Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik moet de decapeptyl door blijven spuiten om m'n cyclus plat te leggen dus m'n eierstokken rust te geven (dit zorgt ervoor dat de follikels niet meer groeien). Als ik ongesteld wordt mag ik stoppen met de decapeptyl.

Dr Hulsbergen zei dat het wel even kon duren voordat m'n eierstokken weer een normale grootte hebben.

Ik ben gelukkig niet meer misselijk, wel hoofdpijn van die decapeptyl.

Hopelijk wordt ik morgen of overmorgen ongesteld en kan ik stoppen met die troep.

Een werkvakantie is ook best prettig als je daarna lekker in je tuintje kan zonnen! Als het nou net zulk lekker weer is als gister en vandaag dan is dat toch een prettig vooruitzicht!!

Morgen weer naar leiderdorp,vraag me af wat ik daar eigenlijk ga doen want ik weet het allemaal al!

Groetjes Nathalie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi ladies

Moeten jullie morgen allebei naar Leiderdorp als ik het goed begrijp?

Ben je al ongesteld nathalie? Gauw stoppen met die rotzooi inderdaad.

Ik kreeg te horen dat ik ook eerst moet nabespreken, even afspraak maken op de poli....dat kon pas 18 mei!!!!!!!!!!

Schrok me helemaal dood. Moest nog aan jou denken en dat jij ook weer moet wachten en al zoveel gewacht hebt. Wat ben jij een powergirl. Deze zomer moet top worden!!!!

Heb wel weer mazzel, ik ging 2 dagen later weer bellen of er iemand had afgebeld. En nu mag ik maandag!!! Heel toevallig had er nét iemand afgebeld en waren ze opzoek naar mensen zoals ik. Zou dat een goed teken zijn..??

Chantal doe jij de terugplaatsingen dus in je natuurlijke cyclus, ja he?

Er zijn bij jouw eerste cryo poging een paar niet goed ontdooid he? Vind ik ook erg beangstigende gedachte. Heb er maar drie. Wat was de kwaliteit bij invriezen van die van jou, weet je dat?

Nou je mag bijna weer joh. Als ze nou allebei van matige kwaliteit zijn doe je er wel twee toch? (ik zeur nog even door haha)

Ik mag nog kiezen of ik weer mee wil doen aan een studie. Dan word er geloot of je in natuurlijke cyclus of in artificiele cyclus ene TP krijgt. Maar ik heb voorkeur voor natuurlijk, al die hormonen. Maar ja misschien is dat juist wel goed...!?!? Help. haha.

Sterkte morgen beiden, grtz Megan

Geplaatst

Hoi Nathalie & Megan,

@Megan, Vandaag geen rit naar Leiderdorp hoor. Mag morgen voor een uitgangsecho

Vanochtend een ovulatietest gedaan en die was alweer positief terwijl dit CD 8 pas is..

Ik heb wel snelle eitjes hé!! Als ze zich nou ook eens goed zouden hechten....

Bij de vorige TP was het cryo nummer 3 welke goed ontdooide. Heb er nu nog 2.

TP is inderdaad in mijn natuurlijke cyclus gedaan, wel fijn hoor om geen hormonen te hoeven spuiten. Persoonlijk vond ik het gehele proces ook minder beladen, was eigenlijk vrij relaxed tijdens de wachtweken. Uh, 2 cryo's terugplaatsen?? Zou leuk zijn als je eens met mijn man komt babbelen... Vreemde ogen dwingen zeggen ze weleens, haha.

Goed joh dat je maandag al een evaluatiegesprek hebt. Je gevoel voor timing is goed geweest!! Hoop voor je dat het ontdooien van je cryo's goed zal verlopen.

@Nathalie, en hoe was jouw gesprek in Leiderdorp?? Ben je nog wat wijzer geworden??

Hoop dat je gauw ongesteld zult worden en dat je kunt stoppen met de Decapeptyl.

Fijn weekend!

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Megan en Chantal,

Ik moest vandaag naar Leiderdorp en kreeg voor het consult nog even een echo.

Ik heb nog steeds grote eierstokken (wat logisch is aangezien er nog maar een paar dagen verstreken zijn). Het vocht was gelukkig zo goed als weg!!

Ik ben nog steeds niet echt ongesteld ws vannacht, maar moet van dr. Pieters het weekend toch nog de decapeptyl blijven doorspuiten om de eierstokken nog wat rust te geven.

Over 3 weken weer een echo en een consult, naar aanleiding van de echo wordt bepaald of ik misschien toch al volgende maand weer mag beginnen i.p.v. over 2 maanden! :gekruiste vingers 3

Megan wat een mazzel heb jij zeg met die afspraak!! Prettig hoor!!!

Ik heb ook alle cryo terugplaatsingen in een natuurlijke cyclus gehad waarvan 1x pregnyl gebruikt om de ovulatie in te zetten, vond dat ook prettig zo zonder die hormonen, kan me voorstellen dat je hier ook de voorkeur aan geeft! Nu maar hopen op mooie cryootjes! Gaan jullie er 2 laten terugplaatsen?

Chantal, jij hebt echt snelle eitjes zeg! Wat een korte cyclus! Wel prettig, dan kan je snel weer aan de bak! Hoe lang doe je over een ritje naar Leiderdorp?

Als alles goed gaat heb je dus woensdag de tp?

Suc6 morgen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Misschien kun je dus volgende maand weer van start, dat is nog eens goed nieuws!!

Ben je toch niet voor niets naar Leiderdorp gereden vandaag.

Wat ik me nog wel afvraag, hoe kun je ongesteld worden terwijl je Decapeptyl spuit.

Dit legt je cyclus toch stil? Dan heb je toch ook geen ovulatie, dus geen menstruatie?

Morgen om 11.10 afspraak voor de echo, manlief moet werken, dus ik ga alleen.

Maar ja, echo stelt ook niet veel voor. Ik rij, mits ik geen files heb, ruim een uur.

Heb een hekel aan te laat komen, dus rij ik belachelijk vroeg weg. (rond 9.30).

Ja, mijn eitjes zijn snel... Nu maar hopen dat de cryo's goed willen ontdooien.

Dat wachten op het telefoontje is ook spannend. Vorige keer zouden ze tussen 10.00 en 11.00 uur bellen. Belden ze uiteindelijk om 10.50 om te zeggen dat nummer 3 goed ontdooid was. We wachten weer af....

Fijn weekend,

Liefs,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Je kunt gewoon ongesteld worden door de decapeptyl heen. Er zijn meiden die het "lange protocol" volgen en die al eerder dan de menstruatie moeten beginnen met de decapeptyl en als ze ongesteld worden mogen ze beginnen bij te spuiten met de hormonen.

Door de puregon zijn de follikels al gerijpt alleen zijn ze nog niet allemaal uitgerijpt (ik had er wel al heel wat tussen de 15-23mm) dus heb ik wel een ovulatie gehad en dus ook een menstruatie.

Jeetje, jij gaat lekker vroeg weg!!

Werkt je man ook in de zorg omdat hij morgen moet werken??

Ik moest vandaag ook alleen, nou maakt mij dat niet zoveel uit alleen de vorige keer dat ik te horen kreeg dat ik overstimulatie had en de punctie niet doorging vond ik het toch wel behoorlijk klote dat ik alleen was!

Dat telefoontje bij een cryocyclus is slopend ja! Zeker als ze zo laat bellen!

De laatste cryotp is bij ons niet doorgegaan omdat ze niet goed ontdooit waren, dat is best wel even slikken ja! Ik hoop niet dat dit jou ook gebeurd en hoop dat jij het geweldige nieuws krijgt dat de 1ste direct goed ontdooit is!!!!!!

Suc6 morgen!!! (gelukkig is het niet zo druk op de weg in het weekend!)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Zo kletstantes. Goed nieuws Nathalie! Misschien komen we samen op ons eigen wachtbankje. Dan kan Chantal ons alvast vertellen hoe het voelt om zwanger te zijn.

Wij mogen geen twee terugplaatsen trouwens. In het umc-u vriezen ze alleen toppers in en daar mag er maar eentje van terug geplaatst worden. Wel jammer wil er best twee...

Succes morgen Chantal. Niet vergeten je wekker te zetten he; -)

Lfs Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is het toch fijn dat dit forum bestaat! Een lach, een traan of even je ei kwijt willen.

Het kan allemaal hier bij jullie, geweldig!!

@Nathalie, dat wist ik niet dat je door de Decapeptyl heen ongesteld werd. Hoop voor je dat je gauw kunt stoppen met die rotzooi. Zou toch mooi zijn als je volgende maand weer kunt starten..

Mijn man is uitvoerder bij Verwater in Rotterdam, ze werken momenteel aan een project wat zo snel mogelijk af moet zijn. Vandaar dat hij werkt vandaag.

@Nou Megan, jij bent erg optimistisch. Wel leuk hoor, we houden de moed erin!

Vanochtend naar Leiderdorp geweest, de grootste follikel was 17,2 mm. Deze zal 1 dezer dagen 'springen'. Had dus kennelijk nog geen positieve ovulatietest gisteren.

Morgen nogmaals een ovulatietest doen, als deze positief moet ik dit doorbellen.

Er wordt dan telefonisch afgesproken wanneer de evt. TP zal volgen.

Is de test morgen en maandag negatief dan heb ik maandag wederom een echo.

(ga ik niet vanuit).

Ik had vanochtend dr Pieters, haar kende ik nog niet. Ze maakte een gehaaste indruk.

Vond haar ook niet vriendelijk, zeg maar gerust kattig. Ze gaf ook op een snauwerige manier antwoord op mijn vragen, vond het niet prettig.

Hoe is jouw indruk van haar Nathalie?? Klopt toch dat zij jouw fertiliteitsarts is?

Goed weekend.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat ben je toch heerlijk positief! Wou dat ik dit nog had op die manier :)), zou wel leuk zijn om samen op het bankje te zitten!

Ik mocht de 1e icsi (incl. cryo's) geen 2 embryootjes terug laten plaatsen. Vanaf de 2e icsi mocht het wel, hebben we alleen niet gedaan met de verse poging, wel met de cryootjes. De volgende poging laten we wel 2 verse embryootjes terugplaatsen.

Tot nu toe hebben we goede embryootjes gehad (vanaf 8 cellig), jammer genoeg heeft het toch niet gewerkt.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Aah vandaar dat je man moest werken in het weekend!

Ik heb begrepen dat je de ovulatietest niet mag doen met ochtendurine maar met je "2e urine" (wist ff niet hoe ik dit nou moest neerzetten). Ook moeten de lijnen allebei even dik zijn, waren ze dit bij jou??

Het klopt, dr. Pieters is mijn behandelend arts. Ik moet zeggen dat ik haar nog niet eerder zo heb meegemaakt. (kattig en snauwend) Wel eens een keer gehaast maar dat is maar 1x geweest. Bij een tp was ze heel erg geduldig en legde alles heel rustig uit en de laatste keer had ik eigenlijk alleen een consult (dan doen ze geen echo's) maar toch wilde ze even kijken hoe de boel erbij lag. Tevens vond ik haar zeer medelevend overkomen.

Misschien had ze haar dag niet?

Nu maar wachten op dat springende ei van je Chantal en dan weer die vreselijke wachtweken in!! Houd je ons op de hoogte?

Jij ook nog een fijn weekend gewenst!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ben blij te horen dat dr Pieters normaal gesproken vriendelijker is, zal ze inderdaad haar dag niet gehad hebben. Ik ben normaal gesproken niet zo gemakkelijk van mijn stuk gebracht, maar ze heeft me toch echt overdonderd gisteren. Maar goed, ik heb wel mijn vragen die ik had gesteld en heb op die vragen ook antwoord gehad (zij het kort en bondig).

Vanochtend weer een ovulatietest gedaan, was nog negatief.

Had vanochtend en ook vorige test met de 2e ochtendurine gedaan.

De streep was inderdaad niet even dik of dikker, hij was lichter.

Hoop dat ik morgen een positieve test zal hebben, hoef ik niet meer voor een echo.

Hoe gaat het met jou?? Nog niet ongesteld??

Hoe voel je je??

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Nog niet echt ongesteld geworden, steeds een beetje, dus moet nog echt doorkomen. Blijkt altijd wel iets minder te zijn met de decapeptyl is mij verteld alleen lijkt mij dit nog wel echt te weinig. Verders nog last van m'n hoofd, echt veel hoofdpijn, gister de laatste decapeptyl gezet dus hopelijk gaat die hoofdpijn snel over.

Ik had in het begin ook de fout gemaakt om een ovulatietest als zijnde zwangerschapstest te zien (een streep is een streep). Toen ging ik het nog eens goed doorlezen en toen stond er dat de 2e streep dus echt zo dik moest zijn als de 1e.

Hopelijk had je vandaag een dikke streep! Scheelt je weer een ritje op en neer!

We wachten met spanning op het bericht van je springende ei!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier, dus laat ik me eerst even voorstellen.

Mijn naam is Angela, ben 32 jaar en sinds 2 jaar samen met René.

Ook hij heeft uit een eerder huwelijk 2 kindertjes gekregen en heeft zich daarna ook laten steriliseren. Omdat hij al vaak had aangegeven zijn sterilisatie niet ongedaan te willen maken, was dat dus geen optie.

Daar ik niet mijn kinderwens overboord wilde gooien en hij er wel voor openstond om samen nog een kindje te krijgen, ben ik eens gaan kijken op het internet naar andere mogelijkheden. Zo kwam ik uiteindelijk bij pesa terecht, en dus ook bij medisch centrum kinderwens. Ik heb deze mogelijkheid na veel horten en stoten voor zijn voeten gegooid en hij was zeer positief. 2e pasen heb ik het hem nogmaals gevraagd of hij dit echt wilde, en wederom zei hij ja. Dinsdag 6 april, hij was aan het werk en ik zat wat te snuffelen op het internet, kwam ik uit op deze forum. Ik had me door 18 pagina's geslagen en heb alle leuke, grappige, herkenbare, verdrietige momenten van jullie gelezen. Daarna had ik zoiets, ik ga niet langer wachten en heb de stoute schoenen aangetrokken en heb mck gebeld voor een eerste afspraak. 20 april reizen we dus af naar Leiderdorp. Ben erg benieuwd hoe alles zal gaan.

Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hoi Angela,

Leuk dat je reageert!! Jouw verhaal heeft veel raakvlakken met die van ons. Ben toch benieuwd... hoe reageerde jouw man toen je zei dat je kinderen wilde? Of wist hij van jouw kinderwens?? Je hebben al snel een gesprek zeg, fijn!!

Als je vragen of opmerkingen hebt, laat het gerust weten.

Heel veel succes in ieder geval.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nathalie, hoe gaat het met je? Fijn dat je geen Decapeptyl meer hoeft te spuiten.

Nu maar wachten op je menstruatie..

Megan, hoe is je gesprek geweest vandaag?? Ben benieuwd.

Nou Nathalie, jij wacht op je menstruatie. Ik wacht nog op mijn ei, dat ei wil maar niet 'springen'! Vanochtend nog steeds een negatieve ovulatietest.

Heb een echo gehad vandaag, (moest die van gisteren afbellen i.v.m. werk).

Follikel was nu 22 mm, heb recept voor Pregnyl meegekregen, vanavond om 22.00 uur spuiten. Eigenlijk wel balen dat er weer hormonen aan te pas moeten komen, maar ja..

Zondag worden de cryo's ontdooid. (hoop dat de eerste gelijk goed zal ontdooien, houden we er nog 1 in de vriezer). Maandag de TP. Dan wordt 1 Mei mijn testdag..

Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Ha meiden!

Angela welkom hier. Succes met je eerste afspraak, ik ben benieuwd.

Nou jullie zijn ook aan het wachten, ik wacht even mee maar gelukkig maar tot zaterdag! !! Ik hoef geen maand rust jippie zaterdag echo en volgende week hopelijk terugplaatsing !!!!!

Was nog even spannend want ze hebben ook verbouwing daar, lab gaat drie weken dicht. Gelukkig heb ik daar geen last van: -))) ik heb echt geluk !! Pfieuw.

Daarna heb ik drie weken vakantie dus ik hoop dat dat innestel bevorderend werkt!!

Argh tik op mijn mobiel word er gek van, spreek jullie later beter!

Lfs megan

Geplaatst

Hoi Angela,

Leuk dat je reageert en wat fijn dat je man zo positief tegenover de optie "pesa" staat!

Wat heb je al snel een afspraak zeg, fijn hoor!

Heel veel suc6 bij het intakegesprek en blijf vooral lekker meeschrijven hier!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat fijn Megan dat je geen maand rust hoeft en lekker door mag! Op naar de echo zaterdag en dat ze maar goed op jullie eskimootjes mogen passen ondanks de verbouwing!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal, wat een rotei zeg :))

Ik ken het, heb ook 1x pregnyl moeten spuiten omdat het niet opschoot! Ik wilde dat in eerste instantie niet maar toen legde de ivf verpleegkundige uit dat dit een lichaamseigen hormoon is dus dit uitgezocht en jawel hoor! Toen was ik er gerust op en heb toen ermee in gestemd.

Hoeveel pregnyl moet je spuiten? 5000IE ?

En dan het spannendste gedeelte he! Wachten op het verlossende telefoontje! Ik hoop het zo voor je meid!!

Wie had je nu eigenlijk voor de echo??

Ik heb een aantal dagen een beetje bloedverlies gehad maar of dat het is? Het zal wel denk! Heb de 28ste die echo dus ben benieuwd!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Chantal, Nathalie en Megan,

Bedankt :yeswink-1: voor jullie hartelijke welkom op dit forum. Het is fijn dat er meer lotgenoten zijn die zich hier mee bezig houden. En aangezien jullie al een tijdje bezig zijn en ik nog maar aan het begin sta kan ik mooi eens raad bij jullie vragen.

@Chantal: De reactie van René was eigenlijk van begin af aan vrij open, toen ik hem vertelde van mijn kinderwens was hij eerder verdrietig dat hij zich in zijn eerdere relatie had laten steriliseren. Toch heeft het nog lang geduurd dat we het er echt eens over hadden, hij had een lange tijd zoiets van "ik wil nog wel een kind, maar ik ga mijn sterilisatie niet ongedaan laten maken, maar er zijn meer wegen naar rome" Wat hij hier mee wilde zeggen was "het kan ook via een donor" nou dat was voor mij dus echt no way. Verder wilde hij als we eraan begonnen dat we op korte termijn begonnen en niet over een paar jaar. Dus vandaar ging ik maar eens zoeken naar andere mogelijkheden. Enzo kwam ik dus bij "Pesa" terrecht.

@Nathalie: Ja ik vertelde hem van de optie om Pesa te doen, en daar stond hij inderdaad gelukkig postitief tegenover. Dit kan op relatief korte termijn starten en als het lukt heb ik toch een kind van hem, en dat is toch wat ik het allerliefste wil, maar daar denken we volgens mij hier allemaal hetzelfde over. Ondanks dat hij volgens mij nog niet helemaal weet wat het allemaal inhoud, gaan we vol goede moed de 20e naar Leiderdorp.

Hoe staat het er bij jullie momenteel allemaal voor, ik kom er een beetje invallen en het is voor mij allemaal nog abracadabra :icon_scratch:.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hallo Angela,

Allereerst wil ik jullie heel veel succes en sterkte wensen bij alles wat nog op jullie pad komt.

Wij hebben ook Pesa gedaan, dat is ontzettend goed verlopen.

Onze volgende stap is nu slikken van de pil en in mei beginnen met spuiten.

Ik hoop dat jullie heel snel verder kunnen.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi MBM,

Bedankt voor je reactie, ik hoop inderdaad dat we snel kunnen beginnen. Maar we zullen eerst maar het gesprek a.s. dinsdag afwachten. Fijn dat jullie binnenkort ook echt kunnen beginnen, want als ik zie wat je het afgelopen jaar al heb moeten doorstaan is dat ook al niet mis.

Ik hoop voor jullie dat het geluk nu aan jullie kant staat.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

@MBM, leuk dat je reageert. Lees in jouw handtekening dat jullie al aardig wat meegemaakt hebben. Heel veel succes met je behandeling! Volg jij het lange protocol?

@Megan, hoe was je gesprek?? Aanstaande zaterdag alweer een echo. Komen we misschien samen op het wachtbankje van maand Mei. Houden we elkaar goed vast, zodat we er niet afdonderen!!

@Angela, veel succes met je intakegesprek a.s. dinsdag. Je hebt waarschijnlijk de verhalen gelezen hoe de man van Nathalie en mijn man de PESA hebben ervaren..

Hoe staat jouw man hier tegenover??

@Nathalie, nog steeds niet echt ongesteld?? Wat duurt dat lang zeg! Ben benieuwd hoe de echo zal zijn de 28e.

Was blij dat ik dr Hulsbergen weer had voor de echo afgelopen dinsdag.

Natuurlijk was ik weer veel te vroeg (9.30 terwijl ik om 10.10 de echo gepland stond),

maar ik had mazzel. Werd om 9.40 door dr Hulsbergen naar binnen geroepen.

Heb 's avonds 5000 IE Pregnyl gespoten, wist trouwens niet dat dit een lichaamseigen hormoon was. Mocht het tot een TP komen, dan is vroeg testen geen optie nu..

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst
Hoi meiden,

@MBM, leuk dat je reageert. Lees in jouw handtekening dat jullie al aardig wat meegemaakt hebben. Heel veel succes met je behandeling! Volg jij het lange protocol?

Hoi Chantal,

Ik volg het lange protocol. Ik ben gisteren met de pil begonnen. En in mei mag ik beginnen met spuiten van Decapeptyl.

Liefs,

MBM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden