Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi jessie,

ik lees hier weleens mee omdat ik ook in het radboud gelopen heb en ik

had ook in de wachtweken enorme hoofdpijn.. kan dus ook iets positiefs zijn!

je hebt er natuurlijk ook veel zorgen om zo met de 3de poging

ik zal ook voor je duimen

Geplaatst

Oh sorry hoor, was even druk

Donderdag Fm gehad en de andere eierstok is gevonden met twee follikels. Vandaag de puntie gehad, dus ik lach even wat minder... ;-)

Ze hebben 5 eieren gevonden maar 1 was niet zo mooi, dus waarschijnlijk gaan ze met 4 verder dokteren. Geeft de burger weer wat moed. Het zaad was van ruim voldoende kwaliteit, maar ze doen alsnog een ICSI, geen idee waarom, ben ik vergeten te vragen. Moet zeggen dat ik van de week ook weer duidelijk gezien heb dat het goed was dat ik uit Arnhem ben weggegaan. Wat een lief personeel werkt hier.

Nou vandaag en morgen maar rustig aan doen. Komt goed uit dat ik komende week herfstvakantie heb.

Het was trouwens druk vanmorgen in de wachtkamer.. Niet normaal, maakt iedereen de afspraken tegenwoordig op zaterdag?

@doortje... heerlijk vooruitzicht Egypte! Ga je duiken?

Geplaatst

Margot, spannende dagen voor jou nu. Heb je al op de digipoli kunnen zien hoeveel er geinsemineerd zijn? Ik hoop voor een goed resultaat bij jou.

Geplaatst

Ik ben gisteren weer gaan werken. Al mijn collega's zijn erg lief voor me.

Ik ben gisteren in de haast op mijn werk keihard gevallen. Ik schrok er enorm van.

Ik denk niet dat het kwaad kan, maar toch vond ik het eng.

Vandaag heb ik een raar gevoel aan de linkerkant van mijn buik dat is ook de kant waar ik op gevallen ben. . Het is nu zo verschrikkelijk spannend. Het kan nog alle kanten op. Nu ga ik lekker op de bank want moet morgen er weer vroeg uit om te gaan werken.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

@ Margot: Spannend! Hoor je nou maandag hoeveel er bevrucht en goed gedeeld zijn?

@ Jessie: Voor jou wordt het nu steeds spannender.. Wanneer mag je testen? En wanneer wil je testen?

Ik hoop op een VETTE POSITIEVE test..

Geplaatst

Margot en Jessie, ik duim voor jullie allebei.

Margot ik hoop dat de 4 eitjes mooie embryo's opleveren!

Jessie: ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Succes met testen!

Geplaatst

even een klein berichtje. Het begint hier fout te gaan. Ik begin iets te menstrueren. Ik mocht dinsdag testen en zat zo dichtbij.

Zou onze wens nu dan echt nooit in vervulling mogen gaan????????????????????????????????

Ik zit er even doorheen maar dat gevoel kennen jullie wel.

Geplaatst
even een klein berichtje. Het begint hier fout te gaan. Ik begin iets te menstrueren. Ik mocht dinsdag testen en zat zo dichtbij.

Zou onze wens nu dan echt nooit in vervulling mogen gaan????????????????????????????????

Ik zit er even doorheen maar dat gevoel kennen jullie wel.

aah nee jessie dit wil ik helemaal niet lezen bah wat gaat het hier slecht na pammie en mij is er niemand meer zwanger vind dit echt niet leuk gun het jullie ook zo he bah moet echt weer een beetje groen komen hier misschien is het een innestelling bloeding je weet het nooit ooh meis ik ga zo voor je duimen

margot op naar een goeie deling en ook voor jou uiteraard groen

Geplaatst
Sharon@ nee ik heb ook getest en het is negatief. Het is echt voorbij deze kans.

hey bah meis veel sterkte met dit weer een plaatsje te geven

Geplaatst

Bah Jessie wat een nare berichten... Hoop dat het allemaal nog meevalt voor je, maar kan me je dip wel voorstellen.

Hier gaat alles goed. Heb eigenlijk weinig last meer van mijn buik, in tegenstelling tot de vorige keer. Maar ja de punctie was wel een stuk pijnlijker, zeker als ze gaan prikken als de morfine nog niet werkt...

Vanmorgen geprobeerd op de digipoli te kijken naar de ontwikkeling van de kinders, maar helaas, certificaat is verlopen, heb ik weer! De vorige keer konden we er niet op omdat de gegevens verkeerd gekoppeld waren en nu dit... Dan maar afwachten wat ze maandag zeggen.

Goh wat duurt dat nog lang...

Geplaatst

jessie@nee huil goed uit en blijf vertrouwen hoe verdomd moeilijk het ook is dat het jullie gaat lukken.

Het is jullie zo gegunt.

Ik heb sinds gisteren toch het gevoel dat het niet goed gaat. Ik had me voorgenomen om positief te zijn. Maar lukt me slecht.

Mijn man werd geirriteerd en herinnerde me erweer aan dat ik mezelf moet blijven voorstellen dat het we papa en mama worden.

De reden waarom ik dacht dat het niet goed gaat is omdat ik last heb van mijn boven mijn buik. En dat ik vanacht wakker werd van steken aan de zijkanten. Mijn man zegt dat komt omdat je buik ermee bezig is. Ik moet mezelf positief blijven opstellen maar het is verdomd moeilijk. Bah ik had het me zo voorgenomen. En ik neem het me nu weer voor. Af en toe moet jezelf eens toespreken.

En blijven geloven. Het komt goed. Zo lekker dat ik het even kwijt kan.

Margot@ het zijn vast en zeker toppertjes ik duim voor je.

Geplaatst

@ Jessie: NEE!!! Wat verschrikkelijk voor jullie. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen! Ik kan me voorstellen dat je nu even helemaal nergens meer positief over bent. Bah!

Geplaatst

Wat lees ik hier allemaal negatieve berichtjes. Dat willen we niet!

Jessie meid,wat vind ik dit toch ontzettend naar en verdrietig voor jou. Ik had echt gehoopt dat je positief zou testen.

Heel veel sterkte.

Margot,hopelijk voor jou mooie toppertjes. Ik blijf ook voor jou duimen.

Raba,die wachtweken zijn zo killing! Dat je even een "mindere" dag hebt herken ik maar al te goed.

Bij elk steekje,krampje of pijntje ga je negatief denken. 23 oktober duurt nog even voor jou.

Good luck!

Sharon; Vergeet Paula niet! Zij ook is zwanger. hihi.

Geplaatst

@ Raba: Je wilt wel alleen maar positief zijn, maar soms komt dat negatieve/onzekere gevoel ineens weer iets sterker naar voren. Dat is helemaal niet gek en helemaal niet als je al teleurstellingen achter de rug hebt. Het is ook een soort van zelfbescherming.

Ik ben ook wel positief en wil dat ook heel erg graag zijn, maar soms voel ik ook al angst over het eindresultaat van onze derde behandeling. Als je dat negatieve gevoel even makkelijk opzij kon schuiven dan was toch iedereen wel alleen maar positief. Het kan niet anders dan dat je zo af en toe een onzeker moment erbij hebt zitten. Misschien kun je het negatieve gevoel weg krijgen door je jezelf als zwanger in te beelden en straks als mama.. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee :laugh:.

23 oktober duurt nog even en je hebt een mooie embryo teruggeplaatst gekregen. Ik blijf nog lekker even duimen hier voor iedereen..

Geplaatst
Wat lees ik hier allemaal negatieve berichtjes. Dat willen we niet!

Jessie meid,wat vind ik dit toch ontzettend naar en verdrietig voor jou. Ik had echt gehoopt dat je positief zou testen.

Heel veel sterkte.

Margot,hopelijk voor jou mooie toppertjes. Ik blijf ook voor jou duimen.

Raba,die wachtweken zijn zo killing! Dat je even een "mindere" dag hebt herken ik maar al te goed.

Bij elk steekje,krampje of pijntje ga je negatief denken. 23 oktober duurt nog even voor jou.

Good luck!

ja pammie er staat ook na ons :) paula is 6 weken ervoor geloof ik en hobbesje ook en wij waren gelijk blijft triest als je het weer leest

Geplaatst

Oh jessie wat vreselijk voor jullie. Ik had zulke goede hoop.

Huil vooral heel goed uit, want wat zal dit moeilijk voor jullie zijn. Ik snap heel goed dat je er nu helemaal door heen zit. Als ik iets voor je kan doen, laat het dan vooral weten!

Liefs Dorien

Geplaatst

@ Jessie; oh meis wat akelig toch. Rust uit en laat vooral je emoties gaan als je daar behoefte aan hebt. Heel veel sterkte! Dikke knuf

@ de andere meiden jullie hebben gelijk er moet echt meer groen komen dit gaat niet goed zo. Ik begin nu langzaam met menstrueren denk dat ik morgen kan bellen om me aan te melden :-D EINDELIJK na 2 maanden wachten!!!! Maar ja dan zijn we er nog niet eerst moeten de cryootjes goed ontdooien. Ik kan alleen maar heel erg hopen en bidden dat deze behandeling DE behandeling gaat worden. Mijn man en ik bedachten ons vandaag dat het vandaag precies een jaar geleden is dat we met onze 1e IVF poging zijn begonnen en die poging testte we ook positief. Toch wel heel raar dus wie weet is dit een voorteken ik hoop het. Ik ga nu lekker proberen te slapen ben blij dat het doorzet maar het is wel pijnlijk pffff. Meiden take care!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Nee ik heb ook getest en het is negatief. Het is echt voorbij deze kans.

Lieve Jessie,

Ik ben gister niet echt online geweest en lees het nu pas.

NEEEEE ik vind het niet eerlijk voor jullie!

Ik wens jullie samen heel veel sterkte.

Haha, Pammie wat lief van je!

@ Sanne: hoe gaat het met het spuiten?

@ Nathalie: mooi dat je je kan aanmelden!!

Geplaatst

Ik heb vannacht alleen maar gedroomd over eicellen...

Vanmorgen om 10 uur belde ze al van het ziekenhuis, dat alle 4 de eicellen bevrucht zijn. Morgen om 11.15 uur is de terugplaatsing. Ik ben zo opgelucht.. En wat ook heel mooi is, is dat onze digipoli het doet. Ik kon nu zelfs de foto's van onze vorige embryo's zien..

Nu kan ik morgenvroeg dus ook zien wat de kwaliteit van de embryo's is... weer een spannend moment.

Nu even lekker van de dag genieten. Ben zo blij dat we deze week vakantie hebben. Kunnen we ook gewoon even alle rust nemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden