Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Margot: mopper het hier maar lekker van je af! Die 2 wachtweken zijn ook echt verschrikkelijk. Bij alles wat je voelt denkt je: is dit nou juist wél goed of níet goed? Nog even doorbijten. Sterkte!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

RabaPaula,lekker hoor zo'n zittende baan. Dan kun je het inderdaad langer volhouden!

En misschien zelfs wel 4 weken van te voren met verlof??

Geen idee wat mijn naam in bovenstaande zin doet. Ik heb ook geen zittende baan. Ben zelfstandigondernemer heb mijn eigen kapsalon en schoonheidssalon.

Geplaatst

Margot@ Ik denk aan je en duim voor je dat het maar een positieve test mag worden.

Ik weet hoe zwaar het nu voor je is. Ik denk dat op dit moment afleiding zoeken het beste werkt.

Geplaatst

Dames,

Ik lees nog iedere dag mee, maar reageer niet altijd terug omdat ik nu ik er niet meer mee bezig ben ook niet veel meer te melden heb. Maar ik blijf met jullie allen meeleven, dus ik ben er nog hoor.

Geplaatst
RabaPaula,lekker hoor zo'n zittende baan. Dan kun je het inderdaad langer volhouden!

En misschien zelfs wel 4 weken van te voren met verlof??

Geen idee wat mijn naam in bovenstaande zin doet. Ik heb ook geen zittende baan. Ben zelfstandigondernemer heb mijn eigen kapsalon en schoonheidssalon.

Raba,deze zin was bedoeld voor Paula.

Ook geen flauw idee hoe jou naam hier in terrecht komt.

Geplaatst

Gaat vandaag best goed hoor... Pff wachtdag 10 is bijna voorbij! Je zou bijna vroeg gaan testen om de onzekerheid tegen te gaan. Maar goed, minder strakke broeken dragen helpt al best wel. En ik las net dat maag en darmklachten gewoon bijverschijnselen zijn van die fijne bolletjes. Nou nog een paar dagen ...

Geplaatst

@ Margot: Wat slopend hè die wachtweken? Kan me helemaal voorstellen als je eerder wilt testen om van de onzekerheid af te zijn. Dat is een herkenbaar gevoel. Ik denk dat wij echt wachten tot de testdatum als we die mogen halen.

@ Jessie: Heel begrijpelijk dat je alleen meeleeest hoor! Hoe voel je je nu?

@ Pammie: Hoeveel weken voor de tijd ga jij met verlof?

@ Sharon: Jij gaat denk ik dan 6 weken voor de tijd, of niet? Dat moet als je gedeeltijk ziekte-uren hebt dacht ik.

Hier gaat het goed. Ik heb nergens last van gelukkig. A.s. donderdag moet ik voor de eerste follikelmeting.

Geplaatst

Ah ja Sanne je hebt gelijk.. Eigenlijk durf ik stiekem ook nog niet te testen. Maar goed, mijn man is doordeweeks weg en moet terugkomen voor de test.. En dan heb ik daarna een studiedag op school. Wanneer de uitslag positief is niet zo erg..

Ah ja, vandaag familie over de vloer, dus dat houdt de gedachten weer ergens anders, nou ja..

Spannend weer de fm donderdag, Sanne. Hoop dat ze mooie bolletjes zien!

Geplaatst

O Margot,spannende dagen voor jou! Het is echt aftellen nu hé.

Ben zo benieuwd!

Sanne,wat goed dat je nergens last van hebt. Dat betekend dat je goed reageerd op die 150EH.

Moet je a.s. donderdag al voor de 1e fm,wauw,dat gaat snel!

Het zal nu wel harder gaan,want je spuit meer.

Ik wil heel graag 4 weken van te voren met verlof. Ik werk als verkoopmedewerkster,dus dat betekend veel lopen,veel bewegen,en veel staan(helaas).

Ik ben dus bang dat ik het met 6 weken van te voren moet doen....Ik kom nu al s'avonds nauwelijks meer van de bank na een dag werken.

Maar ik zie het tegen die tijd wel.

Vanmorgen ook nog eens een behoorlijke hyperventilatie-aanval gehad. Ik kreeg echt geen lucht meer.

Natuurlijk wordt je gelijk ook angstig hé. Ben nu nog steeds wel benauwd.

Paula,misschien dat jij weet dat dit geen kwaad kan voor het kindje?. (als doktersassistent!)

Geplaatst

@Margot : Nee inderdaad, als de uitslag positief is dan is dat niet zo erg. Ik durf straks denk ik ook niet te testen. Na alle teleurstellingen is dat gewoon eng.

@ Pammie: Wat een schrikken of niet dat je last had van hyperventilatie. Heb je dat wel eens eerder gehad? 4 weken voor de tijd is wel lekker als je dat volhoudt tenminste. Dan heb je meer weken na de tijd met je kleine wondertje. Doe het rustig aan he?

Geplaatst

Oh ik moet ook gewoon ophouden om alle verhalen op internet te lezen, wat kun je daar onzeker van worden, maar goed. Wat mij wel een beetje bezighoudt zijn alle verschillende procedures die gevolgd worden. In het Radboud meten ze toch niet je HCG waarde? Ik kom allemaal van die verhalen tegen dat de meiden precies de stijgingen weten. Hoe zit dat? En wij gebruiken toch ook de bolletjes niet meer als er een zwangerschap is geconstateerd? Sommige moeten de bolletjes tot 12 weken gebruiken.

Wat een gedoe, al die verhalen..

Geplaatst

Er zijn in de verschillende ziekenhuizen verschillende protocollen. Ook maakt het uit of je een verse of een cryo terugplaatsing hebt gehad. Bij het Radboud stop je idd met die (vieze) bollen op de testdatum (positief of negatief). Ik hoop echt dat je woensdag een super positieve test hebt (of ga je al eerder testen?).

Geplaatst

Nou dat zou best eens kunnen... Heb de test al klaarliggen.. Eens kijken of ik morgenvroeg het lef heb! Ik word niet echt heel gezellig van die onzekerheid. Mijn man heeft het momenteel zwaar te verduren.. Sorry schat! En hij voelt natuurlijk niet wat ik voel en weet dus helemaal niks.. Ja het is wat. Ik ga gewoon voor een positieve test!

Zo dat is mijn motto vandaag..

Geplaatst

Hoi Margot

Wat toevallig, ik heb ook op 03-11-2010 mijn testdag heel erg spannend.

Ik heb gisteren al stiekem getest, maar deze was negatief, zondag ga ik het nog een keer proberen.

Jij ook veel succes volgende week

fr. remci

Geplaatst

Hai Remci,

wauw je hebt het dus al aangedurfd.. En ben je nou niet van slag? Heb je nog wel goede hoop? Je was misschien ook nog wat vroeg.. Heb je een verse of een cryo tp?

Nou jij ook veel succes morgen en ik hoop op een positief bericht. Er kan wel wat positief nieuws op deze topic komen..

Geplaatst

margot ooh wat spannend voor jou ik moest die bollen tot 12 weken gebruiken maar dat is alleen met een cryo terugplaatsing en bloed prikken doen ze ook niet in het ziekenhuis mocht je een positieve test hebt krijg je met 7 weken een echo of je moet verder onder behandeling van je eigen ziekenhuis gaanmaar wij wonen 20 min van het ziekenhuis af dus vandaar ik heb met 9 dagen al getest maar dat was een cryo he dus dat kan misschien sneller ik duim iig voor je

Geplaatst

Vanmorgen om 6 uur heb ik de stap genomen en de test gedaan en ZWANGER.. Superblij mijn man wakker gemaakt. Hij was gelijk klaarwakker. Vandaag maar eens heerlijk genieten van dit positieve nieuws..

Geplaatst

Margot GEFELICITEERD. Super! Op naar een mooie echo, maar nu vooral genieten van dit moment. Zo wordt deze regenachtige dag toch een echte ZONdag.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Margot, Supernieuws!!!! Gefeliciteerd.

Meiden, wat gebeurd er hier toch een hoop op het forum.

We zijn best een grote groep, gezellig.

Voor jullie allemaal een knuffel!!!

Fijne zondag.

Geplaatst

Margot : Dat wordt dubbel spannend met de echo! Wie weet, ben je wel zwanger van een tweeling of niet? Je hebt een A en B toch teruggeplaatst gekregen?

Geplaatst

Ja, dat zou allemaal kunnen.. Maar ik ga morgen maar eens bellen want de echo zal waarschijnlijk pas aan het eind van de maand zijn. Dus dat duurt nog wel een poosje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden