Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Zoe, ik denk dat ik het maar op 22 uur houd. Lekker zo voor het slapen :happy5:. wie had dat nou bedacht van die MP3 speler? Ik zei nog tegen mijn mams gisteren ik denk dat ik mijn MP3 speler maar op zet :happydance:

Als ik door die morfine dan maar niet zo vaag wordt en ga zingen hihi. Las van de week ook weer iets dat je soms een roesje krijgt.. lekker hoor.

Ik was inderdaad ook wel benieuwd naar de zorgverzekering die zoveel icsi pogingen vergoed, of betaal je ze al heel lang zelf?

Schattie, hoe ging je eerste spuit?

x mama -Ree

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@zoe Ja hopelijk kunnen ze er mooie embryo's van maken!! Maandagochtend om 8:45 uur heb ik de punctie. Trouwens waar ben jij verzekerd dat je voor je 7e icsi bezig ben? Ik zit al met mijn handen in het haar dat dit mijn laatste poging is?!

Tja, wij zijn dus zelf aan het betalen... We hadden nog wel geluk dat de 4e poging door de unive werd vergoed, de één na laatste poging werd de medicatie nog vergoed en hebben we alleen de behandeling moeten betalen. Het is nu voor het eerst dat we én de medicatie, én de behandeling moeten betalen. Daar komt dan nog wel de narcose, de assisted hatching en (nu voor het eerst) de picsi-behandeling bij...

Ik kon het echt niet naast me neer leggen na 4 pogingen. Wat zijn nou 4 kansen. Een "gezond" stel is toch ook niet altijd binnen 4 maand zwanger? Tenminste zo zie ik het. Dus we sparen, en we sparen en we sparen haha. Neemt niet weg dat ik nu ook wel wat angstiger wordt hoor....

Mama Ree, laat je lekker gaan, kan jou het schelen haha. Denk dat ze raar staan te kijken om je heen hihi.

Geplaatst

hoi Zoe, tsja ben het helemaal met je eens hoor; niet iedereen wordt zwanger met 4 maanden, dus wat zijn nou 3 of 4 kansen? Ik heb wel een zoontje maar dat heeft me ook 4 JAAR geduurd voordat ik zwanger was dus zo zie je maar weer.

Ik weet ook zeker dat ik (mocht dit mislukken) zeker minimaal nog 1x ga proberen en het dan zelf betalen, vind het wel jammer dat het zo belachelijk duur is allemaal. Fijn dat jij nog gedeeltes vergoed had gekregen en nou pas echt zelf in de buidel moet tasten. Anyway, hoop echt voor je dat het nou wel gaat lukken anders kunnen we beter de staatsloterij winnen!!

Geplaatst

Hey Carolina,

Het zou toch ook te zonde zijn dat je vanwege het financiele niet door kunt gaan. Ik had nog wel een oudejaarslot gekocht maar helaas haha.

Nou moet ik ook wel zeggen dat ik hele lieve ouders en schoonouders heb dus mochten we nog beslissen om door te gaan hierna, weet ik zeker dat ze bij zullen springen (en das ook wel een fijne gedachte)

Is jouw zoontje ook uit ICSI geboren? Ik hoop in ieder geval van harte dat hij een broertje of zusje krijgt!

liefs

Geplaatst

Hoi Zoe, nou ik ben blij voor je dat je zulke lieve ouders en schoonouders hebt!! En nou maar hopen dat het écht gaat lukken voor je. Goh wel jammer dat die oudejaarslot niks opgeleverd heeft!!

Mijn zoontje is niet geboren uit icsi, maar uit een spontane zwangerschap. Maar ik hoop ook zeer zeker dat hij dit jaar een broertje of zusje krijgt, zou ook zo leuk zijn voor hem!!

Geplaatst

Zoë, super zulke lieve (schoon-)ouders. Waarom heeft Univé de 4e poging ook vergoed, gewoon uit coulance ofzo? Tsja, als ik zing en ze lopen hard weg zegt dat genoeg he.

Moest je de medicatie sowieso al zelf betalen? Ik heb de nota vorige week ingediend bij de zorgverzekering dus ben benieuwd...

Mijn moeder had bij Nova op tv gezien dat ze in Israël alle IVF pogingen vergoeden. Sommigen hadden er al iets van 20 op zitten, omdat in het belang van het land meerdere kinderen gewenst zijn.. zoiets... dat is gezien het aantal pogingen ook wel errug veel, vinden jullie ook niet?

Ik ga vanavond voor het eerst spuiten, ong. is gearriveerd... maar we gaan eerst eten met 4 vriend(en)innen. Hoop maar dat we niet al te laat thuis zijn, kan moeilijk eerder weg gaan met deze reden ;-)

Pleun hoe is het bij jou?

Groetjes, Mama Ree, fijn weekend!!

Geplaatst

hier is alles ok

ben wel een klein wrak van de zenuwen

nu gaat het echt beginnen pfffff

bibber bibber

iemand schreef hier pas iets als

zolang je nog niet echt begonnen bent kun je nog geloven dat je nog altijd een kans hebt want je hebt nog niet alles geprobeerd

maar als je eenmaal begonnen bent dan is je laatste strohalm een feit en dat is best wel eng

zo voeld het ook echt

Geplaatst

Hey meiden,

Ik had me inmiddels aangesloten bij 'wie start er in feb.', maar dacht, laat ik hier ook eens kijken.

En wat leuk... mijn naam staat hier ook tussen het lijstje!!

Lijkt me leuk om dan hier ook mee te kletsen met jullie. Maar volgens mij zijn de meesten hier al begonnen?

Ik begin pas de 29e weer met deca. spuiten.

Succes allemaal en hopelijk gaat het ons veel goeds brengen.

Geplaatst

Mama Ree, de Unive vergoedde afgelopen jaar nog 4 pogingen en daar hebben wij geluk mee gehad want nu doen ze dat niet meer. Volgens mij trouwens geen enkele verzekering meer, jammer he? De medicatie hebben ze de laatste keer nog wel vergoed en daar heb ik geen nota van gezien want die stuurt het ziekenhuis gelijk door.

Succes met spuiten vanavond! Ik begrijp dat jullie het liever geheim houden? In ieder geval: Eet smakelijk!!

Pleun, hou de moed er wel in hoor! Ik keek er juist erg naar uit om te beginnen. Dit is onze enigste kans om zwanger te worden dus we gaan ervoor! Ik hoop dat jij die draai er ook aan kunt geven want de behandeling straks gaat veel energie kosten dus zorg dat je goed uitgrust bent meid! Maar begrijp me niet verkeerd want ik begrijp jou spanning ook erg goed. Schrijf alles maar lekker van je af hier.

Sonja, klets lekker mee hoor, is net zo gezellig!

Geplaatst

ik kijk er ook erg naar uit

dat is het niet

ben er alleen een beetje gespannen voor

juist omdat ik er niets aan kan doen en er zelf geen hand in heb of het wel of niet lukt

ik ben een echt enorme controle freak

maar ik heb er enorm zin in

kan niet wachten tot de 25e

Geplaatst

Hoi,

Toch fijn om ieders ervaring te kunnen lezen hier op het forum.

Ik ben op 6 Januari gestart met spuiten van Decapeptyl en sinds gisteren ook

gestart met de Puregon injecties. Aanstaande donderdag eerste echo. Spannend!

Succes allemaal!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst
hier is alles ok

ben wel een klein wrak van de zenuwen

nu gaat het echt beginnen pfffff

bibber bibber

iemand schreef hier pas iets als

zolang je nog niet echt begonnen bent kun je nog geloven dat je nog altijd een kans hebt want je hebt nog niet alles geprobeerd

maar als je eenmaal begonnen bent dan is je laatste strohalm een feit en dat is best wel eng

zo voeld het ook echt

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ben nu net begonnen met spuiten en heb echt een heeeel kort lontje... we komen nu ineens wel heel dicht bij het eindstation.

Geplaatst

Chantal, succes met je behandeling! Hou je ons op de hoogte?

Pleun, zo herkenbaar wat je schrijft....

Hier nog zo'n controlfreak en het feit dat ik mijn eigen emoties niet helemaal onder controle heb. Pfff, ik ben begonnen mt 300 eenheden te spuiten. Voorheen nooit echt last van bijwerkingen (toen spoot ik ook minder hoge dosering) maar merk nu toch wel dat ik veel aangebrander ben (zo sneu voor m'n man hihi)

En ik heb sinds vandaag ontzettende hoofdpijn bah. Nu ik toch aan het klagen ben wou ik dat ook nog even kwijt.

Hobbesje, heb jij het korte of lange protocol?

Geplaatst

Goedemorgen! Beetje vroeg, ik had een kort nachtje ;-)

Zoe balen van die hoofdpijn he? Beh... dat komt je humeur ook niet ten goede.

Etentje was erg gezellig maar t is later geworden dan ik hoopte, en Zoë... tsja we wilden het niet aan de hele wereld vertellen omdat ik aan een kennisje van mij zie dat iedereen het weet en dat iedereen ook steeds blijft vragen "hoe is het.. lukt het al... enz.." nou zegt dat ook wat over die mensen die maar blijven vragen maar ja...

Maar nu komt het.. om een uur of 22.45 gingen we afrekenen, en een vriend van ons stelde voor om het naborrelen bij hun thuis voort te zetten... oeps.. iedereen enthousiast behalve wij ha ha.. we keken elkaar aan en mijn vriend zei, vertel het maar..

Ik dus verteld en vooral dat die avond 1e keer was om te spuiten. Ze waren allemaal heel begripvol en lief en wensten ons veel succes. Ze wisten overigens al wel dat we al ff bezig waren om zwanger te worden dus ach..

1e spuit viel reuze mee. Ff uit de koelkast gehaald om de ergste kou eraf te hebben, mijn vriend begon een vaag verhaal over kerst in Oostenrijk en hup de spuit zat er in ha ha.. Naar bed gegaan, spannend boek uitgelezen maar slapen ho maar.. maar dat kwam doordat ik teveel had gegeten en missch klein beetje nog restje zenuwen.

Vanmiddag zkh bellen dat ik begonnen ben, morgen Puregon erbij.

Heeft iemand verschil gemerkt in bijwerkingen toen Puregon er ineens bij kwam?

Geplaatst

Hey mama Ree, kan me ongeveer voorstellen hoe dat gegaan is gister haha. Heb je wel van het etentje kunnen genieten dan? Mijn eerste spuit is al een heeeeeeele tijd geleden geleden maar weet nog wel dat ik doodzenuwachtig was en constant op de klok keek. Volgens mij heb ik hem zelfs exact om half 7 gezet haha.

Volgens mij is het zo dat wanneer je allen de deca spuit je wat meer kans op hoofdpijn hebt, zo gauw de puregon erbij komt wordt dit wat minder. Maar ja, iedereen steekt weer anders in elkaar, dus ik hoop voor jou dat de kwaaltjes meevallen. Hoeveel eenheden spuit je?

Hier gaat het gelukkig weer beter, gister lekker relax op de bank en goed geslapen. Er is hier weer een mooi pak sneeuw bij gevallen dus ik heb wel zin om te langlaufen vandaag!

liefs

Geplaatst

Hoi! Het etentje was heel gezellig en was in t begin dat we aan tafel zaten er nog wel ff mee bezig maar later al niet meer. Zelfs toen we samen naar huis reden was ik opvallend rustig. Het begon toen mijn vriend de prik pakte en zei "nou kom maar op"... toen kreeg ik beetje bibbers maar nu denk ik ach vanavond doen we het weer en zie ik er eigenlijk niet meer tegenop.

Het is ook het onbekende, zelfde als die Puregon er morgen bij komt, dat gedoe met die pen. Hoop dat ik dat beetje vlot onder de knie heb.

Ik spuit 0,2 ml deca en 150e Puregon. Ik was ff aan het terug lezen maar kon het zo gauw niet vinden maar eh.. waar bevind jij je nu in het traject? Ik ga eens uitvogelen of ik van die onderschriftjes bij mijn berichtje kan plaatsen..

Oh lekker langlaufen, sportief hoor!! KUn je dat gewoon ergens in het bos ofzo doen bij jou? Ik ga zo ff stukje naar kantoor wandelen want heb er vrijdag van alles laten liggen wat ik vandaag nodig heb...pfff

Fijn dat het wat beter gaat met je, geniet lekker van de zondag vandaag! Hier ook lekker relaxed, nog in m'n pyama, pc-aan en lekker lezen , héééérlijk zo'n dagje vind je ook niet?

Geplaatst

Haha, hier precies dezelfe situatie. Ook nog lekker in de pyama met een kopje thee achter de laptop, zalig vind ik dat!

Iets verderop bij ons hebben ze een hele route uitgestippeld en kun je langlaufen. Zal wel lekker druk zijn vandaag maar is wel erg leuk om te doen. Al is het alleen al voor de warme chocolademelk met een flinke dot slagroom als toetje!

Ik heb m'n handtekening al aan gepast, op zich hoef ik niet zo lang te spuiten want moet morgen al voor de 1e follikelmeting terwijl ik nog maar 5 dagen aan het spuiten ben. Je kan je handtekening aanpassen door naar gebruikersinstellingen te gaan en daar je handtekening aanpassen. Is idd wel handig.

De puregon is heel makkelijk hoor. Even draaien naar het aantal eenheden en dan is het zo gepiept. Ik vond deze 10 keer fijner dan de deca! Mooi dun naaldje en je voelt er niks van! Wat fijn dat je man prikt, hij vind het niet erg? Denk dat de mijne van z'n stokje zou gaan namelijk hihi.

Nou, wandel ze, zal ik m'n kleren zo ook eens aan gaan doen. Ik vind het binnen ook nog wel lekker warm hoor... brr. Ben eigenlijk helemaal niet zo van het koude weer...

Geplaatst

Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier.

Mijn eerste poging Ivf is niet gelukt terwijl het heel erg goed voelde.

Nu moeten we 18 Januari terug op gesprek komen.

Ben benieuwd hoe verder!!

Groetjes Simone

Geplaatst

Hoi Simone,

Wat een teleurstelling he, zeker als je er zo'n goed gevoel bij had. Succes met je gesprek en kom gezellig meekletsen!

Geplaatst

Ha Simone,

Balen dat het niet gelukt is. Succes de 18e. Hebben jullie nog wat in de vriezer of niet?

Hier nu 2 dagen erop zitten. En ik merk dat ik het vooral lastig zal gaan vinden om elke dag rond dezelfde tijd te moeten prikken. Wij volgen het lange protocol (iedereen in het radboud geloof ik). Dus ik mag nog vaak genoeg.

Geplaatst
Ha Simone,

Balen dat het niet gelukt is. Succes de 18e. Hebben jullie nog wat in de vriezer of niet?

Hier nu 2 dagen erop zitten. En ik merk dat ik het vooral lastig zal gaan vinden om elke dag rond dezelfde tijd te moeten prikken. Wij volgen het lange protocol (iedereen in het radboud geloof ik). Dus ik mag nog vaak genoeg.

Hoi,

Ja wij hebben er nog twee in de vrieser liggen.

Ze vroegen ons in het Lab van in Rotterdam waarom wij Ivf/Icsi deden omdat het van ons allebei goed is.

Maar wat is wijsheid.

Want ik ben gesteriliseerd moet ik het ongedaan maken of nog twee pogingen doen.

Dus ja is een beetje moeilijk in te schatten wat we nu doen.

Ja met prikken heb ik ook wat moeilijkheden mee gehad.

In het begin durfde ik de prik helemaal niet te zetten.

Maar uiteindelijk raak je er vanzelf aan gewend.

Veel sucses

Geplaatst

AAAAAAAHHHHGGGRRRRR ben nog steeds niet ongesteld en kan dus niet beginnen met Gonal F!

Echt super frustrerend, wil je die rode duivels niet dan komen ze en als ze moeten komen dan zijn ze er niet :mad::cussing:

Wordt er even echt niet goed van. Ik ben donderdag gestop met de pil, hebben jullie enig idee hoe lang het kan duren? De verpleegkundige zei dat ze dacht dat ik zaterdag ongesteld zou worden....?????!!! HELP

xx ienie mienie

Geplaatst

@Ienie minie, tsja meis, dat lees je wel meer. Dat waarschijnlijk door spanning de ongi wegblijft. Ik had het ook voordat ik met de 1e poging IVF ging beginnen. Het is en blijft frustrerend. Hoop voor je dat ie snel mag komen! Suc6....

@Simone, lees dat jij `nieuw` ben hier op het forum en dat je 1e IVF helaas niet gelukt is. Da`s flink balen he! Weet (helaas) hoe het voelt. Suc6 met je gesprek volgende week.

Alle andere meiden...suc6 met spuiten e.d. en zie jullie misschien snel op de wachtbank!

Geplaatst

Hoi,

Sonja, bedankt voor je mailtje. Hoop op mooie follikels a.s. donderdag.

Zal voor je duimen dat je tweede IVF poging vlot mag verlopen!!

Zoë, Jij ook heel veel toi toi toi met je behandeling, wij lopen gelijk op, leuk!

Volg je het korte of het lange protocol in Düsseldorf?

Ienie Mienie, Heeeel herkenbaar, uitblijven van je menstruatie.

Zelf was ik ook twee dagen te laat, terwijl ik normaal een korte cyclus heb.

Is frustrerend, maar het enige wat je kunt doen is wachten...

Hoop voor je dat de rode duivels gauw komen...

Iedereen heel veel succes!

Groetjes,

Chantal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden