Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik hoop van harte voor je dat er tenminste 1 cryootje zich lekker zal nestelen!!

Aanstaande donderdag heb ik de eerste echo, ben benieuwd..

Hoeveel dagen zaten er bij jou tussen de eerste en de tweede echo??

Hoop niet dat ik ook nog een derde echo hoef, volgens het schema zou dat

eventueel wel het geval kunnen zijn.

Fijn weekend.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik had bij de eerste ICSI op dag 9 de eerste echo en de tweede echo op dag 11. Op dag 13 had ik de punctie.

Bij de tweede ICSI had ik op dag 8 een echo en de tweede echo was op dag 10. Op dag 13 had ik de punctie. Ik heb beide keren niet een derde echo hoeven hebben.

Ik had 100 IE Puregon, wat gelukkig zo rond de 8/9 eitjes opbracht. De ene keer werden er 7 bevrucht en de andere keer 8. Van de 8 werd er 1 teruggeplaatst en 6 ingevroren. Van de 7 werd er 1 teruggeplaatst en 4 ingevroren.

Ik hoop dat je ook een mooie oogst mag hebben, ben je al zenuwachtig voor de punctie of valt het mee?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Nee, ik kan niet zeggen dat ik al zenuwachtig ben, ben nu nog veel met "het proces" bezig.

Goh, de stimulatiefase verliep wel vlot voor jou. Ik hoop dat dat bij mij ook het geval zal zijn. Hoe korter ik hormonen moet spuiten, hoe beter.

Heb je veel last van bijwerkingen gehad??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik hoop ook voor je dat je niet zo lang hoeft te stimuleren.

Ik werd erg moe van de decapeptyl en soms wat last van hoofdpijn (dit begon bij dag 7 ongeveer).

Voor de rest had ik nergens last van alleen zat m'n buik bij dag 8 zo vol (opgeblazen buik) dat ik niet meer kon sporten.

Gelukkig maar dat je nog niet zenuwachtig bent voor de punctie, ik had dit nml wel al vanaf het begin en dat is klote.

Op je hoeveelste dag zit je nu met de deca en de puregon?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Hoe voel je je?

Je eerste wachtweek zit er bijna op, op naar wachtweek 2 en dat deze maar snel voorbij mag zijn...

Ik hen nu in totaal 8x Decapeptyl gespoten en 6x Puregon.

Hen vanaf maandag last van zeurende hoofdpijn, heb ook geen eetlust.

Verder nergens last van, gelukkig..

Vanmiddag om 14.20 eerste echo, ben benieuwd.

Hoop dat ze dan ongeveer kunnen zeggen wanneer de tweede echo en de punctie zal zijn. Mijn man moet dan natuurlijk wel vrij zijn.

Hoe ging dat bij jullie, kon Herman makkelijk vrijaf krijgen??

Groetjes vanuit het brabantse!

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb 2x een beetje bloedverlies gehad en had verschrikkelijk wat krampen, nu geen krampen meer, af en toe wat steken. Dacht dat het voorbij was maar nu heb ik toch weer wat hoop gekregen.

Hoe was je echo vandaag?? Kunnen ze al wat zeggen over de punctie?

Ik heb het geluk gehad dat de puncties op m'n roostervrije dag vielen en de volgende dag ging ik weer aan het werk. Herman had 2 late diensten geregeld op de dag van de puncties dus kon hij mee, me thuis afleveren en aan het werk. (net als met de terugplaatsingen)

De echo's heb ik kunnen regelen door m'n diensten te ruilen, Herman ging niet mee (was ook niet nodig).

Spannend hoor, je bent al behoorlijk op weg!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik duim hard voor je dat er tenminste 1 blijft plakken deze ronde!!

Fijn dat Herman zijn diensten zo kon draaien dat hij met jou meekon.

Ik heb vandaag eerste echo gehad, er waren 8 follikels waarvan de grootste 15 mm was. A.s zaterdag tweede echo en dan waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie.

Begin nu wel lichtelijk nerveus te worden...

Jouw testdag zou mijn punctiedag kunnen zijn, dat 19e Januari maar een superdag

mag worden!

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat een mooie score 8 follikels!!!

Het zou zeker heel fijn zijn als 19 januari een geluksdag bleek te zijn voor beiden!!

Laat je het me even weten morgen hoe het ging??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wat een spannende ontwikkelingen allemaal, Luna, geweldig, kan me voorstellen dat je pas bij 12 weken echt durft te relaxen. Nathalie, 19 januari!! Ik duim mee voor jullie. En Chantal, de punctie, zie je er tegenop of valt dat mee?

Ik had al eerder een berichtje geplaatst, wij waren voor een TESE naar het AMC gegaan maar dit bleek een onnodig advies - een 2nd opinion en een PESA kon voor ons ook! Die is gisteren geweest met goed resultaat! We zijn heel erg blij, 4 of 5 rietjes!! Volgende stap is wachten op een uitnodiging voor het voorbereidingsgesprek, deze of volgende maand. Ik ben zo benieuwd wanneer we dan echt kunnen beginnen....hebben jullie enig idee hoeveel tijd daar tussen zit? We zitten in het UMC.

Ik ben echt heel blij, na maanden dat ons was voorgehouden dat er vrijwel niks in zat.....!:happy7:

Veel groeten en dat 2010 maar een fantastisch jaar mag worden,

Megan

Geplaatst

Megan wat een fantastisch nieuws!!!!!! Gefeliciteerd!!

Ik heb persoonlijk geen ervaring met het UMC. Bij MCK konden we na de PESA binnen 4 weken beginnen. Ik hoop voor jullie dat het ook een beetje snel gaat!

Heel veel suc6 en hopelijk wordt 2010 voor ons allemaal een fantastisch jaar!

Laat je nog van je horen hoe het verder verloopt?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Vanmiddag tweede echo gehad, er waren 9 follikels zichtbaar waarvan de grootste 18,5 mm. BMS was 13 mm. Ze kon nog niet zeggen wanneer de punctie zou plaatsvinden, daar er deze maand 47 vrouwen gestart waren met de behandeling.

Op basis van alle echo's zou er een selectie gemaakt worden wie wanneer aan de beurt zou zijn. Word hierover vanmiddag gebeld...

Zojuist telefoontje gehad, a.s. dinsdag om 8.30 de punctie.

Lekker vroeg, dan heb ik het maar achter de rug.

Dus jouw testdag wordt mijn punctiedag, spannend!

Megan, leuk dat je reageert. Geweldig nieuws dat er geen TESE nodig bleek.

Ik hoop dat je gauw kunt gaan starten, hou je ons op de hoogte??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Spannend Chantal!!! Ik moest een vorige keer ook om 8.30 uur, dan moet je er om 8.15 uur zijn, moeten jullie wel heel vroeg weg zeg!

Hopen op een goede oogst!!

Voor mij is het ws al voorbij aangezien ik gister bloed had.

Hopelijk wordt 19 januari wel een goede dag voor jou!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

O jee Nathalie.......na je eerdere ervaringen geloof je het nu vast niet meer. Is het bloed hetzelfde als wanneer je normaal ongesteld wordt..?

Je hoort het heel vaak, het hoeft absoluut niet het einde te betekenen, maar je kent je lichaam zelf het best. Hoe voel je je?

Sterkte, ik duim nog voor jullie

Megan

Oh ja met man gaat het prima, veel beter dan na hersteloperatie. Voelt alsof hij ee knietje heeft gehad.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

O meid, dat is toch niet waar! Heb je veel bloedverlies?

Weet niet goed wat te zeggen, behalve dat ik met jullie meeleef en

jullie veel sterkte wens. Blijf nog duimen voor jullie draaien...

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Hoop voor jullie dat jullie snel kunnen starten.

Keep in touch!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Het is hetzelfde als met m'n menstruatie, bruine afscheiding en daar begint het altijd mee (sorry voor het smerige praatje), geloof er dus niet meer in.

Bedankt voor je lieve woorden!

Gelukkig dat het goed gaat met je man, tja zo'n knietje is niet fijn!!

Mijn man heeft nog een paar maanden last gehad van 1 opgezwollen bal en het is nog steeds wat blauw.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Bedankt voor je lieve woorden, het is bruine afscheiding en daar begint het altijd mee, mooi klote dus weer!

Ik zal mezelf dus maar weer rood maken op het wachtbankje jammer genoeg.

Hoe laat moet je dinsdag vertrekken van huis? Of blijven jullie in dat hotel ernaast slapen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Wij rijden morgen om 6.00 uur weg. Ik vermoed dat we bij Rotterdam en in de buurt van Leiden wel even in de file zullen staan.

Begin nu toch flink nerveus te worden...

Hoe is het bij jou? Heeft je menstruatie doorgezet? Hoop voor je van niet!

Dat zou betekenen dat je weer een punctie zult moeten ondergaan, duim voor je dat dat niet nodig zal blijken te zijn.

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie en Megan,

Vanochtend om 8.30 de punctie gehad, is me 100% meegevallen.

Heb geen pijn. Rapifen deed goed z'n werk. Hebben in totaal 11 eitjes,

mooie score toch??

Als de celdeling goed verloopt, a.s. vrijdag om 10.00 uur terugplaatsing.

Nathalie, hoe gaat het met jou??

Megan, heb je al zicht op wanneer je mag beginnen??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie en Megan,

Vanochtend om 8.30 de punctie gehad, is me 100% meegevallen.

Heb geen pijn. Rapifen deed goed z'n werk. Hebben in totaal 11 eitjes,

mooie score toch??

Als de celdeling goed verloopt, a.s. vrijdag om 10.00 uur terugplaatsing.

Nathalie, hoe gaat het met jou??

Megan, heb je al zicht op wanneer je mag beginnen??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

hoi meiden,

hoe gaat het met jullie?

sorry poosje nix van me laten horen eerst ivm met sterfgeval,

ben dood en dood moe.k,weet het hoord erbij maar toch!!

ben echt zwanger,maandag naar verloskundige,10 feb eerste echo!!

hoe ist met jullie??

Chantal,zie dat je er midden in zit?hoe gaat ie?

Nathalie,volgens mij weer heel spannend??hoop het zo voor je!!!!!

zal weer hard duimen,

hou moed!!Je ziet maar aan mij,wonderen bestaan en ook ik was heel negatief????

héél veel liefs en toi,toi toi!!!!!!!!!

Geplaatst

hoi meiden,

hoe gaat het met jullie?

sorry poosje nix van me laten horen eerst ivm met sterfgeval,

ben dood en dood moe.k,weet het hoord erbij maar toch!!

ben echt zwanger,maandag naar verloskundige,10 feb eerste echo!!

hoe ist met jullie??

Chantal,zie dat je er midden in zit?hoe gaat ie?

Nathalie,volgens mij weer heel spannend??hoop het zo voor je!!!!!

zal weer hard duimen,

hou moed!!Je ziet maar aan mij,wonderen bestaan en ook ik was heel negatief????

héél veel liefs en toi,toi toi!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden