Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames!

gelukkig was het met mn hond allemaal goed afgelopen, staat op antibiotica en het stinkt gelukkig niet meer zo in huis. Enige nadeel is dat de antibiotica niet door zwangere vrouwen mag worden aangeraakt, dus sta ik te klunsen met te grote handschoenen aan hiihhi mn man heeft het geprobeerd te doen maar dan spuugt Jessy ze uit hihihihihi toen heb ik het maar weer overgenomen hihihihi

@sandie: hoe gaat het nu met je overstimulatie al weer goed afgezakt?

Acht ik weet het allemaal niet, t is gewoon spannend, heb iig niet zo veel last meer van mn endometriose (wx gevolg geweest van overgang puregon op utrogestan)

@rubster: hoe gaat het met jou? Al terug uit Nijmegen??

fijne avond dames!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daruma: met de overstimulatie gaat het goed hoor. Heb daar eigenlijk geen last meer van. Mijn buik is weer helemaal plat (nog platter dan voor de zwangerschap haha).

Heb verder wel last van supervermoeidheid en met vlagen ben ik misselijk. Op zich erg vervelend, want ik moet natuurlijk wel goed eten en drinken, maar niks smaakt me. Maar goed, ik zal niet klagen, want het hoort erbij!

Spannend allemaal hè, nog even geduld hebben hoor. Ik duim in ieder geval ontzettend voor je!

Ben ook blij te lezen dat het weer beter gaat met je hond! Wat voor hond heb je eigenlijk?

x

Geplaatst

@sandie Ow fijn dat t beter gaat! Hier vanmorgen paniek ik had bloedneus, en dat had k vorige keer ook... dus meteen bang! Mr goed moet geduld hebben k weet het....ik heb 3 engelse cocker spaniels en 1 kat, van de honden s er 1 al 10 en wee hebben moeder 3 jaar en dochter 6 mnd allemaal superlief! Dochter had aangeboren afwijking dus aangehouden... mr geen spijt van Hihi

Op telefoon typen gaat wel lastig hoop nt dat k te veel fouten maak Hihi

Fijne dag allemaal!

Xxx

Geplaatst

@sandie Ow fijn dat t beter gaat! Hier vanmorgen paniek ik had bloedneus, en dat had k vorige keer ook... dus meteen bang! Mr goed moet geduld hebben k weet het....ik heb 3 engelse cocker spaniels en 1 kat, van de honden s er 1 al 10 en wee hebben moeder 3 jaar en dochter 6 mnd allemaal superlief! Dochter had aangeboren afwijking dus aangehouden... mr geen spijt van Hihi

Op telefoon typen gaat wel lastig hoop nt dat k te veel fouten maak Hihi

Fijne dag allemaal!

Xxx

Geplaatst

Wens en Daruma, dat zijn spannende tijden hier!

Zijn jullie nu ook pijnvrij? Wat een genot is dat toch, geen pijn hebben.

Sandie, jij schiet ook al aardig met je zwangerschap, kun je al iets zien bij jou van je zwangerschap?

Voor iedereen een dikke knuffel!

Vanessa

Geplaatst

@vanessa: heej meid, gaat het goed bij jouw in je buikje? Ja hier is het vrij spannend, vorige keer werd ik rond deze tijd erg ziek, en voelde de ongi komen aan mn zeurbuik/kou helaas heb ik vandaag ook zo'n koudebuik gevoel... misschien het weer... of niet... ik weet het niet... wachten is het antwoord hiihhi

Wel al paar dagen sochtends vooral heel veel dorst (zo'n extreem droge mond, en dorst die niet te stillen is), en rare steekjes in mn buik.... verder ook een stuk "vochtiger" dan normaal... maar ik geloof nergens meer in, alleen nog een positieve test hahahaha dat scheelt wel, ik maak mezelf niet gek, ondanks ik wel wat onzeker ben natuurlijk! Minder stress als vorige keer iig!!!

We WACHTEN HET GEWOON AF!

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Jeetje, het klinkt ook alweer heel wat hè, 5 weken en 1 dag!!

Bij mij gaat het wel goed hoor. Er is nog niet veel te zien. Ja een klein beetje opgezette buik (ter hoogte van mijn navel), maar ze zeggen dat dat ook je darmen kunnen zijn.

Verder ben ik ook nog niks aangekomen, ik ben in jaren niet zo 'licht' geweest.

Alleen mijn borsten zijn wat gegroeid. Al moet ik zeggen dat ze niet meer zo gespannen zijn als een paar weken geleden. Vond het op zich wel gek, maar het schijnt wel normaal te zijn.

Hoe voel jij je? Al flink wat kwaaltjes of valt het mee??

Wanneer heb je een echo??

Geplaatst

Ik ben alleen moe en lijk 6 maanden zwanger....

Mijn gewicht is weer op het niveau van voor deze behandeling, dus niet zwaarder wel een giga buik! Misschien omdat ik pas zwanger geweest ben?

Vrienden nemen ons al in de maling dat we een vierling krijgen, ik zeg dan komen jullie wel iedere dag helpen met voeden!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Lieve dames,

De droom is hier weer uit elkaar gespat...

Ik trek het allemaal niet meer, eerst 6 mnd gewacht tot ik weer mocht starten en dan is alles weer precies zoals het toen was... we stoppen... ik kan het nietmeer ....

Mn leven moet gewoon weer worden zoals het ooit was, gelukkig, aan het werk... ik kan niet langer mn leven aan me voorbij laten gaan en wachten op iets wat mischien nooit er zal komen... misschien dat ik over een paar jaar nog wel een poging wil proberen, maar ben er voorlopig echt helemaal klaarmee.

Het sloopt me, lichamelijk en geestelijk trek ik het ook niet meer... ik schrijf dit met de tranen in mn ogen, want een beebje van mn man en mij zal nooit komen... het is ons niet gegund.... dat vind ik het moeilijkste om te moeten accepteren...

Dames die zwanger zijn, ik hoop dat jullie wel kunnen genieten van die roze wolk, wnat het is jullie uiteindelijk wel gelukt! Het doet me pijn om te lezen dat er dan dames zijn die dan niet van dat geluk kunnen genieten... jullie hebben tenminste geluk!

Liefs

Geplaatst

Lieve Daruma,

Ik had al gereageerd op je andere topic, maar wat onzettend k.t zeg!!

Ik begrijp heel goed dat je gezondheid en je leven op dit moment belangrijker zijn. Wij hebben ook altijd gezeg dat mijn gezondheid er niet teveel onder mag lijden. Maar het is zoveel makkelijk gezegd dan gedaan, want die wens is zo groot.

Lieverd, ik wil je heel veel sterkte wensen. En zoals ik al op je andere topic heb geschreven; natuurlijk zal je ook een gelukkige moeder worden van adoptiekindjes (of pleegkindjes ofzo), maar ik snap dat je daar nu even niet mee bezig bent. Eerst maar je lijffie weer op orde zien te krijgen. Klote ziekte!!! Ik vind het zo oneerlijk. Ik had het je zo gegund!!

Ik hoop dat ze de endo in ieder geval een beetje onder controle kunnen krijgen, zodat het leven weer wat aangenamer voor je wordt. En de rest komt vanzelf wel. Eerst maar weer gezond worden....

Wie weet vind je inderdaad weer de kracht om ooit nog eens een poging te doen, maar denk eerst maar aan jullie zelf.

En ik beloof je dat ik geniet van mijn zwangerschap. Het is ook zeker niet ondankbaar bedoelt dat ik die roze wolk nog niet zo goed voel. Ik weet gewoon dat ik in de afgelopen 7 jaar een muur om mijn hart heb gebouwd om er niet aan onderdoor te gaan, om het hele gebeuren niet teveel pijn in mijn hart te laten doen. En die zelfbescherming zit er nog steeds. En die is helaas niet zomaar weg. Maar ik besef heel goed dat ik van geluk mag spreken en dat het helaas niet voor iedereen weg gelegd is. Dat is mij de afgelopen 7 jaar ook wel heel duidelijk geworden. Na poging 3 was het voor ons klaar. Wij zijn toen ook gestopt en hebben het een plekje moeten geven. Gelukkig hebben we na 1,5 jaar wel weer de moed gevonden en kon ik het lichamelijk weer aan om toch weer een poging te doen. En ik mag van geluk spreken. En dat besef ik maar al te goed!

Lieverd, nogmaals heel veel sterkte!! Ik wens je alle geluk van de wereld!

Geplaatst

@Daruma

het spijt me verschrikkelijk het t moeten lezen, ik had het je zo gegund. Ik huil met je mee kan het niet tegen houden. Jou en mijn eigen verdriet. Ik wens je veel sterkte meid en blijf positief al weet ik hoe moeilijk dat is. Ik hoop dat het ons ooit gegund zal zijn.

Veel sterkte quinha

Geplaatst

Lieve Daruma,

Ik zit je berichtje met tranen in mn ogen te lezen en de tranen komen nu.

Ik vind je een moedige vrouw! Heel veel sterkte!

Mega knuffel.

Geplaatst

Dames, heel erg bedankt voor al die lieve berichtjes, en woorden en steun van de afgelopen maanden! jullie zijn bijna vriendinnen geworden!

Geen zorgen over mij, het gaat zo als het gaat in het leven, ik was vanmorgen echt heel erg ziek van de endo en ben dan gewoon opgelucht van de beslissing die we hebben genomen... nooit meer deze pijnen.... heerlijk! Eindelijk kan ik me weer storten op een leven zonder zorgen op dat gebied. We gaan helemaal voor adoptie en heb bij dat gevoel vlinders in mn buik! (gek he?) Misschien toruwens niet zo gek, want dit was eigenlijk al 1,5 jaar ellende... nu wordt het tijd weer de touwtjes in eigen handen te nemen, en verder te gaan met mn leven.

Mocht ik over een paar jaar spijt krijgen van de beslissing heb ik iig nog 1 behandeling over, heb ik wat meer rust weer gekregen en kan ik altijd nog het besluit herzien als ik niet gelukkig word van mn keuze. Maar denk dat het allemaal goed gaat komen!!!

Ik wens iedereen hier heel veel geluk, gezondheid, en zwangerschappen toe! misschien kom ik nog weleens om het hoekje gluren op het forum om te kijken hoe het met jullie gaat!!!! (was immers redeljk verslaafd geworden aan dit topic :))

Dikke kus en knuff

Nouschka

Geplaatst

Lieve Daruma, wat een moedige maar ook moeilijke beslissing.

Ik geloof echt dat een super mama zult worden van een adoptie (pleeg) kindje en dat jullie daar al jullie geluk mee kunnen gaan delen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Geplaatst

Hi Nouschka,

Ik heb net ook al even gereageerd op je andere topic en ik zeg het hier ook: ik vind dat je een hele dappere beslissing hebt genomen. Je bent een sterk mens!

Ik hoop dat je je snel lichamelijk beter gaat voelen en dat je deze beslissing, samen met je man een plekje kan geven. En ik hoop het meest op een mooie toekomst voor je, wellicht met een paar lieve adoptiekindjes!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi,

ik ken je verder niet, maar heb je topic doorgelzen en moet zeggen dat ik diep respect heb hoe jij je de afgeopen 1 1/2 jaar door alles heen geslagen hebt !

Ik wens je heel veel succes met adoptie, en ik ken weinig mensen waar een kindje zo welkom is als bij jullie !

Liefs

Geplaatst

Beste iedereen,

Voor het eerst op het forum en ben alles een beetje aan het doorlezen. Mijn oog viel hierbij op endo en kinderwens. Zelf ook al 8 jaar een zeer grote kinderwens en endo is ook steeds opnieuw aanwezig. Al twee buikoperaties gehad en een kijkoperatie. In 6 jaar tijd en tussentijds 8 IVF behandelingen.

Afgelopen februari in een zwart gat gezeten maar nu weer helemaal klaar voor nieuwe gesprekken in het ziekenhuis om te kijken of mijn lichaam de 9de IVF poging kan ondergaan. Hoop doet leven... raar hoe het lichaam zich zo kan herstellen. Maar ik wil eerst in september laten kijken of het verantwoord is. Anders is het niet anders maar dan is het klaar.

Iedereen succes met alles.

Geplaatst

Hoi Essie,

Welkom hier! Jeetje, je hebt ook al flink wat meegemaakt zeg! Wat een rotziekte is het ook hè...

Ik hoop voor je dat je in september goed bericht krijgt en dat je lichaam weer zo hersteld is dat je nog een poging kan ondergaan. En dan natuurlijk hopen op een mooie, positieve uitslag!!

Misschien erg vervelend dat je in zo'n zwart gat terecht bent gekomen, maar wel fijn dat je er weer helemaal klaar voor bent. Bij mij heeft zo'n zwart gat en zo'n pauze me erg goed gedaan, want daarna ben ik zwanger geworden!

Ik zal voor je duimen hoor!!

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Sandie,

Oh wat fijn dat het bij jou gelukt is. Ja achteraf is "het zwarte gat" ook wel goed geweest. Gewoonlijk ga je maar door en door. Nu heb ik de tijd gehad om dingen ook een plekje te geven. Maar vorig jaar augustus mijn IVF poging mislukt en in oktober ontdekte we weer een "bal" van 9 cm endo. Dus dat verklaarde vele pijnen ben met spoed geopereerd maar vanwege de grootte werd dit helaas mijn tweede buikoperatie terwijl ik net hersteld was van een kijkoperatie van april. Dus 2009 heb ik op 31 december 2009 de lucht in geschoten.

Hopelijk worden 2010 en 2011 betere jaren. Al moet ik zeggen dat ik met mijn man onwijs gelukkig ben en ben er van overtuigd dat we het samen redden. maar ja de hoop op een kindje blijft enorm.... de artsen moeten de stekker eruit trekken want zelf kan ik niet stoppen met de behandelingen. Maar we horen wel wat de mogelijkheden nog zijn 9 september heb ik een gesprek.

Thanx Essie

Geplaatst

Hoi meiden,

ben weer terug van weg geweest. Ik heb een beroerde tijd achter de rug na de laatst ivf. ik heb dat nu inmiddels verwerkt, ben ook gestart met mijn sport, houd me lekker bezig. Morgen heb ik een gesprek in het ziekenhuis. De vraag is of ik wel of niet de 3de ivf behandeling mag gaan doen. Ik hoop het wel, maar moet in mijn achterhoofd houden dat ze w.s. nee zullen zeggen.

Duim voor mij dat ze mij nog 1 kans geven!

@essie1974

welkom op de forum, je hebt aardig wat meegemaakt. Ik hoop voor jou dat je september goed bericht krijgt en dat 2010/2011 beter voor jou wordt.

groetjes Quinha

Geplaatst

@Quinha, hoe is het gegaan lieverd??

Hoe is het met de rest van de meiden hier?

Hier gaat dinsdag dan eindelijk de laatste decapepyl-depot erin en start over 4 weken ons 1e IVF-traject. Dan start ik met Lucrin en de 2e dag komt de Gonal erbij.

31 augustus eerst naar Tilburg voor het gesprek met de IVF verpleegkundige en prik-les.

Geplaatst

@NoesvH

Hoi noesvh lief dat je het vraagt.

Ik heb te horen gekregen dat het geen nut meer heeft voor mij om de derde poging te doen, te weinig blaasjes tot niets meer. Ik ben heel verdrietig, maar had het al verwacht.

Dus het gaat toch eiceldonatie worden.

Ik heb even wat zitten lezen over eiceldonatie, heb daar ook een berichtje achter gelaten.

Ik heb geluk dat mijn zusje donor wil zijn. ik ben haar echt dankbaar, zij is mijn engel!

Het scheelt ons een hoop (donor zoeken).

Mijn vriend en ik hebben wel besloten even adempauze te nemen en volgend jaar van start te gaan met het nieuwe traject. Heb nu echt rust nodig, even weer leuke dingen doen.

Hopelijk heeft 2011 positiever nieuws voor ons.

Ik hoop dat het voor jou ook mag opschieten, je gaat een spannende tijd tegemoet. Ik zal voor je duimen meid. hou me op de hoogte.

groetjes quinha

Geplaatst

@ Quinha; jeetje wat balen zeg. Maar gelukkig is eiceldonatie een goede optie voor jullie. Ontzettend fijn dat je zusje donor wil zijn, is het toch nóg meer eigen.

Heel verstandig om even een pauze in te lassen. Even weer tijd voor jullie en leuke dingen doen. Je hoofdje weer even lekker leeg (of vol met andere leuke dingen!)

Hou je ons wel op de hoogte??

@Noes: jeetje voor jullie ook alweer spannend hè. Nog 4 weken!! En wat een heerlijk idee, je laatste deca!! Ik zal voor je duimen hoor.

@ Essie: ik hoop ook voor je dat 2010/2011 je heel veel goeds mag brengen!! Wel heel fijn om te weten dat jullie samen ook heel gelukkig zijn en ook samen sterk. Je hoort het wel eens anders in dit soort situaties! Bij ons heeft dit alles ons ook alleen maar dichter bij elkaar gebracht. Natuurlijk is je wens er en die gaat heus niet zomaar weg. Maar het is wel fijn dat jullie basis goed is, toch?!

Hier gaat het goed. Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter. Niet meer zo extreem moe en misselijk. Het eten gaat alweer een stuk beter, waardoor ik ook weer wat meer energie krijg.

Afgelopen maandag de laatste echo in het VU gehad. Ben nu doorverwezen naar het ziekenhuis hier bij ons. Toch wel weer heel fijn om die bevestiging te krijgen hoor, dat alles goed zit.

Het genieten begint nu ook steeds meer te komen. Omdat ik me steeds beter voel, maar ook omdat het nu allemaal steeds 'zekerder' wordt. De spannendste periode is bijna voorbij en hierdoor durf ik de angst steeds meer los te laten. En durf ik steeds meer te geloven dat het nu echt gaat gebeuren.

Lieve meiden, ik duim voor jullie hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden