Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@noes: hoe was de VW bijeenkomst gisteren eigenlijk? LEUK??

Mwah, was op zich best gezellig, alleen het slechte weer he....

Maar deze is iedere 2e dinsdag van de maand duser komen er vast meer met beter weer.:glasses1:

Wel gezellig, het is eigenlijk een soort samenkomst van een vast clubje.

Maar volgende week gaan we het dubbel en dwars inhalen met een VW festijn, dan gaan we lekker een heel weekend.

Het is in Budel en er is een camping voor ongeveer 2500 lichtgekoelde (oldtimers) VW's en feesttenten enz.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi noes

hmmm ik weet het niet zeker, maar t kan wel van de deca komen denk ik, toch een reactie op wat endoweefsel misschien? Ik zou even met je arts contact opnemen!! Wij kunnen alleen maar speculeren... en daar word je niet veel wijzer van ben ik bang.... sterkte!

Geplaatst

hrrrrr

als je op iets wacht van de post duurt het altijd langer... de recepten zaten er vandaag WEER niet bij...owww dat gaat krap worden voor maandag !!

aangezien mn apotheek het meestal wel moet bestellen hrrrrrrrrrr

hopelijk morgen binnen en anders maar weer bellen!!!

baal baal baal

Geplaatst

Hoi,

Sandie,hoe is de TP gegaan,hoeveel cellig?

Daruma,ik weet natuurlijk niet of het bij jou apotheek kan maar als ik mijn lucrin inj. moet stuur ik via de site van mijn apotheek de bestelling door. Zij bestellen dan de lucrin(hebben ze ook niet op voorraad) en vaak is het er dan ook de volgende dag. Als ik het ga halen neem ik het receptje mee. Dit scheelt een hoop stress. Voorheen bestelde ik het telefonisch maar apotheek heeft het liever via hun site. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Laika,de eerste week na je lucrin inj. kunnen de klachten verergeren maar daarna werkt het toch al gauw. Qua ongi weet ik niet want ik heb met de lucrin nooit een menstruatie gehad. Als het goed is heb je straks als je al vaker de lucrin hebt gehad nauwelijks tot geen klachten meer. Ik hoop dat je dan ook geen bijwerkingen hebt. Bij mij werkte de lucrin al best snel,na ong 2 weken voelde ik dat de pijn minder werd.

Groetjes.

Geplaatst

Hé meiden,

Even snel een berichtje:

Ik heb vandaag de tp gehad!!! Er waren 8 embryo's bevrucht, ik heb 2 8-cellige topembryo's terug geplaatst gekregen (op ons eigen verzoek) en ze gaan van de overige kijken of ze nog mooi doordelen, want dan hebben we misschien ook nog cryos'!

Toch weer even heeeel onwerkelijk dat ik nu 2 embryootjes in mijn buikje heb zitten.

Nu goed duimen dat ze blijven zitten. Zou toch wel mooi zijn na aaaaal die jaren!! Ook wel heel gek, want het zou zomaar kunnen lukken!!

Nou meiden, heel veel succes en sterkte met alles.

Tot gauw!!

Geplaatst

Lieverd ik ga keihard voor je duimen en kaarsjes branden dat ze lekker warm blijven zitten.

@Daruma, ja maar ik wilde graag weten wat jullie ervan dachten.

Dinsdag zal ik het gelijk even vragen als ik voor de 2e deca ga. Mijn gyn is nl op vakantie....

Geplaatst

Lieve Sandie, ik ga ook heeeel hard voor je duimen! Het is je zo gegund! En 2 toppers, wauw! (ik werd zwanger van 1 7-cellige emmie dus dit moet gewoon lukken!)

Daruma, balen zeg, maar morgen binnen is nog vroeg genoeg he!

Noes, nog steeds afscheiding of is het weer weg?

Lekker plakkerig opviegerig weertje trouwens he.. pff... doe mij maar helder weer met een lekker windje.. Maar dit weekend wordt het weer beter schijnbaar!

Slaap lekker allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

He Sandie, wat een goed nieuws zeg! En dan twee van zulke mooie embryo's, echt geweldig! Ik ga voor je duimen hoor...

Noes,Daruma, Jackie, bedankt voor julie Lucrin-ervaring-reacties. Sinds vandaag enorme buikpijn, mijn menstruatie breekt nu echt door, met nog meer pijn dan normaal helaas. Gelukkig heb ik van mijn huisarts voor deze ene keer diclofenac 100mg zetpillen gekregen (normaal heb ik 50mg) om de ergste pijn op te vangen.

Noes, wat vervelend dat jij al zo snel bijwerkingen kreeg zeg. Aan de andere kant zou dat misschien ook wel kunnen betekenen dat je oestrogeenniveau snel daalt door de Lucrin, dat is dan wel weer goed nieuws voor de endo (of eigenlijk slecht nieuws voor de endo maar goed nieuws voor jou!).

Ik heb helaas ook geen idee wat die afscheiding en pijnklachten van jou betekenen. Wellicht een kleine doorbraakbloeding? Dat hoort wel weer bij Lucrin....

Pientjebaby, het is benauwd ja, bah!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hoi Sandie, Wat fijn zeg, 2 goede emmy's die teruggeplaatst zijn! Ik duim met je mee hoor! Sterkte tijdens de wachtweken. :gekruiste vingers 4

Meiden, volgens mij gaat 't weer een lange warme nacht worden! 't is inderdaad echt plakweer!

Gisterenochend heb ik de 3e lucrin gehad. Vervolgens kwam ik op het werk en had het de hele ochtend mega warm zeg! Ik dacht: jeetje die prik werk wel heel heftig (en snel), zelfs tussen de opvliegers door koelde ik niet af, terwijl 't op kantoor altijd heel koel/koud is door de airco.

Bleek even later dat de airco al de hele dag kapot was en mijn collega's ook mega zaten te zweten! (hihi.., aan die mogelijkheid had ik niet gedacht....)

Vandaag was de airco gemaakt en koelde ik tussen de opvliegers gelukkig weer af. pffff, gelukkig zeg!

Nou meiden, wens jullie allemaal een goede nachtrust. (zijn jullie snachts ook zo vaak wakker...?)

Geplaatst

@sandie: meid wat super dat je er 2 teruggeplaatst hebt! En toppertjes!!! En dan misschien nog cryo's owww zou leuk zijn als het jullie ook eens gewoon ging lukken! Mijn duimen zijn al aan het draaien hoor!

@noes: natuurlijk mag je ons dat soort dingen vragen!!! Daar zijn we voor! Ik hoop dat het geen menstruatie/doorbraakbloeding is die aan het doorkomen is. Heb je al een menstruatie gehad sinds je aan de deca bent? Want bij ons ivf-traject hoor je van de deca ook een doorbraakbloeding te krijgen (volgens mij 14 dagen na start)

Succes allemaal en een goede nacht toegewenst (zonder plakkerige opvliegers)

Geplaatst

Nee, ze hebben bij mij de spuit gezet op de 3e dag van mijn menstruatie.

Ze legde me toen uit dat dit het perfecte moment was zodat er hoogst waarschijnlijk geen bloeding meer zou komen. Deze menstuatie heeft wel lang geduurd, 2,5 week.

@Pien, nee geen afscheiding meer, weer kurkdroog.

Gisteren was het echt een plak dag. Op het werk was het ook niet te harden.

Ik kreeg ook echt zo'n rood hoofd en zweten....Normaal zie ik er zo uit na het skeeleren. Zelfs de klanten zeiden het. Ik voelde me dus niet echt op mijn gemak.

Meiden, een fijne dag.

Geplaatst

Hoi Noes: fijn dat het gestopt is! Het was vast niet iets bijzonders denk ik, in de bijsluiter staat dat je er ook vaginale bloeding van kan krijgen, of kan het zijn dat het door vrijen is geweest?

Ik had gisteren ook zo'n dag, zweet liep over mn rug! En vandaag is het al niet veel beter, heb ook een verschikkelijke zweetnacht gehad. Bah!!

Hopelijk s dit weer snel weer anders!!!

xxx

Geplaatst

Noes, fijn dat je weer 'kurkdroog' bent ;-). Maar geen zorgen meer maken daarover.

Ik zit er op dit moment wel even doorheen zeg, ik heb zó'n pijn! Heb de hele nacht vreselijke pijn gehad en het wordt maar niet minder. Diclofenac, paracatamol en hete kruik combi werkt niet, de pijn komt er dwars doorheen. Heb me ziek moeten melden op het werk, dat vind ik altijd zo vreselijk....Hoop dat ik het weekend een beetje doorkom.

Geplaatst

@laika: meid wat vervelend dat je zoveel pijn hebt, we herkennen het hier allemaal denk ik. Mijn man zegt altijd als troost: je weet dat het overgaat, gewoon rustig aan doen en over je heel laten komen, lekker huilen en klagen. Hopelijk trekt de pijn snel weg! Wat verschikkelijk dat we dit altijd mee moeten maken en dat er dus ook vrouwen zijn die HELEMAAL nergens last van hebben.... pff het is soms niet eerlijk verdeeld in de wereld.

Ik hoop echt dat je pijn snel minder wordt, hoeveel pijnstilling neem je op dit moment?

dikke virtuele bijstaan-knuff

Geplaatst

Hee Laika,

wat shit zeg! weet hoe het voelde mijn laatste menstruatie was ook hel.. Het ergste is na een paar dagen wel weer voorbij en inderdaad, de 3 B's zijn dan de beste plek (bank, bed en bad) en geef je er maar aan over.. Voorlopig hoef je dit niet meer mee te maken! Sterkte meis!

Liefs Pien

Geplaatst

@laika, weet hoe je je voelt. Al moet ik zeggen dat ik na mijn ivf poging ging menstrueren echt bijna geen pijn had. Dat was echt heel raar. 2 maanden ervoor heb ik nog een smeekbede gedaan bij de huisarts voor pillen.

Dames bij mijn ontlasting heb ik tegenwoordig last van de sluitspier die helemaal verkrampt. Zal dat er ook bij horen? Niet zo vaak gehad als nu. Maar ga dus wel 4 tot 6 keer op een dag naar het toilet om te poepen. Het is niet hard, dus zou geen pijn moeten doen. Helaas!!!

Ik moet wachten tot 26 augustus dan gaan we naar het endometriose centrum in het VU. Ben benieuwd. Mijn dossier wordt opgestuurd. Wat voor een onderzoeken ze willen gaan doen. Ik heb voor de endometrios 10 jaar geleden alleen een laparascopie gehad.

Heel veel succes allemaal

Geplaatst

@Laike, ik hoop dat de pijn snel minder wordt meis. knuffel.

Inderdaad balen dat ik zo snel bijwerkingen heb van de decapeptyl, maar goed ik heb het er zeker allemaal voor over om over 3 maanden van start te gaan met de 1e IVF!

En kurkdroog heeft ook zijn nadeel helaas....Pijn bij de sex maar gelukkig gaat het met wat glijmiddel beter, hoewel het dan achteraf alsnog een beetje zeer doet.

Mijn nageltjes zijn net weer even gedaan dus zien er weer netjes uit. :)

Vanavond nog werken en dan een vrij weekend sinds maanden, sterker nog die week erna ben ik heel de week vrij. Ik had vrij gevraagt voor volgend weekend en nu hebben ze me heel de week niet ingepland, toen ik ging vragen waarom werd me verteld dat het volgende week niet druk is dus ik niet nodig ben....Nou lekker dan, geen uren is ook geen geld. Horeca, 0-uren contract en de MMM gaat niet goed samen.

Dat is de dankbaarheid van mijn eerlijkheid....

Maar ik ben vollop aan het solliciteren en dinsdag heb ik een gesprek op een uitzendbureau voor een full-time functie 'junior administrator' voor langere periode met uitzicht op vaste baan. Dus wie weet.

Stel dat ik aangenomen wordt zeg ik dat we vakantie hebben de middelste 2 weken van september, dan is de start van de IVF en hoef ik geen smoesjes te verzinnen als ik voor FM, punctie en TP naar Tilburg moet.

Gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend??

Wij hebben morgen een verjaardag en zondag weten we het nog niet.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees jullie wel hoor, maar ben zo druk met leren (want tja, als je sinds gister 2 embryootjes in je buik hebt, moet je extra goed je best doen met leren, want het schiet voor geen meter op!!) dat ik het soms niet bij kan houden en op iedereen reageer. Maar nu wil ik wel even reageren op Rubster mbt VU:

Hou er wel rekening mee dat het VU weer allerlei onderzoeken wil gaan doen hoor. Toen ik de 1e x geopereerd werd door ons eigen ziekenhuis en daarna doorverwezen werd naar het VU om IVF te gaan doen, wilde de arts in het VU eerst weer een kijkoperatie doen en allerlei onderzoeken. Ik was eerst heel erg teleurgesteld en dacht ook echt: wat een stomme dokter. Ik kom hier voor iVF en dan wil ik niet wéér al die onderzoeken doen en wachten (wachten op de operatie, wachten op de uitslag, wachten op het herstel enz.). Achteraf ben ik blij dat ze dat heeft gedaan, want de cystes die ze bij die 1e operatie hadden leeggezogen (stom natuurlijk) waren inmiddels alweer volgelopen en ik had ook flink wat endo-haarden en verklevingen. Nu ben ik erg blij met mijn arts (dr. Melgers), ze is gewoon eerlijk en oprecht en leeft heel erg mee. Ze wil me heel graag zwanger hebben, maar mijn endo + gezondheid staan voor haar voorop, gelukkig maar.

Ik zeg dit zodat je er rekening mee kan houden dat je misschien eerst wel helemaal onderzocht wordt en dat het geen grote teleurstelling voor je zal zijn. Maar misschien hoeft het helemaal niet (en dat hoop ik natuurlijk voor je), maar dat je het wel weet!

Wat gek trouwens dat je 'alleen' een laparascopie hebt gehad. Bij het VU heb ik allerlei onderzoeken gehad, dus ook een laparscopie, echo's, MRI-scan, bloedonderzoeken, enz.

Wacht het maar af, misschien valt het allemaal mee.

Alvast heel veel succes (je moet nog ff wachten, maar dan zit je wel bij een heel goed team!)

Noes vervelend dat je zo'n last hebt tijdens de seks. Ik ken het hoor. Gewoon goed glijmiddel gebruiken!!

En wat balen ook voor je werk. Het is idd niet ideaal zo'n 0-uren contract. Maar wie weet komt alles op z'n pootjes terecht en heb je straks een fulltime baan!!

Nou meiden, heel veel sterkte weer met alles.

Ik ga maar weer leren!!!

Geplaatst

Leerse meid. Hoe voel je je?

Nou, kom ik net op mijn werk aan....Hoef ik niet te werken. De manager had een sms gestuurd naar het verkeerde nummer. Dus toen stond ik daar voor niks. Nu vrij en volgende week ook niet werken. Ik heb deze week totaal 8 uur gewerkt, dat zijn dus bijna mijn reiskosten voor het op en neer rijden. Tijdens mijn sollicitatie is mijn minimaal 15 uur per week beloofd maar ik kom er nooit aan, vorige week nog eens een gesprek gehad hierover maar er wordt blijkbaar niks mee gedaan. Ze zijn hardstikke tevreden met me zeggen ze dus ik snap er niks meer van hoor.

Ze hebben pas weer iemand aangenomen en de werkt gemiddeld 30 uur per week, ok hij heeft een 0-uren contract. Ze geven daar geen uren contracten omdat het de ene periode stil is en de andere weer druk maar dit slaat gewoon nergens op vind ik.

Hopelijk snel iets anders en dan zoeken ze het maar lekker uit daar hoor!!

Zo....Dat moest ik even kwijt.

Lieverds, allemaal een fijn weekend en hopelijk niet al te veel vliegers.

Liefs en knuf.

Geplaatst

Hoi Meiden!

@noes; balen van je 0-uren contract, heel vervelend als je geen structuur hebt met je inkomen, hopelijk krijg je die andere baan! Klinkt goed!

@rubster: kan er ook bijhoren hoor! Ik had er iig wel last van, hele dunne sliertjes en niet goed kunnen. Nu gaat het weer super gelukkig door de overgang. Ik heb een darmvernauwing door de verklevingen en als de endo rustig s heb ik er dus geen last van. Fijn dat je zicht hebt op een afspraak, ik denk idd dat je met een open-mind naar de VU moet gaan, ze zullen misschien inderdaad nog wat onderzoeken doen, maar dat hoeft niet hoor! Werd bij mij ook niet gedaan door het UMCN (m.u.v vele echo;s). Maar misschien dus wel.... is ook alleen maar goed als ze het doen.

@hier: pff eindelijk de recepten binnen... zit er geen recept voor decapeptyl bij!!!! Moet ik doorgaan met de synarel, terwijl we besproken hadden dat ik dat wilde om te kijken of de cyste alsnog wat kleiner wordt... Wilde ik bellen maar was natuurlijk precies 12:05... en mag maar bellen tot 12:00....

Verder zou ik puregon 125 IE krijgen, staat op het schema 150IE... terwjl ik lager moest omdat ik tegen overstimulatie aanzat en het te hard was gegaan... owww nu weet ik het helemaaal niet meer.... kan pas maandag weer bellen dus hele weekend in de zenuwen... heb het wel op het ziekenhuisforum gevraagd maar dat is nog errug stil helaas....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben een tijd niet erg actief geweest omdat ik het ene na het andere onderzoek in het vu kreeg (MRI,echo's, bloedonderzoek etc) maar nu eindelijk het eindgesprek gehad en de conclusies/plannen te horen gekregen. Ik heb dus 2 problemen waardoor ivf nu nog niet kan, dankzij de endometriose.... 1 eierstok ligt prima bereikbaar maar de andere ligt verkleefd aan mijn baarmoeder en is niet/moeilijk te bereiken. Daarnaast zit in beide verkleefde eileiders vocht dat ervoor zorgt dat een evt. teruggeplaatst embryo weg kan spoelen of het niet overleeft. Ze gaan me nu binnen 4-6 maanden (wachtlijst...) opereren en de ene eierstok proberen los te maken en goed te leggen en beide eileiders proberen weg te halen en als dat niet lukt af te klemmen. Hij kan me geen garanties geven dat het zeker gaat lukken maar vertelde wel dat het vaak uiteindelijk wel lukt. ze proberen het via een laparascopische operatie en kunnen tijdens de operatie evt. besluiten het via een grotere snede oftwel openbuik operatie te doen omdat ik veel verklevingen hebben en ze wellicht er niet goed bij kunnen komen via een laparacopie. Op zich hebben wel wel goede hoop maar het blijft afwachten en spannend. Ik heb net even bijgelezen hoe het met jullie is gegaan de laatste tijd, het blijft toch een rotaandoening die endo... Heeft iemand van jullie ook zo'n soort operatie gehad? Ik ben van plan nu weer wat actiever in dit forum te worden maar probeer er niet dagelijks in te lezen omdat ik er dan teveel mee bezig ben voor m'n gevoel.

@daruma, kun je niet een gyn in je zkh te pakken krijgen die weekenddienst heeft, snap dat het nu wel erg irritant is....

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Yolanda, ik heb 22 april zo'n soort operatie gehad, niet met verwijderen van eileiders maar wilde je toch even mijn verhaaltje vertellen....Bij mij ook de grote vraag of ik met de grote vraag of ik met een grote snee of kleintjes wakker zou worden. Bij mij heeft de gyn het via 3 sneetje kunnen doen. Hij heeft best veel verwijderd. 2 cysten van 6 en 3 cm op mijn linker eierstok, mijn baarmoeder was verkleefd en naar voren gekanteld, mijn blaas zaten verklevingen op, mijn linker eileider was verkleefd, en mijn linker eierstok zat verkleefd met mijn dikke darm en heeft gelijk goed gelegt. Op mijn rechter eierstok was niks te zien. Hij heeft alles mooi schoon gekregen en nu hopen dat dit dmv de decapeptyl-depot ook zo blijft.

Nou meiden, gisteren verjaardag van mijn schoonzussie (vrouwtje van schoonbroer) en haar moeder was er ook.

Het is zo'n lieverd.

De nichts kwam met haar dochtertje, nu 3 maanden, en ik ging natuurlijk ff kijken.

Toen ik weer weg liep pakte de moeder van mijn schoonzussie me vast en zei jullie tijd komt ook echt nog wel lieverd....Ik weet niet wat er gebeurde maar ik kon mijn tranen niet mer houden en barste in tranen uit. Ik kan me altijd groot houden en mijn tranen wegslikken maar ik storte echt gewoon even in. Dit heb ik altijd bij haar moeder hoor. Vlak voor mijn operatie had ik dit ook, toen pakte ze me vast en hup daar kwamen de tranen. Ik heb daarna nog een tijdje met de nicht van mijn schoonzussie staat praten, 2 vriendinnen van haar zaten midden in de IVF behandeling en ze begreep dus een beetje hoe het voelt.

Ik zei later tegen mijn schoonzussie: "Ik heb dat altijd bij je moeder, zo typisch."

Toen zei ze: "Dat doet ze express, dan zien ze dat je het moeilijk hebt en ze wilt niet dat je je groot houd voor haar."

Ik vind het echt super onwijs lief, ik heb dit bij mijn eigen moeder en schoonmoeder nog niet eens.

Nu zie ik haar pas in oktober weer (verjaardg schoonbroer) en toen we weggingen zei haar moeder tegen me: "Nou tot oktober en hopelijk zijn jullie dan stiekem al met zijn 3tjes." en gaf me een knuffel.

Ik kan er gewoon niet over uit dat iemand die ik alleen op de verjaardag zie van mijn schoonbroer en zijn vriendin, zo ontzettend lief is voor mij....

Het luchte wel even goed op want ik liep dagen te slikken om mezelf groot te houden.

Oeps beetje lang maar ik moest het echt even met jullie delen.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Nou hier gaat het compleet de verkeerde kant op....de endometriose woekert in extreme vorm...ik krijg nu zoladex toegediend in de hoop dat de endometriose stil gaat liggen en de afgelopen 3 dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen omdat de endometriose om de urineleider was gaan zitten en daardoor de boel blokkeerde waardoor mijn nier begon te stuwen....met inmense pijn ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Inmiddels heb ik een dubbele J katheter gekregen en die helpt goed...heb nu alleen het gevoel blaasontsteking te hebben maar dat zal er wel bij horen...langzaam begin ik te denken dat kinderen er voor ons niet meer in zit...

Geplaatst

Hoi Meiden

Pff wat een gedoe met het ziekenhuis maar ze hebben het gistermiddag netjes opgelost door het recept te faxen naar het ziekenhuis hier in de buurt, en heb t nu binnen, maar hoef pas de 17e te beginnen met de deca.

@yolande: wat balen dat je eerst geopereerd moet worden, maar misschien wel goed. Ik begrijp dat het wachten voor je wel heel frusterend moet zijn.... Ik heb wel een operatie gehad maar niet zoals jij, toen dachten ze oude ontsteking dus maak alles maar los, dus nog niet bekend dat het endometriose was. En het is geen probleem hoor als je eventjes niet actief hier bent. Ik denk dat we je hier allemaal begrijpen, en post gewoon lekker als je er behoefte aan hebt!! We zullen je niet vergeten :)

In elk geval heel veel succes met je komende wachtperiode!! DIKKE KNUFF

@noes: wat fijn dat je bij haar je gevoel kan uiten! Sommige mensen zijn nu eenmaal zo warm van karakter dat je hun steun zo goed kan voelen en dat maakt je dan emotioneel. Jammer dat je dat niet zo hebt met je eigen moeder of schoonmoeder, maar je hebt het wel bij haar! Niet schamen voor tranen etc, die horen er allemaal bij. We lijden momteel allemaal een verlies... onze gezondheid laat ons in de steek, en daardoor maken we allemaal een rouwproces door, bij de ene is dat makkelijker te accepteren dan een ander, ik zelf doe er ook al meer dan 1,5 jaar over en nog doet het pijn omdat je steeds met je verlies (niet gemakkelijk kinderen kunnen krijgen, en daar vaak dan ook nog ziek van zijn) geconfronteerd wordt. laat het gewoon maar allemaal over je heenkomen. Er komt een dag (hoe lang dat ook nog duurt is voor iedereen natuurlijk verschillend) dat je weet waar je aan toe bent, en dat is altijd nog beter dan deze onzekerheid. Dikke KNUFF

@mar: wat een heftig verhaal! ik hoop dat je endometriose snel tot rust komt, zoladex werkt bij de meeste goed tegen de endo, dus ik hoop bij jou ook. Geef de moed nog niet op hoor! Je hebt echt nog wel kansen, we maken allemaal hier de tegenslagen van de endometriose tegen. We willen graag snel door met volgende pogingen en snel een zwangerschap, het lijkt een lange ondragelijke weg, maar als je nu al opgeeft heb je zeker geen kansen meer. Ik zie dat je naar de VU gaat voor een second opinion? Is dat voor of na je operatie?

Bij mij was ook sprake van operatie, maar omdat het te heftig zou worden (stoma mogelijk krijgen) is besloten daar toch niet voor te gaan. Misschien helpt de zoldex goed genoeg om toch over een paar maanden te mogen starten met ivf. En anders inderdaad eerst operatie, maar dan heb je daarna toch nog wel ivf-kansen? Ik zie dat je nog een mooie cryo hebt! die blijft iig nog wel eventjes op je wachten! Er zijn hier ook meer dames die lang moeten wachten voor een volgende poging, ikzelf heb 6 maanden gewacht, terwijl sommigen al de eerste cyclus na de ivf-mislukking weer mogen starten, dat is helaas niet anders, probeer je er niet te veel tegen te verzetten, laat het maar over je heen komen...

oww wat heb ik veel zitten typen!!!

sorry :(

:)))))

Geplaatst

@ Noes; fijn om te horen dat bij jou alles goed is gegaan en om die ervaring te lezen, altijd prettig als je er nog aan moet beginnen! Ben je ook in het vu geopereerd of ergens anders?

@Daruma; dank voor je knuf en wat fijn dat je nu geen onzekerheid hebt en de deca in huis hebt!! :goodnews: Wat is nu precies de planning qua volgende ivf?

@Mar: goed dat je naar het vu gaat, daar loop ik ook bij Dr. Mijatovic. Het bevalt ons (naar omstandigheden) erg goed daar. Ze nemen de tijd voor je en bekijken heel goed wat de meest passende behandeling/operatie is en bespreken dit met het hele team. Helaas duurt het wel lang (zo'n 3 maanden) voor de verschillende onderzoeken hebben plaatsgevonden. Ik denk altijd maar beter lang duren en een goede basis in je lichaam hebben dan nu beginnen met minder kansen.... Zet 'm op!

Ik heb nog een vraag aan jullie. Ik moet dus 4-6 maanden wachten op die operatie. Ik heb geen klachten van endo, behalve tijdens mijn menstruatie, maar is het voor mijn lichaam nu niet beter dat ik aan de pil ga en deze 4-6 maanden doorslik? Of is dat niet goed voor me? ik dacht dat het daardoor misschien wat makkelijker met opereren is omdat de endo dan rustiger is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden