen. Succes vandaag met het telefoontje!

Groetjes Herma

Geplaatst

Margo: knap va je hoor dat je man jej durft te prikken. Ik had het ook aan die van mij gevraagd maar hij wilde er niks van weten hihi.

Nu de puregon erbij mag gaan het weer snel. Het is zo weer 12 okt.

Ik kreeg net het telefoontje van het zkh. er zijn er 8 doorgedeeld. Dus morgen een terugplaatsing. Ook hebben ze 7 rietjes in kunnen vriezen van het zaad. Ik heb alles tot nu toe heel nuchter meegemaakt maar nu begin ik echt wel bang te worden. Ik wil zo graag de kwaliteit weten. Was het maar al morgen. Ik werd ook even erg emotioneel toen ik het telefoontje had gehad.

Ik heb op zich weinig last van de punctie. Ik kan alleen niet op mijn buik duwen en mijn gehele buik is gevoelig ook meer naar boven. Daardoor ben ik ook erg kortademig. Mijn eierstokken schijnen ook zeer groot te zijn, zo groot dat ze tegen elkaar aan liggen.

Allemaal nog een fijne zondag en morgen kan ik meer laten weten. maak maar alvast plaats op het bankje doortje.

Geplaatst

Heeej Jessie,

Wat fijn dat e r8 mooie doordelingen zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat je wil weten hoe de kwaliteit is. Ik was er ook super zenuwachtig voor, want je wilt toch de beste kans natuurlijk.

Ik hoop dat je er een paar mooie Atjes bij hebt zitten en dat dit traject iets goeds voor jullie gaat opleveren.

Doe lekker rustig aan he! Je eierstokken moeten weer helemaal tot rust komen, dus die zul je best nog even voelen.

Tot morgen op het wachtbankje.

Hier nog steeds aan het wachten. Het lijkt wel alsof de tijd niet voorbij wil gaan. Ik vind het vooral heel lastig dat ik niet kan vertrouwen op de signalen van mijn eigen lichaam door die stomme hormonen.

Vandaag was mn moeder op visite en zij lijkt nog wel zenuwachtiger als wij.. haha.. Ik heb wel heel lief van haar haar dagboek gekregen van haar zwangerschap van mij. Ze was vandaag precies 28 jaar geleden begonnen met schrijven omdat ze haar eerste dag overtijd was. Hopelijk kan ik dan vanaf volgende week ook zeggen.. zucht...

Geplaatst

Ja wachten wachten wachten.... Wou 8 Jessie, super! Zitten vast mooie tussen!

Wat lief, Dorien, van je moeder.. Ja mijn ouders leven ook ontzettend mee, doet me wel goed hoor!

En de prik van mijn man is BLAUW.. Ik zei het al, hihi! Vanavond weer de eerste puregon gedaan, weer even wennen hoe dat ook al weer moest, maar gelukt! Op naar een boel eieren. Mijn eierstokken zijn juist klein..

Geplaatst

Jessie,wat een goede uitslag! Maar als ze 7 rietjes invriezen,betekent dat niet dat het al A-tjes zijn?

Heel veel succes vandaag.

Doortje,wat lief van je moeder om dat dagboek aan je te geven. Dat moet je heel veel doen!

We gaan allemaal duimen voor je.

Margot,leuk hé die blauwe plekken. Ik had het ook altijd enorm van die pregnyl spuit.

Geplaatst

Hoi Pammie,

Goh je bent al bijna op de helft!!!

Jessie,wat een goede uitslag! Maar als ze 7 rietjes invriezen,betekent dat niet dat het al A-tjes zijn?

Nee dan hebben ze veel bruikbaar zaad af kunnen nemen en hebben ze 7 rietjes over.

Of de bevruchtte eitjes doorgroeien tot een Atje blijft afwachten.

@ Jessie: succes vandaag!

Geplaatst

Ik heb net op de digipoli gespiekt. We hebben 2 B'tjes. Dat is niet slecht maar toch is onze eerste reactie dat we iets teleurgesteld zijn omdat er best veel embryo's waren. Ja, dat met die rietjes voelt voor ons ook wel dubbel omdat we afgesproken hadden dat dit onze laatste icsi zal zijn dus dan zouden we niet veel meer hebben aan de rietjes. We hebben gewoon de financieen niet voor nog een kans vooral omdat we nu flink in de advocaatkosten gaan zitten omdat de ex van mijn man weer meer alimentatie gaat eisen.

Dat is wel zuur hoor.

Geplaatst

Jessie,2 btjes is ook goed hoor. Er zijn genoeg meiden hier op het forum die zwanger zijn geworden van een B embryo(s).

Spannend hé!

Ja Paula,het gaat zo snel met de zwangerschap. Besef wel dat we er heel erg van moeten genieten,

want de tijd vliegt!

En ohja,bedankt voor je uitleg.

Geplaatst

hi jessie, ik kan me je teleurstelling wel voorstellen maar wat pammie al zegt: je kunt van een b'tje ook zwanger worden hoor. ik hoop gewoon dat we allebei zwanger worden deze maand.

hier alles ok maat echt genoeg van t wachten. mijn gevoel is positief maar zodra ik er veel aan denk dat t misschien wel raak is hoe meer angst er komt dat het misschien wel niet zo is. moeilijl hoor allemaal. het is echt slopend

Geplaatst
Ik heb net op de digipoli gespiekt. We hebben 2 B'tjes.

Ik snap dat dat balen is! Je hoopt toch altijd op Atjes. Misschien helpt het om te beseffen dat B "van gemiddelde kwaliteit" is. Dus NIET slechter dan gemiddeld. Laat je ze allebei terugplaatsen?

Ja, dat met die rietjes voelt voor ons ook wel dubbel omdat we afgesproken hadden dat dit onze laatste icsi zal zijn.

Ja dat is wel even een gek idee dan...

We hebben gewoon de financieen niet voor nog een kans vooral omdat we nu flink in de advocaatkosten gaan zitten omdat de ex van mijn man weer meer alimentatie gaat eisen. Dat is wel zuur hoor.

Dat is idd heel zuur!!

Ik ga voor je duimen dat er nu mooie zwangerschap uit voort gaat komen!

@ Doortje: op welke wachtdag zit je nu? Ben t even kwijt, sorry.

Geplaatst

ik zit nu precies een week na de tetugplaatsing. is dat dan 7 of 8? weet eigenlijk niet wat wd 1 is

kregen jullir trouwens ook meer puistjes van de hormonen? ik ben daarvoor al heel gevoelig maar sinds gisteren is t veel meer en roder als normaal

Geplaatst

De dag van de TP is dag 0.

Ik had er ook last van! En tijdens de zwangerschap ook met vlagen!

Geplaatst
De dag van de TP is dag 0.

Ik had er ook last van! En tijdens de zwangerschap ook met vlagen!

ik hoop maar dat dat positief is im mijn geval. nomaal heb ik daar alleen wat extra last van vlak voor mijn menstruatie en niet nu al

heb overigens ook bij vlagen last van steken in mikn buik (rechtsonder ) en in mijn rechter lies. de vlagen misselijkheid komen en gaan regelmatig. hopelijk is t allemaal een goed teken

het dagboek van mijn moeder is echt heel leuk. ze heeft geschreven als of ze tegen mij praatte. mijn moeder had ook buikpijn klachten aan t begin maar had pas na 11 dagen over tijd een positieve test. nou weet ik natuurlijk niet hoe gevoelig die testen toen waren....

jessie: hoe ging je terug plaatsing? doe maar lekker rustig aan.

Geplaatst

TK: dank je wel. trouwens, allemaal erg bedankt dat jullie zo mee leven. Dat doet me echt goed. Ik vind het ook erg leuk dat Paula en Pammie nog steeds meekletsen nu ze zwanger zijn.

Doortje: ik ken die angst helemaal ja. Je durft bijna niet te denken dat het goed is gegaan bang voor de teleurstelling. Ik vond de vorige keer de wachtfase de meest slopende fasen emotioneel. Maar we gaan het nu samen doen, en we gaan allebei voor groen.

Ik had de vorige keer ook veel last van puistjes ja. Ik ben er dan ook heel gevoelig voor met hormonen.

De terugplaatsing was nog even spannend. Omdat ik een hyperstimulatie heb gehad doordat er erg veel follikels waren en omdat ik klachten had van kortademigheid en pijn in mijn bovenlichaam net onder de borst heb ik tekenen van overstimulatie. Bij overstimulatie plaatsen ze liever geen embryo terug. Omdt ik zei dat mijn klachten toch wel wat afnemen en ik 2 B tjes heb wat dus niet ingevroren kan worden hebben ze ze toch teruggeplaatst met het uitdrukkelijke advies veel drinken en vooral veel rust. Phoe ik kreeg het even warm toen ze twijfelde want anders was mijn laatste kans op niets uitgelopen. Nu zal ik morgen het werk maar bellen dat ik nog even, in ieder geval deze week, nog ziek thuis zal bijven. En de helft van die tijd zal ik dan moeten gaan inhalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden