Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Margot, succes met wachten en sterkte met het buikje! Hoop op een 100% resultaat!

Knufff!

Meiden bedankt voor alles.:icon_flower:

Wij hebben een evaluatie met ons behandelend gyn (dr Woldringh!) op 26.05.11! Ik probeer ook nog een afspraak te krijgen met MMW voor die dag. Kunnen we wel gebruiken!

Meiden, fijne avond en veel liefs!!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Margot,

Is dat weer nieuw dat je je een half uur van te voren moet melden voor een infuus??

Ik hoop in elk geval voor je mee dat je twee prachtige bevruchtingen hebt. Ik kan me voorstellen dat het eerste resultaat wat teleurstellend was, maar er hoeft maar één goede bij te zitten.

Lekker rustig aan nu en dadelijk maar goed broeden!

Liefs Dorien

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Wij lopen ook in het UMC Radboud.

In april hebben we ons voor het eerste mogen aanmelden. Helaas hadden ze geen plek meer.

We staan nu op de reserve lijst. En mogen ons weer in mei aanmelden.

Helaas hebben ze dan nog minder plek, omdat ze in de vakantiemaanden minder personeel hebben.

Maar gewoon proberen zei de secretaresse. Dat gaan we dus ook maar doen en hopen dat we dan wel mee mogen doen.

Groetjes,

Geplaatst

Yes wij zijn aangemeld. Dus binnenkort de koelkast weer vol.

Goofy een digiknuf voor Jou. Ik vind het zo erg voor jullie

Geplaatst

@doortje Nee hoor een infuus doen ze normaal ter plekke, maar ik ben heel moeilijk te prikken.. De vorige keer waren ze al een kwartier druk met het aanleggen van het infuus en omdat ik de eerste in een lange rij van puncties was willen ze niet uitlopen.. Scheelt dat het prikken bij mij dan weer zo gebeurd is..

@raba goed nieuws! Dit gaat hem worden!! altijd gezellig zo'n volle groentela..

@rican hoop dat het toch lukt.. Ik dacht altijd dat als je de ene maand niet kan komen, je de volgende maand er zeker bijzit.. Maar dat is dus niet zo.. Vervelend dat je dan moet wachten wanneer je er zo klaar voor bent..

@goofy.. oh mevr woldringh.. Ik heb als eigen arts geloof ik nu Angelique van Dongen, maar ik ruil haar zo in voor dr Woldringh.. Niet dat ik al veel contact met Angelique gehad heb, maar ze ging even helpen bij het maken van een echo, nou hardhandig is er niks bij... Wat is MMW?

Geplaatst

@ margot, dus jij was degene die tijdens mijn punctie de arts wegriep :laughing9:

Lag ik er bijna klaar voor, moest de arts weg...

Ik vond haar tijdens de punctie erg prettig trouwens.

@ Raba, super dat je door mag!!

Sorry meiden, verder niet reug gelzezen, en ga weer aan het werk! Tot later!

Geplaatst

Hoi meiden!

Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen... ben op vakantie geweest!

T was erg fijn al heb ik me vaak beroerd gevoelt en moeten overgeven.. maargoed dat neem ik natuurlijk voor lief!

Vandaag weer een echo gehad en het hartje klopt nog steeds en wat is t ukkie gegroeit! Er waren nu al beginnende armpjes en beentjes te zien....

Jesse, wat fijn dat jou echo ook goed was!! Wanneer heb je de 2e?

Goofy, wat gigantisch balen meid... denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!!!

Sterkte...

Geplaatst

@ Margot, ik geloof dat ik het niet zo netjes heb opgeschreven. Ik corrigeerde je niet hoor... ik wilde je alleen laten weten dat ik haar als behandelend arts heb. Gwendolyn Woldringh. Supermens, heel lief. Bij mijn 1ste punctie en nu bij de echo had ik Dr Linssen. Ook wel aardig maar heel zakelijk. Ik ben niet zo van het zakelijke, ben meer van het warme soort om maar even zo te zeggen....

MMW = medisch maatschappelijk werk....

Hoe gaat het met je??

@Raba, Yes meid, super dat je door mag! Op naar de apotheek en vullen maar die lade! Succes meid!

@Lara, fijne vakantie gehad? Fijn dat de echo goed was!

@ Rican, succes en welkom!!

Hier een huildag gehad. Zou vandaag de punctie gehad hebben.....

Waarom... het had zo anders kunnen zijn maar het voelt gewoon niet goed.

Je hoofd zegt het is goed, je hart zeg had het toch gewoon geprobeerd....

Meiden, succes met alles en tot gauw.

Ik neem even afstand maar kom zeker geregeld kijken en reageren.

Morgen en overmorgen kom ik niet, even rust maar meiden, jullie zien me gauw weer!

Knuf en kussen en nogmaals succes!!!!

Geplaatst

@ Margot; Ik kan me goed voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent, maar inderdaad positief blijven denken. Want het kan nog steeds gewoon lukken. Ik duim in ieder geval voor een 100% bevruchting. Nog 1 nachtje slapen en dan weet je meer. Is bij jou bekend waarom je ook steeds zo weinig follikels/ eitjes hebt? Ik heb dit nu ook 2 keer gehad en ben benieuwd of er bij jou een oorzaak voor is. Ik snap dat je hoofd hier nu niet naar staat, maar misschien dat je later eens wil antwoorden op deze vraag. Ik hoop dat het gezellig bij je zus is en dat je morgen goed nieuws krijgt.

Dr. Woldring is ook ons behandeld arts. Vind haar ook een hele lieve vrouw. Ze herkent je echt. Ik vind ze eigenlijk allemaal aardig hoor, maar zij heeft iets warms wat erg prettig is in deze situatie.

@ Goofy: Helemaal niet raar hoor dat je er een beetje door heen zit. Het had zo anders moeten zijn. Neem lekker de tijd voor je zelf. Als je zin hebt lees je mee en voel je niet verplicht om hier te reageren. Toen bij ons de laatste poging werd stop gezet had ik de dag zelf er nog niet zo'n naar gevoel over, dit kwam pas wat later wat jij nu ook schrijft. Een hele dikke knuffel en het gaat lukken Goofy. Die hoop moeten we zeker vasthouden.

@Rican; Welkom hier en schrijf gezellig mee.

@ Raba: Joepie, het gaat weer beginnen. Succes meid, dat het geluk nu een keer met je mag zijn.

@iedereen: een hele fijne avond en tot schrijfs.

Ik ben nu heerlijk een paar dagen vrij. Werk bij de overheid dus 5 mei is elk jaar een vrije dag.

Liefs Appel

Geplaatst

He Meiden,

Sorry kon even niets van me laten horen maar hier ben ik weer!

Ten eerste Goofy wat een moedige keuze echt waar, ik snap dat het heel moeilijk is om je er bij neer te moeten leggen maar julllie doen er echt verstandig aan nu is je poging in ieder geval bewaard gebleven, stel dat het bij ons fout gaat nu (ga er niet vanuit hoor maar je moet het wel in je achterhoofd houden natuurlijk) dan kunnen wij ook pas op zijn vroegst weer in September beginnen omdat mijn man in Juni voor 3 weken moet worden opgenomen in een ziekenhuis in Drachten (heel ver weg bij onze woonplaats vandaan) Ik vindt het echt heel erg rot voor je ik denk aan je!

En Jessie wat een fantastich nieuws!! ben zo blij voor je!

Emvlin is er bij jou een A-tje teruggeplaatst? Top meid!

En Margot morgen de uitslag toch? zal voor je duimen,!! Ik had trouwens tijdens de punctie ook Mevr Woldringh en dat is inderdaad echt een schat van een mens! en volgens mij kicked ze erop om geen verdoving te geven want die kreeg ik ook niet hihi!

Hier gaat alles wel o.k wordt alleen gek van mezelf kan aan niets anders denken dan aan mijn evt zwangerschap ben zo onzeker over alles, bij elk krampje,steekje wordt ik al nerveus K'weet dat ik het niet moet doen maar ik weet niet hoe ik dat moet uitschakellen....iemand nog een tip?

Heb vandaag staan huilen op mijn werk (niet normaal haha)en ik ben helemaal niet zo'n huilebalk eigenlijk maar ik trok het echt helemaal niet meer vannochtend, er was afgesproken dat ik het deze twee weken een beetje rustig aan zou doen in afwachting van, maar ik kreeg het meest stressvolle klusje van de hele zaak!! en die duurt nog 3 dagen het zijn ook allemaal mannen waar ik mee moet werken en af en toe denk ik weleens mannen grrrrrrr! (werk op een drukkerij) kwou dat ik nu 2 weken vakantie had!!

Ben alleen bang nu dat ik misschien door mijn gestress iets verpest heb in mijn buikje...

Maar ja we gaan van het positieve uit!!

Ik heb volgens mij helemaal geen eigen behandelend arts nu want die ik had is weg Dr. Smeenk had ik, ook een hele fjine man!

Bij de TP Veenstra ook een slimme en vooral kundige vrouw!

Nou Meiden Iedereen weer héééél veel succes met alles Ik denk aan jullie!!

Dikke kus van mij X

Geplaatst

Loezie, probeer je nie te veel zorgen te maken over het feit dat je je zorgen maakt :-) een IVF arts in het vu in Amsterdam zei 1,5 jaar terug tegen mij dat je niet echt iets kunt doen - goed of slecht - om het resultaat te beïnvloeden. E met natuurlijk niet gaan worstelen, maa dat was je ast niet van plan..

Wij hebben dr Veenstra, heb haar alleen nog nooit ontmoet! Gek eigenlijk, aa komt doordat we de intake hadden met een andere arts die later weg ging . Veenstra heeft ons toen overgenomen. Fijn om te lezen dat jullie tevreden over haar zijn!

Geplaatst

Sorry meiden breek ff in zag namelijk bij Loezie dat de heer Smeenk weg is in het Radboud???? Dat was namelijk ook mijn behandelend arts en baal er goed van als hij weg is. Ik had echt zo veel vertrouwen in die man. Weet iemand iets meer bij toeval?

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

Goh dr Smeenk weg.. Ik miste hem al op het fotobord..

@goofy kan me het zo voorstellen, dat je verschrikkelijk baalt.. Zo had ik in februari echt een k..week in de tijd dat ik uitgerekend zou zijn. Oh en ik nam je verbetering niet als kritiek op hoor, vond het wel fijn om te weten hoe je het nu echt schreef. Hoop dat je snel rust vindt bij je besluit, denk dat het een geod besluit is, je krijgt maar weinig kansen en dan wil je wel een goede kans hebben.

@loezie, vervelend he die wachtweken.. Je maakt je zorgen om niks en inderdaad je kunt echt niks doen, behalve positieve energie aan jezelf besteden..

Ik werd vanmorgen om 10 uur al gebeld, hart zat even in mijn keel omdat ze gezegd hadden pas na 11 uur te bellen.. Maar goed nieuws, de twee eitjes zijn allebei bevrucht en morgen hebben we dan ook de tp van 2 embryootjes.. een pak van mijn hart.. De vrouw van het lab( tenminste dat denk ik, weet het niet goed..) was heel lief, ook al, ze zei dat ze de embryootjes even goed ging toespreken dat ze moesten blijven plakken dit keer, zo schattig hoe die mensen met je meeleven..

Oh sorry @emvelin.. was niet mijn bedoeling om jouw punctie te storen.. wel fijn dat ze het goed deed bij jou..

Ik vind het trouwens wel een beetje raar dat er zo'n wisseling van de wacht is en dat ze je niet even laten weten wie je nieuwe arts dan wel wordt.. minpuntje! Maar goed er zijn zoveel pluspuntjes, die kunnen ze nog wel erbij hebben..

@appel, natuurlijk mag jij dat vragen.. Bij hebben ze geconstateerd dat mijn ah nog wat waarde laag is.. dat houdt in dat ik een verminderde eivoorraad heb, ze hebben daar prachtige termen voor maar die weet ik even niet meer.. In Arnhem waar ik eerst 3 jaar geweest ben zijn ze daar nooit mee gekomen en bij ons allereerste bezoek in Nijmegen werd dit door Dr Traas gelijk op tafel gelegd.. Ik ben natuurlijk ook al wel wat ouder.. 37, maar om nu al door mijn eitjes te zijn is best gek.. Ik spuit dan ook heel veel puregon om nog maar zoveel mogelijk eitjes rijp te krijgen en dat wisselt elke keer, maar ik heb nog altijd 2 embryoos teruggeplaatst gekregen, geen cryo's.. Dus ach, het is niet leuk, maar het kan nog wel..

Nou ik ga even aan de koffie,

Liefs

Geplaatst

@ loezie inderdaad geen zorgen over maken. Ik denk dat het embryotje namelijk ook de liefde voelt van je omdat het zó welkom is. Sterkte verder nog in de wachtweken. Wanneer mag je testen?

@Margot: Wat goed dat ze allebei bevrucht zijn. Een score van 100%, dat moet toch iets goeds betekenen. Ik heb helaas het zelfde als jou. Ook sinds wij gaan voor een brusje een lage opbrengst met eitjes. Ben zelf 31, dus eigenlijk ook daar nog veel te jong voor. Ik ga de volgende ronde 300 ie spuiten het maximale. Ik hoop dat er dan wel wat te vinden valt. Bij mij willen ze die AH- waarde niet meten, vonden ze niet nodig.

Een hele fijne tp morgen en succes met broeden. Hou ze lekker warm en lekker bij je. Ik hoop dat het toespreken dit keer zijn werk doet:)

Ik heb zelf ook zo'n zin om weer te gaan beginnen. Zit er eigenlijk over te denken om morgen gewoon te bellen. Ik ben aan de pil en volgens mij kan je dan gewoon beginnen. Weet niet precies zeker of dit kan want ik heb wel een stopweek gehad, maar zit te twijfelen om daar morgen toch gewoon eens even een belletje over te doen. Nog even een nachtje over slapen. Ik laat het nog wel weten hoe en wat.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Appel gewoon proberen. Ik hoop zo dat het lukt voor je.

Balu je hoeft je toch niet te verontschuldigen inbreken mag altijd.

Ik heb trouwens ook dr feenstra.

Zij heeft mijn 2 tp gedaan en onze tweede poging.

Ze is echt super lief.

Ik hoop dat ik haar weer heb en ook iemand die goed kan prikken.

Niet degene bij mijn eerst poging die kon niet goed prikken.

Yes Margot top zeg. succes morgen met de tp en dan broeden maar en op naar groen

Geplaatst

Goedeavond!

Voel me weer een stuk beter en dat allemaal dankzij mijn moeder en jullie! Jullie zijn ook allemaal zo lief! echt fijn om jullie te "kennen"

En ja dames helaas maar waar Dr Smeenk is echt weg....Zelf baalde ik er ook stevig van hoor toen ik het hoorde, ik had ook heel veel vertrouwen in die man, ik vindt dat dankzij hem wij zijn waar we nu zijn: een tp van een a-tje! Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit hij in Tilburg in het ZH daar zat ie ook al toen hij ook in het Radboud werkte.

Margot heel veel succes morgen en de aankomende wachtweken!!

Appel 13 mei mogen wij (als alles goed gaat) testen ik wou dat het al zover was!!

Fijne avond nog allemaal! Succes

Liefs Loes Xx

Geplaatst

Nou we zijn net terug uit het ziekenhuis en hebben twee prachtige A- embryo's teruggeplaatst gekregen.. Dus nu een beetje plak erbij en broeden..

Er waren er trouwens een heleboel vandaag, ik denk wel zeven.. Mag op 20 mei gaan testen maar dan ben ik op kamp met groep 8, dus dat wordt de dag erna..

En nu ga ik van dit goede nieuws genieten en van het mooie weer natuurlijk, hihi

Liefs

Geplaatst

Whaaw Margot, twee Atjes! Topscore dus. Nu lekker broeden! Zet m op meid.

Ik heb mijn tweede behandeling iedere avond even lekker een pittenzak op mijn buik gelegd en veel languit op de bank gelegen. Wie weet helpt het jou ook!

Geplaatst

Margot super!! Gefeliciteerd!! Ben zo blij voor je!

het is wel de maand van de A-tjes he!!

Dat moet een goed teken zijn!!

Xx

Geplaatst
Sorry meiden breek ff in zag namelijk bij Loezie dat de heer Smeenk weg is in het Radboud???? Dat was namelijk ook mijn behandelend arts en baal er goed van als hij weg is. Ik had echt zo veel vertrouwen in die man. Weet iemand iets meer bij toeval?

Groetjes,

Nathalie

Dr Smeenk weg? Sta ik ook even van te kijken. Hij was ook mijn behandelend arts,en heeft de punctie ook gedaan bij mij. Erg fijne (rustige) man.

Geplaatst

Margot: Super! 2 A-tjes teruggeplaatst. Succes met broeden, maar dit is in ieder geval voor nu een hele mooie opsteker. De duimen draaien hier weer volop.

Ik heb vanochtend gebeld of ik me nu al aan kon melden. Werd later terug gebeld dat dit niet kon, omdat ik een stop week heb gehad en ik nu dus nog te kort de pil slikte. Mijn verwachting nu is dat ik met volgende week vrijdag aan kan melden. Gewoon nog even wachten dus. Nou ja ik heb het gebrobeerd. Nee, heb ik ja kon ik krijgen. Nu maar hopen dat ik wel door kan als ik bel.

Iedereen een fijne avond en tot schrijfs.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ margot! Goed zeg 2 atjes! Succes in deze vreselijke weken!

@appel, jammer zeg, maar idd je kon het proberen! Hopelijk hebben ze als je belt plek voor je!

@loezie, hou je het een beetje vol, de wachtweken? Spannend he! het spuiten enzo ga ik vrij makkelijk doorheen, maar die wachtweken vindt ik zo vreselijk.

"gelukkig" wordt ik vrij snel ongesteld, de 1e keer dat het mislukte ging het op dag 10 mis, en afgelopen keer al op dag 8. De keer dat het wel lukte had ik op dag 11 ( en het was zelfs al in de avond) een overduidelijke positieve test in handen.

Laten we hopen dat het voor iedereen opgaat!

@Goofy, hoe gaat het?

Nog 1 dagje werken en dan weekend... zaterdag verjaardag van mijn broertje, en zondag even langs de moeders in de ochtend, en in de middag lekker naar het bos!

Meiden alvast een fijn weekend!

Geplaatst

@ Raba, je bent lief! Dank je wel!!! Knuf terug meid! Hoe gaat het met jou?

@ Margot! Super meid, 2 Atjes. Succes met de ww en ik duim voor jullie!

@ Emvelin, Lief dat je naar me vraagt! Het gaat redelijk. Zo mijn huilmomenten. Ik heb van het weekend even echt rust en elke dag is er weer 1 dichter naar de volgende behandeling! Het gaat helemaal goed komen. Voor ons allemaal!!

Maandag ga ik ook weer aan de lijn werken! Ben nu 7 kg zwaarder. Gisteren de laatste deca gespoten. Daar ben ik nu dus ook weer even vanaf!

Meiden, het gaat jullie goed met de behandeling. Ik blijf zeker bij jullie al is het wel wat minder eventjes!

Goed weekend!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden