Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

ff een kort berichtje hierzo. Het gaat niet lekker heb sinds vrijdag ontzettende kiespijn. Gisteren toch maar de tandarts gebeld en kon gelijk terecht. Zenuw/wortelkanaalbehandeling gehad en verga nu echt van de napijn (tenminste ik hoop dat het dat is). Antibiotica gekregen die ik gelukkig mag innemen. En de paracetamol helpt voor geen meter voel me dus knap ellendig. Morgen hebben we de TP van 1 cryo, de andere heeft het helaas niet overleefd snik snik. Ik hoop dat het dit keer weer gaat lukken en dat deze blijft zitten. Maar voor nu hoop ik dat die pijn in mijn mond minder word wat een ellende. Ga nu proberen te slapen wellicht voel ik me morgen weer wat beter. Ik zal dan ook wat uitgebreider reageren. Sorry meiden....

Liefs,

Nathalie

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Balou@ dat is erg ja als je tandpijn hebt. Heb ik ook een keer gehad en dat deed zoveel pijn dat ik het gevoel had dat ik mijn kop wel tegen een muur wilde slaan. Vandaag de TP. Heel veel succes, en dat jij samen met Sanne maar eens goed nieuws mogen brengen.

Gisteren naar de kliniek geweest. Het was er ontzettend druk en ze hebben ontzettend veel nieuwe aanvragen die ze moeten verwerken.

Het gesprek met de arts was een beetje vreemd. we kwamen voor info wat nog mogelijk was en ze begreep ons soms helemaal niet.

Er werd niet gezegd ja we kunnen jullie helpen maar ook niet dat ze niet konden helpen. Nu hebben we een afspraak staan bij een psycholoog en daarna met een andere arts. Hij gaat ons blijkbaar vertellen wat onze mogelijkheden zijn en gaat ook beoordelen of we geschikt hiervoor zijn i.v.m dat het misschien om donor gaat. Wat wel prettig was, was dat de arts zei nu jullie nog vers in het traject zitten moeten we er niet te lang mee wachten dus we maken voor snel een afspraak bij de psycholoog. Dat is op 7 dec. Ben benieuwd maar we zijn nu wel weer bezig.

Wel allemaal confronterend hoor. Mijn zusje heeft alles precies ook zo gehad en ze kon ong. 4 maanden later al beginnen dus ben benieuwd. Dat zou best snel zijn. Maar ik merk wel dat ik echt begin te denken, jeetje een donor en dat ook dat ik eiceldonor zou worden. DAt is toch wel heftig hoor. Zet je echt aan het denken. De wens is erg groot maar ik had nooit gedacht dat we zo ver zouden gaan. Zo ik ga nu eens naar mijn werk. Prettige dag allemaal.

Geplaatst

@ Nathalie: Heel veel sterkte. Lijkt me erg pijnlijk.

Wat goed dat een cryo goed is ontdooit. Joeppieie een terugplaatsing van een wondertje..

En dan die ww weer..

@ Jessie: Oh ja dat is zeker confronterend. Ik vind het knap van jullie dat jullie zo ver gaan. Het lijkt mij ook een hele moeilijke beslissing. Je staat je eicellen af, maar krijgt wel de kans op een kindje van jezelf, als ik het goed begrijp. Moeilijk zeg!

Hoe staat jouw vriend er eigenlijk in?

Wij willen allebei geen donorzaad en geen adoptie, dus als het echt niet lukt om samen een kindje te krijgen dan houdt het voor ons gewoon op.

Meiden, ik heb niets te melden verder. Ik voel me té goed eigenlijk. Ik voel totaal niets!! Maar ja nog ruim een week wachten. We gaan ook echt niet eerder testen, bang voor de teleurstelling en dat ons enige sprankje hoop verloren gaat.

Geplaatst

Hey meiden,

@ Sanne; de pijn in mijn mond komt nu nog met vlagen heb vandaag pas 2 paracetamol op dus dat gaat gelukkig de goede kant op en de antibiotica slaat aan JOEHOE dus erg blij hopelijk kan ik vannacht slapen ik ben echt zo moe.

@ Jessie; meid ik heb bewondering voor je echt waar! Luister goed naar jezelf!

Verder gaat het hier wel zijn gangetje. We moesten vandaag om 11.45 uur in Nijmegen zijn voor de TP. De cryo was van A kwaliteit en er zitten heel veel cellen in hahaha. In augustus hadden we er 1 van 8 en 1 van 10 cellen nu kon ik er 16 vinden maar volgens mij waren het er meer :-) errug blij. Ik lig nu lekker op de bank bij te komen en heb een beetje last van mijn mond maar mag eventueel over een uurtje al wat pijnstilling. Dus het gaat allemaal de goede kant uit. Mijn mannetje verzorgd me geweldig. Hij was zo trots. We hadden ook mijn moeder meegenomen die wilde dit zo graag een keer meemaken en die zat echt helemaal ontroerd naar dat scherm te loeren hahaha zo lief. Nou meiden ik spreek jullie snel weer ik ga lekker even wat proberen te rusten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Jessie,ik heb echt ook bewondering voor je hoor.

Ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken voor jullie!!

Nathalie,beterschap met je mond. Niet echt prettig. Maar het goede nieuws is dat je een geweldig cryootje hebt laten terug plaatsen!

Zorgen jij en Sanne voor groen!

Sanne,nog één weekje meid. Groot gelijk dat je niet eerder gaat testen. Heb ik ook niet gedaan.

De laatste paar dagen is wel verleidelijk,maar ik heb netjes gewacht op de testdatum. Net als jij had ik ook op dinsdag de punctie,

vrijdag de TP,en 2 weken later op zaterdag testen.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Nathalie wat een geweldige cryo hadden jullie. Dat moet toch gewoon goed gaan.

Dank jullie voor jullie lieve woorden.

Het is ook allemaal best zwaar maar de wens is zo groot......

Sanne@ Mijn man vind het best moeilijk maar staat er ook achter. Het liefste wilt hij nog verder met de rietjes die nog ingevroren zitten en ik natuurlijk ook. Maar het zijn nooit geweldige embryo's geweest die eruit zijn gegroeid. Ik ben nu zo bang dat ik voor een beter kans wil gaan dus met goed zaad. En mijn man heeft zelf 2 kinderen en weet hoe het voelt om vader te zijn en hij gunt het mij zo om moeder te worden. En hij ziet bij de man van mijn zusje dat hij de 2 kleintjes nu al echt als zijn eigen kinderen ziet. Hij is zo trots op de zwangerschap. Maar het blijft een zeer zware beslissing. Maar goed dat we in ieder geval 2 keer een gesprek gaan krijgen met een psycholoog ( dat moet bij de kiniek). Dan kunnen we alles nog eens goed bespreken en goed nadenken.

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Jessie, wat een moeilijke beslissing moeten jullie nemen, maar wel heel dapper. Respect hoor! Ik hoop dat jullie wens uit mag gaan komen!

@ Sanne, 1 week wachten al weer haast voorbij! Wij willen wel groen zien! Succes met je laatste week!

@ Nathalie, jeetje, dat je nu net pijn in je mond moet krijgen. Heel veel sterkte! En Joepieeeee een A kwaliteit cryo, geweldig. Meid kom op, zorg ook maar voor groen!

Fijne avond allemaal en weltruste!

Goofy

Geplaatst

Nathalie je hebt een toppertje. Wel balen van je mond hopelijk gaat het snel over. Ik duim voor je.

Jessie je bent een toppertje. Veel succes met jullie nieuwe pad.

Goofy dikke knuffel voor jou.

Sanne hopelijk vliegt de tijd voor je en ben je groen

Geplaatst

@ Sanne; hoe gaat het met je? Kun je het nog een beetje volhouden?

@ Jessie; Je bent echt een kanjer! Het is ook heel moeilijk wat je allemaal voor je kiezen krijgt en inderdaad de wens is zoooo groot maar soms wel heel moeilijk.

@ Goofy; Voor jou nog 18 dagen om af te tellen! Ik hoop dat er voor je dan ook meer duidelijkheid komt en dat jullie wens ook uit mag komen.

@ Raba; Hoe gaat het met jou? De politie inmiddels gesproken? Wat een gedoe allemaal zeg!

Hier gaat alles wel weer zijn gangetje. Ik heb geen pijn meer aan mijn kies JIPPIE maar kwam er gisteren achter met tandenpoetsen dat er een onsteking naast die kies zit op mijn tandvlees dus al voorzichtig gepoets en flink gespoeld. Meer kan ik ook voor dit moment niet doen. Ik ben al lang blij dat de pijn minder begint te worden. Verder gaat het wel goed. Het is wel een goede afleiding moet ik zeggen hoor die kies ik zit nu al op WD3. Merk nog niet echt iets behalve dat ik sinds vanochtend steeds van die nare steken in mijn lies voel als ik ineens opsta wow en die zijn ff niet misselijk. Had ik ook met mijn vorige zwangerschap hopelijk een goed teken maar ik weet het pas 3 december. Dus dat duurt nog wel eventjes. Verder voor iedereen een fijn weekend!

Dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie,wat fijn dat de ontsteking wel minder wordt. Inderdaad,leuk is anders,maar wel een goede afleiding!

Sanne,volgende week mag je testen! Whoeiiiiiii gaat snel hé. Wordt er zelf helemaal nerveus van!!

Geplaatst

@ Raba, al gesproken met de politie? Voor jou ook een knuf terug hoor!!

@ Nathalie, WD 3 alweer, whoouuuwww, en idd spannend zeg die steken. Klinkt wel goed dat je getrickerd wordt naar je vorige zwangerschap. Lijkt me een goed gevoel, alleen tja, steken hebben is niet lekker, als het maar positief is.....Succes op naar groen.

En ja, nog 18 dagen!!!!! Ben echt aan het aftellen........

Ben nu aan het klussen in mijn moeder haar nieuwe huis, vandaar dat ik minder online ben.

Wel een heel goed afleiding. 32 uur werken en de rest van je tijd klussen....

@Sanne, 1 week erop. Sterkte met je 2de ww. Op naar goen.......

@ allemaal, goed weekend en tot gauw.

Goofy

Geplaatst

Wel langs geweest bij de politie. En ze zagen inderdaad wat de fout was. De datum was niet goed genoteerd. Ik zou terug gebeld worden. Via een onbekendnr. Er werd inderdaad gebelt door een onbekend nr. Ik wilde opnemen en ik hing op. Ik heb net een nieuwe mobiel een htc en je moet het balkje naar beneden schuiven om op te nemen en ik druk hem naar boven.grrrrrrrr. En ze hebben hierna niet meer terug gebeld. Zo irrrrrri nou kan ik pas volgende week donderdag weer erheen. Ik hoop zo dat ze bellen.

Eerste prik ging goed de tweede en vierde minder heb nu 2 blauwe plekken aan de rechterkant. En bij de 4de spuit heb ik een adertje geraakt. Dat was me nog nooit gebeurd. Maar gelukkig weet ik door dit forum dat dit wel eens gebeurd. Rechts is een rot plek om te prikken je voelt het dan meer. En het lijkt net of het naaldje er niet door heen komt.

Geplaatst

@ Raba: Bij mij was rechts ook altijd de mindere plek om te spuiten. Sommige naaldjes wilden er bij mij ook niet goed in. Maar daar staan de spuitjes wel een beetje om bekend helaas. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat en dat je snel met de Gonal F kan beginnen, 3 dec toch? Weer een stapje verder dan hé?

@ Nathalie: Gelukkig gaat het weer wat beter met je. Alleen nu weer een ontsteking aan het tandvlees, auwtzzz.. Ik heb wel eens gehoord dat je er dan inderdaad zachtjes overheen moet poetsen om het schoon te houden. Maar kan me voorstellen dat als je daar zo mee bezig bent, dat dan de wachtdagen voorbij vliegen!!

@ Jessie: Het zijn sowieso lastige beslissingen die je moet maken. Hebben ze in Nijmegen nog aangegeven waardoor jullie embryo's van slechte kwaliteit krijgen dan? De vorige keer had je 2 x B toch? Of vergis ik me? Dat is niet slecht. Wij hebben ook nog nooit A-embryo's gehad. Ik baal daar enorm van, maar we hebben nog nooit gehoord in Nijmegen wat hun bevinden/constateringen zijn. Wie weet als het weer niet gelukt is, dat wij dan de stap gaan nemen naar Dusseldorf. Daar kijken ze volgens mij iets verder.

@ Pammie: Ja nu nog ietsje minder dan een week wachten.. Ik ben er al helemaal klaar mee. Ik voel/merk totaal niets. Zo af en toe, meestal als ik zit, voel ik een soort van ongi aankomen. Heb ik altijd een week voordat ik ongesteld moet worden. Ik hou rekening met het ergste. Ik kan bijna niet meer positief zijn en misschien ga ik zaterdag ook wel niet testen hoor. Ik durf niet! Ik ben bang dat onze laatste kans eindigt. Nu hebben we nog een beetje hoop dat het gelukt is. Als ik zaterdag negatief test, dan komt de klap hard aan en ben ik nu al bang voor hoe ik me ga voelen.

@ Goofy: Voor jou schiet het nu ook op! Nog iets meer dan twee weken en dan begint het weer. Ik hoop voor je dat het wachten beloond wordt!

Geplaatst

Ik was gisteren in de stad voor het kraampakket van mijn zusje.

Nou, ik had gisteren echt een emotionele dag, bah! Het huilen stond me nader dan het lachen. Niet zo zeer om de babyspullen die ik kocht, want dat vind ik harstikke leuk om te kopen voor mijn zus. Maar ik weet niet, ik voelde me ineens zo ellendig en vond alles zo oneerlijk. Ik vroeg me echt af of ik daar over niet heel te lange tijd samen met mijn vriend ook spulletjes voor ons eigen kindje kon gaan halen. Ik heb me nog weten in te houden, maar mijn ogen prikten ervan.

Geplaatst

Oh lieve Sanne,ik kan heel goed begrijpen wat je voelt. Voor jou is het echt zo killing dit.

De laatste wachtweek is enorm slopend,en al helemaal als dit je laatste (vergoede) behandeling is.

Het is misschien zo cliché om te zeggen,maar probeer je niet al te veel te focussen op de a.s testdatum. Het is niet gemakkelijk,

hopelijk voel je je snel een beetje beter,en kan je genieten van een positieve test wat jullie zo enorm verdienen!

Wat betreft Dusseldorf,ik heb al eens gehoord dat ze daar ook embryo's invriezen van mindere kwaliteit? Dus niet alleen de A-tjes.

Goofy,spannend,bijna mogen jullie weer starten; Het is tenslotte zo december!

Geplaatst

Hey Sanne,

Even een berichtje speciaal voor jou. Och meissie toch kan me heel goed voorstellen dat je je ff niet lekker voelt het is verdorie ook allemaal niks waar je doorheen moet. En zeker die laatste dagen zijn ontzettend slopend ik hoop dan ook dat je wat afleiding hebt of kunt zoeken om je er ff vanaf te zetten hoe moeilijk het ook is. Kom op he! We blijven positief denken. Ik leef zeer zeker met je mee en ik hoop ook van harte dat je volgende week een positieve test in je handjes mag hebben. Een heeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jou!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hai Sanne

Heel herkenbaar. Ik liep gisteren ook met mijn stille verdriet door de stad. Zie allemaal wandelwagentjes en ging bij LIEF naar binnen voor een cadeautje voor een zwangere vriendin. Wanneer mag ik gaan shoppen voor onszelf??

Ik hoop zo dat het deze keer wel lukt bij jou.. Snap dat je moeite hebt om positief te blijven. Maar heel veel mensen voelen niks.. We laten ons soms gek maken met het idee dat je van alles zou moeten voelen of juist niet zou moeten voelen. Het is zoals het is..

Heel veel sterkte meisje met het wachten..

Geplaatst

Wat een lieve reacties.. Erg lief, bedankt!

Ik loop nog steeds in mijn pjama, echt een niets-doe-zondag..

Gelukkig ga ik volgende week weer aan het werk. Al denk ik zelf dat er niet veel werk uit mijn vingers zal komen. Ik denk niet dat we zaterdag gaan testen, maar zondag. Zaterdagavond moet mijn vriend weer werken en als de test negatief is dan wil ik niet graag 's avonds alleen zijn. Zondag is beter.. Dus nog precies een week..

Pammie: Dat klopt dat ze in Dusseldorf "alles" invriezen. Ik vind het ook zo'n gek idee dat al onze overige embryo's weggegooid zijn.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is er weer veel te lezen.

@ Jessie: Wat een spannende weg zijn jullie ingeslagen. Ik hoop zo verschrikkelijk dat deze weg einidig op een berg geluk. Heel veel succes op deze onbekende, emotionele en spannende weg.

@ Nathalie: Een a-toppetje. Wat supper goed! Ik ben alvast begonnen met duimen.

@ Sanne: Heel herkenbaar je verhaal over het lopen in de stad met je ziel onder je arm. Ik hoop zo dat je vanaf zondag alleen nog maar met een glimlach door de stad kan lopen en je zelf moet bedwingen om niet elke keer iets schattigs mee te nemen.

@ Goofy: spannend het is bijna december. Hoe is je man eronder, begint bij hem ook de spanning toe te nemen? Volgens mij is het bij mannen namelijk ook het geval, alleen uiten ze het niet zo.

@Raba: lees iets over de politie. Heb ik ergens over heen gelezen? Ik kan niet vinden waar het over gaat. Hoe dan ook sterkte en ik hoop dat het oplosbaar is.

@ alle anderen: alles goed?

Hier gaat het lekker en heb eigenlijk niets bijzonders te melden. Heerlijk weekend gehad met verjaardagen, dus dat is wel gezellig.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

sanne en Margot@ inderdaad erg herkenbaar. Ik vind het nog erg moeilijk om babyspullen voor mijn zusje te kopen. Ik ben van plan om kraammand te maken met allemaal kadootjes, maar ik kan het nog niet opbrengen om spulletjes te kopen.

Ik heb wel met mijn man afgesproken dat we samen een bord voor in de tuin voor hen gaan maken.

Sanne@ ik kan me goed voorstellen dat je dan inderdaad liever op zondag gaat testen. Zou ik ook gedaan hebben. Ik vind het zelf ook zo spannend voor je.

Appel@ het is inderdaad een nieuwe spannende weg en wie weet.......

Morgen hebben we een evaluatiegesprek in Nijmegen. Daar kan ik mijn vragen stellen die ik nog heb zoals wat het kwaliteit is van het zaad dat ingevroren is en of dat we alleen 2 B tjes hadden of dat de andere embryo's ook B tjes waren of C tjes. Dat zijn dingen die ik nog niet weet.

Verder had ik de vorige week woe. ongi moeten worden. Nu ben ik dat nog niet echt geworden. Dagelijks heb ik een klein beetje oud donkerbruin bloed. Echt maar een streepje. Dan ga je toch wel even twijfelen....... maar dat is stom. Ik weet dat ik niet zwanger ben. Ik ben na de behandeling echt behoorlijk ongi geweest en de test was toen ook negatief. Na de vorige 2 behandelingen ben ik op de normale tijd ongi geworden. Maar dit keer heb ik ook nog veel last gehad weken daarna van mijn eierstokken dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Geplaatst
Wat een lieve reacties.. Erg lief, bedankt!

Ik loop nog steeds in mijn pjama, echt een niets-doe-zondag..

Gelukkig ga ik volgende week weer aan het werk. Al denk ik zelf dat er niet veel werk uit mijn vingers zal komen. Ik denk niet dat we zaterdag gaan testen, maar zondag. Zaterdagavond moet mijn vriend weer werken en als de test negatief is dan wil ik niet graag 's avonds alleen zijn. Zondag is beter.. Dus nog precies een week..

Pammie: Dat klopt dat ze in Dusseldorf "alles" invriezen. Ik vind het ook zo'n gek idee dat al onze overige embryo's weggegooid zijn.

Als jullie dit fijner vinden,zou ik ook gewoon op Zondag testen. Lekker rustig,en fijn met z'n tweetjes.

Hoe ging de 1e werkdag vandaag?

Jessie,ik wens je enorm veel succes voor morgen. Hopelijk wordt je er iets wijzer van!

Geplaatst

@ Jessie, heel veel succes morgen en ik hoop dat je een bevredigend antwoordt krijgt in het Radboud! Sterkte..

@ Sanne, meid, sterkte hoor en ik voel heel erg met je mee. Hoop echt dat je idd zoals Appel schrijft met een Big Smile de wereld doorstapt binnenkort! Bedankt ook voor je steun die je mij geeft!

@ Pammie, hoe gaat het met jou? Ik vind het zo knap dat je telkens meeschrijft en op iedereen reageert. Je bent een steun en voorbeeld voor mij!

@ Appel, het komt nu idd dichterbij voor ons. Mijn partner is een binnenvetter en uit zich erg moeilijk. Ik weet niet of hij er net als ik , dagelijks mee bezig is. Af en toe laat hij eens wat vallen van, nog zoveel dagen en dan gaan we weer naar Nijmegen.... Wat ik helemaal top vond is dat hij een paar weken geleden ineens zei; moeten we nu niet eens een afspraak gaan maken, dadelijk zijn we te laat en kunnen we niet in December. Dat was voor mij het teken dat hij er echt helemaal open en klaar voor is. Het is zooooooooo spannend. Ik hoop zo dat ze zaad vinden wat geschikt is om in te vriezen. Dan mag ik weer stimuleren. Op naar 08.12.10 laten we maar zeggen....

- Weet jij trouwens al wanneer je gaat starten?

@ Nathalie, hoe gaat het met je?

@ Raba, hoe gaat het met de spuiten. Ik had het trouwens ook dat de rechter kant moeilijker te prikken was..... Is het probleem met de politie nu eindelijk opgelost? Hoop echt dat ze je terug hebben gebeld.

@ Allemaal, fijne avond en tot gauw maar weer!

Liefs en een knuf voor jullie!

Goofy

Geplaatst

Vandaag even een gesprek gehad met Dr. w.. Ik weet even haar naam niet meer, maar het was de dokter die ook mijn punctie gedaan heeft. Superlief mens. Ze herkende me nog wel omdat ze mijn infuus er bijna niet in kreeg.. Ja gewoon pure pech dat ik nu twee keer een miskraam heb gehad. Ja de kans neemt toe wanneer je boven de 36 bent.. Hallo, ik ben in mijn gedachte nog steeds 28...

We mogen ons in principe gelijk weer opgeven, maar persoonlijk heb ik liever even een wachtmaandje.. Even de troep mijn lijf uit..

Wat waren er vandaag veel mensen met kinderen in de wachtruimte.. geeft toch een beetje een dubbel gevoel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden