Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Happy new year!!!!!!!!!!!

He dames, nog een paar weekjes en dan gaat het weer beginnen.

Gisteren het oude jaar en alle teleurstellingen uitgehuild en de hoop en het optimisme het nieuwe jaar binnen gelaten.

Samen met onze beste vrienden en hun twee jongens die onze petekindjes zijn de jaarwisseling gevierd. Vorig jaar was hun jaar dit moet gewoon ons jaar worden. zeg nou zelf 2010 staat toch geweldig op een geboortekaart???????

Op naar onze 3e icsi behandeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nog vier en een halve week en het is al weer februari

komt dus weer een spannende tijd aan maar ben blij dat het nu een beetje op schiet

ben het helemaal eens met witje/sandra

2010 word ons jaar

ga straks nog ff een borreltje drinken en dan vanaf morgen beginnen met de goede voornemens

iedereen een gelukkig gezond en vruchtbaar jaar

liefs sandra

Geplaatst

Allemaal een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!! We hebben de feestdagen weer overleefd en eindelijk is het januari! We hebben zo lang naar deze maand uitgekeken dat het nu bijna eng is!! haha kun je nagaan wat ik voel als het maart wordt! Maar ach, 2010 is aangebroken en ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dit wordt ONS JAAR!!!

Succes voor ons allemaal! We hebben bijna allemaal wel een afspraak of zoiets deze maand!

Liefs Nathalie

Geplaatst
Happy new year!!!!!!!!!!!

Gisteren het oude jaar en alle teleurstellingen uitgehuild en de hoop en het optimisme het nieuwe jaar binnen gelaten.

Vorig jaar was hun jaar dit moet gewoon ons jaar worden. zeg nou zelf 2010 staat toch geweldig op een geboortekaart???????

Ik zei aan het begin van de avond ook al tegen mijn vriend dat ik waarschijnlijk emotioneel zou gaan worden tijdens de jaarwisseling. Maar inderdaad, vol optimisme het nieuwe jaar beginnen..

Ik zou ook graag het jaar 2010 op het geboortekaartje zien..

Ik heb nog geen zekerheid over wanneer we gaan starten. Daarvoor moet ik het bericht afwachten van Nijmegen.

Nog een week en dan is mijn NOD.. Hoop natuurlijk op helemaal geen IVF meer.

XXX

Geplaatst

Idd 2010...wat klinkt dat toch mooi! (en helemaal op een geboortje kaartje).

Sanne; dat emotionele had ik gisteren heel erg...tjonge jonge,wat een tranen. Weet niet; alles er even uit. Afscheid van 2009,toch een jaar met veel teleurstellingen etc geweest.

Nu is t januari..en gaan we er voor.

woensdagmiddag gesprek bij de gyn.

Geplaatst

Ja, dit is voor ons de eerste jaarwisseling waarbij we zo stil stonden bij wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is (nog nooit in een jaar zooooveel gehuild) en dat er een heel spannend jaar komen gaat..

Maar kan niet zeggen dat het alleen maar een akelig jaar is geweest: we kregen ook te horen dat ICSI mogelijk is en dat we in 2010 de kans krijgen op een kindje laten maken. We wisten deze zomer door de slechte uitslagen niet of dat er überhaupt in zit voor ons.

We gaan dus wel vol goede moed 2010 in. Maar bij ISCI in eigen cyclus heb je na 6 keer evenveel kans op zwangerschap als na 1 reguliere ICSI (ongeveer 30%), dus het blijft op en neer gaan tussen hoop en onzekerheid. Een geboortekaartje in 2010 kunnen laten drukken lijkt me voor ons wat te optimistisch.

Maar jullie mogen me rustig voorgaan met geslaagde pogingen in februari en geboortekaartjes in 2010, dan volg ik wel in 2011!!

Geplaatst

Hey ladies happy new year!!!!

FF voor de radboud ladies in februarie is er een informatie avond,wij gaan er heen ben heel benieuwd hoe dat allemaal zou zijn!!

Wie gaat er ook!Kan btw alleen op uitnodiging van het zh.

Wij zijn vandaag weer met spuiten begonnen voor iui ben benieuwd hoe het zaad van mijn man zou zijn tegen de tijd van de inseminatie..... Het jaar 2010 begint alweer spannend!!!!!

Groetjes

Geplaatst

hey men

jij ook de beste wensen nog ik weet niet of we naar die info avond gaan kan zomaar de arts die ons doorverwezen heeft in het cwz zei dat als we de formulieren hadden opgestuurd dat het ong 3 maanden zou duren dat we konden beginnen met ivf dus dat zou betekenen (eind) maart dus kan zomaar dat we dan ook de infoavond in februari hebben dus misschien zien we elkaar wel op die avond jij komt uit nijmegen zie ik ook lekker dichtbij allemaal voor ons ook gelukkig

Geplaatst

Als eerste : iedereen op dit forum een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2010 gewenst!!

Wij hebben op 19 januari ons intake-gesprek in het RAdboud!! Heb er echt zo veel zin in. Eindellijk gaan wij dan ook eens beginnen. Heb nog niks gehoord over de informatie avond in februari. Op welke dag is die??? Ben ook benieuwd of mijn prolactine-gehalte dan nog steeds te hoog is. Heb nu al weer 2 maanden elke dag een druppel melk uit mijn borsten. Volgens de gyn in ons z'huis kwam het wel vaker voor. maar dat moest ik dus in Nijmegen nog een keer laten testen. Ben erg benieuwd. Hoop alleen dat het ivf/icsi traject er niet weer door vertraagd gaat worden.....

Geplaatst

hey wannabemom

hopen dat het voor jullie ook allemaal snel gaat ze zeggen wel dat als je er eenmaal zit dat het snel gaat dus daar hopen we dan maar op en dat het maar een vruchtbaar 2010 wordt maar ik heb er vertrouwen in

Geplaatst

inderdaad lekker dichtbij voor ons sharon,ik vind het ook fijn dat ik als we een afspraak hebben maar een uurtje van het werk vrij hoef te nemen!!!

Die info avond is op 8 februari! Ik denk niet dat jullie daarvoor uitgenodigd worden wij hadden de uitnodiging al 2 weken geleden!! Maar wie weet!

Liefs

Geplaatst

Had nog even op de website van het radboud gekeken. De volgende info avond zou dan pas in juni zijn???? Lijkt me toch wel erg lang als we daar nog op moeten wachten. Zal morgen maar even gaan bellen.

Geplaatst
Had nog even op de website van het radboud gekeken. De volgende info avond zou dan pas in juni zijn???? Lijkt me toch wel erg lang als we daar nog op moeten wachten. Zal morgen maar even gaan bellen.

ooh als je hebt gebeld wil je het dan even laten weten weet ik ook gelijk en of ik me moet aanmelden

Geplaatst

Hoi dames, ook vanaf mijn kant een heel mooi 2010 toegewenst! Mijn nieuwe jaar begon meteen lekker: ongesteld (na 4 dagen overtijd). Ach, misschien ben ik dit jaar nog maar 1, 2 of 3 keer ongesteld???

Mijn voornemen is echt te genieten van het NU. Niet teveel vooruit (of achteruit) te denken. Ik hoop dat me dit gaat lukken, vooral in het IVF traject. Nog 10 dagen en wij krijgen de prikinstructies; wordt het dan eind deze maand beginnen??? Ojee...nu leef ik alweer vooruit - haha!!!

Vanochtend is mijn 11-jarige dochter weer terug gegaan naar Amerika. Het is nu ineens weer zo stil en leeg in huis. Gelukkig heb ik erg veel zin morgen weer te gaan werken. Ondanks het feit dat ze al 8,5 jaar in Amerika woont, went het nooit...

Geplaatst
Hoi dames, ook vanaf mijn kant een heel mooi 2010 toegewenst! Mijn nieuwe jaar begon meteen lekker: ongesteld (na 4 dagen overtijd). Ach, misschien ben ik dit jaar nog maar 1, 2 of 3 keer ongesteld???

ging net naar de wc en heb daar nog zo'n familie pak met tampons staan dacht stiekem van die kan ik straks weg gooien (dat hopen we dan) lekker slim dat ik vorige maand zo'n groot verpakking gekocht had 86 stuks en dan ook nog 2 dozen

hoop dat ik deze in maart op markplaats mag zetten hahaha

liefs sandra

Geplaatst

ging net naar de wc en heb daar nog zo'n familie pak met tampons staan dacht stiekem van die kan ik straks weg gooien (dat hopen we dan) lekker slim dat ik vorige maand zo'n groot verpakking gekocht had 86 stuks en dan ook nog 2 dozen

hoop dat ik deze in maart op markplaats mag zetten hahaha

liefs sandra

ik dacht dat ik de enige was die er zo over nadacht haha

Geplaatst
hey sanne heb je al wel de formulieren op gestuurd naar het radboud of hoefde jullie dat niet

Hoi hoi Sharon, Ja de formulieren zijn al wel verstuurd naar het Radboud. Maar ik heb er nog niets van gehoord. Waarschijnlijk ook door de feestdagen dat het wat langer duurt allemaal. Zal een deze dagen wel wat toegestuurd krijgen neem ik aan.

Hey ladies happy new year!!!!

FF voor de radboud ladies in februarie is er een informatie avond,wij gaan er heen ben heel benieuwd hoe dat allemaal zou zijn!!

Wie gaat er ook!Kan btw alleen op uitnodiging van het zh.

Wij zijn vandaag weer met spuiten begonnen voor iui ben benieuwd hoe het zaad van mijn man zou zijn tegen de tijd van de inseminatie..... Het jaar 2010 begint alweer spannend!!!!!

Groetjes

Wij hebben die uitnodiging nog niet gehad. Misschien doordat we de formulieren voor de aanmelding nog maar kort geleden hebben verzonden.

Lijkt me trouwens wel gek als we dan tot juni zouden moeten wachten voordat er een volgende infoavond is.

Hoop wel in februari te kunnen beginnen met IVF. Eigenlijk hoop ik helemaal geen IVF meer te doen, haha.. Hoor zo vaak dat vrouwen in de rustmaand ineens wel spontaan zwanger raken. Maar ja, daar ga ik maar niet van uit.

Jee Annema, dat is ook erg. Ben je 4 dagen over tijd. Krijg je al positieve gevoelens en dan word je toch ongesteld. Geen leuk begin van 2010..

Ik vind wel dat je een goed voornemen hebt trouwens.

wannabemom wanneer hebben jullie de formulieren opgestuurd? Ik ben benieuwd wanneer ik een intake-gesprek kan verwachten.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Een heel goed en vruchtbaar jaar wens ik jullie allemaal.

En dat onze droom maar uit mag komen.

Nog een paar weekjes en het is alweer februari !!

Liefs Diane

Geplaatst

ja ja het gaat steeds dichterbij komen, zal het dan eindelijk ons ook eens lukken. Wat als het niet lukt? Gaan we dan door? Dit soort gedachten wisselen elkaar in snel tempo af momenteel. Net als de hoop en de vrees, de glimlach en de traan.

Die tranen vloeien de laatste dagen toch al zo snel en veel. Weet niet waar ik last van heb. Maar ja beter nu dan straks tijdens de stimulatie. Dan moet ik sterk en fit zijn..........

Geplaatst
ja ja het gaat steeds dichterbij komen, zal het dan eindelijk ons ook eens lukken. Wat als het niet lukt? Gaan we dan door? Dit soort gedachten wisselen elkaar in snel tempo af momenteel. Net als de hoop en de vrees, de glimlach en de traan.

Die tranen vloeien de laatste dagen toch al zo snel en veel. Weet niet waar ik last van heb. Maar ja beter nu dan straks tijdens de stimulatie. Dan moet ik sterk en fit zijn..........

Witje; ik begrijp helemaal wat jij bedoeld.

Ik heb hier ook last van. 3x een kans. Wat als t niet lukt?.

Het ene moment ben ik vrolijk,het andere moment wisselen de stemmingen heel erg; en dan kan ik ivf niet van me afzetten.

Brrr,vind het reuze spannend.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb net gehoord dat ik eind februari weer mag starten met mijn derde ICSI, dus mag ik me bij jullie aansluiten?

Hoi Sandra, zitten we weer samen in dezelfde periode te stressen straks... Ook ik leef tussen hoop en vrees omdat het de laatste poging is maar wil toch de hoop laten overheersen anders moet je er niet meer aan beginnen denk ik...

Ik heb hier al steeds meegelezen dus 'ken' de meesten van jullie al maar hoor er nu ook bij.

Iedereen alvast succes met de voorbereidingen! De tijd gaat zo snel... voor je het weet zijn we allemaal weer aan het spuiten etc.

Caroline

Geplaatst

hoi diane

ik begin in januari....dus zit nu te wachten op mijn menstruatie kan deze week zo ong. gaan beginnen schat ik.

dan begin ik met synarel, en dan een dag erna met de puregon 200 ie, tja en dan maar afwachten hoe ik hierop reageer he!! en dt voortraject zal neem ik aan bij jou wel zo,n beetje hetzelfde zijn schat ik toch?

gr m

Geplaatst

nou ik ens jullie samen heel erg veel sucses deze ronde!

we willen allemaal dolgraag hetzelfde dus we weten als geen ander wat je voelt en wat er allemaal in je omgaat!

duim voor je..x m

Geplaatst

hallo dames

mag ik jullie eens vragen hoe jullie reageren op telkens weer al die hormonen die je binnenkrijgt??

ik heb de afgelopen 2 maanden even niets gebruikt dit ivm met de aankomende ivf en dat ik zelf eventjes time out wilde voor ik daarmee begon.

de laatste en 4e iui die ik had was voor t eerst met puregon 75 ie, dit ipv de clomid die ik voordien al heel lang kreeg.

(was even eng ermee te beginnen maar viel uiteindelijk best mee)

van die laatste kwam ik heel erg aan...er zit toch echt wel meer dan 10 kilo bij over iets meer dan een jaar!! baal hier heel erg van daar ik eind 2007 exact 61 kilo woog dus perfect voor mij..

tja daar is dus weinig meer va over nu..

en kwam er nu maar eens resultaat dan is dat allemaal nog wel om te doen, maar soms baal ik daar toch echt heel erg van hoor.

nu moet ik voor die ivf beginnen met synarel te sprayen op de 2e dag en vanaf de 3e dag puregon erbij 200ie..

ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat doen met mij want met de laatste iui met de puregon 75ie gaf dit bij mij maar 1 eitje en die was ook nog voor mijn doen vrij klein!

vandaag nu dus de dosis verhogen tot 200ie...dit om dus meerdere eitjes te laten groeien zo zegt mijn gyn, en ook vanwege mijn leeftijd over een paar weken dus 40.

ik hoop dat ik ervaringen hierin met jullie kan delen, zou fijn zijn

lfs m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden