Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Met mij gaat het ok. We gaan er met positieve moed tegenaan, je moet toch de hoop hebben dat het gaat lukken en dat we ook moeder mogen worden. Ook voor jou, lieve Nathalie!!

Wat ik bijzonder zwaar heb gevonden zijn de wachtweken.. 2 weken heb je alle hoop en dan word je ongesteld en dat komt keihard aan. Heb het inmiddels wel een plekje kunnen geven. Ik ben weer aan het sporten, mezelf lekker leeglopen.. Voelt goed.

En met jou, waarom mag je geen yoghurt, melk en vla meer? Wat zit daarin wat niet goed zou zijn? Op welke stoffen hebben ze bloed geprikt?

Hoe voel jij je? Ervaar je nog veel stress of heb je het al wat los kunnen laten?

Lieve groetjes,

Chantal.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee hoi,

Vd week op nacontrole geweest bij de uroloog voor de PESA. Tegelijk even langs de IVF dames gelopen. Er was nu weer iemand anders ziek en de brief komt weer een week later. De datum die daarin komt te staan ligt half tot eind maart........aahh ik moest echt heel erg huilen, had me zo ingesteld op eind februari! Maarja. Niks aan te doen neem ik aan, het is een heel geplan, dat ICSI, schijnt.

Dus gewoon weer wachten en nog eens wachten. Weet je al wanneer je een cryo tp krijgt Chantal? Of had je dat al geschreven.

Benieuwd naar je ervaringen met het dieet Nathalie. Hoop dat het je helpt.

Om niet te zitten wachten gaan we lekker een weekend weg volgende week, zin in.

Tot later ladies,

groet Megan

Geplaatst

He meiden

Hoe is het met jullie? Chantal hoe voel je je?

Wij zijn blij.....kregen vandaag de brief! En we hebben volgende week dinsdag al een gesprek!!! Ongelooflijk, niet meer op gerekend zo snel.

Eindelijk actie. Spannend! Ben echt heel blij :-) En heel benieuwd.

lfs Megan

Geplaatst

Hoi Megan,

Eindelijk, de brief is binnen. Wel fijn dat je volgende week al op gesprek kunt.

Dan is het goed mogelijk dat je op het wachtbankje van Maart terecht komt.

Ik hoop het voor je meid, heel veel succes!!

Op 25 Februari heb ik een evaluatiegesprek, verwacht dat ik in Maart een terugplaatsing zal hebben van 1 (of 2) cryo's.

Zou leuk zijn wanneer we alle 3 op het wachtbankje kunnen plaatsnemen...

@ Nathalie, hoe gaat het met jou?

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat een lieve woorden toch ondanks dat je net zoveel verdriet hebt gehad! Thanks!

Wat fijn dat je het verdriet een plekje hebt kunnen geven!

Ik blijf de hoop houden hoor! Ook wij zullen leuke moeders zijn en hebben er recht op!

Met mij gaat het goed, ervaar nu geen stress en ben net als jij lekker aan het sporten. Ben veel aan het overwerken en volgende week donderdag gaan we lekker naar de Zwaluwhoeve heeeeeeeeerlijk ontspannen. De laatste week van Maart gaan we naar Texel een weekje. Dan begin ik ook weer met de decapeptyl.

Melk blijkt het een en ander te doen met je vitamine b12 opname, zeker in combinatie met foliumzuur. Moet je maar even lezen op www.jbeunk.nl is wel interessant.

Hij heeft bij mij laten bloedprikken op: bloedgroep, b12, b6, magnesium, zink, en nog het een en ander. Heb over 2 weken weer een afspraak in Haarlem.

Ben vandaag ongesteld geworden, wat een pijn zeg, niet zoveel pijn als na een tp maar het was bijna niet te harden zeg! Veel pijnstillers ingenomen, heerlijk! Is wel even raar, ongesteld worden zonder emoties die daarbij gepaard zijn gegaan het afgelopen jaar.

Ik las dat je ws in maart een tp krijgt?

Wanneer moet jij weer ongesteld worden? Je kan nml pas 5 dagen na je eisprong een tp krijgen van een cryo.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Heerlijk Nathalie, om er even uit te zijn, de Zwaluwhoeve, toe maar!!

Dat wordt een lekker verwendagje, geniet ervan!!

Hoe voel je je??

@ Megan, voor jou aanstaande dinsdag veel succes, laat je ons weten hoe het verlopen is?

Hier gaat ales goed, kan niet wachten tot de maand Maart.

Als het goed is word ik rond 5 Maart ongesteld, dus rond 19 Maart ovulatie, dan zou de TP rond 24 Maart zijn...mits de cryo's goed ontdooien, daar ben ik wel bang voor..

Nathalie, is het ontdooien en de TP op dezelfde dag?

Hoeveel cryo's worden er ontdooid? Heb je daar zelf een stem in??

Heel fijn weekend!

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Heb zojuist de site van jbeunk bekeken, drink vanaf nu ook geen melk meer.

Zoals ik het las remt melk de opname van mineralen en vitamines?

Heb nu ook Vit B12 tabletten in huis gehaald.

Wilde je nog vragen of ik bij het evaluatiegesprek tevens een echo kan verwachten?

Lijkt mij niet onlogisch, kijken of alles rustig is van binnen.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Met mij gaat het psychische gezien goed (geen stress), op somatisch vlak minder, heb denk ik een griepje, alles zit vol, hoofdpijn, pijn in de spieren en koorts.

Ik heb m'n man aangestoken en we zitten/ liggen nu allebei te snotteren. Heb voor 30 euro aan troep gekocht om er maar voor te zorgen dat ik donderdag zonder gesnotter naar de Zwaluwhoeve kan! Het ergste is nog dat wij bijna nooit ziek zijn!

Het sporten lukt dus nu niet jammer genoeg!

De jongens zijn zaterdagmiddag gebracht en blijven tot woensdagavond, nu krijgen we er ook nog een logee bij, vriend van m'n man. Gescheiden, geen woonplek nu, triest hoor. Ws blijft hij ongeveer 1.5 maand, even wennen maar ja, je kan een vriend toch niet op straat zetten.

Het ontdooien en de TP is niet op dezelfde dag, ze beginnen met ontdooien een dag van tevoren zodat ze kunnen zien hoe de celdeling verloopt.

Je moet eerst overleggen met de arts hoeveel cryootjes je laat terugplaatsen. Met het ontdooien houden ze daar dan rekening mee. Als ze beginnen met 2 te ontdooien en 1 stopt met delen dan gaan ze een ander ontdooien. Net zolang tot er 2 ontdooid zijn of je cryootjes op zijn.

Ik heb het geluk gehad dat ik 2x een tp heb gehad (van 1 cryootje) waarbij het ontdooien in 1x lukte. Voor 1 tp moesten er 4 ontdooid worden en 1x is een tp niet doorgegaan omdat het ontdooien niet gelukt was (toen had ik nog maar 1 cryootje over). Het ontdooien is echt een spannend proces!

Ik heb niet nog een uitgangsecho gehad na de eerste. Wel checkte ze steeds de baarmoeder en het bms tijdens de fm voorafgaande de cryo tp.

Mijn cyclus is lang dus ik begin ongeveer op dag 12 ovulatietesten te doen (ik voel mijn ovulatie ook altijd), mensen met een kortere cyclus beginnen al op dag 7/ 8 met ovulatietesten. Bij mck doen ze dus ook echo's met een cryo tp. 1x heb ik het zonder echo's gedaan omdat ik een paar dagen weg was. 3x een tp zonder pregnyl en 1x met pregnyl om de ovulatie te bepalen. Verder krijg je geen medicatie met een cryo tp.

Ik hoop echt voor jullie dat de cryootjes zich goed ontdooien, het is toch allemaal heel spannend!

Je hebt alweer bijna je evaluatiegesprek, wat gaat de tijd toch snel!

(Ik moest echt bijna janken met het eerst evaluatiegesprek, probeerde het echt in te houden maar lukte niet helemaal. Gelukkig liggen er zakdoekjes :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

O ja Chantal,

Wij kregen gister een rekening binnen van de PESA...en hoeven gelukkig alleen de eigen bijdrage te betalen van 155 euro! Dr Sneller heeft het weggeboekt als zijnde een DBC ziekenhuis, dus dat is fijn van hem!! Anders koste het grapje 1620 euro! Echt belachelijk voor 2 verdovingen, wat jodium, een steriel veldje en 2 buisjes zaad! Het duurde nog niet eens 15 minuten!

Heb jij al wat gehoord van de verzekering? Bij ons is het dus 10 maanden geleden die PESA!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

O ja Chantal, nog even dit...ik mag van dokter Beunk ook geen yoghurt (ook geen optimel want dat is yoghurtdrank) en vla! Wel kwark en biogarde. Klopt ja van die vitamines en mineralen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee meiden,

Vandaag het voorbereidingsgesprek gehad en het ging geweldig. Ik heb meteen de prikinstructie gehad en al een van de medicijnen in huis! En we beginnen eerder, op 9 maart al! We krijgen het korte protocol wat normaal alleen voor IVF wordt gedaan, maar in het kader van wetenschappelijk onderzoek waren er ook een paar plekken voor ICSI patienten. Dus de punctie zal ook nog in maart zijn. We zijn echt heel erg blij, gaat nu lekker snel allemaal! 2010 op het geboortekaartje is nog net haalbaar.....ja bij de eerste poging zie je het allemaal nog zonnig in natuurlijk :-)

Wij hebben ook vanaf morgen de kinderen van mijn vriend in huis vanwege de vakantie. Geen gescheiden vriend, lijkt me best pittig hoor iemand een tijd in huis in te hebben. Maar inderdaad, je helpt natuurlijk als het nodig is.

groeten! Megan

Geplaatst

Trouwens, ik heb nog een vraag. Hebben jullie mannen op de dag van de punctie ook nog zelf geproduceerd, gewoon om te kijken of er toevallig wat bij zat? We twijfelen of we dat moeten doen. Straks zijn de PESA zaadjes beter, het lab gaf dat wel aan maar we mogen wel proberen. Er is ooit wel 1 goede gevonden.

Ben benieuwd, grtz Megan

Geplaatst

Hoi Megan, wat fijn dat je al zo snel kan starten zeg!!!! Eindelijk na al dat wachten!!

Van dat korte protocol klopt niet helemaal, Chantal en ik hebben ook een kort protocol en ook wij gaan voor ICSI. Ligt aan de kliniek/ ziekenhuis.

Bij ons had produceren geen nut, mijn man is nml gesteriliseerd zonder hersteloperatie (die van Chantal ook).

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Fijn dat ik weer internet heb, vanaf zondag problemen gehad...

Is nu weer verholpen.

Wat fijn Megan, dat je zo snel kunt beginnen!! Hoop dat het spuiten je mee zal vallen.

Nathalie, alweer een beetje opgeknapt??

Bij jullie heeft de rekening 10 maanden op zich laten wachten, wij hebben deze vorige week al betaald. Wij moesten inderdaad ook 155 euro betalen.

Morgen een dagje Zwaluwhoeve, geniet er lekker van. En ontspan..!

Ik heb morgen een evaluatiegesprek in Leiderdorp, ben benieuwd.

Meiden, tot schrijfs.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hallo dan daar!!!!!

Heb jullie wel steeds een beetje gevolgd hoor!~!!!!

Vind het een beetje moeilijk nu,omdat ik nu een klein mini mensje bij me draag en jullie nog zo druk in die mmm zitten.Ik gun het jullie ook zo.Ik weet hoe klote het voeld ,steeds weer die teleurstelling.

Nou moet ik ook zeggen dat ik behoorlijk beroerd en ontzettend moe ben geweest.Dus meestal als ik uit m,n werk kwam dan was het naar bed of op de bank en dan in slaap vallen.En had ook echt nergens geen zin in.

het is echt heeel apart wat er allemaal met je lichaam gebeurd hoor.Het staat(tenminste bij mij)echt op z,n kop.Ongelooflijk.

We hebben een echo gehad.Wat eeen wonder zeg,onbeschrijflijk.Maandag naar de verloskundige en dan krijgen we voor het eerst het hartje te horen,ben alweer aan het aftellen.Maandag ben ik dan 13 weken.OOk dat is toch een lekker gevoel,toch een beetje een mijlpaal.Ook al veel kadootjes gehad.sokjes ,truitjes ,rompertjes erg leuk en lief allemaal.

Dus als het af en toe wat lang duurd voordat ik van me laat horen,sorry,maar ik denk zeker aan jullie en hoop van harte.

Hoe gaat het verder met jullie?

Laat de moed niet zakken meiden,blijf positief!!!

héél véél liefs Luna

liefs Luna

Geplaatst

Hoi Chantal,

Zwaluwhoeve was heerlijk, ben weer bijna de oude!

Wat hebben jullie de rekening snel gekregen! Fijn he dat dr Sneller het zo mooi heeft weggeboekt, anders dus een hoop geld!

Hoe was je evaluatiegesprek????

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Luna,

Wat fijn dat het zo goed met je gaat! We zijn alleen maar blij voor je hoor! Heeft ook een tijdje bij jullie geduurd voordat dit wondertje geschiedde dus geniet ervan!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Luna,

Wat fijn om iets van je te horen, ik vroeg me al af hoe het met je zou zijn..

Heb een paar keer in het topic 'uitgerekend in September' gekeken, maar ook daar las ik geen bericht van jou.

Hartstikke goed om te horen dat het goed met je gaat.

En alweer 13 weken onderweg, wat vliegt de tijd zeg!!

Meid, geniet er met volle teugen van en laat af en toe weten hoe het met je gaat,

zou ik erg leuk vinden.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

Hoe gaat het met jullie?

@Nathalie, hoe gaat het met jullie vriend die jullie zo gastvrij opgevangen hebben??

Lijkt me wel moeilijk, want je moet een stukje privacy inleveren.

Maar wat je zelf ook al aangeeft, je laat een vriend niet in de kou staan.

Ben je nog naar die homeopatische arts in Haarlem geweest?

Hoe voel je je?

@Megan, hoe gaat het met jou, vol ongeduld aan het wachten om je eerste spuit te mogen zetten volgende week? (had ik wel namelijk!).

Hier alles ok, waarschijnlijk eind van de week mijn menstruatie. Krijg op CD 11 een echo. Met dr Hulsbergen overlegt dat we bij de cryopoging, indien mogelijk, graag 2 cryo's teruggeplaatst willen hebben.

Vond het evaluatiegesprek wel heftig, de eerste vraag die dr Hulsbergen stelde was, hoe gaat het met je? Schoot toen al vol. Ik merkte dat ik het moeilijk vond om over de mislukte poging te praten. Voelt voor mij toch een beetje als falen, terwijl ik dondersgoed weet dat ik hier niks aan kan doen/ veranderen.

Vond het achteraf ook vervelend dat mijn man er niet bij aanwezig was, maar ja, hij kan ook niet voor alles vrij krijgen..

Nu vol goeie moed op naar de cryo terugplaatsing, hoop van harte dat ze goed zullen ontdooien.

Misschien komen we met z'n drieën wel op het wachtbankje van April!!

Zou wel erg leuk zijn.

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hee Chantal en Nathalie

Ja jeetje joh, kan me enorm goed voorstellen hoe je daar bij die dokter zit....zo rustig gebleven na de terugplaatsing, goeie kansen. Hoopvol want de eerste keer...en dan toch niet gelukt. Ik merk dat ik er ook zeer positief tegenover sta, heb al haast het gevoel dat het gaat lukken, misschien had jij dat ook...dan komt het gewoon heel hard aan. Zeker als iemand dan zo echt aan je vraagt hoe het gaat...ja ik zou ook vol schieten! Wel fijn dat ze zo begripvol zijn.

Hoop morgen de medicijnen op te kunnen halen. Misschien moet ik het weekend al beginnen te spuiten, zag al wat voortekenen. Maar ik had aangegeven 8 of 9 maart, dus mn ongi mag van mij nog eventjes wachten. Wil niet dat ze zeggen dat het nu niet uitkomt en dat ik een maand moet wachten...!! Want ben inderdaad zeer ongeduldig.

Schrik wel enorm want er staat een heel naar bericht van Meiske74, die heb ik op het TESE topic leren kennen.....ben er echt ondersteboven van. Wat een mens soms niet moet doormaken......

grt Megan

Geplaatst

Hoi Chantal,

Fijn dat je het evaluatiegesprek hebt gehad, ondanks dat je alleen was en je emotioneel werd tijdens het gesprek wat trouwens erg normaal is! Je hebt toch een tijd naar icsi 1 toegeleeft en dan treurig genoeg een negatief resultaat.

Nu naar het evaluatiegesprek kan je gelukkig weer beginnen!! Ben je al ongesteld geworden??

Ik heb dinsdag een gesprek bij de homeopaat en vrijdag een telefonisch consult met dokter Pieters. Dan krijgen we te horen hoeveel rietjes zaad er nog over zijn en of ze instemt met een verhoging van de Puregon naar 150 IE. Ik ben bang dat ze daar niet aan wilt omdat ik met 100 IE al tussen de 9-11 eitjes heb, alleen wil ik zo graag wat meer kans op meer cryootjes. Nou ja, we gaan het zien!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat een verschrikkelijk nieuws van Meiske74, heb er geen woorden voor!

Geluk en verdriet wisselen elkaar geregeld af op dit forum en dat is soms best erg moeilijk!

Ben je al begonnen met prikken?

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden