Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris,

Ik vroeg een keer aan de gyn waarom alleen aan de vrouw werd gevraagd of ze rookt en niet aan de man.

Hij gaf aan dat het 'erger' zou zijn als de vrouw zou roken.

Maar op die pakjes staat toch: Roken verminderd de vruchtbaarheid.

Dan neem ik aan dat dit voor beide partijen geld, man en vrouw.

Ik weet wel dat de 'straling' die van een laptop of mobiele telefoon enzo af komt niet goed is voor het zaad.

Mijn vriend heeft nooit meer de laptop op schoot of zijn mobiele in zijn broekzak.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja Maris!!!!!!!!!!! Wat een ongelooflijke slecht werkgever (en collega's) heb jij getroffen zeg! Laat ze die thee idd maar op een plek stoppen "where the sun doesn't shine!"

Misschien een dooddoener maar je mag op termijn blij zijn dat je daar niet hoeft terug te komen! Wat een stelletje #$#%#!

@Noa:Dat prikken ging mij de laatste 4 dagen ook een beetje tegenstaan; pijnlijk, bloeduitstortingen terwijl ik het heel erg vond meevallen! Het zijn echt de laatste loodjes vrees ik!

Over spuiten gesproken, ik had toch weer een actie bij de Pregnyl! Ik vroeg mijn vriend om dat glas te breken omdat ik dat een beetje eng vond, wat denken jullie? Kneep hij het zowat in tweeën! Allemaal glassplinters in de Pregnyl die ik er niet meer uit kon krijgen. Ik heb dus helaas verpulverd glas meegespoten hahahaha! Wat een toestand.....

Geplaatst

Faye,

Jee, wat een actie met die Pregnyl. Maar hij zat erin!

Gelukkig heb ik de vorige keer een Ovitrelle spuit mogen zetten die ziet eruit als de Deca.

Dus kant en klaar.

Ik weet dat de ampul soms verkeerd kan breken. Ik werk in de zorg en moet namelijk regelmatig een ampul open breken.

Ow, ik hoop ook zo dat ik morgen te horen krijg wanneer de punctie is.

Heb er behoefte aan om precies te weten wanneer er iets gaat gebeuren dat is goed voor de mentale voorbereiding.....

Lfs

Geplaatst

Ja he! Op een gegeven moment is het echt een kwestie van kom maar op met die info! Ik merk dat ik nu pas weer ontspannen ben na de afgelopen 1 1/2 week. Hoe laat moet je morgen?

Geplaatst

Wish volgens mij geld dat ook voor beide hij heeft al een sterk verminderde vruchtbaarheid en dan ook nog eens niet stoppen met roken, maar goed daar zijn de nodige discussies over geweest en ik heb me er nu wel min of meer bij neergelegd dat hij niet stopt.

Faye dat klopt ik ben blij dat ik er weg kan als het zo moet. Maar ja nu kan ik dus op zoek naar ander werk.

Geplaatst

Faye wat een toestand met de pregnyl. Had ik de eerste keer ook bijna. Dan ben je al zo gespannen gaat dat glasbreken ook nog mis. Maar ja hij is er toch wel in gegaan.

Geplaatst

Hoi Faye,

Na de middag ben ik aan de beurt.

Puncties vinden altijd plaats in de ochtend en de echo's volgens mij vanaf 11.00uur.

Lfs

Geplaatst

Maris: het schiet nu op he? Ben je al zenuwachtig? Over overspoelt dat slechte nieuws je hele stemming? Laat je niet gek maken door een totaal ongeschikte werkgever he!!!!!!

Francis: Hoe is het met je? Erg nerveus?

Geplaatst

Ik ben net klaar met bijlezen.

Het is hier heel druk geweest!

mariska, vergeet die werkgever, zonde van je tijd.

Ik hoop dat je een betere terug krijgt.

Kijk maar naar mij. Mijn huidige werkgever heeft echt niet zo meegeleefd.

Ik moest na het overlijden van Mathijs maar meteen gewoon aan de slag. Na een maand of drie zou ik dan weer volledig aan de slag zijn.

Dat bleek ik dus niet te kunnen, vraag me ook af wie dat wel kan.

Debz en NoaNoa zullen weten hoe moeilijk dat is. Ik heb vanaf november alles weer een beetje op een rijtje.

Net nadat ik de eerste hormoonspuit in mijn lijf had geprikt, kwam ik erachter dat er een funktie was die voor mij was gemaakt. Ik durfde niet te solliciteren vanwege het traject, totdat ik besefte dat ik niet alles stil kan leggen vanwege deze ICSI poging.

En het resultaat, ik ben aangenomen uit 22 kandidaten. Er kan dus wel wat mooiers uitkomen!

En het was heerlijk om ontslag te nemen!

Verder ben ik vreselijk zenuwachtig, kan niet meer op mijn gemak naar het toilet.

Faye, Top!!! ik ben heel blij voor je!

Wish, lastig he om nog niet helemaal te weten hoe en wat.

Geplaatst

Wish ik zal ook heel hard voor je duimen dat het allemaal gegroeid is morgen.

Faye ik ben nu inderdaad heel erg zenuwachtig, maar ja ik moet nog even geduld hebben.

Ik weet ook nog niet of ik eerder ga testen dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat was een grote teleurstelling.

Hoe laat moet jij morgen op het ziekenhuis zijn dan?

Geplaatst

Francis het is toch te gek wat voor mensen er op deze aarde lopen die totaal geen begrip ergens voor hebben. Heel goed dat je toch door gezet hebt en weg bent gegaan. Ik had het ook wel langer in de planning om ander werk te gaan zoeken maar durfde inderdaad ook niet ivm de behandeling.

Ik kan me indenken dat je zenuwachtig bent ben ik ook heel erg. Nog even door zetten.

Geplaatst

Inderdaad ik heb heel veel stomme reacties gekregen van je bent nog jong of het was erger geweest als je kindje nog even had geleefd. En dan moet ik rustig en beheerst reageren, sorry dat kan ik niet.

Echt ik weet zeker dat je ergens beter terecht kan komen...

Enne zwanger solliciteren kan ook , hoor! We gaan ervoor! Hopelijk wordt het een hele mooie week voor ons...

Liefs

Francis

Geplaatst

Dank je hier word ik iets rustiger van.

Ik kan me indenken dat je bij zulke opmerkingen niet rustig kan blijven, dat zou ik ook niet kunnen denk ik.

Dit gaat inderdaad onze week worden. daar gaan we voor.

Geplaatst

Och, ben niet helemaal helder geweest tijdens het invullen van mijn handtekening.

Het is morgen mijn derde fm.

Denk dat ik morgenavond pas laat bericht zal geven. Heb een avonddienst vandaar.

Bedankt dat jullie aan mij zullen denken!!!

Lfs

Geplaatst

Hi Meiden,

Nou francis en Mariska, ik begrijp jullie zenuwen helemaal hoor!

En dat je bijna niet meer naar de wc durft ook... je moet er toch niet aan denken.

Ben net wakker geschoten uit mijn droom ...waar die nu toch al over gaat.

Ben me compleet gek aan het maken en dan voel ik ook nog van alles in mijn buik waarvan ik niet weet of ik daar wel zo blij van wordt...

Die onzekerheid is écht helemaal niets voor mij.

Nog een paar daagjes dan weten jullie het, gaan jullie eerder testen?

Meiden hou je nog even taai he!

Mariska, wat een ongelofelijke trut die baas van jou ...maar goed dat had ik al eerder laten weten. Inderdaad richt je ergens anders op, ze is eigenlijk de energie die het kost nog eens niet waard. Maar goed dat is makkelijker gezegt dan gedaan denk ik.

Faye, zal aan je denken straks! Geniet ervan.

Wish, je 3e en waarschijnlijk laatste fm. Spannend, ben benieuwd wanneer de punctie is.

Liefs Sanne

Geplaatst

@Faye...super dat je vandaag een terugplaatsing hebt. Heeft het duimen toch geholpen.

@Mariska..vervelend dat gedoe met je werkgever. Is wel het laatste wat je nu kunt gebruiken.

Probeer je niet te veel op te winden (is makkelijk gezegd,ik weet het).

@NoaNoa..begint voor jou ook op te schieten lees ik. Spannend deze week de punctie. Misschien dat die paar biertjes niets uit maken maar helemaal verstandig is het inderdaad niet. Kan me voorstellen dat je pissed was.

@Wish...succes met de 3e en hopelijk laatste fm vandaag.

@Francis...spannend nog een paar dagen en dan mag je testen. Ga je eerder testen?

Hier alles goed, Voel me eigenlijk weer kiplekker! Wel vermoeid door de bolletjes maar daar was ik voorbereid. Buik is weer plat (hoop niet dat dit betekent dat het niet is gelukt). Morgen weer werken gelukkig. Vandaag alweer wachtdag 5. Mijn man stond gisteren met een ovulatietest die we nog hadden liggen. Of ik die even wilde doen! Hij had op internet gelezen dat een ovulatietest werkt als zwangerschapstest. Nou...denk het niet op wachtdag 4!haha. Vond het wel schattig. We hebben besloten om volgende week Zondag de eerste test te doen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hallo

@Debby; ja ik vond het ook niet zo'n fijne gedachte. Ik doe mijn uiterste best en spuit me elke avond helemaal lek en hij zit zich gewoon vol te gieten. nou ja, heeft een aantal pilsjes op.

Ik lees trouwens meer over bolletjes. Ik heb die zelf niet en mijn gyn heb ik er ook nog niets over horen zeggen. Wat is dat een waar zijn ze voor?

Fijn om te horen dat het weer beter met je gaat. Volgende week zondag is hopelijk jullie dag!

Faye; succes vandaag!

Wish; hopelijk zijn ze goed gegroeid.

Francis; keep my fingers crossed!

Miariska; ga je je werkgever zelf bellen of wacht je tot je officieel iets van hen hoort? Succes ermee!

Noa

Geplaatst

Hallo allemaal, zo der is veel gaande hier lees ik wel.

Ik dacht ik zal ook is van me laten horen.

Ik heb afgelopen vrijdag een thuistest gedaan (kon me niet beheersen) en het was positief! Vanmorgen bij de dokter nogmaals een test ook positief! Dus ik het zh gebeld maar ze waren toch wat voorzichtig omdat ik op wachtdag 11 zit en ze het wat vroeg vond met die testen. NOU JA ZEG dacht ik bij mezelf, maar goed ze zal wel een punt hebben. Nou mag ik as donderdag bloed komen prikken ipv vrijdag en dan smiddags bellen voor de uitslag!!

Geplaatst

Faye heel veel succes vandaag. Ik duim nog steeds voor je.

Sanne en Debbie ik probeer me inderdaad niet al te druk te maken om het werk maar is wel moeilijk. Het is gewoon en rotstreek.

Debbie gelukkig dat je buik weer plat is, zal vast fijner aanvoelen.

Wish succes met de meting vandaag

Noa ik weet nog niet of ik zelf bel of dat ik wacht. Ik wacht in elk geval tot na het testen.

Die bolletjes kreeg ik ook pas bij de laatste meting die zijn voor na de punctie en de de weken daarna om de innesteling te bevorderen. Het kan ook zijn dat je nog een aantal keer pregnyl moet spuiten na die tijd of dat je inderdaad niks krijgt. Elk ziekenhuis werkt weer anders.

Geplaatst

Carolina wat een geweldig nieuws. Wat knap dat je al zo vroeg hebt durven testen. Ik durf het nu nog niet bang voor de teleurstelling.

Op naar donderdag zou ik zeggen.

Geplaatst

Hoi...Caroline dank je

Mariska ja de 1e keer met ivf had ik ook net zo vroeg getest als nu, en toen was het negatief, vandaar dat ik deze keer zoiets heb van nou dat moet wel goed zitten. En als je zelf niet durft te testen moet je het gewoon niet doen hoor, hoe dan ook die bloedtest moet toch zowiezo. Ik vind het juist goed dat je ermee kan wachten, ik ben veelste ongeduldig en nieuwsgierig!! Iig op naar donderdag!!!!

Geplaatst

Ik ben ook wel zo nieuwsgierig maar ik begin nu zo bang te worden dat het negatief is. Ik voel ook verder niks alleen een opgezette buik. Maar ja misschien komt het morgen of overmorgen zo in mij op om te testen hoor. We zien wel.

Heb nog iets gevoeld dan sinds de tp.

Geplaatst

Zojuist even bij gelezen; helaas het hele weekend enkel en alleen druk geweest a.g.v. ziekte in de (nabije) familie. Veel daar geweest en geholpen.

Dat gaf bij ons ook wel wat stress, want het is toch kort voor punctie in de 3e behandeling en daar leef je graag wat rustiger naar toe. Helaas...

Vanochtend weer controle gehad; er zitten i.i.g. 5 grote follikels. Definitief woensdag punctie. Vandaag dus pregnyl spuiten en dan is het klaar. Tijden krijg ik nog door.

Wordt vervolgd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden