Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sanne; hahah wat kun je toch blij zijn met een menstratie ;-). Dat had ik ook hoor is toch weer een goed teken en je kunt weer verder.

@ Raba; hoe gaat het nu met je meis?

@ overige meiden; hier gaat het redelijk moet ik zeggen. Heb toch wel behoorlijk last van de endometriose shit balen. Maar ja daar was ik al voor gewaarschuwd maar het is hopelijk tijdelijk. Maar nu werd ik vannacht wakker en ik bedacht me ineens ik ben nu met die progynova begonnen maar moet ik dan ook geen foliumzuur gaan slikken??? En aangezien ik nu al 5 dagen bezig ben maar ik was vanochtend te laat met bellen en de secretaresses konden me er geen antwoord op geven. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?

Liefs,

Nathalie

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sanne, Joepie ONGi !!!!!!!!!!!! Geweldig nieuws meid! Op naar de Puregon! Fijn voor je.

@ Raba, Gelukkig is het jullie tweede Icsi poging pas. Heb je er in ieder geval nog 1. Maar de laatste poging is echt alleen maar voor nood hoor. Die heb je niet nodig. Het gaat nu gewoon LUKKEN!!!!! Hoop dat je gauw ongi wordt......

@ Appel, das minder zeg, dat je met je bloeddruk loopt te tobben. Ik hoop echt dat je het allemaal goed onder controle krijgt en dat je in Januari weer met frisse gezonde moed een nieuwe poging kan ondergaan.

Dat gevoel van dat iedereen om je heen zwanger is begrijp ik wel. Bij mij op het werk vragen ze zeker wel 1 keer per week hoe het met mijn dochtertje gaat. Nou ik heb dus geen kinderen en dat doet dus heel erg veel pijn. Maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen. Wat mij gewoon het meeste zeer doet is dat die mensen dan blijven volhouden. Jawel, je was wel zwanger, toen en toen. Nou meiden, ik weet echt wel wat er wel en niet in mijn buik heeft gezeten. Soms zou je ze achter het behang plakken. (sorry ik drijf af...... maar lucht wel op....)

@ Nathalie, Ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Wel vind ik het heel erg vervelend voor je dat je zo'n last hebt van de endiometrose. Balen....

@Jessie, wat een lastig pakket zeg, waar jullie in zitten. Je zou toch zeker van je schoonfamilie wel een beetje steun mogen verwachten. Nou heel veel sterkte meid!

Over ons:

Mijn partner en ik gaan idd op 08.12.10 voor een echo van het scrotum en voor zaadcontrole. De laatste keer was er geen levend zaad. Die paar keer ervoor wel maar heel weinig, iig genoeg voor ICSI. Nu hopen ze in het Radboud dat nu het wat kouder is buiten en na de strenge leefregels van 70 dagen niet te zwaar sporten, wijde kleding, voldoende rust en ga zo maar door, dat ze levende zaadcellen vinden die goed genoeg zijn om in te vriezen. Het is een poging tot invriezen. Ze weten totaal niet of dit gaat lukken. Maar proberen is nooit weg. Mocht het lukken om ze in te vriezen en ook weer te ontdooien (wat ik natuurlijk hoop) dan mag ik weer gaan stimuleren. Lukt het niet moet er gesproken worden over een TESE of donor. Lastig maar in ieder geval komt 08.12.10 in zicht. Toen ik op 14.06.10 te horen kreeg dat ik 6 maanden moest wachten stortte mijn wereld in. Maar nu gaat het goed en ben ik weer helemaal klaar voor poging 2........Kom maar op.....

Meiden, ik ga zo lekker sporten.

Fijne avond allemaal en fijn om weer onder jullie te zijn!!!!!!

Knuffel,

Goofy

Geplaatst

@Appel;Wat naar voor je dat zo sukkelt met de bloeddruk.

Maar je hebt groot gelijk,ik zou ook eerst de medicijnen z'n werk laten doen,en dan kun je je

straks weer helemaal opnieuw richten op een volgende poging!

@Jessie; Helemaal geen steun van je schoonfamilie is ook wel moeilijk.

Zo kun je natuurlijk totaal je ei niet kwijt (als je dit zou willen),en dat maakt het er niet makkelijker op.

En al helemaal niet voor je zelf! Het zorgt alleen maar voor stress situaties.

Hopelijk kunnen jij en je partner het eens worden over de rietjes of evt donor.

@Nathalie; Het is zowiezo niet verkeerd om foliumzuur te gaan slikken. Als ik jou was zou ik het gewoon doen.

Foliumzuur kan toch geen kwaad?

@Goofy;Fijne collega(s) heb je. Dat ze niet helemaal kunnen bijhouden wat betreft de ivf/icsi poging van je zelf,okee,maar

om te blijven herhalen hoe het met je dochtertje is? Beetje vreemd.

Sport ze!

Geplaatst

nathalie ja als je met de progynova begint moet je gelijk met foliumzuur beginnen kom op he meid cryo heeft mij ook goed gedaan

sanne whoehoe eindelijk ongesteld en nu 9 maanden niet meer he

jessie wat vervelend dat je schoonouders er zo over praten tis allemaal al zo moeilijk maar sommige mensen snappen niet wat dit allemaal voor iemand kan betekenen iig succes met je keuze ga op je gevoel af die heeft meestal wel gelijk

appel vervelend van de medicijnen maar zo'n behandeling vraagt natuurlijk wel veel van je lichaam dus wel goed dat je dat eerst af maakt jou gezondheid is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk

als ik iemand vergeten ben sorry

paula hoest bij jou nog even en dan lekker met verlof las ik lekker hoor

pammie en bij jou begint het buikje ook goed te groeien?? hier wel zal binnenkort even een foto op hyves zetten

hier gaat het wel redelijk ik ben nog steeds heel moe ik draai nog maar 1 vroege dienst in de week de rest alleen maar laat ik raak niet bijgeslapen en dan lig ik sávonds soms wel eens om 9 uur op bed en als ik vrij ben doe ik ook echt niets en ik begin me rug te voelen daar heb ik altijd al last van gehad maar nu nog ietsje meer vind het echt niet leuk en heb ook echt nog geen zin om thuis te gaan zitten geef het woensdag wel aan bij de verloskundige misschien paar uurtjes minder gaan werken ofzo werk nog steeds 40 uur

Ik kan op het werk ook geen nee zeggen tegen mezelf ik doe alles nog zo van ooh dat kan ik nog wel maar van de week voelde ik mijn buik zo erg met uitloop naar mijn linkerbeen dat ik dacht van ooh lat ik nu maar even een minuutje gaan zitten maar voor de rest gaat het super hoor haha die kleine dame zit er goed volgens mij ze beweegt genoeg ben deze week wel een beetje onzeker bang dat het fout gaat ofzo ondanks dat ik zwanger ben heb ik nog niet het bezef dat ik eind februari mama wordt geloof het denk ik ook pas als ik der in mijn handen heb denk ook wel dat dat even een periode is die onzekerheid (hoop ik :) )nou dames weer genoeg over mij mijn duimen gaan nu weer overuren draaien voor jullie want we willen groen hier

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Sanne; Super dat je ongesteld bent geworden...

Raba; Ook voor jou hoop ik dat je erg snel ongi wordt zodat je meteen weer verder kunt gaan. Spannend allemaal...

Jessie; Je moet moieijke beslissingen nemen. Veel succes he..

Balu; 1 november je eerste bms meting.. Is volgende week al gaat snel:)

Goofy; Ik hoop dat ze genoeg (goede) zaadcellen kunnen vinden zodat jullie ook meteen kunnen beginnen. 8-12 dat komt ook snel... De tijd gaat zo snel ...

Geplaatst

ik ben vanmiddag ongi geworden. Dus morgen bellen en dan kunnen we op dag 21 weer beginnen met spuiten.

Sanne dan lopen we bijna gelijk

Iedereen wens ik veel

:positive energie::positive energie:

Geplaatst

@Raba; Jippie,je mag nu door! Fijn hé.

Op dat moment ben je altijd zo blij met je ongie,dat betekent weer starten met de volgende poging.

@Sharon;Ik zag je foto's op Hyves al staan. Wauw,ook al best een dikke buik hé.

Ik kreeg vandaag op het werk ook al te horen "Jij heb ook al best een grote buik voor iemand van 22 weken".

En toch vind ik het zelf heel erg meevallen hoor.

Vervelend dat je steeds zo moe bent. Ik heb het s'avonds. En vooral na een werkdag ben ik echt helemaal kapot.

Ik begin ook last te krijgen van m'n rug,en m'n bekken voel ik al een beetje na een dag lang staan op het werk.

Maar okee,genoeg geklaagd hé. Hihi. Tot nu toe gaat het allemaal harstikke goed.

Ik zal binnenkort ook even een fotootje plaatsen op Hyves.

Sorry voor de zwanger verhaaltjes hoor.

En dan lieve Sanne; Onwijs veel succes morgen met de Puregon spuit. Ik hoop zo dat je je goed gaat voelen bij de 150 eenheden.

En géén overstimulatie. Dat willen we natuurlijk niet hebben.

Geplaatst

@ Raba: Wat fijn dat je ongesteld bent geworden, kun je weer door. Dan lopen wij inderdaad ongeveer gelijk, leuk! Allebei dit keer met een positieve test aan het eind!

@ Pammie: Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg als je over de zwangerschap praat hoor, leuk zelfs. Ik hoop dat wij straks mee kunnen kletsen. Ik ben benieuwd naar je mooie zwangerschapsbuikje. Iedereen weet altijd van alles te vertellen over de zwangerschap en over de grootte van de buik. Niet iedereen is hetzelfde zwanger en het hoeft niets met de grootte van de baby te maken te hebben.

Ik hou het even kort want ik heb nu even weinig tijd.

Geplaatst

whoehoe raba wat goed maar mocht je je gelijk aanmelden dacht dat er een rustmaand moest tussen zitten ben wel blij voor jou natuurlijk samen met sanne dus kom op he jullie

sanne morgen de puregon succes meid

nou vanmiddag was de druppel trok het niet meer buik en rug deden zeer kon alleen maar huilen ik ben zo moe raak niet bijgeslapen en dan slaap ik toch 9 a 10 uur per nacht dus mijn baas zei blijf jij morgen maar lekker thuis en we gaan overmorgen even kijken naar de uren ik ga toch wel iets minder werken de pest bij mij is dat ik geen nee tegen mijzelf kan zeggen dus mezelf even in elkaar butsen :) en ik heb nog geen zin om 40 uur thuis te gaan zitten dus dan maar beetje minderen

pammie ben ook erg benieuwd naar jou buik(je)

Geplaatst

Hoi TK,

Ja inderdaad volgende week de BMS meting. Ik moet zeggen ik ben er totaal niet mee bezig ik vergeet af en toe gewoon die progynova in te nemen. Ik hoop echt dat het dit gewoon goed komt en dat hier een mooie zwangerschap uit voorkomt. Maar we blijven hoop houden.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ sharon: Wat naar dat je zo'n pijn hebt! Ik denk ook wel dat het belangrijk is, dat je naar je lichaam luistert. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen zodat het voor jou vol te houden is! Dan maar wat minder werken toch? Jij en je meisje zijn het belangrijkste.

@ Nathalie: volgende week alweer de bms, dan lopen wij straks ook ongeveer gelijk denk ik.

Wel fijn dat je er minder mee bezig bent toch? Ik herken het wel, ik heb er ook last van.

Geplaatst

nou meiden nu wachten tot 14 uur of er plek is. Jemig weer wachten. En anders komen we op de reservelijst en kunnen we pas volgende maand verder. grrrrrrrrrrrrr

Sharon@denk om jezelf en doe rustig aan

Geplaatst

Raba ik hoop dat je geen telefoontje krijgt.

Zo werkt dat toch bij de umcn.

Als je geen telefoontje krijgt tot 14 uur mag je beginnen..

Sterkte met wachten.

Ik mag vandaag beginnen met deca dat wachten was de ergste pfff

Geplaatst

Hey meiden,

@ Sharon; luister goed naar je zelf!!!! Maar verdorie wat heb jij een mooie buik zeg ben er stikjaloers op!!! Zag het net op hyves. Echt super mooi!

@ Sanne; ja klopt wij zullen gelijk op gaan en wij gaan voor GROEN! Dat moet gewoon

@ Raba; het is nu half 3 hebben ze gebeld? Of ben je nu aangemeld ik hoop het zo voor je meis mijn duimen draaien weer...

@ TK; Woehoe jij mag vandaag al weer beginnen wat gaat het toch lekker allemaal. Kom op meiden we gaan ervoor!!!

Hier gaat het allemaal wel goed moet ik zeggen. De pijn van de endometriose wordt wat draaglijker maar fijn is anders.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Hey meiden,

@ Sharon; luister goed naar je zelf!!!! Maar verdorie wat heb jij een mooie buik zeg ben er stikjaloers op!!! Zag het net op hyves. Echt super mooi!

@ Sanne; ja klopt wij zullen gelijk op gaan en wij gaan voor GROEN! Dat moet gewoon

@ Raba; het is nu half 3 hebben ze gebeld? Of ben je nu aangemeld ik hoop het zo voor je meis mijn duimen draaien weer...

@ TK; Woehoe jij mag vandaag al weer beginnen wat gaat het toch lekker allemaal. Kom op meiden we gaan ervoor!!!

Hier gaat het allemaal wel goed moet ik zeggen. De pijn van de endometriose wordt wat draaglijker maar fijn is anders.

Liefs,

Nathalie

bedankt allemaal ga ook minder werken heb vanmiddag de arbo aan de telefoon gehad en ik ga waarschijnlijk 20 uur werken en 20 uur ziek controle in het ziekenhuis was goed kleine meid was lekker druk maar mijn urine en bloeddruk en metingen waren allemaal goed dus weer een fijn gevoel

raba jij hebt over ong 24 weken ook zo'n buik daar gaan we voor

Geplaatst

Hoi Sharon!

Goed dat je minder gaat werken!

Je hebt ook al een flinke buik!

Ik ben erg blij dat ik zittend werk heb, daarom kán ik nog steeds 32 uur werken.

Staand is ook echt niet te doen.

Nathalie en Sanne: natuurlijk gaan jullie voor GROEN en de rest moet ook groen worden!!

Zo nu even lekker uitrusten van het werk en proberen wat te eten te brouwen, hihi.

Dames zet 'm op!

Geplaatst

Raba,joepie,je bent weer aangemeld! Echt goed.

Sanne,hoe ging je 1e puregon spuit?

Sharon,wat goed dat je minder gaat werken. En alles wat voor jou goed is is ook goed voor de baby.

Ik werk ook nog 32 uur. Maar wel staand. Pff,merk ook dat het zwaarder wordt.

Paula,lekker hoor zo'n zittende baan. Dan kun je het inderdaad langer volhouden!

En misschien zelfs wel 4 weken van te voren met verlof??

Geplaatst

@Raba: Wat fijn dat je mag beginnen. Dus 21 november gaat de 1e prik er weer in. Ik stuur je nu alvast een dosis geluk >>>>>>>>>> Alsjeblieft.

@ Pammie; Ik vind het ook leuk de zwangerschapsverhaaltjes hier. Daar doen we het tenslotte allemaal voor en alle meiden hier is het zó van harte gegunt.

@Sharon: Goed dat je de beslissing hebt genomen om minder te gaan werken. Ik hoop dat de rust je goed doet. Weet je al hoeveel je gaat werken als je kleine er straks is?

@ Goofy: Snap ik het nu niet helemaal of zijn de mensen op je werk echt niet helemaal bij een volle verstand. Hoe kunnen ze nu steeds opnieuw denken dat je al een kindje hebt. Lijkt me erg pijnlijk elke keer.

@ Sanne: De eerste puregon zit er in. Succes meid met de volgenden.

Allemaal weer succes gewenst en tot de volgende keer.

groetjes,

Appel

Geplaatst

Wat goed Raba. Fijn om te lezen dat je weer kan beginnen. Ik zit nu in het koffiehuis, dus ik hou het kort. Even snel op mijn telefoon kijken ;)

Geplaatst
Paula,lekker hoor zo'n zittende baan. Dan kun je het inderdaad langer volhouden!

En misschien zelfs wel 4 weken van te voren met verlof??

Dat ga ik niet redden, heb echt zo'n last van bekken en banden.

Dus 5 weken van te voren verlof en 1 week vakantie.

Geplaatst

Pffff wat een vreselijke periode is dit. Ik kan ook even niet zo veel meer reageren. De eerste wachtweek ging nog wel, maar nu gieren de zenuwen door mijn keel. Ik voel van alles, heb ineens veel pukkels (heb ik normaal als ik ongesteld word), mijn buik rommelt al de hele tijd. Mijn broeken zitten veel te strak, buik is opgezet. Steeds naar de wc lopen..

Ja het gaat allemaal niet voor niks..

Bah, sorry hoor voor dit moppermailtje, maar ben de onzekerheid even zat!

Geplaatst

Hoi Margot,

Moeilijk hé dat wachten. Die pukkels zeggen niets hoor, dit kan in beide gevallen gebeuren. Weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Nog een week wachten heel veel sterkte. Het is zo spannend allemaal. Ik heb het al vaker gezegd, maar konden we maar in de toekomst kijken.

Heel veel succes en ik duim met je mee dat het wachten niet voor niets is geweest.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Margot,spannend hoor. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het wachten zat bent.

Nog even volhouden,en ik duim voor een positieve test!!

Paula,nee inderdaad,dat lijkt me niet te doen. Als je zoveel last van hebt van bekken en banden ben je harstikke blij

met eerder verlof!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden