Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daruma, heb jij daar enige uitleg over gehad? Hoe het kan dat er follikels 'kwijt' of weg waren bij punctie? Denk zelf dat er dan wellicht toch eisprong geweest moet zijn o.i.d.? Waar blijven ze anders?

Succes in je zenuwslopende wachtdagen!

Bedankt voor jullie medeleven!

Debbie: ik hoop trouwens écht dat je positief blijft testen en hartstikke zwanger bent. In m'n eerste teleurstelling heb ik daar niet aan gedacht, maar ik gun het jullie echt, meid.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjonge wat een toestanden allemaal zeg

Moon; wat een tegenslag zeg! Ik leef met je mee en hoop dat jullie het misschien nog eens ooit aandurven, want je weet maar nooit. Maar jullie moeten het ten eerste wel zelf aankunnen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik hoop dat het snel weer wat beter met jullie gaat.

Sanne; blijf hoop houden meid. Je kansen zijn pas verkeken als de menstruatie echt, maar dan echt hevig doorbreekt. Wie weet heeft het idd wel met een innesteling te maken. Ik wil je geen valse hoop geven, maar positief denken helpt misschien net een beetje mee.

Mariska; hoe is het nu met jou, ook nog geen spoor van menstruatie gespot of wel?

Wish; en hoe is het met jou? Ik heb je net gemist misschien, maar heb jij wel eeb tp gehad?

Faye; voel je je al weer wat beter of zit je er nu echt helemaal doorheen. Sterkte meid en houd moed!

Debby: jij bent nu de enige die volgens mij al met een been op een roze wolk staat. Hoe is het nu? Ik ben erg benieuwd!!!!

Ik ben net terug. Heb de punctie nu wel gehad. Was absoluut niet leuk en deed ook pijn, maar duurde maar een minuut of tien. Dat is dus wel te doen. Maar een hobby zal en hoop ik er toch echt niet van te gaan maken. Ze hebben 13 eiblazen leeggemaakt en er zaten 11 eicellen in. Morgen worden we gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden en of er een tp kan gaan plaatsvinden. Die kan misschien ook al maandagmiddag zijn. Wij moeten daarvoor naar Genk in Belgie. Heeft iemand hier ook ervaringen?

SPANNEND!!!

Noa

Geplaatst

Noa wat een mooi aantal ik zal voor je duimen dat er een bevruchting is morgen.

Volgens mij hebben onze berichten elkaar gekruist maar hier is de menstruatie doorgebroken zoals we al verwacht hadden.

Gelukkig waren we hier al vanuit gegaan, dus kunnen we nu proberen positief verder te kijken naar de volgende behandeling.

Geplaatst

Wat knap van je zeg. Ik probeer me ook altijd voor te bereiden op een tegenslag, maar als de menstruatie dan ook echt doorzet, ben ik toch heeel heeeeeeel erg teleurgesteld. Zo wil ik nu wel positief denken, maar betrap me er ook op dat ik mezelf wil beschermen door soms te denken dat het heus niet raak zal zijn, want het is immers de eerste keer dat we dit doen, dus dat zal dan wel niet.

Ik wens jullie alle sterkte toe!

Noa

Geplaatst

Mariska. Weet jij wanneer je dan al met een volgende behandeling kunt beginnen. Meestal begin je te spuiten op ciclesdag 21 (een week voor de regels) maar je hebt nu je regels, dus moet je dan deze ronde overslaan? Of kun je nu gelijk beginnen met spuiten?

Noa

Geplaatst

Het is inderdaad nu ook een hele grote teleurstelling nu het definitief is, maar daar had ik me gelukkig al op voorbereid, daar is de klap niet minder om, maar ik ben nu niet zo slecht te pas als woensdag en donderdag omdat ik me er eigenlijk al bij neer had gelegd.

Nee ik kan niet direct weer beginnen. We moeten 9 feb voor een nacontrole naar het ziekenhuis en dan horen we meer.

Maar omdat we nu naar Dusseldorf in combi met Enschede gaan moeten we eerst alles met de verzekering regelen.

Maar Volgens mij moet ik ook eerst deze en een volgende menstruatie afwachten voor ik weer mag beginnen met spuiten.

Eerlijk gezegd vind het ook wel goed om zeker een maand rust te hebben.

Heb jij veel pijn nu na die tijd?

Geplaatst

Faye dank je wel

Ik ben net terug van het gesprek met de baas. Nou wat een eikels volgens hun hadden ze aan niemand verteld dat mijn contract niet verlengd werd, ik zeg nou wel raar dat er mensen zijn die mij dat konden vertellen.

Ze wilden er niks van weten dat ze totaal geen begrip hadden ze vonden zelfs dat ze heel begripvol waren geweest. Ik kreeg ook geen hand dus ik ben zo weg gelopen.

Oh ja ze zeiden dat ze het heel raar hadden gevonden dat ik mij de vorige keer na de punctie ziek had gemeld, zij hadden vaker van dichtbij meegemaakt dat iemand en punctie kreeg en die hadden ook nergens last van. Hoezo begripvol!!!

Sorry ik moest het even kwijt wat een eikels (sorry voor mijn woordenkeus) Ik was blij dat mijn moeder mee was, want ik klapte totaal dicht.

Geplaatst

ik heb geen laptop dus dan maar met mijn telefoon een bericht typen in de hoop dat het lukt. kan iemand het lijstje voor mij aanpassen?

van de 12 eitjes waren er 4 niet goed. 2 te rijp en 2 niet rijp. van de 8 zijn er 4 goede embryo's gekomen. heb nu 1 topembryo van 7 cellen en 1 van 6 cellen

maris shit zooi!

moon dit is niet te bevatten! sterkte!

Sanne sterkte!

debbie jippie op naar een nog duidelijkere test!

het typen gaat wat moeizaam sorry voor mijn wat korte reacties! morgen avond ben ik er weer.

ik mag 14 febr testen.

lfs wish

Geplaatst

hoi Mariska

Wat een rare baas heb/had jij. Waar werk je als ik vragen mag?

Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel last nu. Ik zit ook lekker rustig met een kruik op de bank. Miasschien scheelt dat.

Wat zijn de voordelen in Dusseldorf eigenlijk. Is daar een andere procedure of een andere behandelmethode of zo?

Geplaatst

Wish: Ik weet dat je het nu nog niet leest maar wat een goed nieuws! 2 emmy's aan boord!

Nou ja Maris, dat van je baas dat wist je al: a-good-for-nothing :moon:

Geplaatst

Wish goed nieuws zeg. Ik zal voor je duimen dat ze blijvertjes zijn.

Sanne hoe gaat het met je?

Faye klopt ik ben blij dat ik ervan af ben.

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Carolina 14/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 tp 2 embryo's

Moon74 30/1 (hopelijk tp???)

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Wish 14/2

Je staat erbij Wish!

Geplaatst

Moon: wat ontzettend klote zeg! Heb er geen andere woorden voor, sorry voor mijn taalgebruik. Ziet het ziekenfonds dit als een poging? ...zou wel oneerlijk zijn want eigenlijk heb je geen eerlijke kans gehad. Heel veel sterkte!!

Wish: Super zeg, twee kanshebbers! Succes in de wachtweken.

Debbie: hopelijk is de volgende test duidelijk positief.

Noa: ik ben ook naar Genk geweest. Wij zijn ook bij geertgen, (daarom vroeg ik ook of er geen datum op het briefje stond vd pregnylspuit...) Omdat wij al een tijdje in de mallenmolen zitten omdat mijn vriend geen zaadleiders heeft waren wij al eerder in Genk omdat ze dat in het catarina niet doen (waar ze in '09 nog mee samenwerkten)

Je moet je eerst inschrijven beneden in de hal, tip; ga op tijd het kan daar heel druk zijn.

Iedereen moet zich telkens opnieuw inschrijven.... zo hebben wij al verschillende keren ong 20-30 minuten zitten wachten. Dan ga je naar boven 1.25 en wordt je eerst binnen geroepen bij een laborante, ze verteld hoeveel er goed bevrucht zijn etc.

Dan moet je even terug de wachtkamer in en wordt je opnieuw binnengeroepen.

De kamers zijn alleen niet zo prive, 2 bedden met een gordijn ertussen.

Dan ga je een soort ok in en krijg je de tp ...duurt hooguit 3 minuten (ook door laborantes) Dan moet je een half uur blijven liggen en mag je gaan.

Maris: de rode duivels zijn er dus ...jammer. de laatste hoop ook weg.

Hier zijn de rode duiveld er ook al, vanochtend al.

Toch blij dat ik gister al getest had anders was het vandaag als donderslag bij heldere hemel geweest op het werk.

Voor alle wachtende: veel succes en zorgen jullie maar voor die mooie groene regels!!

Geplaatst

Sanne dat meen je niet bah wat een rot nieuws. Gelukkig was je er wel net als ik op voorbereid dat het zou komen, maar ik vond het vandaag nog steeds een grote teleurstelling het is zo definitief.

Ik had het je zo gegunt dat het goed zou gaan.

Heel veel sterkte met de verwerking dat deze tegenslag.

Geplaatst

@Maris: Wat vervelend allemaal!

@Sanne: Pff ben er een paar dagen niet geweest en lees een heleboel nare dingen, jij ook al de rode duiveltjes,STERKTE!

@Carolina: HOERA, gefeliciteerd, ben erg blij voor je!

@Debbie: Die lichte streep moet donker/duidelijker worden....morgen weer?

Kheb heerlijke dagen gehad me lekker laten verwennen in de sauna, lekker uieten geweest en enorm gegiert met mijn zussen, niet a/d behandeling gedacht even gewoon voor mezelf.

Nu.....stiekem in gedachten om eerder te testen, eigenlijk wil ik t volhouden tot de 6de, we hebben tegen iedereen verteld dat we de 8ste mogen testen, dat geeft in onze gedachten wat meer rust. Verder helemaal weer relaaaaaaxed.

groetjes

Geplaatst

Hoi Sanne

Wat toevallig! Het stond inderdaad op de brief vermeld, maar is door ons beide niet goed begrepen bij de uitleg. Stelletje sufkoppen dat we zijn. Hebben heel die brief niet goed meer gelezen alleen om wat tijden te bekijken. Hadden we maar naar de datum gekeken!

Maar goed, ze zijn er nu alsnog uit en dit overkomt ons nooooooit meer!

Ik hoop alleen niet dat dit een schadelijk effect voor het vervolg zal hebben. Volgend dr. Wisman, want die ken je wellicht ook, niet. Pfffff....

Wat jammer dat je vanochtend toch je menstruatie hebt gekregen. Nou meid, we leven met je mee.

Liefs Noa

Geplaatst

@Sanne...wat ontzettend klote voor jullie. Ik had van het begin af aan een goed gevoel bij jou maar zo zie je maar.Hoe voel je je?

@Wendy...fijn dat je het leuk hebt gehad,kun je echt van opknappen he even eruit zijn.

@Noa...hoe voel je je een dag na de punctie? Vandaag wordt je gebeld toch? Ik duim voor je hoor.

Ik heb vanmorgen weer 2 testen gedaan en het streepje/plusje was iets duidelijker dan gisteren. Morgen testen we niet en dan waarschijnlijk Dinsdag weer.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Goedemorgen dames

Ik ben net gebeld vanuit Genk. Van de 11 zijn er drie bevrucht en morgenmiddag is de terugplaatsing al. Is dat niet heel snel. Ze kon nog niet zeggen hoeveel cellig ze waren omdat ze morgen pas voor het eerst gaan delen. Dan zijn ze waarschijnlijk 2 of 4 cellig. Ik hoor jullie vaak over toppertjes praten, maar dat kan in mijn geval nog niet. Ik word er een beetje onzeker van. Hoe weten ze morgen of ze wel de beste terugplaatsen? En of er nog goed genoeg zijn om in te vriezen??

Ging dat bij jullie ook zo snel na de punctie (de tp dan) of zat daar meer tijd tussen?

Debby; ik voel me eigenlijk wel goed vandaag. Heb gisteren ook geen pijnstiller of paracetamol meer in hoeven te nemen. En wat klinkt het goed wat je schrijft!!! Hoeveel cellig was jouw tp?

Geplaatst

Debbie: wat een goed teken! we duimen gewoon door!

Noa: fijn dat je je goed voelt. Ik had ook verder geen pinstiiling gehad.

Als ze in Genk zeggen dat het kan moet je er gewoon vertrouwen in hebben.

Ik had op donderdag de punctie en op maandag de tp.

Onze emmy's waren allemaal morula > ze heten ze als ze verder gaan dan ze delingen tellen en of een andere vorm aan nemen (lijkt op een maanlandschap vind ik, lieten ze op een foto zien) dat de deling niet meer zichtbaar is. En ja, dat kan dus ook fout gaan zoals je ziet.

Een vriendin van mij is twee x moeder geworden via ivf. Van een b én van een c emmy ....super lieve, knappe, leuke kindjes!

Dus maak je niet druk.

X Sanne

Geplaatst

Dank je Rackster, nog ff en dan mag je dus testen hé, spannend hoor!! Wordt wel verleidelijk eerder te testen dat had ik ook, ben benieuwd of je het volhoud tot de testdatum, in ieder geval duim ik voor je voor een positief resultaat!!!

Geplaatst

@Sanne; je hebt gelijk, ik moet het gewoon afwachten en positief denken. Het komt gewoon omdat ik bij jullie soms lees over de kwaliteit van de emmy's en ze daar bij ons nog niets over kunnen zeggen en daar ging ik eigenlijk wel vanuit. Dat dat niet altijd iets zegt is inderdaad ook al bewezen, maar je zoekt toch naar houvast en zekerheid (die je nooit krijgt overigens) We zien morgen wel verder en dan hopelijk in het carnavalsweekend een positieve test, dat zou geweldig zijn. Bedankt voor je reactie Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden