Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Noa: Ik hoorde pas op het moment van TP zelf hoeveel er waren bevrucht, gedeeld etc. Echt letterlijk toen ik al klaarlag.

Qua aantal dagen, ik had op vrijdag mijn punctie en op maandag mijn TP. Soms lees ik dat ze idd op dag 2 al terugplaatsen en soms zelfs op dag 5 en alles daar tussenin! Er is echt geen touw aan vast te knopen! Ik ben altijd erg kritisch en vraag ook altijd door terwijl ik eigenlijk, net wat Sanna zegt, moet vertrouwen op het de deskundigheid van het ziekenhuis. Ach ja......aard van het beestje he! (ik ben gewoon stront-eigenwijs dus hahahaha)

Goed zeg Deb! Dat klinkt allemaal wel erg veelbelovend hoor! Jij mag in verhouding ook pas erg laat "officieel" testen vind ik hoor. Je had de 20e al de TP en ik de 25e terwijl onze testdata 1 dag verschillen!

@iedereen|: meiden hoe gaat het?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Debbie wat geweldig. Ik hoop het zo voor jullie. Ik zal heel hard duimen dat de streep dinsdag nog donkerder is.

Noa je moet gewoon vertrouwen in het ziekenhuis hebben een tp is een tp zeg ik dan maar altijd. En het kunnen best toppertjes zijn als je daar komt morgen. Succes.

Geplaatst

Dankje wel Faye dat je zo bezorgt bent.

Het heb me wel eens beter gevoeld, maar het komt wel goed. Ik mijn huilbuien nog wel. Maar nu ik van mijn werk af ben kan ik me volledig op ander werk en de volgende behandeling gaan storten. Ik moet namelijk nog wel een aantal dingen uitzoeken voordat we naar Dusseldorf gaan.

Hoe gaat het met jou nu? Ik hoop dat je iets minder krampen hebt.

Geplaatst

Maris: Een kleine troost van je werk maar het is wel fijn om je weer even helemaal op iets te kunnen storten als je er klaar voor bent!

Hier voel ik van alles. Maar dat van alles is gelijk aan de bijwerkingen van de Utrogestan. De krampen zijn wel minder geworden. Pff.....het is wel een rollercoaster hoor die wachtweken! De vorige keer was ik al op dag 8 na TP ongi dus toen heb ik niet zo lang hoeven wachten. Maar nu met die bolletjes kun je er echt geen zinnig woord meer over zeggen! Zijn jullie wel eens door de bolletjes heen ongi geworden?

Geplaatst

faye: die wachtweken zijn ellendig he? Nog een paar daagjes en weet je het.

We duimen door voor een goed en groen resultaat! Succes met dat vervelende wachten.

Ik was ongi geworden een dag na het gebruiken van de laatste bolletjes.

Geplaatst

Faye gelukkig dat de krampen minder zijn. Ik ben nog niet door de bolletjes heen ongi geworden.

Ik zal heel hard voor je blijven duimen op een geweldige uitslag. Er moeten tenslotte toch eindelijk een paar groene regels bij komen.

Geplaatst

Jullie zijn lief!

En anders gaan we toch gewoon met z'n allen door voor een volgende keer? Blijven we gezellig beppen in een nieuw topic! De aahouders winnen!!

Geplaatst

@Faye...de eerste keer ben ik door de bolletjes heen ongesteld geworden 3 dagen voor de testdatum. Bij de cryo behandeling bleef de menstruatie uit.

Slopend he die wachtweken?! We blijven duimen voor elkaar.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Ik mag niet hahahaha! Mijn vriend is er echt heel erg op tegen. Een echte goede reden kan hij me, vind ik, niet geven. Meer zoiets van "de goden niet verzoeken". (alsof het wat uitmaakt hahaha)

Ik zit ook eigenlijk wel "gunstig" qua aantal wachtdagen; ik mag al 14 dagen na punctie testen dat is dus al 3 dagen eerder dan de meesten van ons.

Ik mag vrijdag een test doen en wordt dan 's middags gebeld voor de uitslag. Nu moet ik die dag gewoon werken en vind ik dat dus helemaal niets. Stel je voor dat het positief is, dan wil je bij elkaar zijn. Stel dat het negatief is dan wil ik zwaar naar huis en een potje huilen. Mijn voorstel is nu dus om donderdagavond zelf te testen en ik zag hem vandaag twijfelen :)

Geplaatst

Dank je wel Faye dat je mij erbij hebt gezet.

Ik heb echt veel terug moeten lezen....

Maar ik ben nu weer bij.

Debbie: Ik wil je heel zachtjes toch al feliciteren hoor! Dus bij deze proficiat!

Faye: Ik ben net als Debbie bij de vorige 'verste' tp ook 3 dagen voor testdatum ongie geworden. De bolletjes moet ik zeker gebruiken tot aan de testdatum en volgens mij nog langer.

Maris en Sanne: Meiden ik wil jullie beide een hele dikke knuffel geven!

Het is niet niks om deze tegenslag te verwerken en om evt. door te gaan voor een volgende poging.

STERKTE!!

NoaNoua: Anders vraag je bij de tp hoeveel cellen de embryo heeft. Dat hebben wij ook gedaan.

Wij hebben ook aan de laborant gevraagd wat de rede was dat er van de 12, 4 bevrucht zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ben super blij met 4 bevruchtingen en dat ik er daar 2 van terug geplaatst heb gekregen.

Maar dan wil je toch wel weten hoe dit zit.

En aangezien de laborant (denk bij jullie ook) het rietje met de embryo komt brengen kun je het toch vragen?

Wendy: Zo te lezen beginnen bij jou ook de 'kriebels' te komen om eerder te testen.

Succes!

Carolina: Hoe gaat het met jou? Leuk zo'n banner, die willen wij allemaal wel een keer gaan maken!!!

Nogmaals van harte en geniet ervan! (zal je zeker doen)

Lfs Wish

Geplaatst

Noa: je krijgt in Genk eerst een gesprek met een laborante voordat de tp plaatsvind.

Ze verteld precies hoe de emmy's gedeeld zijn en laat mbv plaatjes/foto's zien hoe ze er uit zien. heeeel duidelijk (echt in zijn Bels :happy8: haha) Ook krijg je te horen of er evt cryo's zijn en laten ze ook zien hoe die er nu uit zien.

Als je na de tp nog aan het 'naliggen' bent krijg je een formulier in tweevoud. Daarop staat welke datum een tp is geweest en en welke datum je evt cryo emmy's tot eskimo

gekroont worden. ....alles staat dus heel duidelijk op papier allemaal.

Een cryo doen ze altijd stuk voor stuk in een rietje, dus er worden er nooit onnodig weggegooit! ...O Wish, ik wordt nog witheet als ik terugdenk aan jou verhaar van die derde cryo!

Weet niet hoelaat jullie moeten vertrekken richting de zuiderburen maar geniet er van!

Van de tp voel je echt helemaal niets en ik vond het wel een magisch moment ....voor de eerste keer zo dicht bij een zwangerschap te staan! Voor jou misschien niet meer de eerste keer maar het zal zeker even magisch zijn. Xx

Debbie: Laat je effe weten hoe de test was? ...hoe veel duidelijker nu!?!

Moon en Maris: gaat het een beetje met jullie?

Wendy, Faye, Wish: voor jullie nog heel even. Moet zoveel aan jullie denken!

Ik vind toch echt dat we groener moeten eindigen na al die rode regels ...daar wordt niemand vrolijk van toch?

Ik heb vanochtend gebeld want wij mogen onszelf gelukkig prijzen met cryo's.

Volgende week de 8e heb ik een afspraak. Dan maken ze een echo en als alles rustig is heb ik deze maand al een eerste tp.

Heeft iemand van jullie ervaring met een cryo tp? Volgens mij hoef ik dan alleen pregnyl te spuiten en kan ik na de tp ook pregnyl spuiten ipv die bolletjes.

Ben benieuwd of ik nu wel keus heb tussen één of twee cryo's te laten tp ...ook omdat dit minder kans van slagen heeft als een verse emmy.

X Sanne

Geplaatst

Hoi allemaal!

Wish; het gaat goed met mij hoor! Ja leuk hé zo'n banner, hopelijk kan jij er snel ook 1 maken!! en dat wens ik alle meiden hier toe hoor!

Sanna; ik heb wel eens een tp van een cryo gehad, en moest toen alleen de pregnyl spuiten, en na de tp de oh zo bekende bolletjes. Ik wou graag allebei de cryo's terug geplaatst hebben (er had er toen 2) maar ééntje kwam niet goed uit de vriezer, dus werd het er één. Deze bleef helaas niet plakken bij mij, maar ik lees genoeg verhalen dat dit wel gebeurt, dus hoop voor je dat dat bij jou ook zou zijn...succes!!

Geplaatst

Hoi dames,

Sanne: Wij zijn er nog steeds boos over. Na 2 gesprekken in het ziekenhuis hebben ze ons beloofd dat ze de evt. cryo's max per 2 in 1 rietje doen.

Nu hadden we 4 embryo's dus nu niet veel keus hoe ze deze in gaan vriezen. Als dit al gaat lukken natuurlijk.

We weten wel dat we bij dit ziekenhuis weg gaan.

De volgende keer/keren zullen wij ook in Genk terecht gaan komen via de Geertgen.

Daar hebben we begin dit jaar al een fijn intake gesprek gehad.

Bij de cryo heb ik niks hoeven gebruiken aan medicatie.

In natuurlijke cyclus gebeurd.

Bms was goed en eisprong was ook duidelijk bij mij te voelen en een dag later bij de echo was de follikel inderdaad ook gesprongen.

De terugplaatsing blijft een speciaal moment!

Ik vind het wel gevoelig. Als het rietje zeg maar 'binnen' voel ik heel even een steek (soort pijnlijke menstruatie kramp) heb ik alle 3 de keren nu gehad.

Volgens mij komt het door dat het rietje tegen de baarmoeder aan komt.

Vriendin van mij had dit ook alle keren.

Lfs

Geplaatst

Hier gaat het niet goed. Vanmorgen weer getest en de ene test was negatief en de andere heel licht positief (lichter dan gisteren). Ik heb flinke krampen en had net wat bruinverlies. Ziet er niet best uit dus en lijkt op een vroege miskraam. Ik heb vanmorgen gewoon gewerkt maar voel me niet mee om niet in huilen uit te barsten. Moest ook nog 45 min met de bus en vond dit wel moeilijk. Thuis een flinke huilbui gehad. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken nu.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Oh nee he Debbie ik had zo'n goed gevoel bij jullie. Ik kan me indenken dat je alleen maar wil huilen nu en dat je geen behoefte aan werken hebt nu.

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en ik zal nog heel hard duimen dat de test morgen anders is en dat het bruinverlies loos alarm is.

Geplaatst

Ik las het net in je dagboek..... Ik hoop toch zo dat het loos alarm is en dat de volgende test wel weer goed is. Alleen bruin verlies zegt niet zoveel, heb ik gelezen. Pas als het rood is met krampen dan is het niet goed.....

Huil maar lekker uit hoor. Is je man ook straks thuis?

Geplaatst

@ Faye....Jeroen probeert eerder naar huis te komen. Net even lekker in bad geweest. Krampen houden aan maar heb geen bruin meer gezien. Ik denk niet dat we morgen testen. Als er geen bloeding komt dan testen we Donderdag pas weer. Ben er even helemaal klaar mee nu. Ik blijf lekker op de bank zitten en wacht maar af wat er gaat gebeuren.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Dat is fijn. Het is toch prettig om nu samen te zijn. Misschien is het ook beter om op de "echte" testdatum pas weer te testen.

Hou je taai he!!!

Met mij is het nog hetzelfde. Nog steeds die krampen. De ene dag wel wat meer dan de andere dag.

Geplaatst

Debbie: neee dat mag echt niet! Had je hetzelfde merk van de test of een ander merk, het ene merk is gevoeliger dan het andere...

Faye: het is en blijft zo spannend. Dat gerommel en die krampjes kunnen ook komen door de utrogestan volgens mij.

Wish: Kan me voorstellen als bij de tp de baarmoeder geraakt wordt het wel even pijnlijk kan zijn. Dat was bij mij niet. Ze zijn er een stukje vanaf gebleven, kon ik zien op de echo.

X Sanne

Geplaatst

@debbie: neeeeee!!! Dat is echt niet leuk!!! Ik hoop zowwwww voor je dat het uiteindelijk vals alarm is!! Fijn dat Jeroen er zo misschien ook bij is, dit is geen moment om alleen te zijn! Wel ga ik meteen een kaarsje voor je branden en heel erg hard duimen!!

@faye: mijn krampen en ongigevoel zijn weg, hopelijk kwam het inderdaad door de utrogestan! Hopelijk trekt het bij jou ook snel weer weg!

@wish: mijn tp was pijnlijk, mijn baarmoedermond was inderdaad extreeeeem gevoelig en dat voelde ook als menstruatiepijn. Ik had uiteindelijk op het moment van uitvoeren meer last van de tp dan van de punctie (punctie deed achteraf natuurlijk meer pijn in mn buik).

Geplaatst

Debbie ik moet de hele tijd aan je denken ik hoop zo dat het loos alarm is. Hier brand een kaarsje voor jullie.

Wish ik heb helemaal niks van de tp gevoeld de eendebek was het vervelendste vond ik, maar zo zien we maar weer dat het bij iedereen anders is.

Noa hoe is het gegaan?

Nouschka gelukkig dat de krampen weg zijn. Ik blijf voor jullie duimen.

Faye nog eventjes volhouden dan weet je het. Ook voor jou blijf ik duimen.

Ik heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld dat het niet gelukt is. Dus nu op naar volgende week dinsdag dan hebben we een afspraak bij de gyn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden