Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, ik hoop het zelf ook zo erg.

Sanna; ik keek inderdaad erg uit naar maandag / dinsdag. Maar ik begrijp ook wel dat ze het uitstellen om mogelijk een beter resultaat te verkrijgen. Daar ben ik dus wel blij mee. Het duurt alleen weer ietsje langer, maar dat overleef ik wel. Als het resultaat er dan ook maar naar is.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb trouwens nog een belangrijke vraag. Ik merk dat ik nu wat slijmerige afscheiding krijg. Normaal gesproken is dit het moment van vruchtbaarheid op en top. Het kan toch niet zo zijn dat ze nu zelf gaan springen en dat er straks niets te puncteren meer valt. Toch????

Noa

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noa dat had ik ook. Dat begon ook al een kleine week voor de punctie.

Ik dacht precies hetzelfde als jij nu volgens mij. ...je bent bang dat de eitjes voor de punctie al spingen. Je hoeft je volgens mij helemaal niet druk te maken hoor!!

Ik had van de 14 13 rijpe eitjes (had dus ook dat cervixslijm een kleine week van te voren al ...zelf meer dan normaal gezien)

Uiteindelijk zorgt de pregnyl ervoor dat de eitjes gaan springen.

Die krijg je waarschijnlijk dinsdag mee, die moet je namelijk dindsdag avond laat zetten als je donderdag de punctie hebt.

Spannend allemaal he! X Sanne

Geplaatst

Noa: Ik had vorige week precies hetzelfde en dacht oh god daar gaan mijn eitjes! Maar ze zaten er vrijdag alle drie nog hoor! Ik durfde het niet eens te vragen maar nu lees ik dat Mariska het ook had.

Meiden hoe gaat het met de overstimulatie-buiken? Alweer een beetje aan het slinken?

Geplaatst

Ik las eventjes terug dat het goed is als je een beetje overstimulatie hebt. Ik heb dit zonder dit eerst hier te lezen gevraagd aan de arts die de TP deed en ze zei, dat dat eigenlijk wel goed was, hoe raar het ook klinkt. Dus dit is inderdaad zo! Dat wilde ik even kwijt.

Maris: Nog een paar daagjes wachten, spannend hoor!

Sanne: hoe gaat t met je?

Faye? Hoe voel je je?

Voor iedereen succes!

Geplaatst

Faye,

Joepie, ben zo ontzettend blij voor je!!!

Echt geweldig dat je een tp hebt, super!

Dat moet zeker weten een topper zijn die blijft zitten, dat moet gewoon!

Meiden,

Ik heb sinds een dag of 3 ook 'last' van wat afscheiding.

Wou morgen vragen of dat dit 'normaal' is. Fijn dat ik hier nu lees dat jullie dit ook hebben.

Zal nog wel erger worden na het inbrengen van die plak bollen. Hahaha!

Lfs x Wish

Geplaatst

@Sanne nee de buik is nog niet geslonken, maar ja we wachten maar weer af hoe het gaat.

Hoe voel jij je u dan?

@Wendy dank je ik hoop inderdaad dat dit een goed teken is dat mijn buik nu zo opgezet is.

Hoe voel je je?

Nou word het fraai hier nou kreeg ik vanmiddag van mijn schoonmoeder (die kent mijn baas niet eens) te horen dat mijn contract niet verlengd word. Dat had ze gehoord van een kennis (dat zijn de ouders van mijn collega)

Mijn collega's weten dit dus allemaal al wel alleen vergeten ze mij dt zelf maar even te vertellen.

Ik ben zo boos hierom en vooral om dit van mijn schoonmoeder te moeten horen.

Sorry moet even mijn frustratie kwijt wat een k#%t lui.

Geplaatst

@Fay: Super dat je een bevruchting hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat fijn dat je morgen de TP krijgt! Heel veel succes!!!

Ik was ook zoowww bang dat er geen bevruchting zou zijn! Zonder dat houdt het anders toch op... maar gelukkig ben je dit stadium nu ook voorbij! En de kwaliteit... ach ... je kan van allemaal zwanger raken!!!

Al ben ik wel benieuwd naar hoeveel er uiteindelijk zijn teruggeplaatst!? Maar dat laat je morgen vast wel even weten :D????

@noa; ook ik had de week van de punctie afscheiding, hoort er allemaal bij. Bij mij was het creme-achtig, dat had ik ook altijd voor ovulatie. Van dat cervixslijm (helder en draderig) had ik de ochtend van de punctie (door de pregnyl denk ik :)

@wish: succes morgen met de 2e FM!!!

Geplaatst

Nou word het fraai hier nou kreeg ik vanmiddag van mijn schoonmoeder (die kent mijn baas niet eens) te horen dat mijn contract niet verlengd word. Dat had ze gehoord van een kennis (dat zijn de ouders van mijn collega)

Mijn collega's weten dit dus allemaal al wel alleen vergeten ze mij dt zelf maar even te vertellen.

Ik ben zo boos hierom en vooral om dit van mijn schoonmoeder te moeten horen.

Sorry moet even mijn frustratie kwijt wat een k#%t lui.

Wat een rotstreek!!!!! Begrijp heel goed dat je echt superboos bent!!

Veel sterkte !!!

Geplaatst

Tjeetje Maris.

Die collega's van je. Heb je daar een fijn contact mee? Anders zou ik het ze gewoon op de man af vragen. Zit je nog in je proeftijd op je werk?

Sterkte

Noa

Geplaatst

Maris,

Dit meen je niet!

Dat je contract niet verlengd zal worden is al balen, maar dat je dit ook nog niet eens van je baas te horen krijgt terwijl je collega's dit wel al weten.

En dan ook je schoonmoeder die dit al weet en die kent je baas niet eens.....Nou wordt ie fraai!

Daar zou ik ook ontzettend laaiend om worden. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd neem ik aan.

Lfs

Geplaatst

Ja tot ik met de eerste behandeling begon had ik wel een goed contact met ze. Alleen hadden ze totaal geen begrip voor de situatie en sindsdien is dat contact verslechterd daardoor zit ik ook in de ziektewet omdat het anders teveel stress zou opleveren tijdens deze behandeling (dit is op advies van huisarts, psycholoog en arbo)

Ik heb daar nu bijna 3 jaar gewerkt en nou zit dit laatste contract er per 5 maart op.

Nou denk ik wel ik ben blij al sik er weg ben als het op deze manier moet, maar om het dan van een ander te moeten horen, ik ben benieuwd wanneer ze er zelf mee komen.

Geplaatst

Wish daar is zeker het laatste woord nog niet over gezegd. Vandaar dat ik ook benieuwd ben wanneer ik wat van hun hoor, want ik ben er klaar mee ik kom er niet meer. Ik moest van de arbo er wel thee gaan drinken, nou ze steken die thee maar in hun ....

Geplaatst

Door eerst anderen op de hoogte te stellen en vervolgens pas jou in te lichten, zegt wel iets van je baas. Niet echt chique naar mijn mening.

Maar hoe zeker zijn deze geruchten??

Voordat je je echt helemaal laaiend aan het maken bent.

Noa

Geplaatst

Hoi

Even iets heel anders.

Ik merk dat ik (nu ik een kleine drie weken aan het spuiten ben) steeds meer last krijg bij het prikken. Eerst voelde ik het niet of nauwelijks, maar nu lijkt het wel of mijn hele buik erg gevoelig is geworden en is het inspuiten gewoon erg gevoelig of soms pijnlijk is. Ik haal het uit de koeling en laat het dan even op kamertemperatuur komen voordat ik het inspuit. Herkennen jullie dit ook of ben ik een watje aan het worden?

Noa

Geplaatst

Noa deze geruchten zijn zeker. Ik had het al wel verwacht maar niet op deze manier. Hij heeft het vaker op deze manier gedaan, vandaar dat ik het eigenlijk wel voor 100% zeker weet. Ik ben te lang ziek dus te lastig en heb hem geld gekost daardoor omdat hij niet genoeg verzekerd is.

Ik ben normaal niet zo dat ik snel bij huis blijf, ik heb namelijk ook 6 weken op krukken gewerkt terwijl als dat niet kon en mocht maar ik mocht mij niet ziek melden. Ook heb ik met zware nierbekontsteking geprobeerd te werken omdat zij het niet nodig vonden dat ik in bed kroop. Dus dit zegt wel wat over mijn baas inderdaad.

Van dat spuiten had ik ook het werd steeds pijnlijker, vooral omdat ik alleen rechts kon prikken omdat links direct blauw word.

Geplaatst

Hoi Noa,

Het is raar maar waar, ik heb dit ook gemerkt.

Ik spuit alleen nog maar aan de rechter kant naast mijn navel omdat de linker kant gevoeliger is. Al vanaf het begin.

Wel probeer ik elke dag een ander plekje op te zoeken, maar als je 2 spuiten moet zetten raken de plekjes wat sneller op.

Heb van het werk een prikschema meegenomen die we gebruiken om insuline te spuiten bij de zorgvragers.

Dit is een 'papier'schema in de vorm van een halve maan, leg je rondom je navel en dan kun je elke keer een andere plek pakken om te spuiten.

Er zitten 14 gaten in die halve maan. Links langs je navel 7 gaten en natuurlijk rechts ook 7 gaten. Officieel zijn die voor het spuiten van de insuline in de ochtend en avond.

Begrijp je mijn uitleg een beetje.

Nu is het minder gevoelig omdat ik echt elke keer op een andere plaats spuit.

En, je bent echt geen watje hoor. Hahaha!

Lfs

Geplaatst

Maris,

Zie dat jij ook alleen aan de rechter kant kan spuiten.

Ik had de eerste poging alleen van de Ovitrelle een blauw plekje maar nu heb ik er een stuk of 5.

Lfs

Geplaatst

@ Wish; Wat handig zo'n prikschema.

Ik krijg er geen blauwe plekken van, maar zo voelt het eigenlijk wel ja.

En nog iets. Nu zit ik toch op het vraagbankje.

Mijn man heeft vrijdag een heel gezellig avondje met vrienden gehad en een 'paar' biertjes gedronken. Is dit nou zwaar onverstandig of maakt dat niet zo heel veel uit als ik donderdag mijn punctie heb. Ik was er niet blij mee :mad: en dat weet hij nu wel. En wat denken jullie, heb ik er terecht woorden aan vuil gemaakt of ....

lfs Noa

Geplaatst

Noa,

Volgens mij maakt het niks uit als je partner een keertje 'doorzakt'.

Als dit maar niet elke avond het geval is.

Lfs

Geplaatst

Oh dan ben ik misschien een beetje een bitch geweest, maar ja één voordeel. Ik kan nu wel de schuld aan al die hormonen geven, als mijn reactie ietswat overtrokken is. Is er toch nog ergens een voordeeltje gevonden aan dat ellendige spuiten nietwaar?

Noa

Geplaatst

Hihi, dat doe ik ook wel eens. Ik geef de schuld ook wel eens aan die hormonen.

Maar volgens mij weet mijn vriend prima of dat het de hormonen zijn of mijn karakter.

Daar trapt hij niet in denk ik. We lachen er regelmatig om als ik een keer uit mijn slof schiet en dat ik dan ook in de gaten heb dat het 'stom' is wat ik gedaan/gezegd heb.

Lachen en huilen ligt op dit moment bij mij heeeel dicht bij elkaar.

Lfs

Geplaatst

Noa volgens mij kan het ook niet zo'n kwaad, maar ik snap jou reactie wel dat heb ik ook op het roken van mijn vriend. Hij zegt dat hij absoluut niet kan stoppen en dat maakt mij vaak boos.

Geplaatst

TP:

Rachel 27/12 tp cryo

Linda 5/1 tp 2 embryo's

Martha 8/1 tp cryo

Francis 13/1 tp 2 embryo's

Mariska 15/1 tp 2 embryo's

Sanne 18/1 tp 1 embryo

Wendy 23/1 tp 1 embryo

Nouschka 22/1 tp 2 embryo's

Faye 25/1 tp ?

Testen:

Linda 20/1 (bloedtest)

Martha 22/1 (wd 6 heftige bloeding)

Francis 28/1

Mariska 28/1

Carolina 29/1 (bloedtest)

Sanne 31/1

Debbie 4/2

Nouschka 6/2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden