Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jessie: Ik hoop zo van harte dat ze jullie nog verder kunnen helpen bij de fertiliteitskliniek! Dat is je echt gegund. Ik wil je héél veel succes wensen a.s. woensdag.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmorgen getest en de test was negatief. Het is dus toch een miskraam...

Het weer van vandaag past heel goed bij hoe wij ons voelen..

Ben benieuwd hoe we nu verder gaan in de behandeling..

Geplaatst

:knuf:Jeetje Margot wat vreselijk oneerlijk. Dit nieuws had ik je niet gegunt. Ik hoopte zo voor jullie dat het goed zou komen. Veel sterkte.

Jessie veel succes woensdag ik hoop zo voor je dat je droom uit mag komen het is je zo gegunt.

Appel fijn om te lezen dat het beter gaat. Duim voor je dat het alleen maar beter mag gaan.

Jippie ik mag morgen weer deca spuiten. Dan zijn we weer van start gegaan.

Geplaatst

@ Margot : Eerst al die onzekerheid en nu een negatieve test, onbeschrijvelijk. Wat vind ik dat verschrikkelijk voor je! Ik wens je héél veel sterkte.

Geplaatst

@ Margot, wat verschikkelijk oneerlijk is het toch. Meid, heel veel sterkte voor jullie.

@ Raba, succes morgen met de 1ste spuit en op naar een positief resultaat!

@ Jessie, sterkte woensdag.

Vraagje; Hoe gaat het met je zus haar zwangerschap? Kan je dat een beetje aan?

@ Pammie, wat fijn dat de babykamer er staat! Super hoor! Wat fijn ook dat het zo goed gaat! Geniet maar flink hoor.

@ Nathalie, bijna 15-11, ik hoop dat je dan verder kan!

@ Appel, wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik hoop dat je in december weer mag starten.

@ Sanne, hoe gaat het?

@ Paula, het schiet bij jou al aardig op!!

@ Sharon, hoe gaat het met Lizzy?

Up-date van hier.

Ben het nu toch wel een beetje zat aan het worden dat wachten....

Het weer maakt het er ook niet vrolijker op.

Maar goed, nog even doorbijten.

Fijne zondagavond allemaal en tot schrijfs maar weer!

Goofy

Geplaatst
Goofy,het niet makkelijk hebben op het moment,en toch voor iedereen altijd weer een persoonlijke peptalk.

Respect!

Nou Goofy; ik sluit me aan bij de woorden van Pammie..

Dat wachten is echt verschrikkelijk. Je moest echt lang wachten. Nu nog iets minder dan een maandje toch?

Het weer is triest, maar qua temperatuur wel goed voor de man ;)..

Geplaatst

Ach, Margot wat een naar nieuws. Wens jullie veel sterkte.

Goofy, ja wachten duurt lang. Nog even meid en dan hopelijk goed nieuws. Misschien beginnen we wel gelijk, zal erg leuk zijn.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Goede morgen dames,

Even reageren op een paar berichten:

@ Margot: neeeee, het is niet eerlijk! Ik wens jullie samen heel veel sterkte!

@ Raba: jij start vandaag! Zet 'm op hè?!

@ Jessie: woensdag is voor jullie een spannende dag, hou je ons op de hoogte?

@ Goofy: ik kan me goed voorstellen dat je het wachten beu bent! Hou nog even vol!

Met mij gaat het goed, op wat voorspelbare ongemakjes na. Van het weekend samen een nachtje weg geweest. Wrs voor de laatste keer met z'n tweetjes. Gek idee hoor. Trouwens, Sanne, ik kan me voorstellen dat met zo'n beginscore het echt wel tegenvalt. Ik moet zeggen dat ik daar bij ons ook van te kijken stond, 21 folikkels aangeprikt, 19 eicellen, 16 bevruchtingen, 9 embryo's en uiteindelijk 3 Atjes. Ik vond dat eigenlijk al weinig, dus als je "alleen" B/C hebt kan ik me voorstellen dat het nog meer tegenvalt.

Geplaatst

Margot@ ik schrik hiervan.Ik vind het zo vreselijk voor je.Heel veel sterkte. Ik weet even gewoonweg niet wat ik nog moet zeggen. vreselijk.

Goofy@ Met mijn zusje gaat het heel erg goed. Alles goed nog volgens het boekje. Maar hoe dikker ze wordt hoe meer moeite ik ermee begin te krijgen. Ik laat het verder niet merken, maar van binnen voel ik me dan soms erg verdrietig. Maar dat wil ik haar niet laten merken, zij moet volop kunnen genieten van haar zwangerschap.

En voor inderdaad als je moet wachten duurt het heeeeel erg lang.

Paula@ ik zal jullie op de hoogte houden. Jullie zijn ook de enige die ervan af weten. We hebben het niemand verteld en mochten we weer door kunnen gaan dan vertellen ook niemand iets. Dus ik heb jullie dan ook hard nodig om even mijn verhaal kwijt te kunnen.

Sanne: hoe is het in de ww. zwaar he.

Raba@ voor jou ook een spannende dag. Heel veel succes.

Geplaatst

@ Jessie: Ik kan me goed voorstellen dat je het best moeilijk hebt met de zwangerschap van je zus! Niet dat je het haar niet gunt, maar het is ook jouw eigen grootste wens. Misschien wel een soort jaloezie, tenminste zo voelt dat bij mij wel! Mijn zus is ook zwanger en ik vind het hartstikke leuk hoor! Ik ga ook met haar babykoopjes halen, maar je vraagt je dan soms echt af; "zal ik binnenkort ook voor mezelf kunnen shoppen?". Moeilijk soms.

@ Raba: succes met de eerste spuit vandaag.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve reactie's :icon_flower:. Ik bloos ervan.

@ Jessie, het lijkt mij heel erg moeilijk om de zwangerschap van je zus mee te maken, nu precies in dit stadium van je eigen traject. Tuurlijk ben je blij en gun je het haar. Maar toch. Ik keek de baby van mijn schoonzus ook bijna haar buik uit en zo de mijne in..... Maar goed...... Zo werkt het helaas niet. Haar gun ik het ook.... Ik geniet echt heel erg van haar kindjes hoor...... Hoop dat jij dat straks ook kan doen. MET jou kind(jes) erbij!!!!

@ Raba, hoe ging de 1ste spuit?

@ Appel, dat zou wel heel erg leuk zijn als we samen kunnen starten. Ik heb zoiezo al heel veel aan jullie allemaal! Jullie zijn toppertjes!

@ Sanne, het wachten is verschikkelijk. Op 08.12.10 wachten we precies 6 maanden en 1 week! En ja, je hebt gelijk, het koude weer is goed voor mijn partner. Dat houdt me op de been. Maar oooo, je moet eens weten wat een mooi :icon_sunny: weer mens ik ben..... Om depressief van te worden al die regen en donkere wolken.....

@ Pammie, telkens als ik de zin; Groei maar,en weet dat je welkom bent.. in je handtekening lees heb ik een brok in mijn keel. Zo mooi vind ik hem!

Meiden fijne avond allemaal. Ik ga nu lekker op de bank zitten. Niet sporten :bb:. Ik heb er totaal geen puf meer voor!

Groetjes,

Goofy

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Meiden de eerste spuit is weer gezet. Zag er tegen op om te prikken. Omdat het de vorige keer best wel branden. Maar gelukkig de eerste spuit ging er met gemak in. Zo lief hoe jullie allemaal mee leven

Een knuffel voor alle top meiden van dit forum.:hugs2:.

Geplaatst

Raba,wat goed,je 1e spuit is gezet! Vanaf nu gaat het snel!

Goofy,die tekst vind ik zelf ook erg mooi. Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was,voelde ik het zo.

Hoe is het met de andere meiden?

Sanne,hou je het nog vol meid?

Paula,laatste loodjes...Spannend!

Jessie,hoe gaat het nu met je?

Sorry als ik iemand vergeten ben,het is soms een beetje moeilijk om alles te onthouden.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Raba; joehoe de de 1e spuit (misschien nu ook al wel de 2e) zit er in. Ik hoop zo dat het nu allemaal niet voor niets is.

@Jessie: ook ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om de buik van je zusje steeds meer te zien groeien en dat dat soms gewoon echt pijn doet van binnen. Dit staat los van hoe blij je voor haar bent en ook los van hoe veel je straks van haar kindje zult genieten. Ook iets moois kan een zere plek raken.

Meiden hier gaat alles lekker. Hoop echt dat ik me in december kan gaan aanmelden, want het begint nu echt weer te kriebelen.

fijne avond en tot gauw.

Appel

Geplaatst

Raba@ ik wens je weer heel veel succes bij deze ronde en laat het de laatste ronde zijn met een mooi resultaat.

Ik ben blij voor je dat het spuiten meeviel.

Pammie@ Het gaat wel goed me mij, maar het speelt veel door mijn hoofd. Het geen moeder te zullen zijn. Ik wordt er regelmatig mee geconfronteerd. bij mijn beste vriendin en mijn zusje bijv. Vorige week stond ik bij de bakker en toen lag er zo'n prachtig babytje me aan te kijken met van de mooie grote donkere ogen. Ik schoot helemaal vol en ben de winkel uitgelopen. Ik hoop dat dit wel minder gaat worden. Morgen naar de fertiliteitskliniek. Best wel spannend eigenlijk.

Sanne@ zit je erg in spanning of valt dit nog wel mee?

Ik vind het wel fijn om jullie reacties te lezen over mijn gevoel naar mijn zusje haar zwangerschap. Dat voel ik me minder egoisisch.

En Appel, je hebt gelijk eigenlijk staat dit gevoel los van elkaar.

Geplaatst

Oh Sanne wat vervelend dat je je zo voelt. Wel heel herkenbaar. Maar het moet bij jullie gewoonweg lukken. Er moet weer eens goed nieus op dit forum komen. Ik hoop het zo voor je. Het is je zo gegund.

Geplaatst
Oh Sanne wat vervelend dat je je zo voelt. Wel heel herkenbaar. Maar het moet bij jullie gewoonweg lukken. Er moet weer eens goed nieus op dit forum komen. Ik hoop het zo voor je. Het is je zo gegund.

@ Jessie: Bedankt voor je lieve berichtje.. Ben je al bij de fertiliteitskliniek geweest?

Ik hoop ook zo dat ze nog wat voor jullie kunnen betekenen!!

Ik wil heel erg graag positief zijn, maar na alle teleurstellingen denk je wel; "waarom zou het nu wel gelukt zijn?" Ik vind het moeilijk en het is misschien wel een soort van zelfbescherming.

Maar we zijn er nog lang niet. Ik moet nog 10 dagen wachten voordat ik kan testen.

Op het Radboud-forum heeft iedereen nog negatief getest, nou daar word je ook niet vrolijk van hoor.

Geplaatst

Ik ben de spirituele achtergrond maar ingestapt. Ben nu onder behandeling bij een reiki mevrouw en daar komen zulke verrassende dingen uit dat ik daar wel wat mee kan en wil. Zo verwerkt iedereen alles weer op zijn eigen manier. Maar dit helpt mij erg. De energie in mijn lijf wordt al weer veel rustiger.

In de november-bank is het rode aandeel ook enorm aanwezig. Maar Sanne jij gaat dat gewoon doorbreken. Laat je niet leiden door negatieve gedachten hoor!

Geplaatst

Jessie@ ik hoop zo dat je morgen meer antwoorden heb. En zo logisch hoe jij je voelt ten opzichte van je zus. Je bent echt niet ego.

Geplaatst

@ Jessie, Hoop dat je geholpen kan worden door de fertiliteitskliniek. Weet je al iets?

@ Sanne, ik begrijp dat je de WW verschikkelijk vindt. Zo veel onzekerheid. Laat je niet te veel van de kaart brengen door de negatieve berichten die je leest maar probeer ook van dit moment te genieten. Ze zitten nu wel in je buik! Broed maar flink, het moet gewoon goed gaan!

@ Raba, hoe gaat het met de spuiten? 3 alweer..... Gaat snel..... Succes!

Enne, wat lees ik nou in je up-date... Succes bij de politie..... Hoop dat het goed geregeld gaat worden voor je. Houdt ons op de hoogte!

@ Margot; wat goed van je dat je wat bent gaan doen voor je gemoedsrust... Heel veel succes en kracht toegewenst!

@ Nathalie, hoe gaat het met je? Weet je al wat meer?

Hier alles rustig! Ben echt aan het aftellen tot 08.12........

Weltruste allemaal en tot gauw,

Goofy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden