Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allen,

Hier even een berichtje van mijn kant. Ik heb een heel zwaar weekend gehad. Veel gehuild en veel last van frustraties. Had vandaag dan ook helemaal nog geen zin om te werken, maar merk wel dat dit een goede afleiding geeft.

Vrijdagmiddag ging het natuurlijk al langzaam verkeerd, maar vrijdag brak de menstruatie echt goed door. Precies kloppend met mijn normale cyclus. Daar is dus nog steeds niks mis mee.

Vandaag ook het ziekenhuis gebeld en we kunnen pas 25 november terecht voor een evaluatie. Onze eigen gyn. is met zwangerschapsverlof, dus we krijgen de arts die onze punctie ook gedaan heeft. Ik hoorde ook dat je je tussen 1 en 22 november niet aan kunt melden ivm de winterstop, dus op zich geeft het niet, want dan hadden we toch niet mee kunnen doen de volgende ronde.

Wij zullen dus pas weer starten met spuiten zo rond de kerst waarschijnlijk met de punctie in 2011. DUurt nog wel erg lang hoor.. pff... nog ruim twee maanden wachten dus..

Jessie: ik lees dat het bij jou ook heeel spannend is. Ik hoop zo voor je dat je je nu onterecht zorgen maakt. Ik gun het je zo. Ik heb al vaak genoeg gehoord dat je gewoon menstruatie klachten kunt hebben en toch ook zwanger kunt zijn. Dus laten we het hopen voor je. Ik duim in elk geval voor je.

Margot: ik hoop op veel eitjes voor je. Ik had ook echt een drukkend gevoel in mijn buik.

Raba: fijn dat je een A-emmy heeft. Hopelijk blijft ie goed plakken. Succes met wachten in elk geval.

Geplaatst

Hè Doortje wat naar en dan weer zo lang wachten, dat voelt tegenstrijdig.

Ik hoop dat je het even kan laten rusten en dat je wat afleiding kan vinden.

Geplaatst

Het duurt inderdaad echt heel lang. Aan de andere kant zaten we er al wel over na te denken om een iets langere pauze in te lassen omdat ik aan merk dat ik wel heel erg toe ben aan een break. De wens is heel groot waardoor we eigenlijk verder willen, maar de rust in mijn lijf vind ik ook belangrijk. We wilden daarom beslissen na onze evaluatie wat we zouden doen, maar die keuze is nu voor ons gemaakt. Misschien ook wel lekker.

In december (tweede week) zijn we allebei een week vrij en ik wil er eigenlijk wel even tussen uit. Weekje egypte ofzo. Lekker snorkelen en bijkomen lijkt me heerlijk. Ook een proefduik lijkt me super, dus misschien gaat het nu toch no wel zoiets worden.

Ondertussen gaan we ook eens kijken naar de mogelijkheden in Dusseldorff. Dat is voor ons bijna net zover als naar Nijmegen en daar zijn wat nieuwe technieken die de kans zouden vergroten. Ik heb hier op het forum al gevraagd naar wat ervaringen dus wellicht gaat we daar binnenkort ook op intakegesprek.

Geplaatst

Jessie@ ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik blijf voor je duimen.

Doortje@ altijd goed om je horizon te verbreden. Moet je zeker doen lekker even weg. Heb je verdient

Ik voel me niet gestrest en heb goede hoop ik heb me voorgenomen om positief te blijven.

Geplaatst

Doortje,wat naar allemaal. 2 maanden wachten lijkt echt heel lang,maar wat is nu eigenlijk 2 maanden?

Het gaat allemaal zo snel.

Wel fijn dat je even rust kunt vinden,een weekje vakantie zal dan ook niet helemaal verkeerd zijn. Zo'n ivf behandeling doet heel veel met je,maar ook in de relatie!

Raba,spannend hé. Die wachtweken zijn wel slopend,hopelijk voor jou een goed eindresultaat!

Sanne mag ook al bijna beginnen! Nog 2 daagjes meid.

Nathalie hoe gaat het met jou?

Hoe is je gesprek van 4 okt verlopen?

Geplaatst

@ Pammie; het gesprek ging op zich wel goed. Alleen was Dr. Smeenk totaal niet te spreken over de manier waarop het is gegaan na de punctie. Aangezien de punctie een drama geweest zou zijn geweest waar ik gelukkig geen weet van heb hadden ze me iets beter in de gaten moeten houden. Toen bleek dat onze poging mis ging hadden ze me eigenlijk direct weer aan de pil moeten zetten om de endometriose in controle te houden. Maar goed Dr. Lintzen (als ik het goed schrijf) vond dat niet nodig en vond het nodig om de natuur zijn werk te laten doen terwijl ik er zelf om heb gevraagd of het wel verantwoord is. Maar goed nu kwamen er dus 4 oktober achter dat er een cyste is bijgekomen maar nu in mijn rechtereierstok en ik had er al een aan de linkerkant zitten dus ik was niet blij maar Dr. Smeenk helemaal niet. Uit zijn dak gaan is misschien een groot gegeven maar hij was wel heel duidelijk dat er in mijn dossier nadrukkelijk vermeld staat dat ik geen goede cyclus heb en deze "kunstmatig" ondersteunt dient te worden. Dus ja hij was niet blij dat iemand toch besliste om de natuur zijn werk te laten doen als dat toch geen zin heeft. Ben nu inmiddels 6 weken verder na de mislukte poging en nog steeds geen spoor van menstruatie. Ben vorige week direct aan de Provera gezet maar nog steeds niks en begin me nu toch wel zorgen te maken dat het toch niet goed zit van binnen. Moet morgen ook ff bellen om te overleggen. SHIT SHIT SHIT. Ik baal hier zo van. Je legt je lichaam en ziel in de handen van anderen en dan krijg je dit gesodemieter bah. Maar goed komt wel weer goed. Ik hoop dat ik snel met de cryo's kan gaan beginnen en dat dit mijn zwangerschap word....

Hoe gaat het met jou? Al weer 20 weken jeetje zeg hey wat gaat dat hard! Hoe voel je je? Jij hebt donderdag de 20 weken echo toch? Spannend hoor. Ik lees nog wel geregeld mee hier hoor maar ik weet gewoonweg niet wat ik moet schrijven als er niks bijzonders gebeurd. Maar ben er wel hoor hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Vandaag de 1e fm gehad. Vreselijk KUT. Had rechts 3 follikels en mijn linker konden ze weer eens niet vinden. Ik moet nog doorspuiten en donderdag terugkomen.

Daarna nog heerlijk bloed laten prikken, in aders die ze ook nooit kunnen vinden.. Kortom make my day!!

Geplaatst

@ Margot: ahhhhhh dat is wel een rotdag ja! Ik lees in je onderschrift dat je al eens eerder weinig follikels had, jeetje wat balen. Ik hoop dat er nog een paar mooie bij komen! Succes!

@ Nathalie: jeetje wat een vervelende gang van zaken! Ik kan me voorstellen dat je écht op je menstruatie zit te wachten nu! Wel fijn dat DR. Smeenk zo voor je opkomt! Succes!

Geplaatst

Jeetje Margot wat vervelend zeg. Kunnen ze de linker niet vinden met de echo of hoe zit dat?

Ik heb een vraagje aan de zwangere of de mensen die al eens zwanger zijn geweest.

Hadden jullie van het begin af aan gevoelige borsten? Ik verwacht nog steeds binnenkort mijn ongi. Mijn hoofdpijn heeft zich nu ook echt doorgezet het knalt echt en dat wijst bij mijn meestal op een ongi en mijn borsten zijn niet gevoelig meer en zijn weer in de normale maat terug. Dus niet meer opgezet.

Geplaatst
Jeetje Margot wat vervelend zeg. Kunnen ze de linker niet vinden met de echo of hoe zit dat?

Ik heb een vraagje aan de zwangere of de mensen die al eens zwanger zijn geweest.

Hadden jullie van het begin af aan gevoelige borsten? Ik verwacht nog steeds binnenkort mijn ongi. Mijn hoofdpijn heeft zich nu ook echt doorgezet het knalt echt en dat wijst bij mijn meestal op een ongi en mijn borsten zijn niet gevoelig meer en zijn weer in de normale maat terug. Dus niet meer opgezet.

Jij zit nu echt in de rotdagen van het wachten of niet...? Ik ben met ICSI zwanger geworden en had echt echt echt het idee dat ik ongesteld moest worden. Last van mezelf, buikpijn, hoofdpijn. Maar dat werd ik dus niet. En gevoelige borsten heb ik pas later in de zwangerschap (vanaf een week of 6). Duim voor je!

Geplaatst

Ik had zeker last van gevoelige borsten, maar ook niet echt elke dag.

Ik hoop dat je niet ongesteld wordt Jessie. Ik duim voor je.

Geplaatst

@ Margot: Jee, wat een rotdag zeg! Ik ken het, dat ze de eierstok niet kunnen vinden. Bij mij is de linker ook altijd "zoek". Héél vervelend. Het tellen van het aantal follikels gaat dan ook altijd heel "rommelig". Ik hoop voor je dat de linker nog een aantal mooie follikels heeft..

@ Jessie: Hoe is het in de wachtweken? Ik blijf flink duimen hier..

@ Pammie: Héél veel succes/plezier straks tijdens de 20-weken echo.. Lekker genieten..

XXX

Geplaatst

Hi dames,

weer even een berichtje van mijn kant. Gaat gelukkig weer wat beter met me alhoewel ik wel een wat vlak en leeg gevoel hebt op het moment. Ben daarom maar lekker veel aan het werk om lekker bezig te zijn.

Gisteren hebben we een lekkere vakantie geboekt naar Egypte. 5 december gaan we even een weekje bijtanken na alle teleurstellingen van het afgelopen jaar en vooral van de afgelopen week. Ik heb het echt even nodig om weer helemaal tot mezelf te komen voordat we de volgende poging in gaan. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat ik nu niet rond de kerst tegen een punctie aan zit. Ik wil pas weer beginnen als ik het gevoel heb dat ik er weer positief tegen aan kan kijken. Gelukkig kijk ik al weer meer vooruit merk ik en komt het wel langzaam weer, maar vooralsnog even geen polonaise aan mijn lijf. Ik wil echt heel graag kinderen, maar niet ten koste van mezelf.

Jessie: ik hoop dat jij inmiddels weer wat positiever kunt zijn. Ik gun het je heel erg, dus duim voor een positief resultaat voor jou

Pammie: gaaf hoor zo'n 20 weken echo. HOpelijk is alles nog steeds goed.

Margot: hoe was het vandaag met je echo? Toch nog wat positiever nieuws kunnen krijgen! Ik hoop het voor je en wens jullie een goede afloop van deze behandeling toe

Raba: hoe gaat het met jou?

Sanne: succes met je eerste spuit vanavond. Op naar veel eitjes!

Nathalie: heb jij al meer duidelijkheid?

xxx

Geplaatst

Doortje,wat fijn even weg naar Egypte. Heerlijk de warmte en de zon opzoeken.

En helemaal opladen voor een volgende poging!

Raba,spannend. Ik duim voor je hoor.

Margot,hopelijk vandaag een goede fm gehad??

Sanne,toi toi toi vanavond met je 1e spuit.Het zal weer even wennen zijn,maar alles voor een heel goed doel!

Daar gaan we voor...GROEN!!

Vanmiddag hebben wij de 20 weken echo gehad,en alles is goed met onze drukke beeb. Helemaal goedgekeurd,wat een wonder.

Wij weten het geslacht,maar we hebben besloten het niet bekend te maken op het forum. Voor niemand eigenlijk,hihi.

Jessie,hoe gaat het met jou?

Geplaatst

sanne heel veel succes vanavond met de eerste spuit deze ronde wordt voor jullie groen

dames op de wachtbank trekken jullie het nog

hier gister de 20 weken echo gehad en alles is goed met de kleine meid een drukke dame werd ons verteld haha

Geplaatst

Pammie en Sharon: Hartstikke goed nieuws dat de 20-weken echo er goed uitzag. Nog ongeveer 20 weken te gaan.. Lekker genieten van de zwangerschap en het wondertje in julle buik.

Pammie: Leuk dat je het een verrassing houdt. Alhoewel, ik ben wel héééél nieuwschierig, hihi..

Over een uurtje gaat de eerste spuit er weer in. Heb geen zenuwen. Ben er inmiddels wel aan gewend..

Geplaatst

Doorjte@ Egypte, lekker zeg. knap van je dat je er zo positief mee omgaat. Heb je ook iets om naar uit te kijken.

Pammie en Sharon@ nu alweer de 20 weken echo. Wat gaat de tijd toch snel. Toch bijzonder hoor volgens mij om je kleintje zo te kunnen zien.

Margot@ ik ben eigenlijk heel nieuwschierig hoe het bij jou gegaan is.

Raba@ zeker vast blijven houden aan het goede gevoel. Je hebt dan ook een toppertje in je zitten. Hou die maar lekker warm binnen.

Sanne@ nu mag het voor jou ook weer gaan beginnen. Heel veel succes in deze ronde en hopelijk de laatste ronde.

Hier weet ik het gewoon niet meer. Ik merk dat ik erg emotioneel aan het worden ben van angst. Maar tot nu toe is hier nog niets aan de hand. Maar ik heb gisteren vreselijke hoofdpijn gehad en ben bang voor morgen omdat het meestal 2 dagen na de hoofdpijn doorbreekt. Maar die angst herkennen jullie natuurlijk ook. Gisteren belde nog een collega om te vertellen dat ze zwanger is en dat terwijl ze in Maart nog bet bevallen is van de eerste. Ze wilde mij dit als eerste vertellen omdat ze me erop voor wilde berijden voordat de andere collega's het weten. Wel lief van haar, maar even een verkeerde timing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden