Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou zeg; zit ik een heel verhaal te tikken, vliegt internet er ineens af, bah!!

Nu dus even heel kort want ik ben een beetje beroerd

@ Jessie: Ik vind het zo verschrikkelijk voor je. Je wilt zo graag dat je grootste wens in vervulling gaat en dat lijkt zo ver weg nu. Je staat voor moeilijke keuzes en het systeem in Nederland, dat er maar 3 pogingen vergoed worden, maakt het er zeker niet makkelijker op.

Ik hoop zo dat jouw wens ook snel in vervulling gaat. Ik gun het je zo erg!!

@ Nathalie: GEFELICITEERD :happy3::happy3::happy3:! Wat fijn dat je ook positief hebt getest en al lekker misselijk, haha.. Nu lekker broeden de komende 8 maanden.

Ik heb de 23ste de eerste echo.

Ik ben nu beroerd en mijn buik ontploft zowat. Volgens mij is het bij mij omgekeerd en heb ik geen last van ochtendmisselijkheid, maar van avondmisselijkheid, hahaha.. Nou het maakt me niets uit :laugh:

Ik moet mijn bovenste knoop gewoon open doen, nou ja zeg, nu al??

Ik ben wel een beetje (heel erg) onzeker.

Pammie: zoals je al zei; eerst de angst/spanning of de test wel positief zal zijn en daarna komt het volgende; blijft het wel goed gaan. Zóóóó spannend!

Geplaatst

Nathalie

wat een geweldig nieuws!!! van harte gefeliciteteerd, op naar de eerste echo en een heerlijke zwangerschap, fijn te horen dat het zo goed voelt

liefs

Babeth

Geplaatst

Nou, ik ben alweer om 04.00 uur klaarwakker, gisteren ook al. Ik wil slapen!!! Ik verloor gisteren na een toiletbezoek trouwens een beetje bruine prut. Ik schrok hiervan. Nu gelukkig nergens last meer van. Ik ga nog maar weer eens proberen te slapen, pfff

Geplaatst

grrr druk ik op het verkeerde knopje ben ik het weer kwijt kan ik weer opnieuw tikken

Jessie@ jeetje meid ik wou dat ik wat voor je kon doen. In ieder geval krijg je een dikke knuffel.

Nathalie@yes weer goed nieuws. Ook een voorzichtige felicitatie.

Appel@fijn dat je van de medicijnen af ben. Hopelijk is vrijdag alles goed en kan je snel weer verder.

Sanne@jeetje dat is schrikken gelukkig is het nou afgelopen.

Het is al bijna 3 dec en dan begin ik al met gonal F. De tijd gaat gelukkig best snel.

Het gaat best goed met prikken geen bijwerkingen alleen wel snel hoofdpijn maar kan ook door het weer komen.

Gisteren na een cursus geweest ik heb er wel 4 uur erover gedaan om thuis te komen. Normaal doe ik er een uur over. Harder dan 20 kon je niet rijden. Wat een sneeuw viel er. Andere meiden ook in de file gestaan gisteren?

Geplaatst

Nou ik ben bang dat het geluk van korte duur was. Ik denk niet dat onze wondertjes blijven zitten. Ik heb buikpijn en verlies oud bloed bij het afvegen. Ik ga naar bed :(

Geplaatst

Lieve Sanne?? Ik schrik me dood! Dit ga je niet menen hoor!

Oud bloed? misschien iets met innesteling te maken...Wat leef je toch in onzekerheid nu!

Dikke knuffel van mij.

Appel,succes in het ziekenhuis vrijdag.

Raba,3 dec schiet inderdaad mooi op!!! Heel veel succes.

Geplaatst

Oh Sanne, probleer positief te blijven. Er gebeurt nu van alles in je buik en zolang het oud bloed is, is er nog niks aan de hand.

Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. het is je zo gegund!

Geplaatst

sanne, het MOET goed bij jullie gaan. Wat zul jij nu bang zijn zeg. Maar het hoeft nog niks te betekenen.

Een vriendin van mij had in het begin ook licht bloedverlies maar nu is ze wel bevallen van een mooie dochter.

probeer moed te houden meid.

Doortje, morgen gespek en Dusseldor. Ik heb heel erg benieuwd. Wel laten weten hoor.

Dames nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden. Zo fijn als je je verhaal even kwijt kunt.

Geplaatst

Hoi Sanne

wat een schrik ineens, probeer wel nog goede moed te houden meid! het is gelukkig oud bloed!!!

ik hoop dat je buikpijn snel afneemt, veel sterkte in deze onzekerheid

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Sanne,

Probeer net wat alle andere meiden zeggen moed te houden! Heb je het ziekenhuis gebeld toevallig? Ik duim echt zo hard voor je mee dat het vals alarm is. Dat moet gewoon verdomme!

Liefs en een hele dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Ah lieve Sanne

Getver, ik weet zo hoe onzeker je ervan wordt.. Hoop dat je toch ergens de rust vandaan kunt halen en niet tegen de muren opvliegt.

Ik hoop zo voor jullie..

Geplaatst

Sanne, wat een onzekerheid. Meid mijn gedachten zijn bij jullie!:hugg:

Geplaatst

@ Doortje, succes morgen!:goodluck1:

@ Nathalie, hoe gaat het met je? Voel je je goed?

@ Paula, voor jou gaat het al aardig opschieten. Mooie foto heb je geplaatst!

@ Sharon, hoe gaat het met jou?

@ Pammie, hoe gaat het met jou?

@ Raba, voor jou komt 03.12 al aardig in zicht. Spannend hoor! Heel veel succes!

@ diegene die ik ben vergeten of niet vernoemd hebt...:gekruiste vingers 2

Hier nog steeds aan het wachten..............:misc_expressions-wh

Ben echt wel wat zenuwachtig aan het worden.......

Maar goed, het klussen bij mams in huis en het werk geven mij wel de nodige afleiding gelukkig.

Meiden ik ga nu naar mijn bed :sleeping: . Morgen weer een klusdag bij mams voor de boeg.

A.s. weekend heb ik lekker geheel vrij gehouden voor mijn partner en de Sint.

Weltruste allemaal en tot schrijfs maar weer!

XXXXXXXXXXXX

Geplaatst

hye goofy

ja hier alles super met lizzy ook trouwens dat vroeg jij laatst geloof ik ze heeft van de week voor het eerst sneeuw gezien dus dat is helemaal geweldig natuurlijk

we hebben een echo om 8.45 dus me man kon iets langer blijven liggen NU IS DE KETEL KAPOT lekker op de koudste dag van het jaar brrrrrrr gelukkig is het zijn vak maar hij besteld gelijk een nieuwe we hebben geen zin in nog meer kou deze winter en me mannetje kon nog niet uitslapen nu maar gauw de water koker aanzetten en mezelf wassen lekker oudewets kleed jullie goed aan dames het wordt heel koud vandaag

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve reacties. Maar ik moet zeggen dat ik al geen hoop meer heb! De testen zijn natuurlijk nog positief, want hcg gaat niet zo snel uit je lichaam. Ik bloed nog niet, maar had vanmorgen wel een klodder oud bruin baarmoederslijm! Vreemd allemaal, maar dat belooft vast niet veel goeds.

@ Doortje: Succes vandaag in Dusseldorf. Ik ben benieuwd!

Geplaatst

@Sanne,toen ik positief had getest van de tweeling verloor ik ook bruin bloed,ook later in de zwangerschap een beetje. Mij is toen verteld door het Radboud dat zolang het bruin is er niets aan de hand is,helder rood is wel zorgelijk. Begrijp je angst maar wilde dit toch even tegen je zeggen.

Liefs Debbie.

Geplaatst

@ Debbie: Heel erg lief dat je me dat even komt vertellen. Ik verlies eigenlijk geen bloed in mijn onderbroek. Het blijft bij het afvegen. En ik zie zo af en toe ook wel een klein beetje helderrood bloed. De test was vanmorgen wel dikker/duidelijker dan de vorige dagen.

Maar ja, het blijft afwachten. Ik lig vandaag de hele dag op bed in ieder geval.

Geplaatst

Sanne, wat een onzekerheid. Ik heb het hier al eerder gesschreven ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap. Bruin en ook rood bloedverlies. Het is toen helemaal goed gegaan. Ik snap dus heel erg goed je onzekerheid, maar zolang het nog niet echt doorzet probeer ook nog een beetje hoop te houden.

Blijf vandaag lekker in bed (het is ook veel te koud om naar buiten te gaan) en hopelijk is morgen het bloedverlies gestopt. Sterkte!

Ik ben vandaag jarig, dus ga ik nu maar even bezig met het voorbereiden van de hapjes.

groetjes,

Appel

Geplaatst

@ Appel: Bedankt voor je berichtje. Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb ontzettend pijn in mijn baarmoeder dus dat is niet goed! Het is voorbij! Het bloedt ook steeds meer!

Geplaatst

@ Sanne, jeetje meid, wat moet je toch allemaal weer meemaken.

Ik hoop echt dat het vals alarm is dat je gewoon zwanger bent!

Ik duim in ieder geval volop.:gekruiste vingers 4

@ Sharon, ja, ik was het die naar Lizzy vroeg.

Leuk hé, die beesten in de sneeuw.

Onze kat vindt het maar niks die koud :fear2:.

Hij zag het ook voor het eerst.

@ Doortje, hoe ging het?

@ Appel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :birthday:!!

Hiep, hiep, hiep HOERA!!!!!!!!!!!!

:aaaflowersmiley:

Groetjes en tot gauw maar weer!

Geplaatst

@ Sanne; Ik log echt nu steeds met een brok in m'n keel in. Ik vind het zo erg voor je. Heb je ook al contact gehad met het Radboud en wat zeiden zij ervan? Ik weet gewoonweg echt niet wat ik moet zeggen behalve dat ik je een heel grote dikke vette digihug wil geven:hugs2::CYBER_HUGS:

@ Appel; Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Doortje; net als alle andere meiden erg nieuwsgierig hoe het in Dusseldorf ging.

Heel veel liefs,

Nathalie

Geplaatst

In Nijmegen zeggen ze alleen maar "afwachten"! Maar ik weet wel genoeg, ik bloed hartstikke erg. En voorlopig gaan wij even niet meer naar Nijmegen! We zijn er nu even helemaal klaar mee. Omdat die tweede behandeling ook zo verprutst is hebben nu geen kans meer over. Het is gewoon voorbij! Ik blijf hier wel mee lezen, maar wel wat minder natuurlijk! Ik wens iedereen hier alle geluk toe en voorspoedige zwangerschappen. Liefs mij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden