Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Ik ga zo naar bed, ben echt helemaal brak!

Slechte nacht gehad en vandaag een drukke dag gehad.

Doe ik mezelf wel aan maar ik heb pas echt rust in m'n kont als het huis aan kant is en de was en de boodschappen gedaan etc. etc.

De komende dagen doe ik super rustig aan zodat ik aan mezelf kan denken en aan ons toekomstig wondertje!

Dus nog een controlfreak hier aanwezig.:laugh:

Alvast truste en ik laat morgen zeker nog wel wat van me horen!

Lfs Wish

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Francis; tja, wat moet ik zeggen, alles is zo'n beetje al gezegd, maar echt vrolijk word je er ook niet van denk ik. Weet dat wij allemaal met je meevoelen en dat wij ons als geen ander in je kunnen verplaatsen.

Mariska; heel veel strerkte morgen met het testen! Erg spannend zeg!

Ik ben vandaag weer terug geweest voor een fm. Ze zijn goed gegroeid (1,7 mm) en naar verwachting 13 in totaal. :yeswink-1: Vrijdag krijg ik voor de middag de punctie.

Dus Wish en Moon, laat maar weten hoe het bij jullie gegaan is morgen. Heel veel succes in elk geval!!

Groetjes Noa

Geplaatst

Hoi dames

Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was overduidelijk negatief. Ik zal er morgen nog een doen maar de hoop is eigenlijk al wel vervlogen dat het dan ineens wel positief is.

Ik heb elke keer nog wel goede hoop gehad, maar het mocht weer niet zo zijn.

Wij gaan zeker verder met een volgende behandeling maar daar wil ik nu nog niet bij nadenken, vooral omdat er weer geen cryo's zijn en dus alles weer overnieuw moet.

Maar we moeten dit eerst maar weer zien te verwerken.

Geplaatst

Maris,

Wat k*t! Kan er geen andere woorden voor vinden op dit moment.

Maar zolang je nog geen bloed ziet moet je echt nog hoop hebben hoor.

Het is makkelijk gezegd ik weet het, het is zo ontzettend moeilijk.

Je bent zo positief als je nog niet ongie bent en de testdag komt in zicht.

En dan heb je negatieve test in handen en zakt de moed je weer in de schoenen.

Lieve Maris heel veel sterkte!

Een hele dikke :hug:

Wij zijn thuis gekomen en onze 12 of 13 eitjes hebben we in goede handen achter gelaten.

Nu weer wachten tot zaterdagochtend, dan mogen wij bellen en hebben we hopelijk voor de middag nog een tp van hopelijk 2 emmy's!!

De punctie is op zich wel goed verlopen.

Alleen aan de linker kant wou ze de laatste follikel aanprikken maar na 3 keer proberen lukte het niet.

Ik riep toen ook 3 keer redelijk hard Auw en toen zei de gyn, we gaan stoppen.

De follikel bleek vol vocht te zitten en was waarschijnlijk overrijp ook omdat die erg groot was. (tenminste zo hebben wij het begrepen)

Nog nacontrole met het speculum of dat er geen nabloedingen zijn.

Even een paar min. rustig bijkomen op de stoel en hierna aankleden en naar een ander kamertje waar een stoel staat die met de benen omhoog kan.

Kopje thee en peperkoek erbij.

En mijn vriend heeft de opdracht meegekregen dat het vrouwverwendag is vandaag.

Hahaha! Dat was overbodig om te zeggen omdat hij al zo bezorgd is en trots is op mij en meeleeft tijdens de punctie en daarna ook nog.

Ook hij had tranen in zijn ogen toen ik even zo'n erge pijn had bij de punctie.

Ik concentreer me op mijn ademhaling en doe mijn ogen dicht.

Ik druk zelf op mijn onderbuik dat is ook 'enige' afleiding voor mij dan kan ik me daar ook op concentreren.

Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik denk ik schrijf op hoe ik het doe en hoop dat iemand daar toch wat aan heeft.

NoaNoa,

Het gaat jou ook lukken hoor. Probeer te ontspannen en luister naar wat de gyn en verpleegkundige tegen je zeggen.

Het moet toch gebeuren, hopelijk voor jou ook met een mooi resultaat aan eitjes!

Moon:

Jij bent volgens mij nu aan de beurt.

Hopelijk is het voor jou ook te doen.

De napijn vind ik best vervelend, maar ik slik gewoon vandaag nog 4 Paracetamol dan heb ik er vandaag 6 gehad met die van vanmorgen erbij.

Lfs Wish

Geplaatst

Punctie:

Moon74 27/1

Wish 27/1

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Carolina 14/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 (hopelijk tp)

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Geplaatst

Maris!!! Ik weet dat je er misschien weinig boodschap aan hebt maar ik ben het met Wish eens: toch morgen nog even testen?

Ik duim echt heel hard voor jullie als snap ik dat je nu het liefste onder een steen zou willen wegkruipen.... Lieve schat, heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Mariska jij ook al van het bankje gevallen. Wat is het toch oneerlijk verdeeld allemaal he. Heel veel sterkte!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Punctie:

Moon74 27/1

Wish 27/1

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 (hopelijk tp)

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Mezelf maar rood gemaakt...

Geplaatst

Faye, lief dat je het vraagt.

Maar eigenlijk gaat het even helemaal niet.

Na inmiddels viij mislukte icsi pogingen, waarvan een poging wel gelukt maar kindje verloren, zie ik het even niet meer zitten.

Moet nog wel bloed laten prikken in het ziekenhuis...

Volgende week telefonische evaluatie...

Uit coulance krijgen we van de zorgverzekering een vierde poging vergoedt, dus stoppen denken we zeker nog niet aan. Wil nu eerst wat rust in mijn hoofd...

Geplaatst

Dank je wel dames voor jullie reacties. Jullie zijn echt lieve schatten.

Ik probeer nog een beetje hoop te houden tot de ongi maar ik weet eigenlijk wel dat wanneer ik morgen met de bolletjes stop dat ik morgen nog ongi word.

Maar voor de zekerheid doe ik morgen nog een test, maar ik ga er eigenlijk al niet meer van uit dat het anders word. maar we zullen zien morgen.

Geplaatst

Hey dames,

ik wil graag even mijn hart luchten, zit zo vol....

vandaag voor het eerst mijn puppy voor 3 dgn weggebracht naar een vriendin. ik weet dat hij in goiede handen is maar met je lichaam vol hormonen, valt het niet mee, hij keek zo zielig dat ik wegging.

Ik ga 2dagen met mijn zussen op stap, lekker hotelletje geboekt en sávonds lekker uiteten met een pure cola, haha. En dan denk ik, moet ik m achter laten omdat ik zo graag iets leuks wil gaan doen.

Kom ik thuis, belt mijn schoonzus dat haar vader ernstig ziek is, we wisten dat ze vandaag met z'n allen naar het zkh moesten maar je houdt toch hoop. Zier er niet goed voor hem uit.

pff wat een dag......ff gebruld......en ja de realiteit roept je dan direct weer terug in die soms zo oneerlijke wereld! Sorry hoor maar moest t ff kwijt....lucht wel op.

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Debbie 20/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Faye 25/1 tp 2 embryo's

Wish 30/1 (hopelijk tp)

Moon74 30/1 (hopelijk tp???)

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Francis 28/1 (wd 13 menstruatie)

Mariska 28/1

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Faye 5/2 (bloedtest)

Wendy 6-2

Nouschka 6/2

Wish en mijzelf weggehaald bij punctie; we hebben de punctie intussen beiden achter de rug.

Op zich was m'n punctie vergelijkbaar met poging 1 en 2, alleen waren er maar 3 grote follikels ipv 5?! Balen! Nog niet eerder meegemaakt en niet duidelijk hoe dit kan. Ze konden niks vinden van dat er al een eisprong geweest zou zijn o.i.d. Moed zakte me in de schoenen.

De 3 grote follikels en nog wat kleintjes zijn aangeprikt in de hoop dat...

Helaas; maar 2 eicellen dit keer. Nu weet ik wel dat er met 2 eicellen ook kans is. Scheelt wellicht dat het dit keer ICSI is ipv IVF? Toch een teleurstelling.

Nu hopen dat we zaterdag met goed nieuws gebeld worden en dat er tp volgt. Kan ook over zijn zaterdag. Bah, toch wel heftig hoor.

Eerst maar eens rusten. Hoop zo dat er zaterdag goede berichten volgen?!

Geplaatst

Wendy,

Je kan altijd alles kwijt hier wat je wil.

Misschien ben je toch meer met de wachtweken bezig dan jezelf beseft.

Ik weet het niet en wil je zeker niet bekritiseren, maar het doet wel veel met je hoor!

Sterkte met alles!

Moon,

Kl*te zeg dat er 3 follikels zaten ipv 5.

Vervelend dat ze ook niet weten waar die andere 2 zijn gebleven.....

Hoop zeer zeker dat jij zaterdag een tp hebt van jullie topper(s)!

Geef de moed niet op, het is erg moeilijk op dit moment omdat het je nu zo overrompelt bent door dit bericht. (je had natuurlijk je zinnen gezet op 5 follikels)

Put kracht uit het verhaal van Faye, kom op meid!!

Ik duim met je mee, écht waar!

Ik blijf lekker de hele dag op de bank liggen en zitten.

Vriendlief is nu samen met mijn moeder even boodschappen doen. (waren gisteren te laat bij de winkel, dacht dat die tot negen uur open was) Duh, niet dus tot acht. Hahaha!

Vanavond blijven mijn moeder en m'n schoonmoeder hier eten.

Lekker wortelstamp Mmmmm!

Lfs

Geplaatst

@Moon: Ik kan je gevoel zo goed voorstellen! Maar wat Wish zegt: ik heb wel een TP van die 2 follikels! Ik hoop dat je hetzelfde mag overkomen, echt! En weet je, totaal nergens op gebaseerd hoor en absoluut niet wetenschappelijk, maar nu zijn wel al die hormonen op die 2 gericht geweest en hebben ze niet hoeven delen met vele anderen ;). Misschien zijn daardoor nu wel top-eitjes Moon!

Nu 2 dagen in de zenuwen zitten en maar wachten op het verlossende antwoord. Maar, nogmaals, het zegt dus niet alles!

Geplaatst

Hoi meiden

IK was even niet zo aanwezig op het forum.

Wel even wat gelezen.

Ik ben erg druk op het werk. Werk in een carnavalswinkel.

Het is wel een hele goede afleiding in deze wachtweken.e week een punctie gehad.

Wat erg tegen viel veel pijn.Een follikkel hebben ze zes keer aangeprikt.

Ze wou hem hebben en het is gelukt.

Wij hadden maar 4 follikels en waarvan twee eicellen.

Dus Moon het kan allemaal.

Want ze zijn alle twee bevrucht en twee teruggeplaats.

waarvan een een a kwaliteit en 1 B.

Dus er is altijd hoop.

Bij jou Faye is het ook gelukt twee emmy's terug.

Zo zie je maar je maakt je soms onnodig druk.

Maar dat is normaal.

Maris en Francis wat ontzettend rot voor jullie.

Sterkte ermee.

De rest ook succes in de wachtweken.

We gaan wel voor groene regels.

Ik ga nog even lekker sporten even mijn hoofd leeg maken.

Succes met alles.

Lieve groet Maaike

IK zelf heb vorig

Geplaatst

Moon en Faye hopelijk worden jullie snel gebeld met het goede nieuws om jullie toppers turug te plaatsen. Ik hoop het zo!

Ik mag de punctie vrijdag ondergaan en zie er als een berg tegenop, maar kijk er tegelijkertijd ook naar uit. Gek hè.

Hoe gaat het nu met jullie? Heb je nog veel last na de punctie of is dat goed te doen?

Geplaatst

Francis: wat k%$te allemaal..... Ik vind het echt heel erg voor jullie... Zoveel tegenslag en zo veel pogingen, daar moet een mens sterk voor in zijn schoenen staan! En volgens mijn zijn jullie dat zeker, anders was je nooit zo ver gekomen! Ik hoop dat je een beetje rust vind en heel, heel veel sterkte!

Liefs,

Faye

Geplaatst

@Noa: Heel herkenbaar: er tegenop zien maar tegelijkertijd niet kúnnen wachten! Maf he? Ik vind het echt geen pretje die punctie maar ik heb nog niet het punt bereikt dat ik zeg dat er niet door heen te komen is. Nu heb ik nooit veel follikels gehad die aangeprikt moeten worden en ik denk dat dat wel uitmaakt. Maar ja.....het brengt je wel dichterbij je grote wens!

Hé Wendy; gaat het weer een beetje?

Geplaatst

Lieve Mariska, Wat ontzettend kl*te zeg!! Kan me helemaal voorstellen hoe tereurgesteld en verdrieteig je bent ...inderdaad morgen nogmaals testen, ook al is het tegen beter weten in waarschijnlijk. Vind het heel erg voor jullie, veel sterkte :hug: Dikke knuffel Sanne

Geplaatst

NoaNoa,

Denk dat je Moon en mij bedoeld, Faye heeft nu al 2 toppers bij zich. :happy:

Wij moeten zaterdagochtend zelf naar het lab. bellen en hebben dan hopelijk die ochtend nog een terug plaatsing.

En de punctie is te doen hoor. Ff doorbijten, je weet waar je het voor doet.

Ik neem na de punctie gewoon die dag zonodig nog 6 Paracetamol van 500mg.

Dat werkt voor mij prima.

En voldoende rusten (ook al denk je dat je vanalles kan doen) Je merkt het wel als je iets teveel hebt gedaan. Beetje beurs gevoel in je eierstokken.

Francis,

Net als wat Faye zegt, ik vind jou ook een hele sterke vrouw!!

Veel sterkte met de verwerking!

Maris,

Meid, ik blijf aan je denken!!

Carolina,

Denk regelmatig aan je, hoe gaat het met je?

Maaike,

Jij ook fijn 2 toppers terug kunnen laten plaatsen.

En 1 follikel 6 keer aangeprikt......Wowie!

Bij mij vanmorgen voor 1 follikel 3 pogingen gedaan maar het wou niet lukken en dat deed zeeeer!

Lfs Wish

Geplaatst

Oeps inderdaad. Excuses hoor. Ik lees telkens zoveel berichten en vergis me nu. Ik bedoel Moon en Wish.

En wat Faye betreft, voor jou hoop ik dat er twee wondertjes zich op dit moment aan het ontwikkelen zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden