Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Afschuwelijk nieuws van Meiske74, heb haar verhaal met tranen in mijn ogen gelezen.

Ben je blij dat je de eerste 3 maanden van de zwangerschap goed bent doorgekomen, krijg je een vroeggeboorte van 2 kleine ukjes.... Hoe geef je dat ooit een plaatsje??

@ Nathalie, hier alles goed. Ben op 4 Maart alweer ongesteld geworden, op vrijdag, zaterdag en zondag doe ik een ovulatietest. Heb aanstaande zondag een echo.

Dus vanuit deze kant is er weer actie!!

Baal wel, mijn man heeft zich bedacht en wil dat we maar 1 cryo laten terugplaatsen...

Eerder heeft hij toegestemd in het terug laten plaatsen van 2 cryo's.

Nu heeft hij daar een tijdje (zonder dat met mij te delen) over nagedacht en hij geeft nu aan dat hij bang is dat we dan mogelijk een tweeling krijgen.

Daar vindt hij zichzelf te oud voor. Heb tegen hem gezegd dat ik het jammer vind dat hij zijn twijfel niet met mij bespreekt/deelt. Ik krijg pas iets te horen wanneer hij eraan uit is. Is naar mijn mening niet de juiste manier en dat hen ik ook tegen hem gezegd.

Maar goed, je moet er samen voor gaan. Dus we laten 1 cryo terugplaatsen, wanneer deze goed mag ontdooien...

Hoe gaat het met jou??

Hoe voel je je??

@Megan, hoe was het om je eerste spuit te zetten gisteren??

Groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Chantal,

Fijn dat je weer in de race bent en snel ook zeg!

Zondag alweer een echo, ben jij al in het nieuwe gebouw geweest? Is het dichtbij?

Wat ontzettend balen dat je man zich bedacht heeft met de tp van de cryootjes.

Mijn man wilde in het begin ook geen tp van 2 cryootjes/ embryootjes. Wij hebben alleen de laatste cryo tp van de 2e ICSI 2 cryootjes laten terugplaatsen.

Mijn man vond zichzelf ook te oud etc, aangezien hij natuurlijk ook 2 kinderen heeft.

Nu met de 3e ICSI gaan we toch voor de tp van 2 embryootjes. Heb m'n man ook uitgelegd dat ik de kans op een tweeling wil verkleinen echter, ik heb liever 2 kindjes dan geen kindjes. M'n man heeft erover nagedacht en snapt dit ook wel en stemt er dus nu ook mee in.

Ik ben vandaag weer naar Haarlem geweest. Uitslag van de bloedtest is dat ik een tekort heb aan vitamine b12, dus moet door blijven spuiten elke week. Tevens heb ik een vitamine D, zink, magnesium en B3 tekort. Ik krijg nu voedingssuplementen en dr Beunk heeft me vandaag een vit. D injectie gegeven.

Over 2 maanden heb ik weer een afspraak.

Dr Beunk gaf aan dat hij met een stuk bezig is over een tekort aan vit. B3, dit zal hij zsm publiceren op zijn website. (misschien interessant)

Ik heb vrijdag de belafspraak, spannend, dan kan ik binnenkort de medicatie weer ophalen.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He meiden,

Nathalie, goed bezig. Vitamines aanvullen en ben je ook wel ontstresst? Je hebt er wel weer zin in of niet? Das vast het allerbeste. Ben benieuwd of je hogere medicatie krijgt!

Chantal, das even een tegenvaller, met name omdat jij op een heel ander spoor zat. In jouw hoofd ontwikkelt het terugplaatsen van 2 zich ook verder en dan blijkt het ineens uit elkaar te liggen! Maar wie weet ben je straks bevallen van een kindje en ben je maar wat blij dat je maar 1 luier hoeft te verschonen! Komt wel gauw dichterbij nu. Is die terugplaatsing een paar dagen na de ovulatie?

Vroeg me trouwens af, je had 8 bevruchtingen wv 1 terugplaatsing...en 5 cryo's..wat is er dan met die andere 2 gebeurd? Waren die niet goed genoeg om in te vriezen?

Vriezen ze bij jullie allen de 8 celligen in of alle cryo's?

Heb vandaag mijn prikken gezet, eindelijk echt begonnen! Beetje onwerkelijk nog. Lekker samen zitten prutsen, heb cetrotide en die moet je eerst mengen en dan weer opzuigen. Maar ging allemaal wel goed geloof ik.

Tot later meiden, succes,

Megan

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Wanneer ik jullie berichten lees zou het toch zomaar kunnen dat we alle drie op het wachtbankje van April terechtkomen!

Nathalie,je geeft aan dat je de medicijnen weer kunt bestellen. Heb je enig idee wanneer je weer kunt beginnen? En Megan, jij bent begonnen met spuiten.

Volg je het korte of lange protocol?? Je zult zien dat je steeds handiger wordt met spuiten. De eerste 2 zitten er in ieder geval al in!!

De 2 cryo's hebben het niet overleefd, hebben zich na de bevruchting niet verder gedeeld. Zodoende konden deze dus niet ingevroren worden. Ik weet eigenlijk niet of de cryo's aan een minimum aantal cellen moet voldoen??

Weet jij dit Nathalie??

Nathalie, heeft de homeopatische arts in Haarlem ook gezegd hoe je aan de door jouw genoemde Vit. tekorten komt?? Heeft dat ook zijn invloed op een evt. innesteling van een embryo? Ben wel benieuwd...

Hoop hard op een groene regel voor ons binnenkort!!

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Nu eindelijk echt begonnen, heeft ook wel wat he dat samen prutsen met de medicijnen.

Ik denk dat ik rond 20 maart weer kan beginnen, heb er zin in ja en helemaal ontstresst!

Zou echt leuk zijn alle drie op het bankje!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Rond 20 maart denk ik weer te kunnen beginnen.

Ik weet niet vanaf hoeveel cellen ze invriezen, nooit naar gevraagd eigenlijk.. misschien kan jij het vragen?

Ben je al in het nieuwe gebouw geweest of wordt zondag de eerste keer?

Vitaminetekort komt ws grotendeels door het drinken van melk wat dus vitaminen en mineralen afbreekt.

Vit. b12 en zink hebben sowieso invloed op de celdeling dus ws ook wel de innesteling. Ook vertelde dr Beunk iets over die vit. b3, heb dat niet helemaal goed onthouden maar binnenkort zet hij iets over vit. b3 op zijn website.

Ben benieuwd!

Hebben je man en jij nog gesproken over de tp zo na zijn beslissing?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Aanstaande zondag voor het eerst naar de nieuwe locatie van MC kinderwens.

Zal ik inderdaad gelijk eens vragen of de cryo's aan een minimum aantal cellen moeten voldoen, ben ik wel benieuwd naar.

Wat fijn dat je 20 Maart weer kunt beginnen! Weer helemaal positief geladen voor een nieuwe poging, 3x is scheepsrecht lieve Nathalie. Dus dit gaat 'm worden voor jou!!

Zie je op tegen de punctie?

Weet jij hoeveel dagen na de eisprong de terugplaatsing is?? (Ik dacht 4 of 5, maar ik ben het vergeten!).

Mijn man en ik hebben nog wel gesproken (lees gekibbeld) over het terug plaatsen van 1 of 2 cryo's. Zijn angst is dat ze beide blijven plakken en hij wil op zijn leeftijd geen 2 ukjes meer. Dat kan ik op zich wel begrijpen (ben natuurlijk allang blij dat hij heeft ingestemd met een fertiliteitsbehandeling). Wel was en ben ik erg teleurgesteld dat hij dit denkproces voor zichzelf heeft gehouden. Normalerwijs deel je dat met elkaar, lijkt mij. Hij vond achteraf inderdaad ook dat hij dat had moeten delen. Vervolgens kwam hij zelf met het besluit dat hij het zondag met de arts wil overleggen. Zal mij benieuwen of hij nog van gedachte zal veranderen...

Typisch dat ook jouw man in eerste instantie niet voor het terugplaatsen van 2 embryo's/cryo's was. Maar hij is toch bijgedraaid. Hebben jullie daarover ook veel gesproken??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

hoi hoi,

hier weer even een berichtje van mij.

Gaat goed hier,heb van de weeek medicijnen gekregen van de dok,was nog steeds heel beroerd,maar gaat gelukkig beter.

Verder ben ik aardig aan het uitdijen,heb een mooi bolletje en het is ook goed zichtbaar.Al hebben sommigen nog het id dat ik miss gewooon wat dikker geworden ben.

Kan nu niet wachten tot ik mijn kleine hummie ga voelen!!!Hoe gaat het met jullie?las dat de kans bestaat dat jullie met z,n 3en op het wachtbankje komen?Zou super zijn!!Denk aan julllie!!

lieve groetjes Luna

Geplaatst

Hoi Chantal,

5 dagen na de eisprong is de tp.

Hoe was de echo?? Ben je al een beetje gewend aan de ovulatietesten?

Hoe was de nieuwe locatie? (tjee wat een hoop vragen)

Wij hebben ook veel gesproken (en ook gekibbeld) over 1 of 2 cryootjes vanaf de 2e ICSI. Bij de eerste wilde ik dit natuurlijk ook niet dus dat scheelde. Naarmate de pogingen voorbij vlogen werd/word ik wel wat nerveus en toen hebben we het er nogmaals over gehad en bij de laatste cryopoging heeft hij toch ingestemd omdat hij zag dat ik toch wel wat wanhopig werd. Nu (de 3e ICSI) wordt de eerste verse poging met 2 embryootjes.

Hij zegt nu: ach ja, ik heb ingestemd met de behandelingen en 1 of 2 maakt dan eigenlijk niet zoveel uit. Wel is het zo dat als het lukt en we 1 kindje krijgen, we dan ook stoppen. Hij vind het dan goed zo en ik wil de stress van de behandelingen niet nog eens ondergaan.

Dus er is hoop Chantal m.b.t. de bedenkingen van je man!

Ik zie niet tegen de punctie op omdat ik weer Dormicum 15 mg vraag en dat ging fantastisch de vorige keer!

Tijdens de belafspraak is kortgesloten dat ik die verhoging krijg van 100 naar 150 puregon, wel zei ze dat het goed in de gaten gehouden moet worden omdat ik die keren tussen de 8-11 eitjes had. Ook begin je niet meer standaard op dag 3 met de puregon, het kan zijn dat je nog een aantal dagen decapeptyl moet prikken zonder puregon. Dit om te voorkomen dat er teveel puncties op 1 dag gedaan moeten worden. Dus ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat lopen. Ik hoop ook echt dat 3x scheepsrecht is. Er is namelijk nog wel genoeg zaad voor een 3e ICSI, misschien nog voor een 4e maar dat hangt van de 3e af.

Herman zit niet echt meer te wachten op een nieuwe PESA i.v.m. de napijn dus hoop dat het nu echt gaat lukken!

Thanks voor de bemoedigende woorden!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Luna,

Gelukkig maar dat je je niet meer zo beroerd voelt! Hopelijk kan het echte genieten nu beginnen!

Hoeveel weken ben je nu eigenlijk en met vanaf hoeveel weken kan je de kleine voelen?

Geniet ervan!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Nieuwe locatie van MC is groot. Wel mooi ook. Het is nog niet af, de lift bijvoorbeeld was nog afgetimmerd met houten wanden. Alles ruikt ook nog nieuw.

Er staan op de derde etage (daar moesten we zijn) een soort van moderne Jan des Bouvrie stoelen. Alleen jammer dat ze met de rugleuning tegen elkaar aan staan. Kun je niet echt gezellig kletsen.

Het is heel kleurrijk, ik werd er wel vrolijk van.

Wat betreft de ovulatietesten, afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag moest ik een ovulatietest doen. Wat denk je? Op vrijdag (CD 9) al een positieve ovulatietest.

Heb contact opgenomen met MC kinderwens met de vraag of ik ook zaterdag en zondag moest testen. Dit was niet nodig, afgelopen zondag bij de echo was te zien dat ik mijn ovulatie al gehad had.

Vandaag gingen ze de cryo's ontdooien.(het wordt er trouwens 1 met de terugplaatsing. Manlief heeft zich niet bedacht..) Morgen tussen 9.00 en 11.00 het verlossende telefoontje of de cryo zich goed gedeeld heeft. Spannend..

Wat fijn dat je weer Dormicum krijgt en zo lekker van de wereld bent...

Heb je de medicijnen alweer in huis??

Herkenbaar dat je schrijft dat Herman het niet ziet zitten om nogmaals een PESA te ondergaan. Mijn man heeft al te kenne gegeven niet voor een tweede keer een PESA te ondergaan. Nu maar hopen dat deze discussie nooit gevoerd hoeft te gaan worden..

Het ziet ernaar uit dat we vooralsnog niet samen op het wachtbankje terecht zullen komen, want mocht ik morgen een TP hebben, dan mag ik op 29 Maart testen.

We wachten weer af (doen we nog niet genoeg!!).

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal!

Wat fijn dat je al zo snel een positieve ovulatietest had!!!

Als het goed is heb je vandaag het nieuws gehad van het ontdooien?! Vertel.........spannend he dat ontdooien!! Ik hoop zo voor je dat direct de eerste zich goed heeft ontdooit!

Jammer dat je man zich niet bedacht heeft, was het gesprek met de arts/ verpleegkundige niet overtuigend genoeg??

Jammer dat we niet samen op het wachtbankje zitten maar ondanks dat kunnen we elkaar natuurlijk wel virtueel steunen.

Ik ga me dit keer niet bijschrijven op het "wachtbankje" aangezien ik de laatste 2 wachtbankjes niet echt het gevoel had er bij te horen. De wachtbankjes van tegenwoordig vind ik wat kil te noemen, iedereen doet zijn eigen verhaal en reageert bijna niet op elkaars verhalen.

Gelukkig hebben wij onze eigen topic waar ik wel steun/ empathie ervaar.

Heb vandaag m'n recept ingeleverd bij de apotheek, vrijdag ophalen...

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Dus jij kunt binnenkort ook weer beginnen, wat fijn!!

Grappig dat jij jezelf niet op het wachtbankje wilt plaatsen, heb zelf ook besloten dit niet te zullen doen. Er is inderdaad weinig interactie en dat is wel een gemis..

Ook vind ik dat ik dan teveel met het forum bezig ben en dat is volgens mij ook niet goed. Dus ik reageer/ doe mijn verhaal hier.

Gisteren heb ik een terugplaatsing gehad van 1 cryo, was een morula.

Dr Hulsbergen heeft de terugplaatsing gedaan, is wel erg meelevend moet ik zeggen.

Op 28 Maart mag ik testen. Het was cryo nummer 3 welke is teruggeplaatst.

We hebben er nu nog 2 in de vriezer. Moet zeggen dat ik me wel rustig voel.

Wat betreft 1 of 2 cryo's; mijn man had geen vragen aan de arts. Wilde er maar 1 teruggeplaatst. Was kennelijk een foute interpretatie van mijn kant. Heb wel aan hem gevraagd wat hij dan bedoelde met de opmerking; 'ik overleg het wel aan de arts'.

Hij gaf toen aan het moeilijk te vinden om mij voor mijn hoofd te stoten, echter dat kweekte bij mij de verwachting dat hij eventueel wel openstond voor het terugplaatsen van 2 cryo's. Heb gezegd dat ik graag heb dat hij open naar mij is en duidelijk. Dat doet minder pijn dan dat je een aantal weken in de veronderstelling bent dat hij mogelijk nog bijdraait. Dan krijg ik het gevoel dat ik buitengesloten wordt en dat alleen de uitkomst medegedeeld word. Dit begreep hij wel. Zo'n beslissing moet je samen maken en er ook samen over praten/discussiëren. Ik hoop dat het raak mag zijn deze keer. Op naar de 28e Maart!!

Heb je al een idee wanneer je kunt starten?

Hoe is het met je bloeduitslagen??

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat fijn dat je weer "in de race" bent en alweer zo snel mag testen! Toch nog 2 cryootjes in de vriezer, toch een geruststellend idee!

Jammer dat je man zich niet bedacht heeft met de cryootjes maar hopelijk is dit een kanjer van een plakkertje!!!

Ik ga vanavond de eerste decapeptyl zetten en moest vandaag bellen wanneer ik weer mag beginnen met de puregon. Het is niet meer standaard de 3e dag maar het kan zelfs zijn dat je eerst 5 dagen decapeptyl gebruikt alvorens je start met de puregon. (dit om te zorgen dat er niet teveel puncties op 1 dag zijn)

Ik had geluk en mag toch zondag al puregon erbij prikken.

Moet zeggen dat ik er echt weer zin in heb.

Ik heb 2 dagen voordat jij mag testen (27 maart) een fm.

Ga dit weekend naar m'n ouders in brabant (fijnaart) en van ma t/m vrijdag zitten we lekker op Texel dus dat wordt ontspannen geblazen (er is ook lekker een sauna in het hotel).

Ik kan je jammer genoeg niet virtueel steunen deze week omdat ik weg ben, wel zal ik zondagavond nog even online zijn.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

O ja...

Uitslag van de bloedtest is dat ik een tekort heb aan vitamine b12, dus moet door blijven spuiten elke week. Tevens heb ik een vitamine D, zink, magnesium en B3 tekort. Ik krijg nu voedingssuplementen en dr Beunk heeft me een vit. D injectie gegeven.

Over 2 maanden heb ik weer een afspraak.

Dr Beunk gaf aan dat hij met een stuk bezig is over een tekort aan vit. B3, dit zal hij zsm publiceren op zijn website. (misschien interessant)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal,

Even een berichtje zo tussen de dagjes weg door. Was leuk in brabant, morgen naar Texel.

Vandaag voor het eerst de puregon 150 erbij gespoten.

Hoe gaat het met je zo in deze spannende wachtweken??????????????

Heel veel suc6 gewenst en ik zal vrijdag ff "onze" topic checken!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee hallo meiden

Blij te horen dat het goed met jullie gaat. Fijn dat je er zin in hebt Nathalie, dat is echt belangrijk. Echt heel knap van je dat je die extra maand rust hebt genomen tot je er weer aan toe was.

Ik kan me nu zo goed voorstellen wat een enorme domper het is als het mislukt! Vandaag had ik de punctie en ze zeiden, zo, zenuwachtig? Pas je eerste keer he? Daar maakten mijn vriend en ik later nog een grapje over, zo van, dat is wel schrikken als ze dat zeggen.....alsof het bij voorbaat toch een paar pogingen zal duren. Je hoopt tenslotte toch dat het gewoon hoppekee meteen raak is, na al dat gespuit en geprik in je eierstokken. Maar goed jullie beiden hebben die domper al eens of vaker ervaren en zijn nu weer positief gestemmd, ik zeg, dat geeft de burger moed! Laten we er gedrieën voor zorgen dat dit topic geluk gaat brengen.

Chantal wat goed dat je nog een paar cryo's over hebt, voor je tweede kind. :-)) want deze blijft bij jou!!! Heb jij ook afleiding? We zitten niet allemaal op Texel!! :-))

Weetje bleek vandaag dat we 8 rietjes hadden ipv 4 of 5. Geeft ook weer geruststelling. Man heeft nog geproduceerd, maar ze zagen er zo 123 niks in. Na en moeizame stimulatieperiode waarin eigenlijk steeds maar twee goeie follikels en enkele kleinere groeiden, heeft ze er vandaag toch 10 aangeprikt waarin 6 eicellen zaten! Ben echt wel blij met het resultaat. Nu is het echt even heel erg spannend tot woensdgochtend.....zouden ze bevrucht worden.....??? Op cryos reken ik maar niet, maar beetje hopen mag wel he.

Hee weten de kinderen van julie mannen eigenlijk waar je mee bezig bent?

De dochter van mijn vriend heeft net vorige week besloten dat ze heel boos is en niet meer wil komen, dat ze mij stom vindt (na 3,5 jaar leuk contact en ik nooit wat aan haar gemerkt) en haar vader is ze ook vooral niet meer blij mee. Echt ineens! Ze is 14,5 en ernstig aan het puberen. Heel complex allemaal, maar we weten nog niet goed wat we ermee aanmoeten. Net vakantie geboekt naar italie, weten we ook niet wat te doen. Haar broertje wil nog wel gewoon komen. Maar goed, mocht dit lukken dan zal ze ook op dit nieuws niet zitten te wachten - ze weten er niets van.

Nou hel verhaal, Nathalie geniet van een lekker weekje en sterkte mt de spuiten. Chantal, lekker opwarmen dat eskimootje van je. Wordt vast een mooi babytje!!

Later meiden, grtz Megan

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Wat een ontwikkelingen alweer!

Megan, hoe voel je je? Is de punctie een beetje meegevallen?? 6 eicellen is een mooi resultaat, je hebt sowieso maar 1 plakkertje nodig, toch?

Krijg je woensdag ook de terugplaatsing of word dat donderdag?

Zal voor je duimen dat je eitjes bevrucht zullen worden. En natuurlijk hoop je op cryo's, hoop doet leven.

Nathalie, jij zit nu te genieten op Texel, hoop dat je hoofd leeg is. Dat zal toch wel lukken neem ik aan. Lekker uitwaaien aan zee!

Je schreef dat je ouders in Fijnaart wonen, ben jij dan ook een brabantse??

Hier gaat het goed, voel me rustig. Ben minder met mijn lichaam bezig dan vorige keer. Vanochtend lekker gesport, merk wel dat dat goed is voor mij.

Aanstaande zondag mag ik testen, schiet alweer lekker op.

Megan, wat vreemd dat de dochter van je man ineens niet meer bij jullie wil komen?

Wel lastig, lijkt me. Is er iets voorgevallen waardoor ze niet meer komen wil??

Hoe gaat je man hiermee om?

De kinderen van mijn man weten dat we bezig zijn met een fertiliteitsbehandeling, ze hebben allebei heel positief gereageerd. Willen straks graag oppassen, ze willen wel een broertje... Geen zus, die hebben ze al. (Mijn man heeft 2 meiden).

Meiden, heel veel succes met spuiten, terugplaatsing en wachten, wachten en nog eens wachten...

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Zondag testen Chantal, dat is lekker rap!! Ik hoop het enorm voor je! Zat net je berichten nog eens terug te lezen. Je man heeft oudere kinderen dan de mijne zag ik. Bij ons 12 en 14, dus we vonden ze nog een beetje te jong om te vertellen van de fertiliteitsbehandeling.

Maarja nu deze toestand er is, pffff.....contact was altijd leuk en gezellig, ze doet ook nooit lelijk tegen me, integendeel zou ik zeggen, dus het is wel raar. Ze is voornamelijk boos op mn man eigenlijk, maar vindt mij ook 'gewoon niet zo leuk'. Staat echt haaks op hoe ze altijd doet, maar dat zegt niks, heb zelf als puber ook in die situatie gezeten. Kan het ook nog wel begrijpen dus!

Nou ja. Zal wel weer loslopen! Eerst woensdag afwachten of onze cellen elkaar aardig vonden.

groeten! Megan

Geplaatst

Hoi Megan,

En, heb je bevruchte eicellen?? Ben zo benieuwd!

Laat je gauw wat weten??

Hier alles rustig, voel me ook nog steeds rustig en probeer vooral om niet elk steekje of krampje te analyseren. Gaat eigenlijk heel goed, alhoewel wij inderdaad niet op Texel zitten, haha.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Hoe gaat het??

@Nathalie, hoe was je eerste follikelmeting??

Lekker uitgewaaid op Texel??

@ Megan, heb je inmiddels een terugplaatsing gehad??

Hier alles rustig, mag morgen testen. Moet zeggen dat ik vrij relaxed ben, eigenlijk de hele wachtperiode al. We zullen zien.

Fijn weekend, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat knap dat je de rust zelve bent zeg!!!

Heb je nog last gehad van kwaaltjes of viel het mee?

Spannend hoor!

Ik kom eigenlijk uit Den Helder, mijn ouders ook, zijn 3 jaar geleden verhuisd naar brabant.

Op Texel was het heerlijk, veel gefietst en gewandeld, had energie voor 10.

Sinds gister ben ik moe, hoofdpijn, misselijk en een opgezwollen/ gevoelige buik. Voelt niet goed, heb me dan ook net moeten ziek melden voor m'n werk, waar ik dan weer ontzettend van baal.

De echo was verschoven omdat ze veel puncties hadden in de ochtend, dus heb morgen om 9.00 uur een echo, hoop dat het allemaal goed gaat daarbinnen.

De laatste loodjes Chantal, spannend hoor!! Op naar die positieve test morgen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat fijn dat er 6 eicellen zijn gevonden en 3 in de vriezer zag ik, dat is geweldig!!

Nu die spannende wachtweken!

Pubers blijven lastig ja! Zou er niet teveel van aantrekken als ik jou was! Ze merkt vanzelf dat ze zichzelf in de vingers snijdt met die acties.

De jongens zijn 9 en 13, die hebben wij ook niets verteld over de behandelingen, zijn echt te jong.

Op Texel was het heeeeeeeerlijk, lekker ontspannen.

Wanneer mag je testen Megan??

Spannend!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden