Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ook ik lig op schema, vandaag ongi dus dan nog 1 keer en dan kan ik weer beginnen.

Dat het idd maar snel februari wordt.

En net wat je zegt genoeg leuke dingen in de maand december.

Dickens gaan wij ook heen, zaterdag en zondag, wij wonen in Deventer.

En voor je het weet is het weer oud en nieuw.

Groetjes Diane

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dafke,

Welkom bij het februari-clubje.

Heel veel succes met d4 ICSi-behandeling.

groetjes

Diane

Geplaatst
Sanne; Jij hebt ook gegoogeld. Hihi.

Toevallig heb ik dat verhaal gelezen over dat stel bij dr Kremer.

Manlief rookt. Ik heb t al met hem over gehad,ik weet niet hoe we t doen,maar een leugentje om bestwil moet kunnen.

Mss stopt hij wel......Ik moet er toch niet aan denken om weggestuurd te worden als man rookt...

Hoi Pammie, Ik heb inderdaad heel wat af gegoogled, haha.. Ik zou dan ook leugentje om bestwil doen. Moet hij alleen voor de tijd niet roken, dat ruikt die dr. Kremer vast haha. Ik heb collega's die roken en ik ruik het direct als niet-roker.. Ik ben geen anti-roker hoor, want ik heb het zelf ook gedaan!

Geplaatst

Sanne,ja das een goeie. Niet van te voren nog even sigaretje roken,dat ruikt ie idd!! Dus maar even tegen manlief zeggen dan haha.

Ben zeer benieuwd..wanneer moet jij ook alweer voor de intake?

Mss krijgen we wel een hele andere gyn ipv Kremer..

Geplaatst

Hai Dafke,

Welkom hier! Ik heb precies op dezelfde dag als jij de afspraak met de verpleegkundige... spannend he?

Heel veel succes met de laatste wachtloodjes en succes straks!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik hoop ook begin februari te mogen gaan starten met mijn 3e (en laatste) IVF-ICSI-D. En dat na een pauze van bijna een jaar. Ik ben nu al aan de pil en als ik het goed uitgerekend heb, begin ik dan op 1 of 2 februari met de decepeptyl. En een dag later met de fostimon. Uit ervaring weet ik dat ik erg lang moet stimuleren tot de punctie, dat kan wel 4 tot 5 weken duren, dus de punctie zal pas eind feb/begin maart zijn.

Ik vind het wel heel erg spannend moet ik zeggen!

Ik loop bij st. Geertgen in Elsendorp (brabant).

Nu eerst maar eens de feestdagen doorkomen! Wel gezellig hoor, maar moet ook gewoon werken, dus druk!

Groetjes, Meetje

Geplaatst

Hoi meiden, ben even een poosje offline geweest - inmiddels is mijn 11-jarige dochter uit Amerika hier voor bijna 3 weken en zijn we in (een bijna groen!) Oostenrijk, maar genieten volop met familie hier.

Ik miste mezelf nog in het lijstje, dus ik voeg mezelf meteen even toe:

Saab/ nu icsi 15 feb. gonal-F 23 feb echo

Witje/Sandra / ICSI 1e echo 19 feb

Sandra

Diane/2e ICSI 15 febr.decapeptyl/23 febr. echo

wannabeemom

Nath82

**Men**

Yolande

Spaatje/ICSI/25-01 decapeptyl /16-02 echo /

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Sanne & Pammie, ons verhaal is allemaal hetzelfde: 6x IUI zonder resultaat en op 13 januari krijgen wij prikinstructies voor onze 1e IVF (punctie zal eind januari/begin februari worden, denk ik)...

Allemaal hele fijne feestdagen en dat we volgend jaar om deze tijd maar met (een) kleintje(s) in onze armen mogen genieten.

:merryxmas:

Geplaatst

Oh Annema, als dat toch een werkelijkheid zou mogen zijn. Dan zou de droom van dit topic voor iedereen eindelijk uit komen. Hopelijk is 2010 voor iedereen HET jaar.

Soms betrap ik mezelf erop dat ik er van uitga dat het gewoon gaat lukken deze keer. Dat deed ik ook de laatste tp....... dat gaf me een inmens groot verdriet en ik was zo boos op alles om me heen. Het heeft best lang geduurd voor het weer "Goed" met me ging.

Op andere momenten ben ik weer zo verschrikkelijk bang voor weer een teleurstelling........ Altijd maar tussen hoop en vrees..........wanneer houdt het eens op??

Geplaatst

Hee meiden!

Ik was al bij januari 2010 starters gaan schrijven, maar bij mij duurt het nog even.

Na twee zeer slechte semenonderzoeken deze zomer (geen en zeer weinig zaad gevonden) vorige week het verlossende woord van de arts: ICSI kan!

We zijn superblij en weer vol verwachting ipv wanhopig en vol vrees de afgelopen maanden.

Het is nog wachten op uitslag chromosomenonderzoek. Nu ook de komende cyclus mijn hormoonwaardes meten, follikelmetingen ed om na te gaan of ICSI in eigen cyclus kan. Gezien de weinig beschikbare zaadjes gaat daar de voorkeur naar uit, maar kan alleen als t bij mij in orde is. Spannend!

Lieve meiden, alvast heel veel succes gewenst de komende tijd, hoop dat we veel positieve tests en supermooie eigen baby'tjes krijgen de komende tijd!

Op naar wij ook mama!!

Geplaatst

Annema; ook bij jou 6 iui's mislukt!.. We lopen dan wel zo'n beetje gelijk. Ik heb 6 januari een gesprek bij de gyn,en worden we op de wachtlijst gezet.

Heb jij met iui geen hormonen gebruikt?.

Iedereen een heel goed uiteinde,en een fantastisch,en vruchtbaar 2010!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even niet geweest hier.

Ik heb ook niet veel te vertellen.

Lekker genieten van de vrije dagen en helemaal niet bezig zijn met hormonen en ziekenhuisbezoekjes. Bevalt me goed.

Wanneer IVF start weet ik nog niet!

Ik verwacht ergens in maart. Even een gesprek met de gynaecoloog afwachten.

Ik wens iedereen alvast een gezond/gelukkig/liefdevol en vruchtbaar 2010.

Liefs Sanne

Geplaatst

hey dames

even dit topic gelezen en zag dat er hier meer mensen naar het radboud gaan leuk misschien komen we elkaar nog tegen we zijn door gestuurd door het cwz want die doet geen ivf en die zei dat we binnen nu en 3 maanden een oproep zouden krijgen voor ivf of isci ligt eraan hoe het zaad op dat moment is intussen nog infoavonden of krijg je die niet in het radboud??? prikinstructies enz enz doen jullie dat ook zelf trouwens of je vriend/man ik durf dat denk ik echt niet zelf en denk dat ik dat fijn mijn mannetje laat doen dus als alles in 1 keer goed komt misschien wel zwanger in april/mei nog een vraagje trouwens plaatsen jullie 1 of 2 eitjes terug wij weten het nog niet!!

Geplaatst

Sharon; wij gaan ook naar het Radboud idd. Wanneer precies weet ik nog niet,eerst nog even een gesprekje bij de Gyn,.

Tijdens mijn 6 iui's heb ik hormonen moeten spuiten. Voor mij is t al bekend.

Ik dacht ook eerst; Dat kan ik nooit!!. Maar je zult zien dat het echt meevalt hoor.! Tuurlijk,het blijft iets "vreemds" vind ik zelf,maar uiteindelijk wen je eraan.

Sanne; ik geniet ook zo van de dagen ZONDER ziekenhuis,en hormonen. Fijn dat het nu allemaal even niet hoeft.

Ik heb vorige week een vreemde " tussentijdse" bloeding gehad. 5 dagen als een gek gebloed. (begon op cylcus dag 16)

Ik moest naar t ziekenhuis voor HCG prikken,maar een zwangerschap was er niet geweest.

Nadeel ervan is,dat ik nu niet m'n vruchtbare dagen in de gaten kan houden,ik zal eerst moeten wachten weer op een menstruatie...en wanneer die komt??

Iedereen een heel goed uiteinde!!!!!!!

Geplaatst

Hey,

Tijdje niet meegelezen.... moest even alles uit mijn hoofd zetten om van de kerst te gaan genieten. Inmiddels ben ik er weer helemaal en we hebben er weer zin in! Op naar de laatste weken wachten meiden!!!

Ik zal proberen wat vaker mee te lezen!! haha vooral nu het echt dichter bij gaat komen. Ben benieuwd wie als eerste op de wachtbank zit!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hallo allemaal

Hebben half nov.dec. een icsi behandeling gehad in het Radboud ...

Die is helaas mislukt ,hopen dat we half februari een nieuwe kans krijgen ..

Even over Prof Kremer ,hij is hartstikke aardig !!Alleen hij RAAD het roken af dan heb je 50 % minder kans dat het lukt !

Het spuiten is me ontzettend mee gevallen ,alleen de Punctie die was zeer pijnlijk ! hopenlijk de volgende keer minder ..

Wil iedereen hier veel succes wensen !

Geplaatst

Hey Daniela,

Wat rot voor jullie dat deze poging niet is gelukt! Hopelijk mogen jullie snel door! Welkom in dit topic en heel veel sterkte de komende tijd...

Saab/ nu icsi 15 feb. gonal-F 23 feb echo

Witje/Sandra / ICSI 1e echo 19 feb

Sandra

Diane/2e ICSI 15 febr.decapeptyl/23 febr. echo

wannabeemom

Nath82/1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF

**Men**

Yolande

Spaatje/ICSI/25-01 decapeptyl /16-02 echo /

Sanne

Herma

Pammie

Annema

Zo, weer even lijstje ingevuld, miste mijn info ineens ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb besloten dat het tochwel prettig is om ervaringen te delen.

Wij hebben twee weken geleden ons intakegesprek gehad voor ICSI. En op 22 januari krijgen we het gesprek met de verpleegkundige om de medicatie en het prikken te bespreken. De verwachting is dat wij eind februari echt gaan starten. Spannend allemaal!

Ik hoop dat 2010 voor ons allemaal een heel goed jaar gaat worden!

Geplaatst
hey dames

even dit topic gelezen en zag dat er hier meer mensen naar het radboud gaan leuk misschien komen we elkaar nog tegen we zijn door gestuurd door het cwz want die doet geen ivf en die zei dat we binnen nu en 3 maanden een oproep zouden krijgen voor ivf of isci ligt eraan hoe het zaad op dat moment is intussen nog infoavonden of krijg je die niet in het radboud??? prikinstructies enz enz doen jullie dat ook zelf trouwens of je vriend/man ik durf dat denk ik echt niet zelf en denk dat ik dat fijn mijn mannetje laat doen dus als alles in 1 keer goed komt misschien wel zwanger in april/mei nog een vraagje trouwens plaatsen jullie 1 of 2 eitjes terug wij weten het nog niet!!

Hoi Sharon,

Ja inderdaad, er zijn er hier meer meiden die naar het Radboud gaan.

Ik heb altjd zelf geprikt. Valt reuze mee gelukkig. Het is even wennen, maar het doet absoluut geen pijn. Ik weet nog helemaal niets over eitjes terugplaatsen. Bij ons komen tweelingen sowieso in de familie voor, haha, dus misschien als ik er twee laat plaatsen dat ze zich nog gaan delen allebei en dan wordt het een vierling.. Ik weet nog niet hoe het werkt in Nijmegen, maar dat wordt vast nog allemaal uitgelegd.

Sanne; ik geniet ook zo van de dagen ZONDER ziekenhuis,en hormonen. Fijn dat het nu allemaal even niet hoeft.

Ik heb vorige week een vreemde " tussentijdse" bloeding gehad. 5 dagen als een gek gebloed. (begon op cylcus dag 16)

Ik moest naar t ziekenhuis voor HCG prikken,maar een zwangerschap was er niet geweest.

Nadeel ervan is,dat ik nu niet m'n vruchtbare dagen in de gaten kan houden,ik zal eerst moeten wachten weer op een menstruatie...en wanneer die komt??

Iedereen een heel goed uiteinde!!!!!!!

Hey Pammie,

Jee, wat raar of niet. Ik heb het wel eens vaker gehoord de hormoonhuishouding na de IUI door het gebruik van alle hormonen in de war is. Lijkt me ook best vervelend dat je nu geen flauw benul hebt hoe je cyclus verloopt. Wanneer had je ongi moeten worden?

Ik heb vandaag mijn vruchtbaarste dag!! Goed ons best doen en hopen op geen IVF.. Vind het best een eng idee die punctie. Jij dan?

Hallo allemaal

Hebben half nov.dec. een icsi behandeling gehad in het Radboud ...

Die is helaas mislukt ,hopen dat we half februari een nieuwe kans krijgen ..

Even over Prof Kremer ,hij is hartstikke aardig !!Alleen hij RAAD het roken af dan heb je 50 % minder kans dat het lukt !

Het spuiten is me ontzettend mee gevallen ,alleen de Punctie die was zeer pijnlijk ! hopenlijk de volgende keer minder ..

Wil iedereen hier veel succes wensen !

Gelukkig breng jij positief nieuws over Kremer. Roken is natuurlijk ook slecht, daar heeft hij helemaal gelijk in. Was de punctie zo pijnlijk ja? Ieieiehh, eigenlijk ben ik daar nog het meeste bang voor.. Maar goed, als je er een klein wondertje van krijgt, dan heb ik het er graag voor over..

XXX Sanne

Geplaatst

Heej Sanne; Ja,vreemd hé. Ik was gewoon even 2 weken te vroeg met de menstruatie. Dus nu? Tja,afwachten maar.

De punctie...ja,je leest er zoveel verhalen over. Denk niet dat je er zoveel bij na moet denken,maar eerlijk gezegd...zie ik er ook wel beetje tegenop hoor.!

Vind het allemaal wel spannend.

Daniela; jouw ervaring met de punctie was dus niet best.! Deed t echt zo'n pijn??

Voor nu; nog even niks...in t nieuwe jaar nieuwe rondes,en nieuwe kansen!

We gaan ervoor.

IEDEREEN EEN HEEL GOED UITEINDE!!!

liefs.

Geplaatst

De punctie...ja,je leest er zoveel verhalen over. Denk niet dat je er zoveel bij na moet denken,maar eerlijk gezegd...zie ik er ook wel beetje tegenop hoor.!

Vind het allemaal wel spannend.

Daniela; jouw ervaring met de punctie was dus niet best.! Deed t echt zo'n pijn??

Hallo

Ja ik vond de Punctie zeer pijnlijk ,maar misschien dat dat de volgende keer minder is !Het is bij iedereen anders ,kan goed zijn dat het bij jou wel mee val!

In ieder geval succes !!

Geplaatst

Meiden ik wens jullie een een heel prettig uiteinde. Dat alle ellende en de teleurstellingen in het oude jaar achter mogen blijven en een prachtig nieuw jaar voor ons allemaal iets moois brengt.

Niet aan puncties denken nu hoor, ik heb zelf liever een punctie dan een tp door een zeer pijnlijke ervaring met terugplaatsen met een te volle blaas omdat ik lang moest wachten. Elke ervaring is anders, laat het maar over je heen komen. Tijdens de punctie proberen te ontspannen en alleen denken aan wat er van komen gaat doet al een hoop.

Maar eerst feesten (met heel veel drank) vanavond en fris het nieuwe jaar beginnen. Duh die 2 dingen gaan niet echt samen maar het gaat om het idee.

LIEFS!!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou meiden, de laatste dag van 2009...op naar een MOOI 2010. Waar zou die "10" toch voor staan, dat dit nieuwe jaar gewoon niet beter kan?! Die gedachte, daar ga ik voor...

Pammie, om jouw vraag nog even te beantwoorden: ik heb 6 IUI behandelingen zonder hormonen gehad. IK had nu kunnen kiezen voor extra IUI's MET hormonen, maar onze fertiliteitsarts raadde dit eigenlijk meteen ook al af (inmiddels ben ik toch alweer 2,5 jaar verder). Mijn man en ik hebben dus voor IVF gekozen. Nog maar 13 dagen tot de prikinstructies en het ophalen van de medicijnen...

En Pammie, nog iets: jouw 16e cyclusdag-bloeding? Ik heb een gelijke ervaring gehad (voor het eerst in mijn menstruatie-leven) in Oktober. Mijn cyclus is 24 dagen en halverwege kreeg ik ineens bloedingen welke 2,5 dag duurde. De menstruatie hiervoor was wat korter en dus zei mijn huisarts heel doodleuk "o, miskraam". Toen wij 2 weken later in het zh waren (resultaten sperma-onderzoeken & intake gesprek voor IVF) en ik mijn tussentijdse bloeding vertelde aan mijn fertiliteitsarts, gaf zij aan dat het hoogstwaarschijnlijk een ovulatie bloeding was. Uiteindelijk duurde het 10 dagen voordat ik geen afscheiding meer had. En ik werd gewoon weer ongesteld (vrij snel daarna).

Wat ik zelf zo ontzettend vervelend vind, is dat wanneer de menstruatie nadert, mijn kwaaltjes zo erg lijken op zwangerschaps-tekens: grotere borsten, meer plassen, zin in ander eten...noem maar op!

Trouwens, ik ben nu 1,5 dag overtijd met alleen wat lichtbruine/roze afscheiding. Verder nog niets. Ga ik meteen weer denken en hopen. Ik probeer heel nuchter te zijn en zeg zelfs tegen mezelf:"Ach, al word ik ongesteld, dan zitten we over 2 weken in het zh en gaat het IVF verhaal beginnen...dan hebben we serieus kans! Wie weet zelfs op een tweeling (mijn grootste wens)." Ik heb er ook echt zin in!!!

Hoe dna ook; fijne jaarwisseling meiden! :drink:

Geplaatst

Annema; het zal bij iedereen wel verschillend zijn hoe ze de punctie ervaren. Ik probeer er iig niet te veel aan te denken...eerst maar een gesprek etc etc.

Vind het allemaal wel spannend worden.

Die tussentijdse bloeding is idd heel vreemd. Lekker plat van je arts om zo te zeggen "oh miskraam". Hallo...

Ik moest direct hcg laten prikken; maar die was minder als tien,dus een miskraam is t niet geweest.

Ik had wel op die dag eigenlijk de "eisprong".,dus het zal goed kunnen.

Ik lees je dat een dochtertje van 11 hebt,die in Amerika woont.

Das niet niks,zie je haar regelmatig?.

Vanavond maar eens fijn de kroeg in met vrienden. Even goed 2010 inluiden,en in januari nieuwe rondes!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden