Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Francis: heel veel succes morgen! Zorg maar dat je op tijd vertrekt, je kunt er beter te vroeg zijn ipv stressen op de weg. Hoe laat moet je je melden?

Wish: fijn dat jullie genoten hebben van Oostenrijk. Hoe gaat het met deca spuiten?

Groetjes Sanne

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ francis succes morgen met de punctie.

Hopen dat je op tijd bent met die sneeuw.

@ Mariska jij mag vanavond de pregnyl zetten.

Altijd weer fijn dan gaat het echt weer beginnen.

@faye het gaat gelukkig een stuk beter met mij.

Vanavond de puregon weer zetten weer een stapke verder.

@ Wish lees dat je op vakantie bent geweest.

Heerlijk even een paar daagjes er tussen uit,even de accu weer opladen.

@ de rest succes met alles.

Geplaatst

Francis: fijn dat de pregnylspuit goed gegaan is.

Mariska: succes straks, met de pregnyl.

Laten we hopen dat dit de laatste spuit is voor jullie voor 2010!

Geplaatst

Sanne: We zijn naar Duitsland geweest, daar lag ook veel sneeuw. :toppie: (Winterberg)

Het spuiten van de Deca gaat prima. Heb geen bijwerkingen, behalve die nachtelijke opvliegers. Ik klop nu ff snel af op de tafel, hahaha!

Hoe gaat het met jou?

Francis: Kijk goed uit op de weg! Die eventuele 5 á 10 min. later aankomen is echt niet zo'n groot probleem. Maar jullie gaan gewoon op tijd van huis en komen op tijd aan in het ziekenhuis.

En op zondag zal de drukte mee vallen en vooral met dit weer blijven de mensen wel van de straat. Komt goed!

Ik zal voor je gaan duimen.

Mariska: Ook voor jou zal ik gaan duimen! Nog 2 nachtjes slapen....

Maaike: Ja, we zijn er even 3 dagen lekker tussen uit geweest. Was super!

Doet Puregon hetzelfde werk als de Gonal-f?

Wat is de rede dat ze voor Puregon of Gonal kiezen, weet jij dit?

Lfs

Geplaatst

Even naar buiten gekeken, met de sneeuw lijkt hier toch mee te vallen.

Ben best wel zenuwachtig. De kriebels zeg maar.

Ik kom later vandaag wel even vertellen hoe het ging....

Liefs

Francis

Geplaatst

Linda 18 December start puregon

Carolina 25 December start gonal

Mariska 26 December start puregon

Francis 27 December start gonal

Sanna 02 Januari start gonal

Debbie 02 Januari start puregon

Danielle 02 Januari start gonal

Faye1974 08 Jnauri start gonal

Moon74 10 Januari start gonal

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7-cellig)

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari (inmiddels bij het topic "testen januari" gevoegd)

Geplaatst

Francis, Hopelijk is de punctie meegevallen en gaat het goed met je.

Ben benieuwd hoeveel eitjes er zijn.

Was het een beetje te doen op de weg vanmorgen?

Mariska, Fijn dat de pregnyl er in zit, ben je weer een stapje verder. Nu maar hopen dat het morgen een beetje mee gaat vallen met de pijn, vooral aan die kant waar je eirestok een beetje vervelend ligt. Spannend morgen, hopelijk zijn veel follikels gevuld.

Wish, Weet niet hoe ik bij Oostenrijk kwam? Winterberg is helemaal niets mis mee, lekker (redelijk) dichtbij en vollop sneeuw nu.

Fijn dat het decaspuiten goed gaat en dat je weinig bijwerkingen hebt. Het is zo de 14e en dan gaat de tijd veel sneller (dat vind ik tenminste)

Met mij gaat het goed. Het spuiten van de gonal gaat nog prettiger (...nou ja prettig?)

dan de deca. Het naaldje is scherper en ik voel de vloeistof minder naar binnen gaan.

Voel wel dat er iets gebeurt in mijn buik, prettig is anders maar alleen een beetje vervelend na het spuiten. Dus hoop dat de rest van het traject ook zo gaat verlopen zoals het nu gaat. Morgen 2e fm en dan hoor ik waarschijnlijk ook wanneer de punctie gaat plaatsvinden.

Debbie, Hoe gaat het? spannend morgen.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Francis is het een beetje mee gevallen vanmorgen. Ik hoop niet dat je al te veel pijn hebt.

@Sanne en Debbie heel veel succes morgen bij de fm. Ik hoop echt voor jullie dat er een mooi aantal zit. En Sanne dat die van jou mooi gegroeid zijn. Ik zal voor jullie duimen.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Ging goed vanochtend, glijdend naar het ziekenhuis, maar heelhuids aangekomen.

Punctie ging goed, had ook perfecte combi: favoriete verpleegster en arts.

Was zelfs gezellig. Lachen tijdens een punctie is een afrader, daar ben ik wel achter. Doet echt zeer...

De arts maakte vanochtend vantevoren een inschatting van 8 eicellen, ik had zelf het idee dat het er meer zouden zijn. Net heeft ze nog gebeld, het zijn er in totaal 16...

Heel mooi aantal. In principe geldt het dreigende overstimulatieprotocol. Als ik me daar netjes aan hou komt het wel goed (de vorige keer ging het ook goed, maar toen waren het 34 eicellen).

Woensdag terugplaatsing van hopelijk twee mooie emmy's (nog een beetje afhankelijk van bloedwaarden woensdag en ontwikkeling van embryo's natuurlijk) Anders misschien 1...

Verdoving is nu wel uitgewerkt. Ik ga nu lekker op de bank liggen. Alles voelt nu een beetje beurs.

Carolina en Mariska, Veel succus morgen!

Liefs

Francis

Geplaatst

@FrancisGelukkig dat het mee viel. Pijn doet het toch altijd, maar als er dan zo'n ontspannen sfeer is dat je kunt lachen tijdens de punctie is aan de ene kant toch wel fijn lijkt me. Ik hoop dat het bij mij morgen ook zo zal zijn.

Wat een mooi aantal eicellen ook hopen dat er mooi wat cryo's bij zitten.

Doe maar lekker rustig aan nu.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Francis: wat fijn dat het is meegevallen!! En 16 eitjes, wat een topscore!

Ga voor je duimen dat ze goed gaan delen.

Mag ik vragen wat het overstimulatieprotocol precies inhoud?

Doe maar lekker rustig aan vandaag.

Hoeveel dagen moet je nu rustig aan doen? ...of mag je morgen alweer gaan werken??

X Sanne

Geplaatst

Francis,fijn dat het achter de rug is. Nu lekker rustig aan doen.

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Testen:

Martha 22 Januari

Geplaatst

Francis,

Weer een stap dichterbij met een mooi aantal eitjes. En nu maar hopen dat je bloedwaarden woensdag goed zijn, zodat je er 2 terug mag plaatsen. Rust lekker uit.

Liefs Pien

Geplaatst

Hi meiden,

Ik vraag me het volgende af, hoe lang moet je rustig aan doen na een punctie?

Alleen de dag van de punctie zelf of moet ik daar een paar dagen voor reserveren?

Begrijp wel dat het bij ierdeen anders kan zijn maar zou het fijn vinden als jullie de bevindingen van evt voorgaande pogingen zouden willen delen. Dan heb ik tenminste een richtlijn wat ik aan mijn teamleider kan doorgeven. BVD!

Mariska en Carolina, Hoe gaat het met jullie? De zenuwen een beetje onder controle voor morgen? Jullie mogen er al vroeg zijn dus is weinig tot geen tijd meer om er over na te denken en druk te maken... Veel sterkte en succes!

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Sanne Bij de vorige behandeling had ik op vrijdag de punctie en ben ik op maandag weer aan het werk gegaan op zaterdag heb ik mij wel ziek gemeld. Toen was de terugplaatsing op dinsdag en dan heb ik altijd vrij daarna moest ik wel 4-5 dagen rustig doen ik mocht niet tillen en bukken. Nou is dat heel moeilijk met mijn werk dus heb ik de dag na de tp geprobeerd te werken maar er werd totaal geen rekening mee gehouden dat ik niet alles mocht doen dus heb ik mij de dag daarna ziek gemeld.

Dit keer ben ik op aanraden van de huisarts en arboarts de hele behandeling bij huis, omdat er totaal geen begrip voor de situatie is en dat mij alleen stress zou opleveren als ik ging werken.

De zenuwen beginnen nu echt te komen ik krijg al geen hap meer door de keel denk ook dat ik weinig slaap vannacht.

Ik zei net al waren we maar 24 uur verder, maar ja even doorbijten.

Geplaatst

Francis,

Wow, wat een geweldig mooie score!! Ik duim voor je dat er mooie embryo's zullen ontstaan en als het mag lukken ook nog cryo's. Hoop het zo!!

Sanne,

Maakt niet uit hoor, Winterberg is inderdaad ook erg leuk en niet ver rijden.

Ik vond het wel prettig om de dag na de punctie vrij te zijn.

Het voelde redelijk beurs/blauwe plek achtig aan daar binnen.

2 dagen na de punctie ben ik weer gaan werken. Heb rustig aan gedaan, geen zware dingen tillen, komt goed.

Ook na de tp rustig aan gedaan, ben wel gaan werken.

Werk in de zorg en zei tegen mijn collega dat ik last had van m'n rug. (niet alle collega's weten ervan)

Mijn collega's zijn gelukkig collegiaal om dan ondersteuning te bieden.

Succes met de fm.

Debbie,

Hoop dat je mooie follikels hebt groeien!

Carolina en Mariska,

Succes morgen bij de punctie.

Op naar een mooie oogst en mooie embryo's!!

Lfs

Geplaatst

Mariska en carolina veel succes morgen. Ik hoop dat de punctie meevalt.

Francis,ben je inmiddels al een beetje bijgekomen?

Hier alles goed. Ben erg nieuwsgierig hoeveel eiblaasjes er zitten. Komt vast wel goed.

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

TP:

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Testen:

Martha 22 Januari

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Maris en Carolina: heel, heel veel succes morgen. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt!

Deb: ik hoop dat je morgen een mooi resultaat hebt!

Linda: alles goed? Hoe voel je je?

En Sanna; al de kriebels?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden