Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zou graag mee willen kletsen met jullie.

Ik ben een meid van 29 jaar en heb sinds 2007 een kinderwens.

Bij ons is er sprake van onbegrepen inferiliteit.

We lopen sinds januari 2009 bij de gynaecoloog en hebben net 6 IUI's gehad waarvan er geen een gelukt is.

Binnenkort hebben we een afspraak bij de gynaecoloog over het IVF-traject.

Afhankelijk van de wachttijd in Nijmegen starten we in 2010 met IVF.

Spannend allemaal!

Ik hoop voor ons allemaal op een erg vruchtbaar 2010.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Sanne! Spannend dat jullie snel de IVF in gaan!! Heel veel succes en sterkte en hopelijk valt de wachttijd mee!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Bedankt! Vind het best spannend. Heb geen idee wat me te wachten staat.

Je woont in Overijssel zie ik? Welk ziekenhuis ga jij?

Nijmegen ligt niet echt in de buurt voor ons, ik heb dan ook geen idee hoe vaak ik straks moet komen..

Liefs Sanne

Geplaatst

Hai Sanne,

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Vind ik ook!!

Ik loop in Zwolle, dat is voor mij het dichtste bij (maar toch nog 45 min. rijden hoor!!). Het hoort er bij maar ik zal er straks wel aan moeten wennen!! Afgelopen donderdag even op en neer geweest om bloed te prikken voor HIV en hep. C enzo maar dat is dan wel een rit.... ach, ik wen er wel aan! Kan ik gelijk ff shoppen!!

Leuk om elkaar te volgen via dit topic!! Hopelijk straks samen op de wachtbank!!

Veel succes en geniet lekker van deze zonnige zondag (ik heb natuurlijk weer late dienst met dit lekkere weer :tongueP:)

Liefs Nathalie

Geplaatst

Dat is inderdaad een hele rit voor alleen bloedprikken. Maar ja, alles voor het goed doel.. Wij moeten straks ook zeker een uur rijden, pffff!

Ja leuk om elkaar hier te volgen. Hopelijk samen op de wachtbank en ook hopelijk een vruchtbaar topic.

Ik hoorde trouwens dat Enschede ook IVF/ICSI doet, weet jij dit misschien?

Geplaatst

Hoi Sanne,

Welkom hier.

Spannend he, weet je al wanneer in 2010 je gaat beginnen met de behandeling?

Begrijp dat je ook een IVF met ICSI krijgt..?

Wij hebben dit ook gehad en de 2e poging gaat beginnen half februari 2010.

In Deventer zijn we onder behandeling en met transport naar Zwolle.

D.w.z. dat de punctie in Deventer is en de bevruchting en terugplaatsing in Zwolle.

groetjes en veel succes met de behandeling.

Diane

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik zou graag mee willen kletsen met jullie.

Ik ben een meid van 29 jaar en heb sinds 2007 een kinderwens.

Bij ons is er sprake van onbegrepen inferiliteit.

We lopen sinds januari 2009 bij de gynaecoloog en hebben net 6 IUI's gehad waarvan er geen een gelukt is.

Binnenkort hebben we een afspraak bij de gynaecoloog over het IVF-traject.

Afhankelijk van de wachttijd in Nijmegen starten we in 2010 met IVF.

Spannend allemaal!

Ik hoop voor ons allemaal op een erg vruchtbaar 2010.

Hoi Sanne,

Jou verhaal is vergelijkbaar met die van mij.

2 weken geleden was het definitief; dat 6 iui's zijn mislukt.

Ik heb in januari een gesprek bij de gyn,over ivf. Ik woon ook in Gelderland,en moet dus ook naar Nijmegen.

Wens je alvast heel veel succes,én zeker een vruchtbaar jaar in 2010!!

Verder klets ik graag mee met jullie!

Geplaatst

Saab/ nu icsi 15 feb. gonal-F 23 feb echo

Witje/Sandra

Sandra

Diane/2e ICSI 15 febr.decapeptyl/23 febr. echo

wannabeemom

Nath82

**Men**

Yolande

Spaatje/ICSI/25-01 decapeptyl /16-02 echo /

Sanne

Herma

Pammie

Ben zo vrij geweest om jullie er bij te zetten.

Groetjes Spaatje

Geplaatst
Hoi Sanne,

Ik heb in januari een gesprek bij de gyn,over ivf. Ik woon ook in Gelderland,en moet dus ook naar Nijmegen.

Hoi Pammie,

Ja inderdaad, dat lijkt mijn verhaal wel! Toevallig allebei in Nijmegen. Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Ook hoe vaak we er heen moeten voor follikelmetingen. Het is nog wel een hele rit voor alleen een meting.

Jij natuurlijk ook veel succes en een vruchtbaar 2010 gewenst. Maar we houden elkaar hier mooi op de hoogte. Wel prettig dat dit forum bestaat. Ik heb toch het idee dat mensen me niet goed begrijpen als ze dit niet hebben meegemaakt.

Hoi Sanne,

Welkom hier.

Spannend he, weet je al wanneer in 2010 je gaat beginnen met de behandeling?

Begrijp dat je ook een IVF met ICSI krijgt..?

Wij hebben dit ook gehad en de 2e poging gaat beginnen half februari 2010.

In Deventer zijn we onder behandeling en met transport naar Zwolle.

D.w.z. dat de punctie in Deventer is en de bevruchting en terugplaatsing in Zwolle.

groetjes en veel succes met de behandeling.

Diane

Hoi Diane,

Dank je! Vind het heel spannend allemaal. Maar ben wel blij dat ik nu even een paar maandjes zonder hormonen zit. Even weer mezelf worden, haha.. Had enorme last van opvliegers. Ik moest soms echt het raam openzetten op het werk. Er ging een totale hittegolf door me heen op sommige momenten.

Maar ik krijg geen IVF met ICSI. Het wordt waarschijnlijk alleen IVF.

Jij hebt dus de tweede poging half februari? Hoe is je de eerste poging bevallen? Viel het mee?

Ik wens jou natuurlijk ook heel veel succes met de tweede poging!

Spaatje, Bedankt dat je mij erbij hebt gezet!

Ik heb nog geen idee wanneer ik met IVF begin. Als ik het weet zal ik het z.s.m. laten weten.

Geplaatst

Witje/Sandra / ICSI 1e echo 19 feb

Sandra

wannabeemom

Nath82

**Men**

Yolande

Sanne

Herma

Pammie

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ja half febr. de 2e poging. De 1e poging is me erg meegevallen, het spuiten van de hormonen, de punctie en terugplaatsing vielen mij allemaal mee. Helaas is het niet gelukt. Heb nu ook tussen de poging even rust voor mijn lichaam lekker, hoe wel ik geen last had van de hormonen.

Heel veel succes met de IVF poging.

groetjes Diane

Geplaatst

nou lig nog precies op schema maandag ongi geworden dus nog 2x te gaan

vanmiddag worden de nieuwe lading medicijnen bezorgd

dus ben eingelijk al weer klaar voor poging 3

laat het maar snel februari zijn

ach de tijd gaat ook wel snel

druk zat trouwens wel gevuld met veel leuke dingen

zaterdag winterwandeltocht bij ons in de buurt

zondag dickens in deventer

volgende week kerst

week daarop oud en nieuw

nu lekker koud dus misschien binnenkort schaatsen

Geplaatst
Hoi Sanne,

Ja half febr. de 2e poging. De 1e poging is me erg meegevallen, het spuiten van de hormonen, de punctie en terugplaatsing vielen mij allemaal mee. Helaas is het niet gelukt. Heb nu ook tussen de poging even rust voor mijn lichaam lekker, hoe wel ik geen last had van de hormonen.

Heel veel succes met de IVF poging.

groetjes Diane

Echt wel héél erg balen dat dan de eerste poging mislukt is. Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe het voelt als je weer ongi wordt. "Balen" is een understatement. Ik vind de goed bedoelde reacties op de dag van het ongesteld worden dan vaak ook erg irritant. Reacties als: "Bij die en die is het toch ook uiteindelijk nog gelukt, dus bij jullie ook" of "Het is een teleurstelling, maar heb vertrouwen". Het is wel waar wat ze zeggen, maar daar zit je dan echt niet op te wachten. Ach, zoals ik al zei; niemand kan op dat moment een goede reactie geven.

Dat wat echt zal helpen is gewoon een VETTE POSITIEVE TEST..

Lang leve het vruchtbare 2010.

Wat fijn dat jij geen last had van de hormonen. Welke hormonen spuit of slik je allemaal voor een IVF poging. Is dat vergelijkbaar met IUI? Toen moest ik Puregon en Clomid gebruiken en twee dagen voor de IUI een Pregnyl-spuit.

nou lig nog precies op schema maandag ongi geworden dus nog 2x te gaan

vanmiddag worden de nieuwe lading medicijnen bezorgd

dus ben eingelijk al weer klaar voor poging 3

laat het maar snel februari zijn

ach de tijd gaat ook wel snel

druk zat trouwens wel gevuld met veel leuke dingen

zaterdag winterwandeltocht bij ons in de buurt

zondag dickens in deventer

volgende week kerst

week daarop oud en nieuw

nu lekker koud dus misschien binnenkort schaatsen

Hoi Sandra,

Was het je tweede IVF poging die nu mislukt is?

Krijg je de medicijnen daarvoor thuis bezorgd?

Inderdaad fijn dat de decembermaand gevuld is met feestdagen en andere leuke bezigheden. Dat leidt je toch een beetje af.

Ik zal zo eens even een beetje teruglezen op dit topic.

Geplaatst

Oh nee Sandra, ik zie al dat je met ICSI bezig bent. Wat heb jij veel IUI behandelingen gehad. Geldt bij jullie niet een maximum van 6 IUI's?

Wij gaan automatisch na 6 x IUI over naar IVF..

Geplaatst
Hoi Sanne,

Pammie, jij gaat ook naar Nijmegen? Ik was even aan het rondneuzen op het forum en kwam dit tegen:

Het was in het Radboud in Nijmegen bij Prof. Dr. Kremer. Hij legde zo de pen neer na de vraag of mijn man rookte.

Dit gaat over een stel dat zo weer naar huis is gestuurd en niet aan IVF mag beginnen omdat ze eerlijk waren over het roken. Nou moet ik zeggen dat wij allebei niet roken, maar wel handig om te weten als je naar Nijmegen gaat. Als je man/vriend rookt kun je beter kiezen voor een leugentje om eigen bestwil.

Wat een hork lijkt me die dr. Kremer. Ik hoop niet dat wij die krijgen..

Geplaatst
Oh nee Sandra, ik zie al dat je met ICSI bezig bent. Wat heb jij veel IUI behandelingen gehad. Geldt bij jullie niet een maximum van 6 IUI's?

Wij gaan automatisch na 6 x IUI over naar IVF..

omdat de wachtlijst voor icsi nogal lang was heeft het ziekenhuis in emmen ons de kans gegeven om die tijd op te vullen met iui

niet geschoten altijd mis en dan hadden we ook niet het gevoel dat er lange tijd niets gebeurde

omdat de zaadkwaliteit van mijn man nogal schommelt dacht de arts dat er nog wel kans was bij iui

in zwolle kregen we te horen dat we niet voor ivf in aan merking kwamen maar voor icsi door de slechte zaadkwaliteit

was wel tegenstrijdig dit te horen en dachten dus dat de iui behandelingen tijd verspilling is geweest

heb me er bij neer gelegd

we hebben bij de icsi in ieder geval embryo's en dat is het belangrijkste

nu de rest nog

de medicijnen krijg ik van apotheek de dommel uit veghel

het ziekenhuis in zwolle werk hier mee samen

omdat ik aan de andere kant van het land woon worden de medicijnen netjes bezorgd per vrachtwagen

ja de 1e keer dacht ik wat moet die vrachtwagen hier hoeveel medicijnen moet ik wel niet gebruiken

nou kwam er 2 kleine doosjes uit

groetjes sandra

Geplaatst

Hey spaatje,

Ik sta nog op je lijstje maar haal me er maar af (helaas)

want ik heb pas op zijn vroegst in januari een afspraak bij een gyn in het vu en dan gaan ze eerst nog onderzoeken doen etc en wellicht nog hormoonkuur of opereren dus ivf in februari zal niet lukken.....

Iedereen veel succes en ik blijf meelezen hoor!!

Liefs Yolande

Geplaatst

Witje/Sandra / ICSI 1e echo 19 feb

Sandra

wannabeemom

Nath82

**Men**

Sanne

Herma

Pammie

Yolande ik heb je van het lijstje afgehaald. Succes met al je gesprekken en onderzoeken. Hopelijk geen operatie nodig.

Geplaatst

Yolande,

jammer dat je van het lijstje af moet. Heel veel succes met alle onderzoeken die nog moeten komen en hopelijk komen we je snel weer op één of ander lijstje of wachtbankje tegen.....

Liefs Nathalie

Geplaatst

@ Yolande, succes met alles en ik hoop voor je dat het een beetje op wil schieten, en dan zien we je toch vast weer! Laat af en toe wat van je horen, kan je ook lekker je ei kwijt!

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Dank jullie wel, lief van jullie!!

Het is inderdaad fijn om af en toe nog te kunnen meeschrijven want ik hoor op dit moment even bij geen 1 topic.......:hmz:

En aangezien ik onder dit topic al sta blijf ik hier lekker meelezen en ik zal heel af en toe ook even een update geven over mezelf al hoewel dat voor jullie dan minder boeiend is aangezien het nog niet over ivf maar over onderzoeken gaat.....

Spannend he voor jullie dat het al in februari gaat beginnen....!!

Eerst nog even een rustige kerst!!:santa:

Fijne dagen allemaal,

liefs Yolande

Geplaatst

Sanne; Jij hebt ook gegoogeld. Hihi.

Toevallig heb ik dat verhaal gelezen over dat stel bij dr Kremer.

Manlief rookt. Ik heb t al met hem over gehad,ik weet niet hoe we t doen,maar een leugentje om bestwil moet kunnen.

Mss stopt hij wel......Ik moet er toch niet aan denken om weggestuurd te worden als man rookt...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben sinds kort op dit forum en heb net even alle berichtjes gelezen.

Afgelopen maandag hebben wij een intakegesprek gehad bij de IVF-arts. Ons was verteld dat we aan IVF zouden gaan beginnen, maar de arts gaf nu aan dat het ICSI wordt. Bloed is inmiddels geprikt. De verwachting is dat we eind februari/begin maart zullen beginnen. De afspraak met de verpleegkundige voor de prikinstructies staat op 22-01-2010.

Het intakegesprek heeft voor veel opluchting gezorgd.

Ik hoop dat 2010 voor iedereen een heel mooi jaar gaat worden.

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ja idd balen dat die 1e poging niet gelukt is maar we hebben nog pogingen te gaan.

Nee geen last van de hormonen.

Ik moet decapeptyl spuiten, Puregon, pregnyl, en die bolletjes.Nee het is ander en meer dan bij IUI, je moet ook meer spuiten, elke dag.

Lang leve het vruchtbare jaar 2010 !!

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden