Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Margot @ wat een super resultaat succes met de tp en de ww.

Baluo super dat je weer verder kan dat wachten duurt zo lang. Succes

Geplaatst

Nou de TP ging soepel deze keer, misschien helpt het ook wel als een vrouw het doet, hihi.. Vanmorgen op de digipoli de kinders al bewonderd.. Een A en een B hebben ze teruggeplaatst.. Heel blij dat we samen ook mooie embryootjes kunnen maken gaan we de wachtweken in.

Geplaatst

Margot@ geweldig zeg. Dat is een superresultaat. Heel veel succes in deze slopende wachtweken. Ik hoop zo op groen voor je.

Raba@ Nu wordt het moeilijk he. Hoe dichter je bij de testdatum komt hoe zwaarder het wordt. Tenminste dat vond ik. Nog even volhouden.

Hier gaat het nog niet zo goed met mij. Dat de laatste keer mis is gegaan is dit keer veel harder aangekomen dan de vorige keren.

Als ik thuis ben huil ik veel, en helaas ben ik gisteren erg onredelijk geweest tegen mijn man. Hij heeft het zwaar te verduren gehad met mij, maar hij is zo een schat. Ook hij heeft het er zeer moeilijk mee dat het nu niet gelukt is en is zeer verdrietig.

Ik schiet iedere keer vol als ik denk dat ik nooit kinderen zal krijgen. Die gedachte is nu echt ondraaglijk. We hebben pas 23 nov. een evaluatiegesprek. Wij hebben gewoon niet het geld om nog een poging te doen. Ik heb wel een orienterend gesprek gevraagd bij een fertiliteitdskliniek die met wederkerigheid in donatie werkt. Misschien dat zij nog iets voor ons kunnen betekenen. Ik geef het nog niet helemaal op. Doordat mijn zusje de helft van haar eicellen heeft afgestaan voor donatie heeft ze haar behandeling door de kliniek vergoed gekregen. Maar nu zit ik er even helemaal doorheen.

Geplaatst

Jessie, dat is logisch dat je er doorheen zit.

Je droom om samen een kindje te krijgen gaat misschien niet lukken! Daar mág je verdrietig om zijn! Ik kan me ook voorstellen dat jullie door de frustratie soms ook wat ruzie krijgen. Dat is bijna niet te voorkomen denk ik.

Ik hoop dat evt de fertiliteitskliniek iets voor jullie kan betekenen.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

@ Jessie; ik snap het helemaal dat het allemaal nog niet zo lekker met je gaat. Het is ook niet niks en ik denk net wat Paula zegt dat ruzie niet te voorkomen is op sommige momenten. Ik kan je alleen als advies geven geef het tijd en ik hoop dat de fertiliteitskliniek jullie kunnen helpen.

Nou hier eindelijk ook weer eens wat positief nieuws; de menstruatie heeft eindelijk doorgezet na zaterdag begonnen te zijn met bruin verlies en buikkrampen nu eindelijk doorgezet. Ik wist niet dat ik zou blij kon zijn om ongesteld te worden hahaha. Vanochtend gelijk gebeld met de secretaresses en 1 november hebben we de BMS echo dus ik ben benieuwd. Nu ook begonnen met het slikken van de Progynova. Al met al hoop ik op een goede afloop. Gisteren belde een goede vriendin van me op die doet heel veel dingen in de spiritualiteit en dergelijke en ze heeft me uitgenodigd om op 9 november bij haar langs te komen dan zit daar een bekende kaartlegger en ik krijg een consult van hem. Dus dan is de cryo poging als het goed is afgerond ik ben zo benieuwd maar vooral nieuwsgierig wat hij me kan vertellen. Ik ben heel nuchter van mezelf maar soms heb ik wel eens zoiets van nieuwsgierigheid maar durf nooit zo'n afspraak te maken hahaha maar goed nu ik uitgenodigd ben durf ik het wel. Echt heel spannend.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hi Jessie,

Het is toch volkomen logisch dat het nog helemaal niet goed met je gaat. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er erg doorheen zit! Je man zal ongetwijfeld begrepen dat al die boosheid niet persoonlijk bedoeld is. Het is voor jullie allebei heel moeilijk. Blijf vooral veel praten, praten en nog eens praten. Dat helpt je om dit een plek te geven en energie te krijgen voor nieuwe richtingen om te bewandelen.

BIj welke kliniek heb je een orienterend gesprek aangevraagd voor die behandeling met wederkerigheid? Klinkt wel als een goed concept natuurlijk, maar lijkt me ook moeilijk.

Sterkte in elk geval.

Liefs Dorien

Geplaatst

Lieve meiden.

Ik lees geregeld met jullie mee. Er gebeurd hier erg veel. Positieve berichten maar helaas ook negatieve.

Ik duim echt dat er van jullie allemaal goede berichten komen te staan hier.

Wij zijn in afwachting van de controles. Op 08.12.10 moeten we voor zaadcontrole en een echo bij mijn partner. Dan proberen ze om de eventuele gevonden zaadcellen in te vriezen. Lukt dit dan mag ik gaan stimuleren. Lukt dit niet..... Tja, een Tese of toch een zaaddonor. We weten het gewoon niet.

Spannend, spannend, spannend.

Ik mis het wel heel erg om mee te schrijven bij jullie. Je voelt je eigenlijk nergens meer echt thuis.

Vandaar zomaar even een berichtje tussendoor van mij.

Meiden, toi, toi, toi en ik denk aan jullie.

Groetjes,

Goofy.

Geplaatst

Jessie,helemaal logisch als je soms zulke frustraties krijgt. De relatie heeft het daarom wel eens zwaar te verduren.

Wens je heel veel sterkte,en hopelijk kunnen ze in de kliniek iets voor je doen!

Raba,spannend hé. Je testdatum komt steeds dichterbij!

Nathalie,oh fijn je bent ongie geworden. Nu kunnen jullie weer door!

Vind je het niet naar om zo'n consult te doen bij je vriendin? Best eng lijkt me.

Goofy,leuk om eens wat van je te horen!

Blijf vooral meeschrijven,ook al is het maar over ditjes en datjes. Vind ik ook wel gezellig hoor.

Geplaatst

@Pammie; nee het is niet bij mijn vriendin hoor het is weer bij iemand die zij kent nee zij doet het niet bij mij. Wil ze zelf niet hahaha. Maar ben inderdaad heel erg opgelucht dat ik ongi ben geworden inderdaad hahaha (hoe raar dat ook klinkt)

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

Jessie@meid ik wou dat ik iets voor je kan doen. Jij geeft mij ook zoveel steun. Ik hoop zo dat er een oplossing komt voor je. Ik zal voor je duimen.

Nathalie super dat je, je weer aan mag melden. Als je vragen heb hoor ik het graag

Nou meiden ik heb gisteren op het ivfforum gevraagd of ik niet vrijdag mag testen. Ik geef de voorkeur aan een bloedtest. Dan weet ik hoeveel mijn hcg waarde is. Ik heb dit keer niet de behoefte om eerder te testen en thuis te testen. Gelukkig kan ik mijn woonplaats de bloedtest laten doen. En ja het mag bij uitzondering. Jippie nog een dag wachten en dan weten we meer.

Goofy@ik miste je al fijn om weer wat van je te horen. Red je het allemaal nog een beetje?

Geplaatst

Spannend, Ik hoop echt dat je zwanger bent Raba. Veel succes.

We gaan heel hard duimen voor je..

Groetjes T

Geplaatst

Oh Raba

Wat ongelooflijk spannend.. Ik hoop zo voor je! Waarom doen ze eigenlijk een bloedtest?

Bij mij duurt de testdatum nog zo lang, dat ik me er nog niet druk over maak, behalve dat ik met eten en drinken (nee, ik drink geen alcohol) wel oplet.

Geplaatst
Goofy@ik miste je al fijn om weer wat van je te horen. Red je het allemaal nog een beetje?

Hoi Raba,

Wat spannend voor jullie zeg. Ik duim morgen extra hard voor je!

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ik ben het wachten alleen heel erg zat. We wachten nu al 4 maanden en moeten er nog bijna 2.....

Dan horen we pas van hoe nu verder. Het is heel erg spannend allemaal.

Ik ben nu in de wachtmaanden flink aan het lijnen geslagen (8 kg eraf, was er 7 in totaal na de spuiten en stress aangekomen) en heb mezelf eens goed onder handen genomen. Haar eraf, weer flink gaan sporten en mijn werk eens onder de loep genomen. Er is een hoop gebeurd. Maar allemaal positief! Ben dus gewoon klaar voor een volgende poging!

@ Jessie: wat lees ik van jou toch allemaal vervelende berichten. Ik vind het heel erg voor je! Sterkte!!!

Meiden, allemaal een fijne avond en groetjes.

Geplaatst

Raba,ik hoop zo voor je dat je zwanger bent.

Wat goed dat je al eerder mag testen. Wel ideaal zo'n bloedtest,dan weet je gelijk de HCG waarde,en dat is gunstig.

Goofy,wat klink jij stralend! En wat positief allemaal.

Fijn dat je zo goed in je velletje zit,dat is een hoop waard.

Margot,voor jou worden het ook spannende dagen.

Het zou mooi zijn als jij en Raba ook GROEN mogen kleuren.

Geplaatst

Hallo dames!

Nou wat is er weer lekker veel geschreven!

Leuk!

Raba succes vandaag met prikken!

Wanneer krijg je de uitslag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden