Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh ja, Loezie, niet te snel de moed opgeven hoor!

In 2008 hadden we maar 2 bevruchte embryo's, en daar is onze dochter uit voortgekomen, dus ook met een klein aantal kan het hoor!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden,

Echt super bedankt voor jullie opbeurende worden! dankzij jullie voel ik me al een stuk beter!!

Ik ben natuurlijk nog wel hartstikke zenuwachtig maar kan het iets meer relativeren... weet één van jullie of het vaak voorkomt dat er niks gaat delen en dus geen TP? Hoop zo dat ze zijn gaan delen!!

@ Margot, Spannend jij hebt morgen je eerste fm!! Ik hoop zo voor je op vele en mooie eitjes!! ik ga heel hard voor je duimen!!

@ Appel, ik hoor morgen tussen 11 en 3 of er een TP is voor donderdag spannend....

@ Emvelin, jij hebt morgen de punctie toch?? spannend ik ga voor je duimen!! en jouw verhaal geeft me zeker moed!!

@ Jessie moet jij vrijdag voor je eerste echo? ik dacht dat ik zoiets gelezen had? als het zo is heel veel succes he en vast heel bijzonder om je eigen kindje te zien straks!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en als het wel zo is sorry daar dan voor ik wens iedereen héél veel succes met alles en dat iedereen maar mooie uitslagen mag hebben!!

Ik duim voor jullie allemaal!!

Ik hoop dat ik morgen goed nieuws heb!!

Liefs Loez Xx

Geplaatst

Meiden, wat is het spannend hier!

Allemaal in een andere fase van het traject maar o zo hetzelfde wat we voelen!

Succes voor jullie allemaal, stuk voor stuk! :icon_flower: :icon_flower: :icon_flower: :icon_flower: :icon_flower:

Hier gaat het zijn gangetje. Voel mijn eierstokkken vandaag wel een beetje opspelen. Goed teken lijkt mij. Dan gebeurd er in ieder geval iets!

Fijne avond allemaal!

Knuf en kus!

Geplaatst

Loezie: Wat een goed nieuws. Beter nieuws kun je vandaag waarschijnlijk niet krijgen. Op naar een goed tp en een positieve test.

Jessie: wat zul jij zenuwachtig zijn. Voel je je goed? Weet iedereen het al dat je zwanger bent of wachten jullie nog even? Hoe reageerde ze dan?

Goofy; hoe gaat het met je rammelende eierstokken?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Loezie, goed nieuws dus!! Op naar de tp!! succes morgen.

Hier ook tot nu toe goed nieuws, er zijn 14 eicellen gevonden, en daarvan zijn er 12 geinjecteerd.

1e rietje zaadcellen bevatte al genoeg, dus voor een eventuele volgende poging ligt er nog 1 rietje in de vriezer.

Vrijdag worden we gebeld of de bevruchting is gelukt en hoe laat we er zaterdag moeten zijn.

Ik reageer morgen even uitgebreid op iedereen!!

Geplaatst

Hee Loezie, zie je wel.. Geweldig nieuws!

EmvElin, hoe laat moest jij vanmorgen, heb ik je nog gezien in de wachtkamer? Ik was diegene met het gat in de sok,hihi!

Bij mij was het weer een ware eierzoekactie.. De rechtereierstok had vier grote en nog een paar kleintjes en de linker hebben ze met alle macht proberen te vinden, maar die is spoorloos en onvindbaar.. Nu nog twee dagen doorspuiten en dan vrijdag weer even kijken hoe ze er voor staan..

Met een beetje mazzel hebben we zondag een punctie!

Geplaatst

Emvlin dat is voor jou ook goed nieuws. super.

Margot: voor jou schiet het ook al aardig op. Wat vreemd dat ze de linkereierstok niet konden vinden.

Appel: ik ben zeer zenuwachtig. Ik ben erg gespannen. Daardoor heb ik me ziek moeten melden op het werk. Mijn hele nek zit vast en ik heb door de spanning een ontzettende hoofdpijn.

Geplaatst

Jessie, ik kan me zo voorstellen dat je zenuwachtig bent.. Maar de datum van je echo komt er snel aan.. Het is ook een zenuwslopende tijd.

Dat ze mijn linkereierstok niet konden vinden is niks nieuws.. Elke keer weer een probleem. Ze wilden de eerste keer zelfs via de buik gaan prikken, maar tijdens de punctie kwam hij ineens te voorschijn.. toch bang voor naalden denk ik.. Nee ik zit lichamelijk wat vreemd in elkaar ben ik bang.. Het bloedprikken vandaag was ook weer een feestje omdat ik alleen maar dunne adertjes in mijn elleboog heb. Bij de vorige punctie waren ze een kwartier bezig om het infuus aan te leggen.. Maar Betsy was vandaag mijn held.. Ze heeft in een keer goed geprikt! Haar naam onthou ik voor de volgende keer!

Geplaatst

Nou beter nieuws kan ik inderdaad vandaag niet krijgen!! ben zo blij ermee had het echt niet verwacht ging van hooguit 1 uit dus dit is helemaal top!!

@ jessie kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent maar het gaat vast helemaal goed komen met de echo! ik had me gister en vandaag ook ziek gemeld vanwege de stress enzo ben blij dat ik dat gedaan heb! even tijd voor mezelf, goed van je dat je aan jezelf denkt is de hoofdpijn alweer wat minder??

@ Emvelin: Zo he wat een goede score nou hopen dat er vele zich gaan delen!

@ Margot: Wat raar joh van die linker eierstok?? heb je dat eerder gehad?? Maar Je hebt 4 grote en nog meer in aantocht super! alleen balen dat je nog 2 dagen moet door spuiten of vindt je dat niet zo erg?

Ik heb alleen sinds vanmiddag met vlagen zo'n soort van ongi gevoel, zou dat door die ustrogan (of hoe je dat ook schrijft, maar in ieder geval die bolletjes) komen of zouden het de zenuwen kunnen zijn...

Ben benieuwd of we a-tjes, b-tjes of c-tjes hebben wij hebben gekozen voor: bij A 1 terugplaatsen en bij B en C twee nou ja we zullen het wel zien morgen ik laat het jullie nog even weten hoor!!

Iedereen weer succes! en probeer je rust te pakken wanneer het kan!!

Liefs Loez Xx

Geplaatst

@margot, dan heb ik je gezien! Je was ook aan het uitleggen aan je zus(?) wat semen betekende toch?

Ik zat recht voor je, met me rug naar je toe, ik was eerst alleen, mijn man kwam ietsje later binnen. Had een legging met rokje aan.

Maar vervelend zeg dat ze je eierstok niet kunnen vinden.

Maar aan een kant al 4 grote en wat kleintjes die hopelijk gaan doorgroeien is al een mooie opbrengst toch? Als de andere kant met de punctie zich wel laat zien komt dat helemaal goed!

@ Jessie, kan me de spanning heel goed voorstellen, de wachtweken zijn vervelend, maar het moment van test tot de bevestiging dmv echo zijn net zo erg!

@loezie, wij gaan het ook zo doen, 1 A of 2 b/c-tjes, nog eveb en dan weet je het, ik hoop voor je op 3 Atjes!!

En hoe gaat het met de andere meiden?

Fijne avond!

Geplaatst

Esther wat een top score. Wat super

Margot hopelijk vinden ze toch nog een hoop ik duim voor je

Yes loezie wat top succes morgen

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een spannende berichten allemaal. Maar dat had ik al geschreven geloof ik! Val in herhaling! (hormonen sorry):happydance:

Allemaal heel veel succes en lees morgen weer wat de resultaten zijn!

@ Jessie, succes met de echo meid!! Ik denk aan je! -x-

@ Appel, hier gaat het goed met de rammelende eierstokken. Ze zijn echt mega volgens mij. Heb echt het idee dat er twee tennisballen in mijn buik zitten. Ben zo blij als het zaterdag is. Ik ben best een beetje bang dat het te snel gaat! Maar dat zal wel niet! :happy8:

Meiden, fijne avond allemaal en ik hoop dat het met iedereen verders goed gaat!

Knuf van hier!

Sorry dat ik ff zo weinig schrijf, ben erg moe en heb het zo druk!

Geplaatst

He meiden!

Nou vandaag de TP gehad en ik kon mijn oren niet geloven maar we mochten een A terug laten plaatsen! de andere twee zijn helaas niet ingevroren voor evt een cryo behandeling maar ja we zijn blij met onze A!

En tjeetje wat gaat zo'n TP snel! mijn man zei al het aan en uit kleden duurde nog langer haha, en toen ik daar in die stoel lag belde ze van het lab om de deur te laten openen (om onze embryo te brengen) kregen ze die deur niet open, dacht dat ik gek werd hihi!! en er was bijna niks te zien op de echo maar uiteindelijk toch nog een wit puntje raar idee he dat dat dan misschien ons kindje wordt als alles goed mag gaan!

en nou aftellen naar.....vrijdag 13 mei (als we het mogen halen natuurlijk dan he) fingers crossed!!

Hoe gaat het verder met iedereen?

@Raba: wanneer kan jij je weer aanmelden schiet dat al op?

@Jessie: hoe is het met de zenuwen? succes morgen(t'is toch morgen?) ik denk aan je en zal hard voor je duimen!

@Fren: dat zal best bijzonder zijn na 1,5 jaar succes met alles!

@ Margot: morgen gaan ze weer kijken naar je eitjes toch? succes!

@emvelin: spannend morgen maar met zoveel goede eitjes komt het vast helemaal goed!!

@Goofy: bijna je eerste echo spannend!

@Appel: bijna mei he dan ga je je toch weer aanmelden?

Fijne avond allemaal!!

Liefs Loez Xx

Geplaatst

@loezie.. zie je wel! Super hoor, een mooie embryo en nu maar een goed nestje bouwen..

@emvelin dan weet ik idd wie je bent.. Heel dun, hihi.. Ja mijn zus is ook zo'n fijne trien.. Het is toch ook een stom woord.. Semen! Maar wel gezellig hoor dat ze met me meeging.. vind het altijd wel spannend zo'n 1e fm. Vrijdag gaat ze ook weer mee..

@goofy tennisballen.. Dat zal niet prettig zitten. Hoop dat je zaterdag mooie dikkopjes ziet zitten..

@fren Heerlijk om weer aan de slag te kunnen.. Hoop dat het je veel moois brengt.

Geplaatst

Emvelin: Wat een super mooie score. Ik hoop van harte dat daar jullie 2e kindje tussen zit.

Loezie een A'tje wat goed. Ik hoop dat hij/ zij lekker blijft plakken en heerlijk maanden bij je blijft. Succes met wachten

Gooffy: Oef tennisballen. Ik verwacht dat dat iets goeds betekend. Op naar zaterdag zodat jullie weer wat meer weten.

Fren: Wat kan je blij zijn met een prikje hé. Heerlijk jullie maken ook weer kansen.

Jessie: Heel veel succes morgen. Ik denk aan je en keep my fingers crossed.

Margot: Jij gaat ook lekker door lees ik. Ik hoop dat ze ook deze keer je linker eierstok nog kunnen vinden. Succes.

Raba; Nog even en dan mogen wij ook hopelijk weer beginnen.

Hier gaat alles lekker. Ben weer iets afgevallen en vind het sporten nu gewoon ook lekker om te doen. Ga zo spulletjes bij elkaar zoeken, want manleif gaat op de braderie staan met Koninginnedag. Ben benieuwd of het nog wat opleverd. Gaan jullie nog leuke dingen doen zaterdag?

Allemaal heel veel succes en tot schrijfs.

Appel

Geplaatst

Loezie: wat geweldig. Een Atje. Oh nu nu beginnen je slopende ww. spannend.

Het is nu midden in de nacht en ik kan niet slapen. Over een paar uur heb ik de echo en wat vind ik dat eng.

Zal er een hartslag te zien zijn? Hier heb ik 4 jaar op moeten wachten. Ik durf bijna niet meer te gaan straks.

Ik wordt nu echt gek van mezelf.

Geplaatst
Loezie: wat geweldig. Een Atje. Oh nu nu beginnen je slopende ww. spannend.

Het is nu midden in de nacht en ik kan niet slapen. Over een paar uur heb ik de echo en wat vind ik dat eng.

Zal er een hartslag te zien zijn? Hier heb ik 4 jaar op moeten wachten. Ik durf bijna niet meer te gaan straks.

Ik wordt nu echt gek van mezelf.

Oh Jessie,ik weet zo goed wat je bedoeld. De wachtweken tot testen is zenuwslopend,maar de 1e echo is nog zenuwslopender! Rustig blijven meid,en ik weet; Dat is héél moeilijk!

Hopelijk heb je de echo een beetje op tijd,zodat je niet de hele dag hoeft te wachten. Succes...op naar een heel mooi kloppend hartje van jullie wondertje!

Geplaatst

Jaaaaaaa, yes, joepie, we hebben 1 kloppend hartje gezien.

Hij verstopte zich wat en het was iets onduidelijk maar we hebben het hartje wel kunnen zien kloppen.

Zo'n klein knipperlichtje. Ook was het goed gegroeid namelijk 10.8 mm.

Over 2 weken nog een echo om te kijken of die iets duidelijker zal zijn.

Wij zijn zo blij. Meiden die allemaal bezig zijn, ik gun jullie dit ook zo!

Geplaatst

Oh, gelukkig. Jessie dit was het nieuws waar voor ik inlogde. Van harte gefeliciteerd met weer een heel belangrijke mijlpaal. Heb je vandaag al wat kleins gekocht? Toen ik zwanger was mocht ik bij elke echo wat kopen voor het kleintje. Zo heb ik na de 1e echo een inimienie rompertje gekocht en trots dat ik toen was. Heerlijk genieten. Het blijft spannend weet ik uit ervaring, maar het genieten begint nu vast steeds meer te komen.

Wat is het vandaag toch een heerlijke, mooie zonnige dag.

Liefs Appel

Geplaatst

Whauw Jessie wat een goed nieuws. Ik heb speciaal even voor je ingelogd want was zo benieuwd hoe het er voor stond. Ik had een goed gevoel en dat bleek terecht.

Ik ben echt zo blij voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden