Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Chantal,

Ik moet pas halfverwege mei ongesteld worden dus kom als alles goed gaat ook op het juni wachtbankje! Samen op het bankje leuk!! (kunnen we elkaar lekker gek maken!)

Wanneer zou jij weer ongesteld moeten worden?

Groetjes Nathalie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Not good!

Het leek er even op dat het weer rustig zou worden daar beneden, maandag was er vrij weinig te zien en dinsdag nog veel minder. Ik had wel best veel ongesteldheidspijn gehad in buik en ook rug/benen, dat was zondagavond en maandag overdag. Ik voelde het er bij wijze van spreken uitlopen, maar er was niks te zien. Daarna werd alles rustig en dinsdag trok ook de verkleuring weg. Dus ik had toch weer hoop!

Vanochtend wilde ik testen als het nog in orde was, maar ik verloor een stolseltje dus daar ging mijn hoop weer. Voor de zekerheid nog wel getest, zodat ik vanmiddag een biertje kan drinken, maar natuurlijk nada te zien.

Ik had zondagavond al afscheid genomen van deze cryopoging maar dinsdag laaide de hoop toch weer op. Nou ja. Klote he?

Ik zie ertegenop om weer te moeten spuiten, en het lange protocol dit keer. Ik heb zelf nog geen decapeptyl gespoten maar dat schijnt een hoofdpijn veroorzaker te zijn? Hadden jullie die ook?

Denk dat ik ook op het juni bankje terecht kan komen nog net. Ik heb 20 mei een afspraak, was weer een gelukje.

Voor jullie gaat het ook weer gebeuren deze maand. Ook 31 mei PESA, spannend. Laten we de schouders er maar weer onder zetten!

Sorry voor heel verhaal, je schrijf het toch een beetje van je af he....

bedankt voor meeleven! Oh ja en ik studeer bestuurskunde aan de universiteit, dus het is best pittig. Moet net in deze periode twee grote stukken schrijven. Maar wel beter dan werken nu even eigenlijk.

lfs Megan

Geplaatst

Oww Megan, wat balen meid. Had zo gehoopt dat je goed nieuws zou hebben..

Sterkte weer met het verwerken van deze tegenslag, je hebt toch elke keer weer hoop hé.

Het zit er dik in dat we dan met z'n drieën of met z'n vieren op het wachtbankje van Juni terechtkomen. Dat Juni maar een mooie, groene maand mag worden!!

Nathalie, ik vermoed dat ik rond de pinksterdagen ongesteld zal worden, willen dan meteen weer door.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hai Megan,

Ik vind het zo vreselijk voor je, ik zat er zo op te wachten dat ik je kon feliciteren. Veel sterkte de komende tijd.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hé Nathalie,

Over die vitamines, nee ik slik nog niks en René ook niet. Ik zeg hem al wel 2 dagen dat ik vitamines in huis ga halen en dat ook hij ze moet slikken.

Moet hij alleen om lachen, maar reken maar dat ik zal zorgen dat hij ze zal slikken, hahaha. Dus voor mij is het beste om "zwanger worden" pillen te gaan slikken. En wat moet ik hem allemaal voorschotelen, vitamine C heb ik ergens gelezen dat ook goed is, maar zal het dan maar met iets aanvullen zeker!

Nog bedankt voor de gerustellingen over dat prikken, Chantal gaf ook al aan dat het allemaal wel mee valt, dus daar ga ik dan maar vanuit.

Ik gaf eerder ook aan dat ik tegen zo'n tp opzag, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik erg tegen zo'n punctie op zie. Hoe was/is jou ervaring met een punctie.

Meiden hoe waren tot nu toe jullie ervaringen met een punctie. En wat kan ik verwachten van die echo's. Erg ik lees nu al geruimde tijd jullie verhalen, maar ga me nu ineens overal druk om maken.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hee dames,

Bedankt voor meeleven. Ben trouwens nog steeds niet ongesteld, alleen vanochten dat piepkleine stolseltje verloren. Chantal had jij dat ook niet bij je eerste cryo-poging dat je cyclus ineens langer was?

Angela, ik vond de punctie weinig voorstellen. Je schrikt je het apezuur want ze geven je naar mijn gevoel echt een stomp op je eierstok waardoor je een beetje omhoog komt. Maar pijn, nee, dat viel echt reuze mee. Nu had ik maar 10 follikels, dat is gemiddeld, niet heel veel. Dat schijnt uit te maken.

Verder die echo's dacht ik, zal allemaal wel goed zitten, maar dat was in mijn geval toch weer schrikken, want in eerste instantie groeiden ze niet zo hard en moest mijn dosering omhoog. Maar daar leken ze weinig vertrouwen in te hebben. Behoorlijk griezelig. Is allemaal goedgekomen, maar wel zonder resultaat helaas want alles is alweer op. Maar ja! Je moet ook een beetje (veel) geluk hebben!!!

Spreek jullie later, grtz Megan

Geplaatst

Ah wat klote Megan! Sterkte!!

Dubbel zo klote dat je nu in een pittige studie zit waar je eigenlijk met al je aandacht bij moet zijn!!!

De deca was bij mij een hoofdpijnveroorzaker ja, niet bij iedereen hoor!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Chantal, dan zitten we ws toch wel even samen op het bankje!

Dat lijkt me toch een goed plan zo met z'n allen zorgen voor een groen bankje!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela,

Ik heb mijn man hetvolgende voorgeschoteld...zink, ginseng, visolie, vitamine C en foliumzuur en hij slikte het heel braaf :))de schat!!

Als ik jou was zou ik dus de "zwanger worden" vitamine van Etos nemen, deze aanvullen met extra vitamine b12 en een extra tabletje foliumzuur (dan slik je in totaal 0,8) en niet te vergeten de tarwekiemcapsules (kruidvat) en visolie.

Zoals je ws al had gelezen loop ik bij een homeopatische arts www.jbeunk.nl en deze raadt koemelk af omdat dit de opname van vitaminen en mineralen zou verminderen waardoor er een grote kans bestaat dat je een vit. b12 tekort oploopt.

Wanneer je foliumzuur slikt neemt de b12 af dus moet je dit weer compenseren met extra inname van b12, het liefst druppels (zijn denk ik alleen niet bij veel winkels te krijgen) omdat dit sneller en effectiever wordt opgenomen (slijmvliezen).

Mijn ervaring met een punctie zonder dormicum is afgrijselijk, maar zoals je hebt kunnen lezen bij Megan en Chantal is dat het ook kan meevallen.

Bij mij lag het aan het feit dat de morfine zo goed als uitgewerkt was nadat m'n hartslag daalde en ze eerst atropine moesten geven. Na die ervaring ben ik bang voor de punctie maar met dormicum bij de morfine...fantastisch!

Iedereen zijn ervaring is anders dus wordt vooral niet zenuwachtig door mijn verhaal. Als je echt angstig bent kan je altijd een angstreducerend tabletje vooraf vragen (moeten ze je even voorschrijven zodat je dit kan ophalen bij de apotheek en je dit voor de punctie kan innemen).

De echo's zijn inwendig en worden met hetzelfde apparaat gedaan als dat de punctie zal geschiedden (natuurlijk zonder naald bij de echo's). Je kan dan leuk meekijken op het schermpje. Dit doet absoluut geen pijn, probeer je wel te ontspannen.

Toen m'n buik vol zat met follikels was het wel wat gevoelig maar dat kwam door de overstimulatie en vocht. Als de stimulatiefase positief verloopt heb je echt nergens last van. Ze doen er een soort condoom overheen met een glijmiddelgoedje.

Probeer je dit alles vooral "te laten overkomen", stapje voor stapje anders maak je jezelf echt gek. (makkelijk gezegd dan gedaan ik weet het, maar het helpt wel).

Op naar 31 mei!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

En, hoe staat het hier met de meiden??

We lassen er met z'n allen even een pauze in!!

@Nathalie, jij mag bijna weer beginnen! Heel veel succes!

Weten jullie al of je 1 of 2 embryo's terug wil laten plaatsen?? (hopen dat je de keuze zult hebben).

@Megan, hoe is het contact nu met de dochter van je man, komt ze nog altijd niet langs??

@Angela & MBM, hoe gaat het met jullie??

Afgelopen moederdag een mooie orchidee gekregen van de jongste dochter van mijn man. Vond ik een heel lief gebaar!! (van de oudste dochter niks gehoord, gezien of gekregen). Wat een verschil toch!

Hebben jullie nog mooie cadeautjes/tekeningen o.i.d. gehad??

Nu maar hopen dat we volgende moederdag zelf moeder zijn...

Tot schrijfs,

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hey Chantal,

Hier gaat alles goed hoor. Inderdaad wat stil aan mijn kant, maar het is een beetje rustig hier. Ik ben gewoon aan de pil en de 27e begin ik met Deca, dan kan ik weer verder. Momenteel zijn we veel aan het klussen in huis.

Meiden, allemaal veel sterkte en succes met alles.

Liefs,

MBM

Geplaatst

He Chantal!

Tja stil hier.. wachten tot ik ongesteld word. Ik zet in op nog hooguit 2 dagen... Als alles goed gaat gaan we voor de tp van 2 embryootjes. De laatste cryo tp hadden we ook 2 cryootjes.

Jij heb toch binnenkort je telefonische afspraak??

Wat schattig dat jij wat hebt gehad zeg!!

Ik niets, misschien vandaag nog van de kleine omdat hij vanavond komt voor een paar dagen.. zou leuk zijn alleen vergeten ze m'n verjaardag ook altijd dus reken er niet op.

Wel maakt de jongste geregeld knutselwerkjes voor me..ook schattig!

Het lijkt me fantastisch als wij volgend jaar ook moeder zijn op moederdag!!!! Daar gaan we voor meiden!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

MBM, wij zijn ook aan het klussen, willen ons huis binnenkort te koop zetten. Wel prettig dat klussen om je zinnen te verzetten...ben je niet zo bewust bezig met de aanloopfase naar de ivf/icsi poging toe.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben vandaag ongesteld geworden dus vanavond de deca en 14/5 de puregon (dit keer weer 100 IE erbij ipv 150 IE).

Jippie, ik ben weer in "de race" :happydance:

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha ladies

Jeuh Nathalie! Hartstikke goed. Zet m op he!

Hee hoe werkt dat met die Deca? Je spreekt gewoon af wanneer je begint (MBM) of moet je stoppen met de pil, wachtne op bloeding en dan beginnen? ik ben nu ook aan de pil en heb 20 mei een afspraak met de gyn. Maar wanneer ik dan mag gaan spuiten, geen idee? Bij de TP zeiden ze, meestal mag je dan de week erna wel beginnen. Maar hoelang duurt het dan? Weet jij bijvoorbeeld je punctiedatum al Nathalie?

Ik krijg niks hoor met moederdag, haha, ze vonden het ook al een bezoeking om voor eigen moeder iets te halen. Ze zien mij ook totáál niet als moeder, ben stukkie jonger en ze waren al 8 en 10 toen ik ze leerde kennen vier jaar geleden. Maar het contact met de dochter is weer prima, gesprekje gehad samen, ze heeft eigenlijk maar 1 weekend overgeslagen en het gaat nu weer heel goed, krijg al haar geheimen over drank, tabak en vriendjes weer te horen.

Nou hier verder niks bijzonders, ook aan het klussen en studeren dus en verder wachten. Was het maar wat beter weer!!!

Tot later, Megan

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Hartstikke goed zeg, fijn dat je cyclus niet langer is!! (Juist wanneer je op je menstruatie zit te wachten wil het vaak maar niet komen). Dit moet 'm gaan worden meid!!

Heel veel succes!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Megan,

Ik volg het korte protocol dus hoef niet aan de pil. Ik begin met de deca op m'n 1e menstruatiedag, bel dit door aan MCK en dan geven zij mij door wanneer ik met de puregon mag beginnen (was altijd standaard op dag 3 maar sinds kort maken ze een planning omdat er anders nogal veel puncties op 1 dag zouden kunnen zijn), gelukkig was er nog plek dus mag ik vrijdag de puregon bijspuiten.

Ik weet daarom ook nog niet wanneer de punctie is, dit wordt ingepland n.a.v. de follikelgroei die ze bij de echo's waarnemen. Vorige keer is de punctie natuurlijk niet doorgegegaan vanwege de overstimulatie.

Jij dus ook niets gehad...vind je dat stiekem toch niet een beetje jammer?

Wat fijn dat dochterlief is bijgedraaid zeg! Pubers!! Af en toe zou je ze wel achter het behang willen plakken!!

Ben je nou ook nog aan het klussen bij je studie??? Wat een bikkel ben jij zeg!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Thanks Chantal!!

Valt me mee ja niet zo'n lange cyclus dit keer.

Vroeg me trouwens af of 12 dagen na ovulatie te snel is?? Weet jij dat??

Wanneer heb jij nou je belafspraak Chantal?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Meiden, omdat ons topic "pesa" toch wat lijkt uit te breiden (erg leuk), is het dan niet overzichtelijker om de afspraken overzichtelijk in beeld te brengen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hai meiden,

Ik dacht ondanks dat ik nog steeds wachtende ben voor de start, laat ik weer eens wat van me horen. Heb weer genoeg van jullie gelezen om weer ff te kunnen inhaken.

@ Nathalie, gaaf meid dat je weer bent gestart en laten we maar weer gaan duim draaien dat het dit keer gaat lukken. En ja we zijn samen sinds vorige week donderdag zwaar aan de pillen, ha ha ha. Het heeft me niet eens moeite gekost om ze hem te laten slikken. Hij moet nog altijd wel lachen als hij al die pillen alweer op tafel zit liggen, glasje water erbij, boterhammetje en een bakkie koffie. Nee hij heeft het er wel voor over, zo heb ik nog wel mijn twijfels of hij er ook in gelooft maar hij slikt ze in iedergeval voor mij dus ik ben allang blij.

Over moederdag, ik heb ook niks gekregen hoor. Heb ze wel geholpen met inpakken van allerlei knutsel werkjes en heb zelfs een moederdag kaart gekocht voor HAAR, geloof je dat, alles om de goeie orde te behouden!

Maar ik kan het gevoel wel delen dat je ook ontzettend graag iets zou willen krijgen voor moederdag. Nou weet ik dat René niks heeft met moeder/vaderdag dus een cadeautje zal ik wel nooit krijgen, maar ik zal al zo blij zijn met een zelf gemaakt knutseltje van zo'n kleine smurf.

Ik lees ook bij verschillende meiden dat ze lekker aan het klussen zijn. Wij krijgen 5 juli de sleutel van onze nieuwe woning, dus dan kunnen we ook nog wat gaan knutselen, gelukkig niet veel want het ziet er al prachtig uit, maar verfen moet je toch altijd. Heerlijk ook dat dit dan eindelijk ons huis wordt, ik heb de afgelopen (bijna) 2 jaar met René samengewoond in de woning van hem en zijn ex. Niet echt tof kan ik je garanderen, je zit hier dan echt met een dubbel gevoel. Maar dat is dan nu bijna ten einde en dan begint onze echte start samen. En zou het niet geweldig zijn als we dan compleet kunnen maken met een kindje van ons samen. Ik heb hem zelfs al, toen we in april in Valkenburg waren, ten huwelijk gevraagd en ook daar heeft hij JA opgezegt. Kortom we gaan spannende tijden tegemoet.

Nou ik heb weer even snel mijn hart gelucht, meiden ik spreek jullie snel weer.

Veel liefs vanuit het Zeeuwse,

Angela

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden