Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Goofy, mijn man is ook een behoorlijke binnenvetter, maar inderdaad aan kleine dingetje kan ik dan toch merken dat hij er mee bezig is. Klinkt misschien stom, maar ik ben dan gewoon blij als hij een keer een opmerking maakt. Want zoals nu in deze wachtmaanden ben ik er wel gewoon mee bezig en soms voelt dat dan een beetje alleen. Als hij dan ook zo tussen neus en lippen door er een opmerking over maakt, voelt dat gewoon extra fijn. Ik kan me dus goed voorstellen dat zijn opmerking gewoon top is. Ik ben aan de pil en verwacht rond 19 december ongesteld te worden. Ik ga ons dan weer aanmelden en hoop dat we dan ook door kunnen. Ik verwacht namelijk dat dat een druk maand is voor het aanmelden, dus het is dan even spannend of we doorkunnen. Maar goed dat zien we dan allemaal wel weer. Als jullie goed nieuws krijgen (duim duim) wanneer denk je je dan aan te melden? Of is deze vraag nog wat te voorbarig voor je gevoel?

@ Jessie: succes met je evaluatiegesprek. Ik hoop dat je alle antwoorden op jullie vragen krijgt.

@ Margot: Ik kan me voorstellen dat jullie even een rustmaandje willen. Even de troep uit je lijf. Succes

Groetjes

Appel

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Margot, meid ik geef je groot gelijk. Meldt je aan wanneer je gevoel daar goed voor is.

@ Appel, je omschrijft precies hoe ik het ook voel. Ik weet even niet precies wanneer er een aanmeldstop is in het Radboud. Heb je daar naar gekeken. Dan kan je evt. eerder stoppen met je pil of bv. 1 weekje doorslikken. Wat ons betreft is het eigenlijk heel spannend van hoe nu verder??. Het hangt of staat met het vinden en invriezen van het zaad. Als dat is gevonden en het is gelukt om het in te vriezen mogen we weer gaan stimuleren. Dan meldt ik me gelijk aan bij de eerste menstruatie. Als het niet lukt om in te vriezen moeten we weer op de wachtlijst voor een gesprek over een Tese met de uroloog. Mijn partner is al heel vaak geopereerd in het geslachtsgebied en ziet hier bergenhoog tegenop. De eerste keer stond er nml ook een spoedtese gepland maar door alle angst/onzekerheid, weinig voorlichting en spanning heeft hij deze net voor de punctie afgezegd. (wel met mij in overleg natuurlijk, mede ook omdat zowel de artsen (4 stuks) die hem hebben onderzocht de kans op totaal geen bewegend zaad heel klein achten, maar ja, 1 % is ook kans op dat het niet lukt, hebben we helaas van dichtbij ondervonden). Maar goed, ik blijf heel positief en ga van het beste uit.......

Weltuste en ik duim voor je dat je gelijk door mag wanneer je je aanmeldt. Kijk ook even op de digi-poli voor de aanmeldstop, weet echt niet wanneer deze is, ben er niet mee bezig..........

Succes!!!!!!!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Jessie@helaas is het probleem bij de politie nog niet opgelost.

Ze zouden terug bellen nou hebben ze dat wel gedaan maar drukte ik ze per ongeluk weg. En daarna belde ze niet meer en ik kan alleen naar zo'n 0900 bellen en dat krijg ik vast en zeker weer een stomme muts aan de telefoon die zegt dat het niet kan dat de politie de verkeerde datum heeft ingevuld. I.p.v dat de politie hier het al toe heeft gegeven. Hopelijk kan ik straks tussendoor nog even erheen.

Volgens mij zijn bijna alle mannen binnenveters. Die van mij is er ook één. En daardoor barst er ineens om en toe een bom los. Erg lastig. Hij heeft veel vrienden maar daar praat die ook nooit over de angst maar gelukkig bij één vriend die hoeft hem maar aan te kijken en dan komt het los de tranen en agressie en angst. Maar hierna begint het weer van voren af aan. Sommige mensen vragen zich af hoe ik het vol hou. Nou ik hou zoveel van mijn man dat, dat het overwint. En dan bel ik zijn vriendje op en dan kunnen ze praten hij wil niet maar die vriend heeft iets magisch waardoor het lukt. Zo blij zijn wij met hem.

Geplaatst

Zo, wat is er weer veel geschreven!

Te veel om op iedereen persoonlijk te reageren.

Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier eigenlijk niet veel te melden. Voel en merk eigenlijk helemaal niks. Dus ja dan ook weinig te melden hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb gisteren mijn punctie gehad..

Je kan bij umcn op je eigen pagina bijhouden hoe je embrio het doet. Ik kan niet zien hoeveel cellig ze zijn. Hoe kijk ik er en kan ik dat meteen zien?

Groetjest

Geplaatst

@ Jessie: Hoe is je evaluatiegesprek gegaan in het Radboud? Heb je nog antwoorden gekregen op je vragen en kon je er wat mee?

@ T.K.: Is de punctie meegevallen? Ik hoop het voor je!

En had je veel follikels en hebben ze mooi eicellen gevonden?

Je kunt morgen pas zien hoeveel er bevrucht zijn op de poli en overmorgen zie je pas een foto van de embryo en weet je ook de kwaliteit.

Dat vind je allemaal onder "mijn behandeling" en de foto's staan onder het tabblad "terugplaatsing".

@ Balu: Niets te melden? Dat is niet veel.. haha.. Maar wel herkenbaar want ik heb ook niets te vertellen.

Ik voel al dagen een ongesteldheid aankomen en dan is het weer weg.

Dacht net echt "ja hoor ik word ongesteld" maar het waren de vieze bollen.

Ik heb knallende koppijn..

Ik verwacht er eigenlijk helemaal niets meer van..

Geplaatst

Hey Sanne,

Jij voelt dan toch meer dan ikke hahaha. Ik voel echt werkelijk waar helemaal niks. Heb geen buikpijn of iets waar ik de schuld op kan leggen. Voel me eigenlijk heel "normaal" zeg maar. Zo frustrerend bah. Maar ja moet nog anderhalve week wachten jakkes.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Sanne, ze hebben 24 eiblaasjes eruitgehasld. Ik zal gisteren op de site dat er 19 bevrucht zijn. Maar voor de rest zie ik niets..

Ik wordt morgen gebeld hoelaat vrijdag de terugplaatsibg is.

Groetjes

Geplaatst

Jessie,hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk hebben jullie een goed gevoel over gehouden aan het gesprek.

Goofy,8 december komt steeds dichterbij! Ik kan me zo goed voorstellen dat je wel staat te "springen" om weer verder te gaan.

TK,spannend,en wat een hoop follikels!

Nathalie en Sanne,voor jullie is het maar wachten,en wachten,en wachten.

Die bolletjes vond ik ook zo vies,je breng het wel hoger in met zo'n inbrenghuls,maar die troep zakt allemaal weer beneden,wat inderdaad

als een "ongie" aan kan voelen (Sanne,dit had ik ook).

Het is gewoon doodeng om deze dagen naar het toilet te moeten.

Ik ga voor jullie beiden vreselijk duimen.

Geplaatst

Sorry dat ik eergisteren niets van me heb laten horen na het evaluatie gesprek maar ik voelde me zo slecht. De arts ging er eigenlijk vanuit dat we nog een poging gingen doen. Hij dacht dat we er pas 2 hadden gehad maar had die in Veldhoven niet meegerekent.

Hij zei wel dat hij een behandeling voor ons nog zou zien zitten met de kansen.

Maar ja daar hebben we het geld niet voor. Hij stelde voor om toch eens een paar verzekeringsmaatschappijen te bellen omdat sommige ook een vierde vergoeden.

Nee heb je ja kan je krijgen.

Hij vond het ook wel een optie om donorzaad te gaan gebruiken meer omdat de behandeling dan voor mij minder belastend zou zijn want dan zou IUI nodig zijn.

Verteld dat in de fertiliteitskliniek hier een wachtijlijst van anderhalf jaar voor is mits je aan wedekerigheid doen, dus zelf eicellen afstaan en dan zaad ervoor terugkrijgen. Dan hoef je niet op de wachtlijst.

Dit vond de arts maar niets omdat dit ethisch niet goed is. Ik vertelde ook dit ethisch ook moeilijk te vinden maar dat de wens zo groot is. Hij moemde het een beetje chantage van de kliniek uit omdat als je de wedekerigheid niet doet je op de wachtlijst moet. Ik geef hem wel gelijk, maar ja.........

Hij heeft me enorm aan het denken gezet en daar had ik het heel erg moeilijk mee.

Ook zet mijn ongi zich niet door. Na 1 week steeds een streepje oud donker bloed te hebben gehad is het nu volledig gestopt. Het zal de aankomende dagen nog wel wel komen maar ja, toch krijg je dan een sprankje hoop al weet je verstand dat dit niet kan.

Nou dat was mijn verhaal weer eens.

De 2 dames in de ww. Houden jullie het nog vol. Oh Sanne, dit zijn wel de zwaarste dagen voor jou denk ik. Ik denk geregeld aan je.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Ik kan me voorstellen dat dit een moeilijk gesprek geweest is als ik je verhaal zo lees. Wel fijn natuurlijk dat een arts nog mogelijkheden ziet, maar dat is wel heel zwaar als je zelf weet dat één en ander financieel niet uit kan.

Laat het allemaal rustig bezinken zou ik zeggen en neem de tijd om te beslissen wat jullie willen.

Hi T.K.

Mooie score hoor. Ik hoop voor je op mooie delingen. Wachten duurt altijd lang natuurlijk.

Nathalie en Sanne,

NOg even volhouden dames. HOpelijk is het wachten waard en krijgen jullie positieve testen. Een beetje positiviteit kunnen we wel weer gebruiken hier!

Ik ga zelf vanmiddag voor evaluatie naar het ziekenhuis. Ben heel erg benieuwd wat ze ons te vertellen hebben, maar heb ik behoorlijk wat vragen die ik wil stellen. Zo vraag ik me nog steeds af wat nu precies de reden is van het weinig aantal bevruchtingen de vorige keer omdat ze na de punctie aangaven dat het zaad van genoeg kwaliteit was en ook de eiblaasjes er mooi uitzagen. Ik weet al wel dat we verder gaan met ISCI, maar heb daar ook nog wel een hoop vragen over moet ik zeggen. WE gaan ook gelijk DD bespreken daar. We willen daar gewoon eerlijk over zijn en de verschillende mogelijkheden naast elkaar neer leggen.

Geplaatst

Even een snelle reactie.

Er gebeurd erg veel hier, een hoop te lezen als je even niet in bent gelogd.

Ik denk aan jullie allemaal en lees alles mee.

Ben momenteel flink aan het klussen in mijn moeder haar nieuwe huis. Ze heeft verder niet veel hulp dus komt er veel op mijn partner en mij af. Verder werken we ook fulltime erbij dus................. Gaaaaappppppp ben moeeeeeeeeeeeeeee. (maar doe het met liefde en plezier hoor!!)

Meiden, ik tel heel erg af en ben zo blij als het zover is..............

Bedankt ook voor jullie medeleven!

Groetjes en binnenkort meld ik me weer voor een langer en persoongericht verhaal!

Knuffffff,

Goofy

Geplaatst

Ff korte update van mijn kant:

Gisteren goed gesprek gehad, maar heeft niet veel nieuws gebracht. Dat we over zouden gaan op ISCI wisten we al, maar is nu definitief besproken. Daarnaast gaan ze de dosis puregon iets naar beneden halen om iets minder eicellen te krijgen de volgende keer en zo er voor te zorgen dat ik geen overstimulatie ga krijgen (zat ik tegen aan de vorige keer). Waarom de bevruchting nou zo moeilijk gaat kunnen ze niet precies zeggen helaas.

We hebben ook met haar gesproken over Dusseldorf en de technieken daar (waarom doen ze dat in NL niet). Weer genoeg om over na te denken als we woensdag in Dusseldorf geweest zijn.

We mogen ons in elk geval bij de volgende menstruatie (rond 12 december) weer gaan aanmelden.

Geplaatst

@ Doortje: weer een hoop om over na te denken!

Ik hoop dat ICSI beter gaat voor jullie!

@ Goofy: succes met klussen!

@ Sanne: spannend dit weekend! Ik duim voor jullie!

Ik hoop dat je lijf je voor de gek houdt en dat je klachten niet komen van een eventuele menstruatie!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

@Jessie: Ik lees dat jullie erg aan het denken zijn gezet. Moeilijk is dit, hoor! Heel veel sterkte samen om tot een goed besluit te komen. Wat ik vooral triest vind om te lezen is dat geld nu ook een rol moet gaan spelen. Was alles maar wat makkelijker in het leven. Dikke knuffel.

@Goofy: Veel plezier met klussen en slaap lekker als je daar aan toe bent.

@Sanne: Voor jullie wordt het nu echt spannend. Veel succes.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Lieve allemaal,

Bedankt voor de reactie's weer! Het klussen gaat goed:happydance:! Het wordt echt heel erg mooi.

@ Sanne, succes met de test! Morgen toch als ik het goed heb onthouden. Ik duim voor jullie.

@ allemaal, knuffels voor jullie :icon_flower:.

Tot gauw en weltuste.

ps, gisteren was ik op een surpriseparty van een vriendin. Haar man werd 40 jaar. Ze hebben bij het bedanktpraatje ook maar gelijk bekend gemaakt zwanger te zijn. Slik, ben er toch wel een beetje ondersteboven van. Ben ook erg blij voor ze maar toch.......

Geplaatst

Hoi goofy,

ik vind het ook heel zwaar iemand zegt dat ze zwanger zijn pff.. onze droom komt ooit ook uit..

Kusjes

Geplaatst

Oh goofy, getver wat een rotbericht.. Ja niet voor hun natuurlijk! Zo deed een buurvrouw van mij dat vrolijk tijdens een buurtetentje.. En dat terwijl ze van onze situatie wist. Heb nog nooit zo'n beroerd etentje gehad. Ik vraag me achteraf wel eens af waarom ik daar ben blijven zitten. Ik zou dat nu niet meer doen.

Geplaatst

@ Sanne; En? Heb je al getest. Heb m'n duimen gek laten draaien ik hoop zo op goed nieuws voor jullie!!!!!

@ Goofy; Jeetje kan me voorstellen dat je er van onderste boven bent na zo'n bericht. Het is gewoon zo'n raar dubbel gevoel je bent blij voor hun maar verdrietig omdat jullie het nog niet hebben. Maar dat moet goedkomen! Heb daar alle vertrouwen in.

@ Doortje; Hmm weer een hoop informatie om over na te denken dus. Ik ben benieuwd wat ze in Dusseldorf zeggen wat voor jullie er nog mogelijkheden zijn!

@ Paula; Voor jou is het nu al lekker weer aftellen jeetje wat gaat dat snel zeg!

@ de rest; als ik iemand ben vergeten sorry.....

Hier gaat het wel z'n gangetje. Ben ontzettend moe en heb niet altijd zin om te reageren. Lig echt iedere avond al voor 9 uur op bed en wordt de volgende ochtend om 7 uur pas wakker GAAAP. Echt lamlendig. Verder kan ik nog steeds niets zeggen over wat ik voel, ik voel echt helemaal niks! Ik kan alleen maar hopen dat dat juist een goed teken is.

Meiden een fijn weekend nog.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
IK BEN ZWANGERRRRRR

Vanmorgen hebben we positief getest :zwanger:.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kei goed hoejoe joehoe joehoe ooh ik ben zo blij voor je whoehoe helemaal top gefeliciteerd meid nu lekker 8 maanden broeien ooh ben zo blij voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden