Ga naar inhoud

dagboek van pleun en arjan , effe alles op een rij

Aanbevolen Berichten

• Reacties 296
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Pleun,

Als het goed is heb je de punctie achter de rug..... Hoop dat het is meegevallen en dat je een goede oogst hebt!! :gekruiste vingers 2Nu nog wachten op de bevruchting... Spannend, succes!!

xx

Geplaatst

Hallo,

Hopenlijk is alles goed gegaan vandaag en hebben jullie een goede oogst.Laat je vandaag maar lekker verwennen door je mannetje.

Groetjes Petra

Geplaatst

Lieve Pleun,

Het is achter de rug.

Nu dat wachten of dat er bevruchting op gaat treden, spannend hoor.

Succes en blijf maar lekker in bed of op de bank liggen.

Ik zal voor je gaan duimen.

Geplaatst

het zit er op

het moeilijkste/pijnlijkste deel van alles

en het viel mijn enorm mee

om 6:75 opgestaan op mijn gemak na een goede nachtrust

en ik was eigenlijk niet echt heel zenuwachtig meer (lag mss ook aan de valdispert) lekker een douche gepakt en toen ik beneden kwam had arjan mijn 2 croisantjes al klaar staan voor (ik ontbijt normaal niet echt maar nu moest ik het wel van de verpleegster )

na het ontbijt op het gemak naar eindhoven en onderweg al lekker mijn cocktailtje naar binnen gewerkt

anjan braaf zijn huiswerk ingeleverd en toen maar wachten want er zat 3 kwartier tussen afgifte huiswerk en mijn punctie

om 9:30 kwam de verpleegster bij mij staan en vroeg of ik al wat voelde van de meds niet echt was het antwoord maar ik geloof het zo ook wel

dan kom maar naar binnen

toen ging het eigenlijk heel snel

ik in de "fijne "stoel en een poetsbeurt van binnen om de restjes van de mutsenbollen weg te poetsten met warm water een eendebek en wat gaasjes

en daarna het echoding naar binnen met de geleider van de naald

ik moest erg op mijn ademhaling letten

3tellen in door de neus ,1 tel vasthouden en 5 tellen uit door de mond

en ze begon met prikken na de uitleg over wat al de potjes en apparaatjes op de kar waren

oke leuk is anders maar dat ik nou kan zeggen ik hing in het plafond nee

alleen de eerste prik door de bmwand heen voelde ik beter de rest voelde als een stofzuiger in je doos (niet dat ik dat ooit uitgeprobeerd heb hoor )

er zat er rechts eentje in een rare hoek weg gestopt en die was ook wel wat pijnlijk maar ook wel echt houdbaar

en bij iedere leegzuiging kneep ik even in arjan zn hand die heel lief met mij mee zat te ademen en mijn handje dus vast hield

al met al een 12 folikels leeg gezogen daarna begon de vip behandeling

lakendje over me heen lekker blijven liggen terwijl ze al de 5 potjes met opgezogen spul naar het lab brachten en weer alles opruimde

en het compliment dat ik het super gedaan heb (al denk ik dat ze dat tegen elke vrouw zeggen ) maar het voelde toch goed

na ongeveer een 15 min naar een ander kamertje waar een lekkere relaxstoel stoend en waar er peperkoek en thee was en daar mochten we wachten op de uitslag van de oogst

en daar werd ik me toch een partij stoned van alle medicijnen

pfffff

ik lag daar echt high te zijn met lachkick en al

de oogst werdt na 3 kwartier wachten aan ons verteld

11 EITJES en na opwerken van arjan zijn zaad bleek ook dat beter te zijn dan ooit ,wel 2,1 miljoen goede snelle zwemmers

dus dat is 2 keer prima voor icsi

toen naar huis (al zwalkend ) en daar meteen met een kruikje in bed

dat was rond 11 uur en ik ben om 15:30 wakker geworden

en voel me nu eigenlijk weer fris en fruitig

heb nu echt nergens meer last van

zelfs niet van mijn buik

dus........... ik ben stiekum best trots op me zelf

Geplaatst

Super gedaan meid, je hebt dit er in ieder geval op zitten. Wanneer krijg je bericht over het aantal bevruchtingen? Ook weer spannend. Doe lekker rustig aan vandaag, knuf

Geplaatst

Hai Pleun

goed gedaan en een mooie "score".

Nu duimen op een mooi aantal bevruchte emmies!! mogelijk woensdag de 24ste de tp?spannend!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Goed gedaan Pleun!

:alright:

Denk dat het komt dat de medicatie na de punctie in slaat als een bom omdat je je dan pas kan gaan ontspannen en de medicatie eerder toe laat in je lichaam.

Dat gok ik zo maar hoor, ik had het namelijk ook beide keren dat ik na de punctie wat stoned in de stoel lag en naar de auto liep. Hahahaha!

Ow, nu duimen draaien voor woensdag, het spannende telefoontje plegen om 9.15uur naar het lab. (of is dit veranderd)?

Wie had je als ik vragen mag als gyn?

Pleun, ik ga met je mee aftellen naar woensdag!

Toi, toi, toi!!

Geplaatst

ik had natuurlijk mijn lievelings dokter

dokter cuijpers

ze was heerlijk rustig en dat zorgde er voor dat ik ook goed kon ontspannen

en idd woensdag 9.15 bellen naar t lab

weer effe wachten pfffff

Geplaatst

Ha Pleun,

Vannacht ben ik teruggekomen uit Zwitserland en ben nu even aan het bijlezen.... ik kon je geen succes meer wensen met de punctie... maar dat was ook niet nodig, je hebt het geweldig gedaan! (en manlief natuurlijk ook)

Op naar een succesvolle TP!

Liefs, Nine

Geplaatst

moet wel zeggen dat zoveel steun en schouderklopjes me echt wel veel goed doen

thanks dames voor alles

your the best

Geplaatst

He Pleun,

Wat een goeie score zeg!! Super goed gedaan en gelukkig alles meegevallen..... Spannend nou hè, afwachten tot woensdag.... Hoop dat er veel bevrucht zijn!!!

Lekker rustig aan doen, ik vond de dag van de punctie ook prima, maar de dagen erna toch ook nog rustig aan moeten doen.... Laat je lekker verwennen

xx

Geplaatst

Hoi Pleun,

Wat een goede score!

Nu weer spannend tot dinsdag. Met zoveel eitjes én superzaadjes zullen er vast en zeker een paar toppers bij zitten.

X Sanne

Geplaatst

Wat een mooi verhaal om zo uitgebreid te lezen. Ik kon me er echt een voorstelling van maken. Nou, je hebt zeker een pluim verdiend!!Het is niet niks allemaal!!!Fijn dat je je zo snel lekker voelt. Groet Joy1

Geplaatst

Hartstikke goed gedaan!!

Is ook weer achter de rug!

Spannend...woensdag bellen dus?

Morgen ga ik op vakantie, dus heel veel succes de aankomende week en ik hoop aankomend weekend van je te horen hoe het is gegaan!!

Geplaatst

Hoe gaat het eigenlijk met die mutsenbollen en die inbrenghuls?

Goed te doen toch of bij jou niet?

Ow, Pleun ik ben echt hard voor je aan het duimen!!!

Dat je snel op het :sofa: mag gaan zitten, met natuurlijk een mooi kussentje onder je billetjes!!!

Geplaatst

ik vindt die proppenschieter ideaal

werkelijk helemaal geen probleem mee

vraag me alleen wel af of ik die ook schoon mag maken met mijn intiemzeep ?

joh ook dat bankje doe ik effe (sprak zij dapper )

Geplaatst

hihi pleun, die van mij gaan gewoon in de vaatwasser (gebruik nl een olie om het mezelf nog makkelijker te maken)

En daarna nogmaals hygienisch gereinigd..en ze zijn nog niet verschrompeld en zien er erg hygienisch uit.

Ik ben ook erg blij met deze bollenschieter!

Succes!!

Geplaatst

Ha Pleun,

Hoe voel jij je vandaag? Hopelijk heb je weinig last van de punctie.

Spannend tot woensdag, blijf voor je duimen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden