Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Is er hier nog een plekje voor mij???

Na onze afgeblazen poging in november, kunnen we eindelijk weer van start!

Vandaag met de primolut begonnen en dinsdag gaan we aan de deca.

Liefs Diana

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Wat fijn dat het wat drukker begint te worden in januari, kunnen we elkaar mooi steunen dacht ik zo.

@Mama ree, heel veel succes gewenst met je eerste poging! Ieder ziekenhuis heeft z'n eigen protocol maar zo te lezen heb je idd het korte protocol. Ik heb zelf ook het korte maar ik begin op de 3e dag van mijn menstruatie te spuiten.

Qua bijwerkingen heb ik ook weinig last gehad hoor, maar mijn man vind mijn lontje altijd wel wat korter haha

@Diana, mag ik vragen waarom jou poging is afgeblazen? Wat balen zeg, heb ik ook 1 keer gehad. Hoop dat het niet als poging is geteld?

liefs

Geplaatst

Hoi Hoi dames! Ik kom van "wie start er in februari 2010" aangezien ik hoogstwaarschijnlijk dan mijn 1e punctie heb - maar deze maand begint onze 1e IVF ECHT: prikinstructies woensdag de 13e & dan mijn menstruatie afwachten welke rond 26 januari komt.

In februari had iemand een lijstje met alle namen opgesteld, dit heb ik nu voor deze januari-groep ook even gedaan:

Hobbesje - ICSI

pleun79 – IVF

Demelza – ICSI

Kath – IVF

Dough – ICSI

Mariëtte – IVF

lonneke – ICSI

sonja81 - IVF

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF

Annema - IVF

Nog een heel mooi 2010 toegewenst! Zoals we bij februari zeggen: wat een mooi getal voor op een geboortekaartje...

:wav:

Geplaatst

Hee meiden,

Ik besef dat het toch niet zo handig is om hier in t lijstje te staan en nee te babbelen. Wij starten op z'n vroegst in maart...

Wil je me er weer afhalen, Annema?

Bedankt!

Succes meiden, hopelijk niet tot ziens en een topic van een andere maand in 2010!

Liefs, Dough

Geplaatst

In februari had iemand een lijstje met alle namen opgesteld, dit heb ik nu voor deze januari-groep ook even gedaan:

Hobbesje - ICSI

pleun79 – IVF

Demelza – ICSI

Kath – IVF

Mariëtte – IVF

lonneke – ICSI

sonja81 - IVF

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF

Annema - IVF

Zoë - ICSI

@ Dough, ik heb je eraf gehaald en mezlf maar even toegevoegd.

Geplaatst

wij gaan voor icsi mag dat ook aangepast ?

effe een rare vraag mss

ik heb er nu bijna 1 strip van de pil opzitten dus 21 tabletjes vanaf dinsdag begint de stopweek

en dan de maandag erop dus de 11e begin ik met een nieuwe strip

wat is dan de eerste dag van mijn cyclus ?

heb ik nu een cyclus van 21 dagen of van 28 of is de dag dat ik ongesteld wordt dan weer de eerste dag

ik weet niet hoe ze dit tellen

help

Geplaatst

zodat ik zelf kan tellen wat nu de data gaan zijn

ik wil gewoon zelf ook kunnen rekenen ed

wil enige eigen controle

ik probeer uit te zoeken waneer ik kan starten met spuiten van deca

zover als ik nu weet is dat dag 17 van mn cyclus maar dan moet ik wel weten wat dag 1 is

Geplaatst

Uhm even denken of ik je kan helpen. Ik moest de laatste 4 dagen van mijn strip starten met spuiten lucrin. Daarbij werd mijn stopweek dus niet meegerekend.....

Hoop dat je hier iets aan hebt....

xx

Geplaatst

dat zou dus overeen komen met dag 17 starten

en als jij zegt dat je stopweek niet mee telt is de eerste pil dus de eerst cyclus dag

dus dat zou betekenen dat ik op 27 jan begin met spuiten en dan volgens mij 5 weken ivm lang protocol

en dat betekend dus in week 9 tp en week 11 testen

Geplaatst

thanks zoe

jep mijn eeste icsi en ik heb een beetje moeite met wachten tot de dokters me alles vertellen en het afgeven van alle controle over mijn lijf

en planning

ik ben nog al een controle freak

Geplaatst

Ha Pleun,

Kan ik me helemaal voorstellen! Wij gaan voor eerste IVF en reken me ook helemaal suf haha. Heb al het een en ander gelezen op het forum en "vertaal" dat dan weer naar mijn eigen schema.... Dus ik herken het wel hoor..... Ik krijg morgen prikinstructie en gaan we direct starten, dus heeeel spannend!

Succes!

xx

Geplaatst

heb jij ook het lange protocol ?

we lopen volgens mij vrij redelijk met elkaar op ik heb vrijdag intake gesprek en volgens mij dan ook prik instructie maar dat weet ik dan weer niet zeker

en voor zover ik nu weet mag ik dan vanaf de volgende menstruatie gaan tellen maar die komt volgens mij die vrijdag ook

Geplaatst

Ik heb ook het lange protocol.... Ik las dat jij dacht dat je 27 jan kan starten met spuiten, dus dat is iets later dan ik want ik begin morgen. Maar het gaat ongeveer gelijk op dus leuk om elkaar te volgen.

xx ienie mienie

Geplaatst

Hobbesje - ICSI

pleun79 – ICSI

Demelza – ICSI

Kath – IVF

Mariëtte – IVF

lonneke – ICSI

sonja81 - IVF

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF

Annema - IVF

Zoë - ICSI

Diana79 - ICSI

Ik heb mijzelf even op het lijstje toegevoegd!

@Zoë; wij moesten stoppen omdat er tijdens de deca periode eitjes groeide. Omdat dat tijdens de deca niet mag gebeuren, pas als je de puregon gaat spuiten moesten we dus stoppen. Mijn eigen cyclus ging dus gewoon zijn eigen gang ipv de platlegging door de deca.

Ik moet daarom nu ook 2 maal daags de deca gaan spuiten, en dan hopen dat het wel werkt!

Geplaatst

Ik wil iedereen een heel gelukkig en gezond 2010 wensen en heel veel succes met de behandeling(en)!

Nog een paar daagjes en dan starten wij ook met de Decapeptyl.

Lees trouwens wel dat er sommige zijn die moeten stoppen met de pil in de eigenlijke stopweek, waarom is dat?

Ik slik nu vanaf 18 december de pil en moet als mijn stripje op is gelijk doorgaan nog voor een paar dagen, ik meende 3, en dan stop ik met de pil op 10 janauri. Ik spuit dan al 3 dagen de Decapeptyl. 18 januari krijg ik dan de uitgangsecho

Ik las verder terug ook dat het mijn 1ste IVF behandeling dat klopt nu ook wel maar 3 jaar terug heb ik ook al een IVF behandeling gehad waaruit een prachtige zoon is geboren, Rémon is nu 2,5 jaar en een ontzettend lief manneke.

Iedereen heel veel succes eindelijk is het dan januari 2010 waar de mesten van ons zich naar toe hebben geleefd!

Geplaatst

@ Diana, das toch wat. Ik ben juist van de deca afgehaald om dat de gyn. dacht dat mijn cyclus te plat werd gegooid en daardoor te weinig follikels groeiden. Het resultaat was er dan ook de vorig keer, 9 eicellen. Geen cryo's helaas...

Jeetje en dan 2x deca spuiten, ik vond ze nooit zo prettig, maar ik hoop voor jou dat het werkt! Kan me voorstellen dat dat het nog spannender maakt...

@ Mariëtte, zoals jij het met de pil moet doen, zo ken ik het ook. Gelukkig hoef dat nu niet meer en heb ik het korte protocol.

Wat super dat je al een prachtzoon hebt!

Hier is het wachten op mijn menstruatie grrrr... Ik wil beginnen!

liefs

Geplaatst

Bedankt voor jullie "warme welkom". Gisteren prikinstructie gehad. Ik zal zo te zien dus het korte protocol hebben, volgens mijn eigen cyclus. Zodra ik ongi word begin ik met deca. De 3e met Puregon en dan ook gelijk al een echo. Dan op de 9e weer echo.

Wat een boel info krijg je dan he? De verpleegkundige zei dat het prikken prima te doen is, misschien ga ik het zelf wel proberen i.p.v. mijn vriend.

Wil degene die het lijstje beheert mij er ook bij zetten. Vrijdag of zaterdag zal het wel "feestdag" :happy8: zijn en begin ik met deca.

p.s... krijgen jullie een mailtje als er nieuwe berichten zijn hier? Kun je dat instellen? Ik ga eens op onderzoek uit...

Groetjes, Mama-Ree

Geplaatst

heb net gebeld met de verpleegkundige en die heeft bevestigt dat ik idd op 25 jan. mag beginnen met spuiten Deca

dus ik hoor echt in dit topic

was er nog niet helemaal zeker van maar nu dus wel

hiep hiep

Geplaatst

Hobbesje - ICSI

pleun79 – ICSI

Demelza – ICSI

Kath – IVF

Mariëtte – IVF

lonneke – ICSI

sonja81 - IVF

Aafke – ICSI

pegster – IVF

Icsi2009 - ICSI

ienie mienie – IVF

Annema - IVF

Zoë - ICSI

Diana79 - ICSI

Mama Ree - ICSI

@ Mama Ree, ik heb je erbij gezet. ICSI was het toch? Kon het zo even niet terug vinden.

Joehoe, mijn menstruatie is gekomen!:clap2: Morgen uitgangsecho en dan beginnen met de luveris en gonal F!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden