Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Angela wat spannend allemaal!!!

Heerlijk zeg je eigen huisje, gefeliciteerd! Lekker een beetje klussen zorgt voor afleiding tijdens/ voor de behandelingen!

Lijkt me moeilijk hoor om in het huis van zijn ex en hem samen te wonen!

Wat een schat ben je dat je de kids helpt met de cadeautjes voor moeders!!! Ik doe dat echt niet!

En trouwen...fantastisch zeg!!!! Het gaat nog een druk jaar voor je worden :)) een mooie jurk uitzoeken, positiekleding kopen en een huis opknappen!

Zo te horen wordt 2010 het jaar voor jou Angela!

Groetjes Nathalie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, voorlopig houden we het dit jaar alleen bij de verhuizing en hopen we dat het mag lukken om zwanger te worden. Als we daar dan alle kosten aan hebben gehad gaan we sparen voor een leuke bruiloft.

Maar als ik al zwanger mag worden in 2010 dan kan mijn jaar niet meer stuk, en dan kan het me ook niet schelen of we dan trouwen in 2011,2012 of als het nodig is nog later.

Ik hoop echt dat als het mij mag lukken dit jaar dat ik dan met jullie over de zwangerschapskwaaltjes kan praten i.p.v. het nog zwanger moeten worden. Dan kunnen we elkaar vertellen over hele andere echo's en pijntjes.

We houden moed dat het nu eerst maar eens bij jou gaat lukken, en bij Chantal, Megan en alle andere meiden die al zolang bezig zijn en dan hobbel ik wel weer achter jullie aan.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Het zou erg leuk zijn om met elkaar over die kwaaltjes te praten Angela! En natuurlijk ook over die jurk en je nieuwe huis!

Is je man al zenuwachtig?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha, er is weer contact!! Geweldig!

Er zijn drukke tijden aangebroken bij jullie, lees ik.

Nathalie en MBM, jullie zijn flink aan het klussen in huis??

Wat wordt er precies aangepakt?? En Nathalie, jullie willen jullie huis te koop zetten??

Hebben jullie al een andere woning op het oog?? Niet zo'n prettige tijd om je huis te koop te zetten.. Succes! Weet je al wanneer je eerste FM zal zijn??

Dus je hebt 12 dagen na je ovulatie je menstruatie gekregen?? Is volgens mij niet bijzonder kort, maar jij hebt normaal gesproken misschien een langere cyclus??

Mijn cyclus is meestal rond de 26 dagen..

Angela, ook jij gaat verhuizen las ik?? Blijf je wel in het mooie Middelburg wonen??

Hoe gaat het met je man?? Komt al wel dichtbij nu, 31 Mei..

Megan, hoe gaat het met jou?? En hoe gaat het met je studie?? Fijn dat het contact tussen de dochter van je man en jou weer hersteld is..Pubers kunnen zo lekker wisselvallig zijn hé!

Goh, ik mag wel erg blij zijn met mijn orchidee, verbaast me toch wel dat jullie niets gehad hebben. Jullie zorgen per slot van rekening toch ook voor de kinderen.

Een mooie tekening of klein bosje bloemen doet toch erg goed!!

Hier op 11 Mei een telefonische afspraak gehad met dr Hulsbergen, heb het recept voor die o zo fijne hormonen weer binnen...(Ik word erg vergeetachtig van de hormonen, schijnt ook een veel voorkomende bijwerking te zijn...). Dus als ik straks jullie namen niet meer weet :)

Nathalie, ik vind het trouwens een goed idee om de afspraken overzichtelijk in een soort van schema te plaatsen. Mijn vraag meteen is dan wel, Ben jij hier handig in??

Ik niet namelijk!!

We gaan er weer voor!

Tot schrijfs.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Ja er wordt weer druk geschreven hier!

Jij mag zeker heel erg blij zijn met je orchidee! Waarschijnlijk ben jij ook een betere stiefmoeder :)))

We willen verhuizen ja, de buurt is iets te multicultureel, zeker in de zomermaanden heb je daar last van (veel geschreeuw, feestjes enz.)

Dus we willen weg uit Amsterdam, we zijn wel wat aan het kijken maar moeten eerst ons huis maar eens verkopen wat zeker lastig kan worden in deze tijd.

Wat fijn dat je het recept al in huis hebt!! Wanneer ga je beginnen??

Ik ga m'n best doen met het lijstje..ben er ook niet supergoed in maar ik hoor het wel als het anders moet.

Ook handig als je onze namen niet meer weet!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Meiden, hier het lijstje, ik hoor het wel als er iets niet goed is. Suggesties zijn ook altijd welkom en jullie kunnen jezelf gewoon invullen hoor...

Pesa/ datum:

Angela- 31 Mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 Mei 2010

Telefonisch consult/ datum:

Chantal- 11 Mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 Mei 2010

MBM- 27 Mei 2010

Start stimulatiehormoon/ datum:

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 Mei 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 Mei 2010

2e FM/ datum:

3e FM/ datum:

10.000 IE Pregnyl/ datum:

Punctie/ datum:

TP verse embyro('s)/ datum:

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Geplaatst

Heel mooi lijstje Nathalie! Ik hoop dat ik er wat data aan kan toevoegen na volgende week.

Zitten de eerste spuiten er weer in?? Hoe voelen ze? :-) Fijn dat je weer bezig bent he? Dit gaat m worden hoor!

Brrr ik baal wel dat ik het lange protocol krijg. Ik las ergens dat je dan een paar weken deca spuit en dan pas gaat stimuleren.

Vandaag nogal sip over alles. Emoties zijn niet leuk. Dat heen en weer geslinger tussen ja het gaat lukken, alles komt goed en wat nou als het helemaal niet lukt. Daar zitten vast voordelen aan, maar op dit moment vind ik het gewoon stil in huis.

Nou ja ik sip gewoon even lekker door en ga proberen nog iets nuttigs te doen qua studie, ook totaal geen zin in. Morgen weer aan het werk....brrrr.

Geniet van het zonnetje vandaag dames!

Megan

Geplaatst

He Megan,

Hoop dat je snel jezelf kan toevoegen aan het lijstje!

Waarom heb je het lange protocol? Vorige keer had je toch een kort protocol?

Het voelt weer goed om weer "in de race" te zijn alleen als ik al die negatieve verhalen hoor over negatieve testen dan moet ik zeggen dat ik niet zo hoopvol meer ben.

Ik vind het knap hoor dat je in deze moeilijke tijd (tijdens de behandelingen) een studie volgt, petje af hoor!

Probeer ook nog even van het lekkere weer te genieten! Zon geeft je humeur toch vaak een positieve boost!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hee Nathalie, dank je wel voor je berichtje. Moet zeggen dat de studie nu inderdaad wel even heel pittig is erbij. Zolang je nog in de waan bent dat je zwanger kunt zijn gaat het prima, maar dan komt de domper. Ik begrijp je heel goed, die negatieve berichten vind ik ook heel moeilijk. Het forum is heel dubbel. Ik hoop echt zo ontzettend dat het bij jou nu goed zal gaan. Je bent jong, en het is al een paar keer niet gelukt dus statistisch gezien ben je echt wel aan de beurt nu. Dan kan die traan weg uit je handtekening! Stom, maar die zie ik soms voor me en dan denk ik, waarom zou het bij mij dan nu al lukken?

In het UMC utrecht doen ze voor ICSI dames alleen het lange protocol, minder belastend voor het lab want beter te plannen (en wij maar spuiten en slikken). De vorige keer deed ik mee aan een studie waarvoor er een paar plaatsen voor het korte protocol vrijgehouden werden. Mijn dosering moest echter omhoog van 150 ie naar 225 ie gonal-f, dus ik was geen goede voor de studie. Daarom moet ik nu gewoon met het lange protocol meedoen, helaas.

Hee zet hem op he! Ben benieuwd naar je fm donderdag, hopelijk blijven je eierstokken een beetje in toom :-)

grtz Megan

Geplaatst

He Megan,

Dank je voor de bemoedigende woorden!!

Ik hoop ook dat ik die traan weg kan halen uit m'n "handtekening" en er een vrolijk dansend poppetje voor in de plaats kan zetten.

Waarom het bij jou nu wel zou kunnen lukken is dat een geslaagde ivf/icsi een lot uit de loterij is en jij dat winnende lot in handen zou kunnen hebben! Het is je gegund hoor!!

Hopelijk hebben wij met z'n allen binnenkort een winnend lot in onze handen!!

Wat jammer dat je het lange protocol moet volgen, maar als het een goed resultaat heeft maakt het ook niet uit!

Heel veel suc6 met de studie, en ik laat het weten of m'n eierstokken nu niet aan het eierschieten zijn!

1 voordeel...pasen is voorbij :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 Mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 Mei 2010

Chantal- 11 Mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 Mei 2010

MBM- 27 Mei 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 Mei 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 Mei 2010

3e FM/ datum:

Punctie/ datum:

TP cryo('s)/ datum:

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Zo, vandaag je 2e FM?? En, wat is de oogst?? Hab je al enig idee wanneer de punctie zal zijn?? Hoe voel je je?? Al potentiële kopers voor jullie huis??

Megan, hoe was je evaluatiegesprek??

Angela, bijna 31 Mei. Hoe is je hubbie eronder?? Schiet het klussen thuis een beetje op??

MBM, nog een kleine week en dan mag je starten met de Decapeptyl, lees ik.

Gaat alles goed??

Ik heb alle hormonen weer in huis, verwacht rond 24 Mei ongesteld te worden.

Dan kan ik ook weer van start!!

Meiden, succes en tot schrijfs!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Ja Nathalie, vertel, wat is er gezien bij je follikel meting? Is er wat aan de hand omdat je meteen een dag later terug moest komen?? Hoop op mooie oogst en goede voortgang!

OK Chantal, dat schiet alweer op. Hoe kijk je ertegenaan? Zin in of juist niet?

MBM heb jij je prikinstructies al gehad?

Hee trouwens, die deca spuitjes hoef je niet nog te ontluchten ofzo toch? Gewoon huppekee d'r in?

Ik had wéér mazzel!! Tijdens gesprek bleek dat mijn volgende punctie was gepland derde week juli maar dan ben ik op vakantie. Nu was er nog net een plekje in week 24, wordt het waarschijnlijk 15 of 16 juni. Dit was de snelste mogelijkheid (heb nu het lange protocol he) dus ik moest meteen beginnen met spuiten gisteren! Eerst twee weken alleen deca en dan 3 juni met stimuleren beginnen, meteen hogere dosis. Nu duimen voor weinig bijwerkingen.

Had trouwens een hele leuke dokter deze keer. Werd helemaal vrolijk van haar dus heb er wel weer zin in.

Fijne Pinksteren allemaal,

Pesa/ datum:

Angela- 31 Mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 Mei 2010

Chantal- 11 Mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 Mei 2010

MBM- 27 Mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Megan - Gonal-F 225 IE - 3 juni 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 Mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 Mei 2010

3e FM/ datum:

Punctie/ datum:

Megan - 15 of 16 juni

TP cryo('s)/ datum:

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 Mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 Mei 2010

Chantal- 11 Mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 Mei 2010

MBM- 27 Mei 2010

Megan - 20 mei 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 Mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 Mei 2010

3e FM/ datum:

Nathalie- 22 Mei 2010

Punctie/ datum:

Megan - 15 of 16 juni

Nathalie- 24 Mei 2010: 10.30 uur

TP cryo('s)/ datum:

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een snel berichtje, druk met het werk.

Moest 2 dagen achter elkaar voor een echo omdat er met de 1e fm al een follikel zat van 18 mm en er nog een aantal waren tussen de 12-16 mm.

Ze wilde me nu extra in de gaten houden ivm de overstimulatie, de 2e meting waren de follikels alweer gegroeid met gemiddeld 2 mm dus vandaar dat ik vandaag de pregnyl al moest zetten en maandag dus de punctie. Is echt supersnel gegaan! Ws rond de 10 follikels. Bms was al 10 mm met de 2e fm, kortom zag er goed uit.

Even een spoedreceptje voor de dormicum aangevraagd, gelukkig kon m'n man het ophalen aangezien ik een teamuitje had.

Chantal, je bent alweer bijna in "de race" wat prettig! Zag op het briefje staan van MCK "graag badjas en slippers meenemen", sinds wanneer is dat?

Megan, wat ben je toch ook een mazzelaartje he met je vervroegde afspraken :)) Fijn dat je weer eerder mag beginnen. Hoe ging je consult verders?

Ontluchten hoeft trouwens niet met de deca!

Meiden, fijn weekend!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hai meiden,

Wat lees ik weer positieve berichten, heerlijk.

@Nathalie, geweldig die lijst. Hoop snel er ook meer bij te kunnen zetten. Het is nu in iedergeval aftellen voor de Pesa. Wat geweldig dat je FM zo goed was, en dan 24 mei alweer je punctie. We gaan voor een mooie oogst. Laat ons snel wat weten hé.

@Chantal, we zijn nog niet aan het klussen, we krijgen 5 juli de sleutel. We gaan straks starten met langzaam de dozen in te pakken, ook goed voor de afleiding. We blijven wel in Middelburg wonen, Rene is hier geboren en getogen die krijg ik met geen mogelijkheid weg uit Middelburg.

@Megan, wauw meid je hebt je er weer mooi tussen kunnen plannen, dat het maar snel juni mag worden, ook voor jou hoop ik natuurlijk dat het een mooie oogst zal worden.

Goed 31 mei dus Pesa, ik moet zeggen dat Rene niet laat blijken hoe hij eronder is. Hij heeft er in ieder geval alles aangedaan om er zeker van te kunnen zijn dat het goed zaad zal zijn. Hij sport meer, is ruim 7 weken geleden gestopt met roken en eet trouw zijn pilletjes. Ik daarin tegen voel me goed zenuwachtig worden, heb moeite om te stopen met roken en kom over in de dingen die ik voor de komende tijd moet regelen. Naja zal allemaal wel goed komen, hoop ik.

Spreek jullie snel weer, fijne pinksterdagen. Ik moet ze werken dus zal er niet veel van kunnen genieten.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben even aan de zon ontsnapt, wat is het warm vandaag!

@Nathalie, wat een goed resultaat en inderdaad snel de punctie!

Veel toi toi toi maandag, zal aan je denken om 10.30.

Enne, badjas en slippers??? Ik heb werkelijk geen idee.

Ga je deze wel meenemen maandag??

@Megan, jij bent toch wel een enorme geluksvogel iedere keer, heb jij een neus voor dat soort dingen??? Dat scheelt je weer zo'n 4 weken...Fijn voor je.

@Angela, grappig dat jij nerveuzer bent (of lijkt te zijn) dan je man.

Schiet voor jullie nu weer lekker op. Succes en laat je ons wat weten??

Inmiddels heb ik mijn eerste injectie Deca ook weer gezet. Afgelopen vrijdagavond ongesteld geworden, heeft zaterdag goed doorgezet. Maandag mag ik de Puregon erbij spuiten. Eerste FM zondag 30 Mei.

Ik ga weer genieten van het mooie weer!

Tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 Mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 Mei 2010

Chantal- 11 Mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 Mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 Mei 2010

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 Mei 2010

3e FM/ datum:

Nathalie- 22 Mei 2010

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 Mei 2010: 10.30 uur

Megan - 15 of 16 juni

TP cryo('s)/ datum:

Geplaatst

He Angela,

Mannen kunnen dingen goed verbergen he, misschien is hij best zenuwachtig maar laat hij jou dat niet merken!

Wel knap dat hij is gestopt met roken en hij trouw z'n pilletjes inneemt!

Nog maar een weekje, spannend!

Ik houd jullie op de hoogte, jij ons ook?

Try to relax!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal,

Ik heb je gegevens even ingevuld in het lijstje, wat prettig dat je nu al ongesteld bent geworden! Jij dacht toch eerst aan 24 mei?

Ik ga die badjas en slippers maar gewoon meenemen, staat zo expliciet beschreven op het medicatieschemaatje...

Ik ben nu wel zenuwachtig, verheug me op m'n dormicum 15 mg :))

Moet er morgen om 10.15 uur zijn..

Ik zal jullie morgen berichten over de oogst.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

De punctie is gelukkig weer voorbij, lang leve de dormicum 15 mg! Jammer genoeg was de oogst minder goed dan verwacht. Er zijn maar 6 eicellen gevonden, terwijl ze dachten dat het er tegen de 10 zouden zijn. De andere follikels waren leeg jammer genoeg. Baal er best wel van maar hopelijk worden ze alle 6 goed bevrucht en krijg ik 2 kanjers teruggeplaatst.

Woensdag wordt ik gebeld door het lab en dan donderdag de tp.

Chantal: de badjas en slippers mocht ik aantrekken zodat ik niet in alleen m'n t-shirtje door de "uitrustkamer" hoefte te lopen richting punctiekamer. Tijdens de punctie legde ze deze over me heen zodat alles een beetje bedekt was en ik het niet koud kreeg, best netjes geregeld allemaal!

Vanavond je eerste puregon weer Chantal, prettig gevoel weer om actief bezig te zijn!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pesa/ datum:

Angela- 31 mei 2010

Consult/ datum:

Megan- 20 mei 2010

Chantal- 11 mei 2010

Uitgangsecho/ datum:

Start decapeptyl/ datum:

Nathalie- 12 mei 2010

Megan - 20 mei 2010

Chantal- 22 mei 2010

MBM- 27 mei 2010

Nathalie- Puregon 100 IE- 14 mei 2010

Chantal- Puregon 150 IE- 24 mei 2010

1e FM/ datum:

Nathalie- 20 mei 2010

Chantal- 30 mei 2010

Megan - 10 juni 2010

2e FM/ datum:

Nathalie-21 mei 2010

3e FM/ datum:

Nathalie- 22 mei 2010

Punctie/ datum:

Nathalie- 24 mei 2010: 10.30 uur

Megan - 15 of 16 juni

Telefonisch consult lab m.b.t. tp/ datum:

Nathalie- 26 mei 2010: voor 11.00 uur

Nathalie- 27 mei 2010

TP cryo('s)/ datum:

Testen/ datum:

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Jij hebt de punctie weer gehad, heb nog aan je gedacht vanochtend.

Hoe voel je je?? En 6 eitjes is toch een mooie opbrengst. Ik hoop voor je dat het bevruchten goed zal verlopen..Zou hartstikke mooi zijn wanneer je een TP van 2 embryo's zou hebben a.s donderdag. Eens even rekenen, dan mag je 10 Juni testen.

Spannend!! Dus je hebt de badjas en de slippers toch nodig gehad, ligt de uitrustkamer naast de punctiekamer?? Dan hoef je in principe niet ver te lopen..

Mijn menstruatiecyclus was inderdaad weer kort (25 dagen), dat vind ik nu geen probleem natuurlijk..Vanavond de eerste injectie Puregon weer gezet.

Rust lekker uit en laat je verwennen door Herman!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

He Chantal,

Thanks voor de bemoedigende woorden!!

Dr Crooy deed de punctie weer, net als met de tweede punctie, hoopte er al op, vond het zo'n aardige man en hij werkt lekker snel door!

Ze zeiden zelf ook al dat ze meer eitjes hadden verwacht, op z'n minst 8 maar ja, als ze nu allemaal bevrucht worden valt het allemaal weer mee.

De uitrustkamer ligt naast de punctiekamer maar vond het toch prettig dat je dan niet in je blote kont daar naartoe hoeft te lopen en in dat rare netbroekje weer terug moest lopen.

Herman is weer aan het werk, heeft z'n dienst geruild voor een late dienst en kwam alleen nog iets later omdat hij mij moest installeren op de bank. Lig nu lekker op de bank, had wel ff gestofzuigd omdat ik de hondenharen op de vloer niet kon aanzien(dat zie je goed vanaf de bank). Heb lekker getukt van 13.00 uur tot 16.30 uur heeeeeeerlijk die dormicum!

Wel prettig hoor dat je cyclus zo snel is begonnen, hopelijk verloopt het allemaal lekker snel!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden