Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish en Moon, jullie punctie zit er ook op. Laat je maar lekker in de watten leggen door jullie mannen.

Moon: heel begrijpelijk dat je tereulgesteld bent dat ze er niet allemaal weer waren.

3 is ook een goede kans maar je hebt je ingesteld op 5 en dan valt het tegen...

Ga met je mee duimen dat deze goed bevrucht gaan worden en dat je zaterdag ook mag komen voor twee emmy's terug te laten plaatsen.

Wish: Hoe bevalt vrouwendag?

Weet je al hoeveel eitjes eruit de blaasjes gehaalt zijn, omdat je 12 of 13 schrijft?

Doe maar zeer rustig aan met zoveel blaasjes, je hebt dan meer kans op overstimulatie en dat kan je beter voorkomen dan genezen..

Francis: hoe voel je je?

Wendy: wat een nare berichten allemaal ...hopelijk kun je nog genieten komende dagen met je zussen.

Noa: Spannend vrijdag de punctie. Je krijgt via een infuus een soort roesje waarvan je een beetje "van de wereld raakt" ...je krijgt in ieder geval niet alles mee.

Ik had gevraagd of ze het maximale wilde toedienen. Dat hebben ze ook gedaan.

Moet zeggen dat het nog wel pijnlijk was, de steekjes van het aanprikken voelde ik nog goed en volgens mijn vriend heb ik met dichtgeknepen ogen liggen jammeren...

Maar goed, heb daardoor niet heel veel meegekregen. Het enige nadeel was dat ik daardoor niet echt op het schermpje meegekeken heb.

Kan het je wel aanraden omdat ook te vragen.

X Sanne

Geplaatst

Goede tip Sanne.

Ik ben niet heel bang voor pijn hoor, maar het is de hele situatie. Kijk als ze met mijn been, arm of teen iets moesten doen wat erge pijn deed is dat ook vervelend, maar ik voel me in zo'n gyn. stoel of bed ook zo extra kwetsbaar. Kijk dat ze me van onderen zien vind ik niet erg. Ik heb me (met mijn voorgeschiedenis in het ziekenhuis gedurende de zwangerschap van ons dochtertje) zo ongeveer opengesteld voor het publiek. Ze hoefde nog net geen nummertjes te trekken om een blik op te vangen. Maar goed dat heb je natuurlijk ook in een opleidingsziekenhuis zoals het Radboud in Nijmegen is. Dat is het niet. Ik denk dat ik het lastig vind om me te ontspannen tewijl je daar zo ligt met je benen in die beugels en het apparaat met die naald naar binnen gaat. Maar goed we zullen het maar gaan ervaren en ik zal jullie later vertellen hoe het is gegaan oké.

Grt Noa

Geplaatst

Sanne,

Wat lief dat je bezorgd om me bent!

In het ziekenhuis hebben ze niks gezegd over evt. overstimulatie.

Had dit van de week ook nog eens gevraagd aan de verpleegkundige, ze gaf aan dat als je boven de 20 follikels zit je er kans op hebt.

Maar hier zijn toch meiden met minder dan 20 follikels die overstimulatie hebben gehad?

Weer een kaartje meegekregen (net als vorige keer) dat ik me gedurende 1 week elke ochtend moet wegen en tempen.

Als ik 1 kilo op een dag aan kom moet ik bellen en als ik boven 38 graden kom moet ik ook bellen.

2 liter vocht drinken, maakt niet uit wat. (natuurlijk geen alcohol)

Er waren 12 eitjes. (net ff aan m'n vriend gevraagd omdat ik twijfelde)

Wat een verschil in ervaringen he met de puncties.

Ik vind die eerste prik ook wel pijnlijk, maar het aanprikken van de follikels vind nog minder.

Lfs

Geplaatst

Noa geeft helemaal niets hoor en bedankt voor je wensen!

Wish; doe idd maar lekker rustig aan. Ik dacht ook dat het wel ging maar heb nog steeds last van mijn buik. Stelletje beulen hihihih! Enne....mooie reden om je weer eens schandalig te laten verwennen! Ik profiteer er zwaar van :)

Maaike: hartstikke goed! Lekker van genieten en we gaan op voor de wachtweken!!!

Sanna: hoe gaat het me je? Trek je het nog een beetje?

Maris: ik weet niet of je nu nog online zit maar ik heb een kaarsje voor je aangestoken!

Geplaatst

Faye: beulen zijn het inderdaad... hihi Laat je maar heerlijk in de watten leggen hoor!!

Sinds gisteren weer aan het werk, komende drie dagen ook nog en dan zondag testen ....hoop ik tenmiste! De dagen vliegen wel voorbij zo en heb gelukkig minden tijd mezelf te kwellen. (doe het niet bewust maar het gebeurt toch...)

Wordt wel écht heel verdrietig en ook een beetje angstig van al die rode regeltjes.

Wish: Naast 13 grote heb je waarschijnlijk vele kleinen die ze niet meegeteld hebben...

Let maar goed op je zelf ...en laat jij er ook maar eens wat watjes onder leggen!

X Sanne

Geplaatst

Sanne,

Fijn dat de dagen voor jou voorbij vliegen!

Natuurlijk denk je er regelmatig aan.

Je wordt wel iedere keer bij een rode regel met je neus op de feiten gedrukt dat het niet gelukt is en dat doet pijn.

Je leeft zo met elkaar mee.

Hoopt voor de andere en voor jezelf zo graag dat het zal gaan lukken.

Zo veel verdriet als het niet gelukt is en als het wel lukt zo veel vreugde voor elkaar.

We zitten hier echt in een emotionele achtbaan.

Petje af voor iedereen!!

Lfs

Geplaatst

Maaike,

Wil je ook bij ons op het lijstje?

Wanneer heb je tp gehad en van hoeveel?

Als je dit niet wil ook goed hoor, je moet doen wat jij zelf wil.

Lfs

Geplaatst

Wish wat een mooi aantal laat je lekker verwennen.

Moon Bij die 2 zit vast en zeker jullie topper.

Sanne dank je wel. Het is inderdaad een hele grote teleurstelling. Hoe voel jij je verder?

Faye dank je wel voor je kaarsje ik hoop echt dat het helpt en dat er morgen een totaal andere test uitkomt, het zal wel een zware nacht worden. Gelukkig komt mijn moeder morgenvroeg hierheen dan hoef ik niet de hele dag alleen te zitten.

Hoe voel jij je?

Maaike wat fijn dat je een tp van twee hebt gehad. Wanneer mag je testen.

Noa ik kan me indenken dat je tegen de punctie op ziet. Maar laat het over je heen komen ik was ook misselijk van de zenuwen voor die tijd, maar deze keer is mij 100% meegevallen. Ik had elke keer de gedachten met 15 minuten is het voorbij dat niet zo lang.

Francis Ik ben het helemaal eens met wat Wish zei ik vind jou ook een gigantisch sterke vrouw. Heel veel sterkte de komende tijd.

Debbie hoe is het met jou?

Wendy wat een rot berichten allemaal ik hoop dat je nog een beetje kan genieten met je zussen de komende dagen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik voel me weer een beetje beter, tas ingepakt en ik wordt zo gehaald, even mijn zinnen verzetten. Hond gister avond laat nog opgehaald, hij is twee keer gegrepen door de hond van mijn vriendin waar hij 3 dgn zou blijven, dus nu heeft mijn vriend maar vrij genomen voor de hond.....Allemaal succes want ik ben er ff niet......!

Geplaatst

Moon..is niet echt de score die je wilt maar zoals de anderen al zeggen als ze beide bevrucht raken dan is er niets aan de hand. Snap je natuurlijk wel. Ik had er 14 en er is 1 B'tje overgebleven dus veel eitjes zegt ook niet veel. Ik duim met je mee dat je Zaterdag goed nieuws krijgt.

Maris...hoe is het met je? Heb je nog een test gedaan?

Noa...veel succes morgen! Ik vond de punctie echt meevallen. Zorg wel dat je na de punctie echt naar bed gaat. Ik heb dat dit keer niet gedaan en zat met een enorme buik en vervelende klachten. Hoe kalmer je je houdt des te beter voor het herstel.

Met mij gaat het wel goed. Merk wel dat ik de ww wat moeilijker door kom dan de vorige keren. Ik ben echt heel nerveus en kan er niet van slapen. Heb wat menstruatieklachten sinds gisteren,hoofdpijn,buikpijn...Ik zit op wachtdag 8 dus dat zou wel een beetje vroeg zijn. Ik weet niet meer wat ik voel of wat ik de vorige keer voelde daarom hou ik nu een IVF Dagboek bij op de laptop. Zodat,als er nog een volgende keer komt ik een beetje kan zien waar ik de vorige last van had en waar niet.

Iedereen succes! Kan best zijn dat ik iemand ben vergeten maar er wordt zoveel geschreven dat ik het niet allemaal bij kan houden.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi Dames

Vanmorgen weer een test gedaan en weer negatief zoals ik al wel verwachte. Ik ben gestopt met de bolletjes dus nu is het wachten op de ongi. Ik heb sinds gisteren wel last van krampen dus ik denk dat die niet zo heel lang op zich laat wachten.

Dit is echt een giga teleurstelling vooral ook omdat het er elke keer redelijk positief uitzag. Maar ja 9 feb hebben we een vervolg afspraak en dan kijken we wel verder. We gaan in elk geval wel door dat is zeker. Ik moet er alleen nu nog even niet aan denken. Eerst dit maar weer zien te verwerken.

Geplaatst

Debbie wat een goed idee om bij te houden hoe je je voelt, dat kan ik misschien ook nog wel even doen voor de vorige keer. Want je gaat toch elke keer vergelijken dat heb ik wel gemerkt.

Geplaatst

hoi dames,

wat een goed idee, om inderdaad alles bij te houden! Hier misschien ook wel handig :) begin steeds mee de angst te krijgen dat het mislukt is...! En heb wat moeite met genoeg afleiding te vinden! Wat duren die dagen toch lang!!!

xxxnouschka

Geplaatst

Ah Maris, ik vind het heel erg voor je. Je was zo optimistisch....... Pas je goed op je zelf? Als je het zaterdag niet trekt, gewoon afzeggen hoor! Ziek is ziek en niemand kan je dwingen, ook niet arbeidsrechtelijk. Ik heb voor mijn werk veel te maken met dit soort situaties en geloof me, als je het niet trekt, niet gaan! Dan volgende week maar weer eens. Hou je taai meis en alle sterkte!

Geplaatst

Dank allemaal voor 'het hart onder de riem'!

Het was puur de eerste schrik, teleurstelling en de domper van 'hiervoor deden we dit keer geen ICSI'. Heb flink rondgelezen gisteren en ook rustig nagedacht en gepraat met m'n man: natuurlijk kan het met 2 eicellen net zo goed als met heel veel eicellen.

Toch proberen positief te blijven dus. Hoor zaterdag graag dat ik me voor niks druk heb lopen maken! Vannacht op een gegeven moment zelfs gedroomd over een echo waarbij die verdwenen follikels inene weer te zien waren. Dat was wat; gingen die nu wel/niet alsnog een dag later voor punctie? Wat een droom. Kun je zien hoe het je bezighoudt, hé?!

Als het toch idd eens 2 toppers mogen zijn!

Debbie, Faye, Maaike e.a., succes nog even in de wachtweken.

Hopen op veel 'plakkertjes'!!!

Maris en Francis e.a., veel sterkte.

Noa, jij ook maar dan met je punctie.

Wendy, fijn dat je vriend vrij kon nemen voor de hond. Dan ga je misschien toch nog ontspannen/lekker de deur uit. Geniet er van.

Wish, ben ook erg verwend gisterend door m'n man. Heel lief.

Vandaag is m'n moeder er en kan ik ook nog lekker relaxen en toch m'n natje en droogje lekker krijgen. Morgen neemt m'n man vrij. Hij zit er ook even doorheen (zie mijn eigen topic); moeder nog steeds ziek en nu deze spanning erbij. Kunnen we voor elkaar zorgen tot maandag.

Tot later maar weer.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag bloedtest gehad en ik ben ZWANGER!!

Ben zoooooo gelukkig!!!!

Maar wel rottig wat ik hier allemaal lees...Mariska ik wens je super veel sterkte en alle andere ook

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Carolina 14/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 (hopelijk tp)

Moon74 30/1 (hopelijk tp???)

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden