Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een mooi nieuws Jessie.

Die spanning is zo groot, ik weet er alles van. Maar vanaf nu genieten!

(al bleef ik het spannend vinden tot dat ik de baby echt elke dag ging voelen haha, elke dag een kleine bevestiging dat ze er nog staad zat)!

Voor mij ook goed nieuws, 7 embryo's dus morgen om 13.15 uur lig ik weer in de stoel!

Groetjes!!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook ik log speciaal voor Jessie in. Harstikke goed meid. Jipieeeee een kloppend hartje. Hoe bijzonder!

Gefeliciteerd,wat een opluchting hé. Jullie dag kan niet meer stuk.

Elin,heel veel succes morgen.

Geplaatst

Jessie, wat een heerlijke opluchting... ook voor ons op het forum want we leven allemaal enorm met je mee.. Ga genieten!

@emvelin, goede score zeg.. Jij hebt dus al plannen op Koninginnedag, hihi

Mijn punctie wordt maandag.. Vandaag na veel duwen de linker gevonden maar daar zit er maar 1 in.. Dus we gaan voor vier op rechts en misschien wel 1 op links..

Nu even tennissen

Veel liefs en oranje boven alvast voor morgen!

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal. Hartverwarmend zoals jullie meeleven.

We hebben het vanavond ook tegen de kinderen van mijn man verteld.

De een was dolblij, de ander ook maar moet het even op zich in laten werken.

Emvlin: voor jou ook zeker goed nieuws. Morgen krijg je de kwaliteit te horen. Dat is ook wel spannend. Kijk je van te voren op de digipoli?

Margot: Het gaat allemaal zo snel. Nu al weer de punctie gepland. Mijn duimen gaan overuren draaien voor jou.

Doortje: alweer 15 weken? Hoe gaat het met je? Heb je lichamelijk nog kwaaltjes.

Pammie: hoe is het met jullie kleintje?

Geplaatst

Wat geweldig Jessie het hartje. Meid ik ben zo blij voor jullie gefeliciteerd

Hoop dat morgen de ongi doorbreekt buikpijn was er vanavond dus hopelijk zet het door

Geplaatst

Ha raba, fijn, je mag nu toch zeker door omdat je de vorige keer niet kon starten? Tenminste, zo begreep ik het in Nijmegen.

Misschien lopen we elkaar nog wel tegen het lijf :-)

Geplaatst

Hoi Hoi,

Raba: de vlag hangt uit! (bij ons een uitdrukking voor een ongi, wel toepasselijk zo op koninginnedag). Maandag even bellen en dan hopelijk weer in de race.

Emvelin: mooie score. Jij bent nu in het bezit van 1 of 2 mooie embryotjes. Succes meid met het wachten. Mocht het lukken moet je je kindje maar Bea of Willem noemen :).

Fren: Bij jou ook alles goed? Nog geen last van het prikken?

Doortje; Fijn dat je een datum hebt voor de punctie weer een dag om naar toe te leven. Succes meid.

Vanmorgen naar de braderie geweest mijn man heeft behoorlijk wat spulletjes verkocht. Had hem net even aan de telefoon en hij baalde dat hij niet meer troep had. Volgend jaar dus maar eens even goed door de kasten weer heen. Ik kan nog geen babyspulletjes weg doen, want ik hoop toch zo dat ik ze heel snel nodig heb. En dan nu weer een keer voor ons zelf en niet om uit te lenen aan jan en alle man.

Meiden hopelijk allemaal een hele fijne dag nog. Ik neem zo een borrel op Bea. Ben blij dat er hier een paar meiden zijn de geen borrel kunnen nemen:0 (maar dan neem ik wel een dubbel, speciaal voor de niet mogen drinkers onder ons)

Liefs,

Appel

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Jessie, gefeliciteerd meid! Super!!

@ EmvElin, Succes met de WW!!

@ Fren, sterkte met je deca hoofdpijn, zeer bekend hier!

@ Raba, succes meid met je aanmelding!! Ik duim voor je!

@ Margot, succes met je punctie maandag!

@ diegene die ik vergeet, sorry!

Hier minder goed nieuws helaas. Onze behandeling stop hier. Partner heeft koorts 38.6. Vandaag zaadcontrole gehad en daar waren 3 bewegingsloze zaadcellen te zien en 1 levende afwijkende. Verder zagen mijn eicellen er minder uit dan de vorige keer. Veel minder om aan te prikken. Een paar grote en een paar kleintjes. Wij hebben dus besloten om te stoppen. Nu moeten we maandag bellen van hoe nu verder. Waarschijnlijk eind Augustus pas weer aanmelden ergens. (ivm 75 rustdagen ivm koorts en vakantie)

Meiden, ik lees met jullie mee! Geniet nog even van het heerlijke weekend. Dat proberen wij ook te doen.

Op naar de volgende poging..................

Liefs van mij!

Geplaatst

Hé Goofy, verdorie wat een tegenvaller. Wat zullen jullie balen. Ik weet hoe het is, helaas en dat is k.t. Maar wat ik niet begrijp jullie hebben toch zaad in de vriezer? Waarom is dat niet gebruikt? Of heeft het ook vooral te maken met de tegenvallende aantal follikels.

Sterkte meissie. Dikke knuffel. Op naar augustus dan maar.

Liefs Appel

Geplaatst

Hee goofy, ik ben speciaal online voor jou... Getver wat een slecht nieuws.. Ook ik begrijp het even niet, jullie hebben idd toch zaad in rietjes.. Gingen ze nu toch live zaad gebruiken? He, bah, dit is niet wat ik wilde lezen.. Ik dacht nog wel dat we misschien samen waren maandag..

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Appel en Raba, eindelijk weer beginnen.. Succes meiden!

Ik ben vanmiddag gebeld en de punctie is maandag om 9.00 uur. Ik moet al een half uur eerder komen om een infuus te laten zetten.. Ik ben echt bijna onmogelijk te prikken.. Het scheelt dat mijn man toch even een half uur van te voren een momentje voor zichzelf heeft in een spannend kamertje.. Ik ga dus straks de pregnyl erin prikken. De spuit vanmiddag al klaar gemaakt als een ware apotheker.. Ik vind dat wel de meest rottige spuit van allemaal.

Was vanmiddag even in de stad maar ik vind al die dronken mensen niks aan..

Geplaatst

@ Appel en Margot, de eicellen aan de linker kant waren idd moeilijk te zien en ze wist niet met zekerheid te zeggen of het er 5 waren die mee gingen doen. Aan de rechter kant zat er maar 1. Het was moeilijk te zeggen hoeveel ik er over zou houden. Heel weinig iig. Vorige keer ben ik wel +/- 24 keer aangeprikt en had er toen 15. Ik heb nu dus veel minder gereageerd dan op de 1ste keer stimuleren.

We hebben idd ook rietjes maar in combinatie met mijn resultaat behouden we liever deze poging en gaan weer voor een nieuwe kans. Met vers zaad, dan 2 rietjes en dan evt een mogelijkheid voor een spoedTese, dat hadden we nu niet. Geen vers zaad en geen Tese.

Ik denk een verstandige keus maar het doet wel heel veel pijn.

Waar doe je goed aan.....

Hadden we het toch moeten proberen.....

Ik weet het niet......

Je voelt je zo machteloos.....

Uiteindelijk denk ik dat we hier goed aan doen......

@ Appel, Bij jullie afgelaste 2de behandeling is dit toch niet als een betaalde behandeling gerekend neem ik aan?

Je gaat nu toch weer een "2"de behandeling doen?

@ Margot, succes met de Pregnyl en de punctie!

Geplaatst

Oh Goofy wat balen zeg. Maar ik denk dat jullie de goede keus gemaakt hebben ook al is die heel erg zwaar.

Je hebt zo weinig kansen die je vergoed krijgt en daar moet je voorzichtig mee zijn, en als deze keer niet zeker is zou ik deze kans ook niet op het spel zetten. zo hebben wij ook een kans minder gehad. Alles wat goed bij mij, maar bij mijn man was maar 1 zwemmertje. Dit hadden ze van tevoren niet gecontroleerd. Wat vervelend dat je nu minder goed gereageerd hebt als de vorige keer. Oh, het zit jullie ook niet mee. Heel veel sterkte

raba: jippie jij zult ook weer mogen gaan beginnen.

Ik heb hier thuis vanavond lekker een bbq gegeven voor ouders en zussen en aanhang om het kloppend hartje te vieren.

Wel eng hoor om dit zo vroeg al te vieren. Ik heb vandaag 2 van die kettingen met een belletje eraan gekregen en van mijn man een nijntje knuffel. Ik wil eigenlijk nog helemaal geen kadootjes tot ik 12 maanden ben. Maar iedereen heeft gelijk, ik moet nu eens gaan genieten en niet te bang zijn. Maar ja dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Geplaatst

Goofy: Ik vind het zo verschrikkelijk voor je. Hé bah, wat hebben jullie iedere keer een domper te verwerken zeg!

Dat het de beste keuze is op dit moment om te stoppen is verstandelijk misschien te begrijpen, maar je voelt je natuurlijk wel zwaar kl*te. Het hele traject hangt al van wachten aan elkaar en jij krijgt iedere keer weer die uitstel, pfffff.

Ik wil je heel veel sterkte wensen samen met je partner. Ik hoop dat het wachten straks dubbel en dwars wordt beloond.

Jessie: Meid, geweldig voor je dat je een kloppend hartje hebt gezien.

Genieten hoor, de tijd vliegt voorbij. Ik snap wel dat je bang blijft hoor, ik heb dat ook een hele tijd gehad.

Nu ik ons kindje begin te voelen wordt het al anders. Krijg je nog extra echo's?

Geplaatst

I

Oh Goofy wat balen zeg. Maar ik denk dat jullie de goede keus gemaakt hebben ook al is die heel erg zwaar.

Je hebt zo weinig kansen die je vergoed krijgt en daar moet je voorzichtig mee zijn, en als deze keer niet zeker is zou ik deze kans ook niet op het spel zetten. zo hebben wij ook een kans minder gehad. Alles wat goed bij mij, maar bij mijn man was maar 1 zwemmertje. Dit hadden ze van tevoren niet gecontroleerd. Wat vervelend dat je nu minder goed gereageerd hebt als de vorige keer. Oh, het zit jullie ook niet mee. Heel veel sterkte

raba: jippie jij zult ook weer mogen gaan beginnen.

Ik heb hier thuis vanavond lekker een bbq gegeven voor ouders en zussen en aanhang om het kloppend hartje te vieren.

Wel eng hoor om dit zo vroeg al te vieren. Ik heb vandaag 2 van die kettingen met een belletje eraan gekregen en van mijn man een nijntje knuffel. Ik wil eigenlijk nog helemaal geen kadootjes tot ik 12 maanden ben. Maar iedereen heeft gelijk, ik moet nu eens gaan genieten en niet te bang zijn. Maar ja dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Hihi je bedoeld 12weken 12 maanden zal wat zijn zeg. Begrijp heel goed dat je het moeilijk vind.

Goofy jeetje wat een moeilijke keus . Ik vind het knap weet niet of ik het had gekund. Maar vind het een goede keus.

Geplaatst

Yes appel super. Gaan we gelijk op. Hopelijk komen we er maandag door zal wel weer even duren

Margot super succes maandag.

Goofy onze 2 de keer hadden we er ook 6. Dat was ook minder dan de eerste keer. Daarom krijg ik nu een hogere dosis. Ben erg benieuwd ze willen dan eerder de 1fm doen.

Geplaatst

Hoi dames,

Raba: Ik ben nog niet ongi hoor. Ik slik nog een week de pil. Ik verwacht me 13 mei aan te kunnen melden. Dus mocht ik ook door mogen, dan verschillen we 2 weekjes, maar dat is bijna gelijk op.

Goofy; Klopt wij hebben eigenlijk het zelfde gehad als jullie. Heel weinig follikels en dan is het "zonde" om door te gaan en daar een rietje voor op te offeren, terwijl de kansen wel erg klein worden. Her ziekenhuis heeft ons gezegd dat zij het niet als een poging declareren bij het ziekenfonds. We kregen vrijdag wel een brief van het zilverenkruis met een bedrag wat op naam van mijn man wordt gedeclareerd. Wat dat is moeten we nog even over bellen. Horen jullie nog. Dat tegenschrijdige ken ik wel. Je weet dat het beter is, maar toch blijft het knagen als.

Wat zal dat een gezellige bbq zijn geweest Jessie.

Tot schrijfs.

Appel

Geplaatst

Ik had bij mijn allereerste keer maar twee follikels en daar hebben ze toen een escape iui van gemaakt.. Dit telt dan inderdaad niet als poging.

De pregnyl spuit ging op zich wel, maar ik later op de avond een hele zere rode plek op mijn buik, die is nog steeds gevoelig. Vandaag heb ik niet zo mijn dag, beetje chagrijnig.. maar ja maar even van het zonnetje genieten vandaag..

Geplaatst

Margot,heel veel succes morgen met de punctie.

Goofy,ik heb zo met je te doen. Het zit jou en je partner écht niet mee. Nu weer afwachten tot wanneer?

Jessie,wat schattig dat je een BBQ hebt gegeven om het kloppend hartje te vieren. Hoe bijzonder. Snap dat het allemaal nog heel pril is,maar voor jullie is het na een lange tijd zo bijzonder,logisch dat je dit met je dierbaren wilt delen. Met Jesse gaat het goed,hij doet het echt super. Het is zo'n heerlijk mannetje. Soms is het echt nog niet te geloven dat dat kleine schattige hummeltje echt van ons is.

Geplaatst

Hoi meiden,

nou ik ben lekker mijn a-tje aan het warm houden, terwijl er nog 3 het heel koud hebben haha, dus een superscore vond ikzelf.

Hopelijk komen de cryo's nooit meer de vriezer uit!!

Wat een wisselende verhalen hier!

@ Goofy, wat ontzettend balen zeg! Ook al weet je misschien dat het de juiste keuze is, zal het geen makkelijke keuze zijn.

Maar uit je onderschrift begrijp ij dat dit de 2e keer is dat koorst roet in het eten gooit?

@margot, veel succes morgen!!

@jessie, al een beetje aan het vieren geweest? Gelijk heb je! gewoon al proberen te genieten!

@raba, ik hoop dat je nu wel doormag, zou wel horen toch, er is ooit gezegd dat je maar 1 keer op de wachtlijst hoorde te komen, maar goed, jullie hebben al meegemaakt dat het toch niet zo werkt.

En iedereen die ik vergeet, sorry daarvoor!

Fijne avond

Geplaatst

Margot heel veel succes morgen.

Dames, ik zal deze week even niet kunnen reageren want ik ga met mijn mannetje en stiefkinderen een paar dagen op vakantie naar Groningen.

Geplaatst

Hee meiden,

HIer gaat alles prima. Heb eigelijk weinig last van kwaaltjes, alleen wat sneller last van mijn rug. Gewoon lekker rustig aan dan gaat het eigenlijk uitstekend. Ik kijk uit naar de echo van volgende week en naar onze vakantie over 4 weken. Dan gaat het al best weer snel allemaal want dan ben ik al weer 20 weken.

Jessie: ik ben echt zo blij voor je dat het hartje klopt. Leuk dat je vast een bbq hebt gehouden om het te vieren. Het blijft natuurlijk nog wel even spannend, maar als het hartje éénmaal klopt gaat het bijna nooit meer fout! Dus het komt bij jou ook helemaal goed!

Goofy: wat balen zeg dat jullie moeten stoppen. Ik snap de beslissing helemaal moet ik zeggen, maar het lijkt me wel erg moeilijk. Je leeft toch toe naar zo'n nieuwe kans en nu moet je weer wachten. Sterkte met het verwerken van deze domper. Probeer in elk geval lekker te genieten van de mooie zomer en rust in jullie lijf te krijgen zodat jullie straks vol goede moed opnieuw kunnen beginnen.

Alle andere dames die bezig zijn of bijna mogen starten: heel veel succes!

Geplaatst

Zo.

Dat was me wel het dagje weer!

Vanmorgen moest ik me een half uur van tevoren melden om het infuus te laten zetten, maar dat waren ze even vergeten om door te geven.. Dus dr woldering (of zoiets, lief mens in ieder geval, echt een lief mens) kwam me halen en herkende me nog van de vorige keer.. Nou dat infuus werd hem dus niet, dus punctie zonder verdoving.. Het is te doen maar geen aanrader.. Ze hebben een nieuwe stoel! Ja dat wist ik nog niet. De linker eierstok was verstopt achter een bloedvat en kon dus niet worden aangeprikt en in de rechter waren 4 mooie dikkopjes te zien. Die zijn aangeprikt en toen wachten..

Toen bleken er maar 3 eitjes meegekomen te zijn, waarvan er 1 niet goed was, dus ze gaan hun best doen met twee eitjes, niet veel, maar probeer wel heel positief te blijven denken, moest wel even slikken, maar goed.. De vorige keer waren ze allemaal bevrucht en dan zouden het er weer twee zijn.. Ik blijf ze positief instralen..

Mijn buik voelt echt heel pijnlijk, maar dat gaat vast wel weer snel over.. Ik had ook meer bloed dan normaal..

Nu moeten we wachten tot woensdag.. weer een spannend momentje.. Kan thuis niet op de digipoli want we hebben een apple, toch jammer.. Mijn man heeft wel een laptop maar die is mee naar zijn werk en hij is door de weeks niet thuis..

Ben nu aan het logeren bij mijn zus, dus dat is wel gezellig..

Nou meiden, fijne avond nog

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden